Avaako MS Office Open Officen tiedostot?

kysyjä 02

Eli Open office lupaa kyllä avata MS officen tiedostot, mutta kuinka on toisin päin? Avaako MS Office Open Officen tiedostot? Jäi vähän epäselväksi tuo tuolla Openin kotisivuilla.

Jättäisin mielelläni MS Office -paketin ostamatta ja kokoilisin Open Officea

Kiitos vastauksesta

4

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      MSOffice ei osaa avata Openofficen opendocument tiedostoja. Openofficella voi kuitenkin tehdä myös MSOffice-tiedostoja, jotka sitten saakin auki MSOfficella.

    • nimetön.

      MS Office avaa vakiona omia tiedostoformaattejaan.

      OpenOfficella voi tallentaa MS Officen tiedostoformaatteihin.

      Tässä kuitenkin täytyy muistaa, että OpenOffice ei osaa kaikkia MS Officen tiedostojen ominaisuuksia oikein, jolloin on vaarana, että MS Officessa alunperin tehty dokumentti voi mennä piloille kun sen avaa OpenOfficessa ja tallettaa uudestaan. Itselleni kävi näin gradun kanssa, eli olin tehnyt sitä koulussa MS Officella ja sitten kun jatkoin hommaa kotona, niin OpenOffice sössi sisällysluettelon, sivunumerot, otsikoinnit täysin. Oli sitten "hauskaa" käyttää muutama tunti saadakseen ne uudelleen kuntoon...

      MS Officeen voi tietenkin myös ladata ODF pluginin, joka tarjoaa MS Officeen ODF tiedostojen avauksen ja tallennuksen:

      http://odf-converter.sourceforge.net/

      OpenOffice 2 käyttää oletuksena ODF tiedostoformaattia.

      • tiedostot

        Eikös uusin OpenOffice osaa jo paljon paremmin näitä MS Officen ominaisuuksia? Itse en ole kokeillut vielä, mutta huhuja olen kuullut.

        Minullakin on käynyt opinnäytetyön kanssa samalla tavalla. Sisällysluettelo ja kappalejako meni ihan sekaisin. Hauska oli korjailla...


      • käyttää vanhoja
        tiedostot kirjoitti:

        Eikös uusin OpenOffice osaa jo paljon paremmin näitä MS Officen ominaisuuksia? Itse en ole kokeillut vielä, mutta huhuja olen kuullut.

        Minullakin on käynyt opinnäytetyön kanssa samalla tavalla. Sisällysluettelo ja kappalejako meni ihan sekaisin. Hauska oli korjailla...

        versioita OO:sta ...1.xx tai jotain...

        Mä oon toiminu nyt pari vuotta pelkästään OO:a käyttäen noissa teksti, taulukko ja esitysgrafiikkatöissäni ilmaan ongelmia.
        Ja saan dokuja kuitesaki pääasiassa doc-muotoisina.

        Ja täytyy tietty muistaa, ett jos haluaa muotoilujen säilyvän, niin myös printerien asetukset pitää olla yhtenevät ja oikein. - Toiseks OO:ssa voi todella näppärästi tallentaa pdf-muotoon dokut, jolloin muotoilut säilyvät myös niitä wintöötti-fordillä lukiessa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe