Ratti vinossa

Epätietoinen nuppikuski

Ajokissani FH12 -02 on ratti aina suoraa ajaessa hieman ojaan päin käännätyksellä, abaut klo yhdessä... Onkohan vakavaa vikaa, vai riittääkö aurauskulmien säätö?

14

11795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcbzxb

      sisäpuolella kun purkaa "vetämällä" sen keskiön siitä iri niin 19mm mutteri joka irti niin ratti lähtee irti, voi muutella kulmaa nonkun verran mutta sun tapaukses käy varmaan niin että menee sinne kello 11 hujakoille.... en varma

      • perskeles

        ei säädetä rattia irrottamalla vaan pitkittäistä raidetankoa lyhentämällä/pidentämällä (toinen pää kierteillä).


      • perkele vaan
        perskeles kirjoitti:

        ei säädetä rattia irrottamalla vaan pitkittäistä raidetankoa lyhentämällä/pidentämällä (toinen pää kierteillä).

        Jos aurauskulma on jees ja silti ratti vinossa,niin rattia siirretään.


      • tietää kaiken
        perkele vaan kirjoitti:

        Jos aurauskulma on jees ja silti ratti vinossa,niin rattia siirretään.

        ja sitten ihmetelevät kun toiseen suuntaan kääntösäde on 200m ja toiseen 20m hah.hah...


      • tietää kaiken kirjoitti:

        ja sitten ihmetelevät kun toiseen suuntaan kääntösäde on 200m ja toiseen 20m hah.hah...

        Oletetaan että rattia ei ole ikinä irroitettu, niin ei sitä irroteta nytkään.

        Tarkistuksia.
        Kulkeeko auto suoraa? puslat taka-akselilla, pallonivelet edessä.

        Aurauksen tarkistus, tässä vaiheessa tulee se ilmi täytyykö säätää aurausta vai pitkittäistangon säätöä.

        Voihan sen ratin sieltä booreiltakin oikaista mutta jotain oleellista jää korjaamatta.
        Ja jos itse meinaat tehdä sen niin se voi vaatia jonkinlaista ulosvetäjää jotta saat sen ratin irti.


      • menee
        RK-asentaja kirjoitti:

        Oletetaan että rattia ei ole ikinä irroitettu, niin ei sitä irroteta nytkään.

        Tarkistuksia.
        Kulkeeko auto suoraa? puslat taka-akselilla, pallonivelet edessä.

        Aurauksen tarkistus, tässä vaiheessa tulee se ilmi täytyykö säätää aurausta vai pitkittäistangon säätöä.

        Voihan sen ratin sieltä booreiltakin oikaista mutta jotain oleellista jää korjaamatta.
        Ja jos itse meinaat tehdä sen niin se voi vaatia jonkinlaista ulosvetäjää jotta saat sen ratin irti.

        eli rattia ei saa koskaan irroittaa säätämis tarkoituksessa jos siihen ei ole ikinään tehtaan jäljiltä kajottu. Tätä yritin teroittaa aikaisemmin tälle ratin irroittajalle kertoessani kääntösäteistä karrikoiden.


      • pölypilvi
        menee kirjoitti:

        eli rattia ei saa koskaan irroittaa säätämis tarkoituksessa jos siihen ei ole ikinään tehtaan jäljiltä kajottu. Tätä yritin teroittaa aikaisemmin tälle ratin irroittajalle kertoessani kääntösäteistä karrikoiden.

        rartti vasemmelle vinos ku katkes jousipakka kesken lastauksen kuskin puolelt sanovat et suoristus ajaes mut e näy oo viel käyby


      • sydännaula?
        pölypilvi kirjoitti:

        rartti vasemmelle vinos ku katkes jousipakka kesken lastauksen kuskin puolelt sanovat et suoristus ajaes mut e näy oo viel käyby

        gvdsb


      • nyt taas
        sydännaula? kirjoitti:

        gvdsb

        huonot ajat kun asiallisia kommentteja pitää sensuroida ????


      • on selvä
        nyt taas kirjoitti:

        huonot ajat kun asiallisia kommentteja pitää sensuroida ????

        keskitysmerkki rattiakselin alapäässä. Näkyy joko mökki kippaamalla tai etumaski avaamalla ja taskulampulla. Nyt jos ratti säädetään irroittamalla niin tuo merkki ei enää kerro mitään. Ainoastaan välitangosta säädetään ratti. Itsestään ratti ei käänny. jotainhan siellä on pielessä. norran päät voi esimerkiksi olla poikki.


      • ratti
        on selvä kirjoitti:

        keskitysmerkki rattiakselin alapäässä. Näkyy joko mökki kippaamalla tai etumaski avaamalla ja taskulampulla. Nyt jos ratti säädetään irroittamalla niin tuo merkki ei enää kerro mitään. Ainoastaan välitangosta säädetään ratti. Itsestään ratti ei käänny. jotainhan siellä on pielessä. norran päät voi esimerkiksi olla poikki.

        on nopeampi suoristaa välitangosta kuin ratti irroittamalla


    • turvatyyny

      ratissa niin kannattaa harkita mitä tekee. Tehostajassa tosiaan keskitysmerkki jonka pitää olla kohdallaan kun ratti suorassa. Tehostaja tiukempi ja jäykempi tällä kohtaa. Siinä asennossa pyöränkulmien täytyisi olla kohdallaan ja suorassa. Tämän jälkeen jos ratti vinosssa säädetään se irroittamalla ratti tai pooriliitos rattiakselin ja tehostajan välistä.

      Ratin vinoushan voi johtua myös takapäästä, jos taka-akseli vinossa. Tämän kyllä huomaa kyllä että auto kulkee kun ajokoira vinossa. Aluata kannattaa kyllä tarkastaa etupäästä ja myös takapäästä.

      • se tekee

        sen että jos tehostimen merkki ei ole kohdallaa niin toiseen suuntaan käännyttäessä tosiaan toi kääntösäde pienenee johtuen tehostimessa olevasta reunaanajo venttiilistä joka tiputtaa paineen ja vastaavasti toiseen suuntaan jos pyörän liikevara loppuu fyysisesti ennen kuin tehostimessa aukeaa tuo venttiili niin jotain hajoaa aika nopeasti koska paineet on täysillä vaikka pyörä vastustaa jo. Sitte itketää kun on kovat tuntiveloitukset (75€) volvolla. Oikotietä onneen ei ole tässäkään tapauksessa.


    • ihmetellyt

      Ratin hammastus aika karkea.Ratin ja ohjaus tehostimen ratti nivel hammastus tiheä.Onhan aina jokin syy jos ratin asento muuttaa paikkaa alkuperästä.Nivelen vaihto ,raide tangon pieni vääntyminen,ratti nivelen irrotus,auton kaataminen,kolari,takapään akselit.Onhan niitä.Mut tuliko se jostain tietystä vai yht akkiä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe