meillä vauva 4kk:tta on ruennut hakkaamaan itseään, yleeensä oikealla kädellä. Viuhtoo kättä ylös ja alas, tosi nopeaan tahtiin, ja yleensä muksauttaa itseään suoraan kylkeen tai mahaan.. ja monta kertaa. näyttää joskus että ei saa lopetettua liikettä kun vauhtiin pääsee. Onkohan teidän muiden vauvoilla samaista hakkaamista? meillä muksitaan myös välillä unissaan. Kertoilkaas.
HAKATAANKO TEILLÄ???
14
7458
Vastaukset
- tuota
määrä lie sit vain riippuu siitä, kuinka vilkas tai rauhallinen vauveli on kyseessä. Toi on ihan normaalia, kun vauvan pitää ensin harjoittaa lihaksistoa ja motoriikkaa, että oppii käyttämään käsiä ja jalkoja. Kun ne kädet on ensin löytynyt, että sellaisetkin on olemassa, niitä pitäis vielä oppia käyttäänkin. Se ei ole ihan hallinnassa vielä sen ikäisellä ja muksaukset on tavanomaisia. Jos annat helistimen käteen, niin hakkaa silläkin päätään.
- babyboom
munkin vauva on hakannu itseään, vähän hurjan näköstä on kun kovalla tahdilla lyö, mutta ei oo mustelmia ollu :)
- kiinnostusta
pitää herätellä tuollaisella kysymyksellä? Joissakin kodeissa vanhemmat on niitä jotka oikeasti hakkaa, joten puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä? Ainakin, kun on kyse näin vakavista asioista. Ja varsinkin, kun kysymys on jopa helppo esittää ymmärettävästi. "Lyökö vauva itseään?" En mielestäni ole pilkunviilaaja, jos en jaksa tästä repiä huumoria tyyliin: "mä jo luulin, että teillä vauvaa hakataan, heh:)"
- nyt....
tollasestakin valittaa..kaikenlaisia sitä onkin
- höh
jos etsit shokkitarinoita. Tämä on palsta tietoa/koemuksia haluaville...
- ja siksipä
höh kirjoitti:
jos etsit shokkitarinoita. Tämä on palsta tietoa/koemuksia haluaville...
juuri ärsyttää kun täällä "mässäillään" tollasella asialla. Sano mulle mitä nokkelaa tai hauskaa tossa otsikossa on???
- ja valitan
nyt.... kirjoitti:
tollasestakin valittaa..kaikenlaisia sitä onkin
edelleen. Mun huumorin piiriin ei kuulu vauvojen hakkailusta vitsailu.
- ole vitsiksi
ja siksipä kirjoitti:
juuri ärsyttää kun täällä "mässäillään" tollasella asialla. Sano mulle mitä nokkelaa tai hauskaa tossa otsikossa on???
tai nokkeluudeksi tarkoitettukaan. Vaan täyttä asiaa. Ja vastaukseksi alkuperäiselle: kyllä meidänkin vauva muksii itseään välillä hurjankin näköisesti. Ehkä se koordinaatio siitä vielä kehittyy ;-)
- palstan otsikoiden
ja siksipä kirjoitti:
olla nokkela ja hauska?
- on tällähetkellä
palstan otsikoiden kirjoitti:
olla nokkela ja hauska?
toiseksi luetuin juttu tällä sivulla. Syy: -kiinnostusta herättävä otsikointi. Mikä herätti kiinnostuksen? Väitän, että useimpien kohdalla se, että he ajattelivat, että tuskin on kyse vauvan lyömisestä.. mutta tarkistanpa/luenpa kuitenkin. Olen 100%:n varma, että otsikko "vauva muksii itseään" ei olisi kiinnostanut palstalaisia yhtä paljon.
Taidan todella olla ainut, jota tämäntyyppinen ironia ärsyttää. Täytyy sanoa, että olen vähän yllättynyt. - ilmaisevat
on tällähetkellä kirjoitti:
toiseksi luetuin juttu tällä sivulla. Syy: -kiinnostusta herättävä otsikointi. Mikä herätti kiinnostuksen? Väitän, että useimpien kohdalla se, että he ajattelivat, että tuskin on kyse vauvan lyömisestä.. mutta tarkistanpa/luenpa kuitenkin. Olen 100%:n varma, että otsikko "vauva muksii itseään" ei olisi kiinnostanut palstalaisia yhtä paljon.
Taidan todella olla ainut, jota tämäntyyppinen ironia ärsyttää. Täytyy sanoa, että olen vähän yllättynyt.samoja asioita eri sanoin.
- deebee
Jokainen vauva harjoittaa lihasmotoriikkaa ihan omalla tavallaan.
- Jihuuu
Muksija-vauveli täälläkin. Välillä kun oikein innostuu jostain niin kädet viuhtoo niin että, ja hirviät muksauttelut massuunsa. Erittäin motorinen tapaus muutoinkin :D
- hakkaa
tavaroilla minua ja itseään.myös repii tukkaa päästään ja istuessaan läpsii jalkojaan..mut ei tuo nyt kauheesti näy sattuvan. en anna hakata itseäni jos kerkiän sen estää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453679Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1073502Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42275100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa331163Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171031- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34744