oksennustauti

ja imetys

..eli miten se menee, saako imettää oksennustaudissa? voiko oksennustauti tarttua 2kk vauvaan? miten mun pitäis toimia.. vastailkaa joku nopsaan kiitti..

7

5062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa imettää

koska ainakin kuumeisenakin saa imettää, joten jos huolehtii omasata käsihygieniasta, niin ei rintamaidon kautta okst. leviä. Mut voin toki olla väärässäkin. Odota viisaampien vastauksia, tai soita tk: seen ja kysy sieltä.

• cheetah.grrr

Parhaiten ehkäiset oksennustaudin tarttumista vauvaasi imettämällä häntä. Ja jos tauti tarttuu vauvaan, niin imettämisen avulla taudista selviää yleensä hyvin.

• Jihuuu

Kuten cheetah jo vastasikin.

Itse olin viime viikolla oksutaudissa päivän ja pari syöttöä vauva sai nauttia iskän kanssa pullosta pakastettua maitoa, kun olin 38 asteen kuumeessakin ihan rikki peiton alla, mutta muun aikaa imetin ja terveenä neiti pysyi, ikää 6kk :)

• Jaana**

Olikos tuo ensimmäinen kerta kun annoit pullosta maitoa?

Ja ennen tuota pulloruokintaa olit täysimettänyt?

• tai sitten taisi taas...
        Jaana** kirjoitti:

Olikos tuo ensimmäinen kerta kun annoit pullosta maitoa?

Ja ennen tuota pulloruokintaa olit täysimettänyt?

Neiti Yliaikaisuus ja Täysimetys taas iskeä?

Niin, eihän kukaan, joka on antanut vauvalle esim. d-vitamiinitippoja, voi puhua täysimetyksestä :-)
        Kun vauva on saanut lusikasta vitamiineja, on täysimetys pilattu ;-)

• ...ei tartu vauvaan :-)

Jos vaan millään pystyt ja jaksat, niin imetä oksennustaudissakin.
      Vauva saa sinulta vasta-aineita, joten oksennustauti ei tartu vauvaan.
      Niin kauan, kun vauva on täysimetyksellä, niin vasta-aineitten tilaus toimii ja vauva saa suojan rintamaidosta.
      Vasta-aineitten suoja ei siis lopu siihen 3-4 kuukauteen, kun jotkut luulevat.

• oksennustautinen

..olis luojan pitäny niit vasta-aineita äiteillekin suoda, ihan karmeeta hommaa yrittää olla vaaville äiti ja olla oksetustaudissa kuumeessa.. toivottavasti tää ei tartu nyt vaan vaaviin..imetetään sen minkä pystytään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      236
      4600
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3035
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      25
      1613
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1439
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      938
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe