joku hyvä kirjasarja

ehdotuksia

Haluisin löytää jonkun hyvän nuorten kirjasarjan mitä alkaisin lukemaan. Lainasin juuri kirjastosta nummelan ponitytöt kirjan jos se kolahtaisi mutta en tiedä vielä? ehdottakaa jotain nuorten sarjoja

8

1180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

      Tuija Lehtisen kirja-sarjoja? Mirkasta ja Masasta kertova oli yks parhaita sillon ku olin vähän nuorempi, ja sitten Lehtisellä on myös katuhaukka(en muista oliko se ihan tuon niminen), sekin oli tosi hyvä. Kantsii tutustua myös Babysitters Clubiin ja Tiina- kirjat on kaikki tullut luettua!

    • S.S

      Tuija lehtisen kirjoja on aina mukava lukea enkä voi muuta oikein lisätä edelliseen. Repilica olisi ehkä hyvä myös. Tiina-kirjat ja Neiti Etsivät kannattaa lukea silloin, kun 12. Mä ainakin kyllästyin Neiti Etsiviin kymmenen kirjan jälkeen. Niitä on varmaan sata. Aluksi kivoja kyllä.

    • muutama

      - Lotta-kirjasarja, kirjailijana Merri Vik (verrataan usein Tiina-kirjoihin).
      - Hullu luokka (by Kaisa Ikola)
      - Mystery Club (Fiona Kelly)
      - Terry Pratchettin nuortenkirjat
      - Debi Gliorin kirjat (Magia .. - kirjasarja)
      - ja juuri nuo em. Tuija Lehtisen kirjat
      - R.L. Stinen kirjat

      .. :D

      • Nimetön

        Itse olen lukenut tässä kaikki listalla olevat kirjat, ja kaikki ovat tosi hyviä olleet:

        - Taru sormusten herrasta & Hobitti (jos aiot lukea, niin ehdottomasti Hobitti ensin!)

        - Nettietsivät-sarja (kivasti jännitystä)

        - Babysitter club-sarja (kannattaa lukea järjestyksessä)

        - Pappilan ponitytöt-sarja

        - Narnia-sarja (loput kirjoista olivat mielestäni aika tylsiä...)

        - Viisikko-sarja (lopuissa kirjoissa alettiin toista melkein samaa, kuin joissain muissa aikaisemmissa)

        - Penny-sarja (lopussa en enään oikein jaksanut lukea, mutta kannattaa kokeilla!)

        - Ponityttö-sarja (Paljon kirjoja, kannattaa mielestäni lukea järjestyksessä)

        - Astrid Lindgrenin kirjat (siis Veljeni Leijonamieli, Ronja ryövärintytär, jne.)

        - Katja-kirjat (ei mitään parhaita mielestäni, mutta kannattaa silti kokeilla!)

        - Harry Potter-sarja (todella hyviä!! lue järjestyksessä...)

        - James Herriotin kirjat (kertoo eläinlääkärin elämästä, tosikertomuksia kaikki, mielestäni ei kyllä ihan lasten kirja)

        - Sos-sarja (vähän samantyylinen kuin Viisikko)

        - Agatha Christien kirjat (en kyllä ole lukenut kuin suunnilleen puolet niistä, oikeita jännitys-kirjoja)

        - Anna-kirjat (todella hyviä, en ole vielä lukenut kuin kolme ensimmäistä niistä)

        - Runotyttö-sarja (kolme kirjaa, lue järjestyksessä!)

        - Uljas musta (todella hyvä, aluksi luulin, että on ihan pienten lasten kirja, mutta ei todellakaan! kertoo hevosesta)

        Tuossa olivat ne parhaat kirjat mitkä tuli mieleen. varmaan olet joitain noista lukenutkin, mutta mielestäni kaikkia kannattaa kokeilla!:) En kyllä tiedä että tykkäätkö lukea jännityskirjoja, tositarinoita vai mitä, mutta itse tykkään lukea kaikkia kirjoja, joten tuossa on moneen suuntaan ehdotuksia.

        Toivottavasti oli apua!


    • hyvää kirjasarjaa:

      - Harry Potter-kirjat (paras kirjasarja ikinä)
      Sarjassa ovat ilmestyneet:
      1. Harry Potter ja viisasten kivi
      2. Harry Potte ja salaisuuksien kammio
      3. Harry Potter ja Azkabanin vanki
      4. Harry Potter ja liekehtivä pikari
      5. Harry Potter ja Feeniksin kilta
      6. Harry Potter ja puoliverinen prinssi

      Tulossa on vielä seitsemäs osa, joka ilmestyy englanniksi 21.7.2007, nimellä Harry Potter and the Deathly Hallows. Suomennoksen ilmestymisestä ei ole vielä varmaa tietoa, mutta aiempien Potter-kirjojen tapaan se ilmestyy 6-8 kuukautta alkuteoksen ilmestymisen jälkeen.

      - Eva&Adam-sarja
      Sarjan osat:
      Eva ja Adam. Kertomus koulusta, kavereista ja rakkaudesta
      Eva ja Adam. Ollako vai eikö olla - yhdessä
      Eva ja Adam. Rakkaat viholliset
      Eva ja Adam. Huijareita ja Veijareita
      Eva ja Adam. Hanget korkeat nietokset
      Eva ja Adam. Viimeiset pyjamabileet
      Eva ja Adam. Kesäyön painajaisuni
      Eva ja Adam. Tanssin tahdissa
      Eva ja Adam. Prinssi vai tavallinen sammakko
      Eva ja Adam. Auringonpaistetta ja hapannaamoja
      Eva ja Adam. Se ainoa oikea?
      Eva ja Adam: Onnelliset hölmöt

    • rriin

      seitsemän tassua ja penny on ehdottoman hyvä sarja :))

    • Rentukkainen*

      Hei, mä oon lukenut tuota Nummela-sarjaa vuosia ja rakastanut sitä! Nyt se on kuitenkin alkanut jäädä vähän lapselliseksi mulle, mutta löysin samantyyppisen kirjasarjan Unelmien talli. Se on Tiina Lehtinevan vuonna 2005 alkanut sarja, johon kuuluu Unelmien painajainen ja tänä vuonna ilmestynyt Unelmien laukka kirjat. Kannattaa tutustua!

    • ldskjfg

      - Lizzie Mcguire
      - Replica

      nuo on ihan hyviä.. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe