..eli miten se menee, saako imettää oksennustaudissa? voiko oksennustauti tarttua 2kk vauvaan? miten mun pitäis toimia.. vastailkaa joku nopsaan kiitti..
oksennustauti
7
5062
Vastaukset
- saa imettää
koska ainakin kuumeisenakin saa imettää, joten jos huolehtii omasata käsihygieniasta, niin ei rintamaidon kautta okst. leviä. Mut voin toki olla väärässäkin. Odota viisaampien vastauksia, tai soita tk: seen ja kysy sieltä.
- cheetah.grrr
Parhaiten ehkäiset oksennustaudin tarttumista vauvaasi imettämällä häntä. Ja jos tauti tarttuu vauvaan, niin imettämisen avulla taudista selviää yleensä hyvin.
- Jihuuu
Kuten cheetah jo vastasikin.
Itse olin viime viikolla oksutaudissa päivän ja pari syöttöä vauva sai nauttia iskän kanssa pullosta pakastettua maitoa, kun olin 38 asteen kuumeessakin ihan rikki peiton alla, mutta muun aikaa imetin ja terveenä neiti pysyi, ikää 6kk :)- Jaana**
Olikos tuo ensimmäinen kerta kun annoit pullosta maitoa?
Ja ennen tuota pulloruokintaa olit täysimettänyt? - tai sitten taisi taas...
Jaana** kirjoitti:
Olikos tuo ensimmäinen kerta kun annoit pullosta maitoa?
Ja ennen tuota pulloruokintaa olit täysimettänyt?Neiti Yliaikaisuus ja Täysimetys taas iskeä?
Niin, eihän kukaan, joka on antanut vauvalle esim. d-vitamiinitippoja, voi puhua täysimetyksestä :-)
Kun vauva on saanut lusikasta vitamiineja, on täysimetys pilattu ;-)
- ...ei tartu vauvaan :-)
Jos vaan millään pystyt ja jaksat, niin imetä oksennustaudissakin.
Vauva saa sinulta vasta-aineita, joten oksennustauti ei tartu vauvaan.
Niin kauan, kun vauva on täysimetyksellä, niin vasta-aineitten tilaus toimii ja vauva saa suojan rintamaidosta.
Vasta-aineitten suoja ei siis lopu siihen 3-4 kuukauteen, kun jotkut luulevat.- oksennustautinen
..olis luojan pitäny niit vasta-aineita äiteillekin suoda, ihan karmeeta hommaa yrittää olla vaaville äiti ja olla oksetustaudissa kuumeessa.. toivottavasti tää ei tartu nyt vaan vaaviin..imetetään sen minkä pystytään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894