Mitä jos joudun paaluttamaan?

hjelp

Tontti on luultavasti maaperältään savi hiekka sora ja se on sellainen että luultavasti menee paaluttamiseksi. Olisin varmaan teräspaalutuksen kannalla. Paalut olisi keskimäärin 10m mittaisia ja niitä tulisi noin 20kpl.

Paljonko keskimäärin paalutus maksaa/paalutettava metri? Onko 30€ realistinen arvio. Näin ollen paalutus 6000€. Siihen ontelolaatat 150m2 pohjaan maksais mitä? Onko 4500€ realistinen. Sitten mitä ne pilarit noihin paalujen väliin maksaa?

Onko jollain kokemuksia 150m2 pohjaratkaisusta joka olis paalutettu 10m paaluilla ja noin 20kpl paaluja. Kokonaisarvio pohjien, paalutusten ja ontelolaattojen asennusten teettämisestä? Meneekö paljon yli 30 000€.

13

3255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkimus

niin varmistuu tuo paalutustarve. Hinnat on tuota luokkaa.

• muistaakseni 26 betonipaalua

6-12m hinta oli vähän alle 8000€ naapurikatselmuksineen.onteloille voit laskea n.40€m2.tarkoitiko pilareilla sokkelia?paalujen päihin tulee yleensä paaluantura ja sen päälle sokkeli jonka voit valaa paikanpäällä tai ostaa valmiina ja sitten ontelot siihen.toi 30000€ voi olla liian vähän varsinkin jos et meinaa tehdä itse mitään

• miksi ihmeessä

paaluttaminen on murhe?
      Näinhän saat paremman kuin yksikään harkkomuurattu hökötys!
      Paaluttaminen 35 eur/m, teetä siis pohjatutkimus.
      Tuolle alalle 26 paalua ei ole mahdotonta riippuen talon muodosta.Eli varaa 9000eur.
      Elementtiperustus yksi vaihtoehto mutta muitakin on.
      Olet onohtunut jotain pientä tuosta paalujen ja onteloiden välistä eli sokkelit about 7000eur.
      Paaluhatut 2000eur ja sitten vasta ontelot eli tuolle alalle vähintään 6000eur.
      Työt siihen päälle ja etc...
      Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi?
      Elämä on, mutta kuten sanoin muullakin tavoilla voit asian hoitaa.
      Nopein ei aina ole halvin ja hitain ei aina ole paras.
      Usko tai et sillä tällä palstalla saat kymmennen vastausta ja saat haarukan 10.000-50.000eur.
      Mielstäni menee yli 30.000Eur ,viisammaat vastatkoon jos uskot?

• vastauksista

kaikille.

Eli nyt olen saanut aika kattavasti tietoa teiltä muilta tuohon paaluttamiseen liittyen. Olen soitellut jo paaluttajille asiasta ja kysellyt myös heidän hinnat yms.

Perustamsitapalausunto tuli insinööriltä suullisesti kuvien ja diagrammien perusteella ja paaluttamiseksi se menee. Paalujen lukumäärä on vielä avoin ennenkuin teetän talon rakennekuvien yms. perusteella perustamissuunnitelman, mutta arvio on ollut noin 20, mutta kuten tuli mainintaa voi olla myös 26!

Paalutusurakoitsijan hinta RR90:lle teräspaalulle on 32,60€/m sisältäen jo maakiilat, hatut ja työn. eli jos 20 paalua a10m on 200m tulis paalutus hatut kiilat työt maksamaan maksamaan 6520 ja siihe rahti 360€ on YHTEENSÄ 6880€.

Sokkeli tulee myös maksamaan, mutta sen ajattelin valaa itse. Eli oletteko tietoisia paljonko maksais (mahd vuokraus) ja mistä vois saada paalutuksen päälle tulevan sokkelin tekoon tarvittavia "muotteja"? Mitähän tulis maksamaan itse tekoinen sokkeli paalutuksen päälle. Sokkelille tulisi pituutta eli kehä on noin 140metriä. (Hinta sokkelille käsittääkseni koostuu seuraavista: muotit (vuokraus?), raudoitus, betonit.)

Noiden ontelolaattojen hintaa en ole vielä saanut. Toi veikkaus 6000 euroa voi olla ihan oikea. En osaa siihen ottaa kantaa vielä.

KIITOS KOVASTI VASTANNEILLE JA LAITTAKAA IHMEESSÄ VIELÄ HAVAINTOJA JOS JA KUN TEILLÄ NIITÄ ON!

• muotti
        vastauksista kirjoitti:

kaikille.

Eli nyt olen saanut aika kattavasti tietoa teiltä muilta tuohon paaluttamiseen liittyen. Olen soitellut jo paaluttajille asiasta ja kysellyt myös heidän hinnat yms.

Perustamsitapalausunto tuli insinööriltä suullisesti kuvien ja diagrammien perusteella ja paaluttamiseksi se menee. Paalujen lukumäärä on vielä avoin ennenkuin teetän talon rakennekuvien yms. perusteella perustamissuunnitelman, mutta arvio on ollut noin 20, mutta kuten tuli mainintaa voi olla myös 26!

Paalutusurakoitsijan hinta RR90:lle teräspaalulle on 32,60€/m sisältäen jo maakiilat, hatut ja työn. eli jos 20 paalua a10m on 200m tulis paalutus hatut kiilat työt maksamaan maksamaan 6520 ja siihe rahti 360€ on YHTEENSÄ 6880€.

Sokkeli tulee myös maksamaan, mutta sen ajattelin valaa itse. Eli oletteko tietoisia paljonko maksais (mahd vuokraus) ja mistä vois saada paalutuksen päälle tulevan sokkelin tekoon tarvittavia "muotteja"? Mitähän tulis maksamaan itse tekoinen sokkeli paalutuksen päälle. Sokkelille tulisi pituutta eli kehä on noin 140metriä. (Hinta sokkelille käsittääkseni koostuu seuraavista: muotit (vuokraus?), raudoitus, betonit.)

Noiden ontelolaattojen hintaa en ole vielä saanut. Toi veikkaus 6000 euroa voi olla ihan oikea. En osaa siihen ottaa kantaa vielä.

KIITOS KOVASTI VASTANNEILLE JA LAITTAKAA IHMEESSÄ VIELÄ HAVAINTOJA JOS JA KUN TEILLÄ NIITÄ ON!

laudasta tms. koska teki sen miten vaan niin tavaraa menee.

• keha
        vastauksista kirjoitti:

kaikille.

oli vain n.50m ja reilu 100m2(sulla 140m ja 150m2?)
        betoni maksoi n.3000€ eli 100€m3 pumpattuna rautoihin meni 1000€.sun kannattaa varmaan kysyä niitä muotteja vuokralle jostain itellä oli vanerimuotit mutta sainkin ne halvalla,ainakin omasta mielestäni.nämä hinnat siis 2005 eli hinnat on vähän varmaankin nousseet.

• kiinnostais

tietää voiko sen tehdä paalutuksen päälle, siten että se ei sokkeli ei varaa lainkaan maatavasten. Eli paalut tulisi noin 80cm irti maasta jonka jälkeen sokkeli ja sitten ontelolaatat ja vielä niiden päälle yksi harkkokerros talopakettia varten.

Kuinka paljon aiheutuu lisäkustannuksia tällaisella ratkaisulla vesi ja viemäriputkien eristämisellä, sillä tuulettuva alapohjahan on
      -30asteen pakkasella saman -30c?

• tehdään

perustuksia niin että paalut näkyy talon alta, betoniset kaiketi piilotetaan jostain syystä.

Ei ne putkieristeet lisää hintaa kuin alle 1000 vaikka mitä käyttäisi.

• ammattilainen

ammattlainen tekisi perustuksen 150€ ylöspäin metri

• esko

Teetä ensin tutkimus. Arvailu on turhaa.
      150 m2 pohja vaatii noin 12-15 paalua, riippuen rakennuksen muodosta. 10 m pituisina se maksaa reilut 5000 €.

• omatalo

meillä meni kanssa paalutuksen puolelle. maa oli savi moreeni maata, eli tosi pehmeetä. suomen runkopalvelu (vantaalta) oli tarjouskilpailussa selvästi halvin. eli meille tuli teräspaaluja n. 177 m. ja paalujen hinnoista: RR75 30€/m, RR90 33€ ja RR115 44€ ja paalujen merkintä 11€/paalu...paaluja meni meidän 151m2 talon pohjaan 30kpl. ja koko paalutus tuli maksamaan 6907€ (paalut olivat keskimäärin 6,3m pitkiä)

ontelolaatat saatiin talopart:in kautta...maksoivat tasan 5000€ (oli kanssa halvin vaihtoehto)

ja koska paalujen päälle tehtävä antura tarvitsee paksumpaa rautaa...hankimme kaikki tarvittavat raudat taivutettuina. anturan korkeus on meillä 50cm. raudat kokonaisuudessaa maksoivat 2800€ tontille toimitettuna.

työnhinta onkin sitten aika huima. meillä veroton reilu 14000€ sisältäen koko pohjan teon laattojen asenukset ja kaikki.

eli kyllä kantsii varautua, että lähemmäs 40000€ mennään kaikkinensa kun pohjat ovat täysin valmiit.

me oltiin aika hyvin budjetoitu ... hiukan joutuu kyllä joustaa :)

• koira

Mistä tilasit anturoihin menevän raudoituksen? Oli ilmeisesti joku pääkaupunkiseudun yritys? Kilpailutitko paljon, vai ovatko lähes samnhintaisia?

• omatalo
        koira kirjoitti:

Mistä tilasit anturoihin menevän raudoituksen? Oli ilmeisesti joku pääkaupunkiseudun yritys? Kilpailutitko paljon, vai ovatko lähes samnhintaisia?

Laitoimme aika moneen paikkaan tarjouskyselyn. Keravan Raudoitus oli kaikista halvin. Itse olimme tyytyväisiä toimitukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe