Betonimylläri

pinsio

la 3/3 klo 19-20.20 tulee tv-2;lta Lauri Viidan 90-vuotis-syntymäpäivän kunniaksi jo lokakuussa nauhoitettu konsertti Kuulkaa laulu graniittinen (tai jotakin sinne päin). Katsokaa ja kuunnelkaa. Itse olen nähnyt ja kuullut ko konsertin 80 ja 90-luvuilla 3 kertaa. Hieno elämys, tätä viimeisintä en päässyt kokemaan livenä. Erilaista Kansaa, eläytyy ja elää Viidan tekstien ja Pohjolan sävelien mukaan unohtumattomasti. Ei ole mitään jokapäiväistä iskelmää, hienoja, koskettavia sävelmiä. Mahtavaa irrottelua paikka paikoin. Livenä parhaimmillaan, koskettavimmat menee myös toki levytettynäkin! Uskaltakaa kuunnella. Jos tämän jälkeen olette edelleen sitä mieltä, että Kansa määkii, ette ole uskottavia, eikä mielipiteellänne ole merkitystä, ei ainakaan minulle, eikä monelle muullekaan! Niin se vaan on!

30

2236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............................

varmaan telkkari ruudun takana kun kaljupää määkii

• Sulla ei nyt näytä nyt taas näin illan myöhäisinä tunteina ne sun pikkuruiset aivonystyräsi pläikivän oikein täydellä teholla.
        Ensinnäkin telkkariruutu on yhdyssana ja toisekseen, kun katsellaan telkkaria niin sanotaan yleensä että on ruudun ÄÄRESSÄ/EDESSÄ, kun taas sitten telkkarissa esiintyvistä sanotaan ,että että he ovat ruudun TAKANA.

Nih, että siinä on vissi ero... että kun kerran päätä ruvetaan aukomaan, niin opetellaan ensin näinkin yksinkertaiset asiat kuntoon, eiks jee ?

• .............................
        Justiinax kirjoitti:

Sulla ei nyt näytä nyt taas näin illan myöhäisinä tunteina ne sun pikkuruiset aivonystyräsi pläikivän oikein täydellä teholla.
        Ensinnäkin telkkariruutu on yhdyssana ja toisekseen, kun katsellaan telkkaria niin sanotaan yleensä että on ruudun ÄÄRESSÄ/EDESSÄ, kun taas sitten telkkarissa esiintyvistä sanotaan ,että että he ovat ruudun TAKANA.

Nih, että siinä on vissi ero... että kun kerran päätä ruvetaan aukomaan, niin opetellaan ensin näinkin yksinkertaiset asiat kuntoon, eiks jee ?

Veti taas herneet nenään.....
        Kuolaa sitten edessä tai takana ei pahemmin kiinnosta.
        Ja mitä mun tekemiseni sulle kuuluu sä se täällä kukut vähän välillä raakkumassa

• Gilla*

Tuota TV-konserttia odotan todella malttamattomana. Se on aivan varmasti upea konsertti. En ole koskaan ollut Tapanin Lauri Viita- konsertissa, mutta sen levyn olen kyllä kuullut ja olen tykännyt siitä kovasti.
      Ne biisit onkuin Tapsalle tehty ja, sopii hänen laulettavakseen loistavasti, koska Tapsalla on komea ääni, osaa tulkita lauluja eläytyen ja sävykkäästi ja myös esiintyä ilmeikkäästi.

Kannattaa kyllä kaikkien arvostelijoidenkin katsella ja kuunnella tuota konserttia.

• annaliisa

kyllä minä olen lääpälläni, kun tuota katselen nyt 3.3.07. Sekä Kansa, että Jokinen todella osaavat asiansa ja ainakin toistaiseksi sydämeen käyvästi! Haluan uusinnan! Olen ilonen, en ehdi saunaankaan.annaliisa

• manne
        annaliisa kirjoitti:

kyllä minä olen lääpälläni, kun tuota katselen nyt 3.3.07. Sekä Kansa, että Jokinen todella osaavat asiansa ja ainakin toistaiseksi sydämeen käyvästi! Haluan uusinnan! Olen ilonen, en ehdi saunaankaan.annaliisa

Oikein kylmä väreet menee pitkin selkää,kun palauttelen mieleeni konsertti tunnelmia,olin silloin katsomassa konsertin.Kyllä Tapanilla on laulun lahja ja Jokisella lausunnan lahja.Tapanin kaltaista estraditaiteilijaa Suomessa ei ole ,eikä hetkeen tule.Kiitos Tapani ja AHTI.

• joku vaan
        manne kirjoitti:

Oikein kylmä väreet menee pitkin selkää,kun palauttelen mieleeni konsertti tunnelmia,olin silloin katsomassa konsertin.Kyllä Tapanilla on laulun lahja ja Jokisella lausunnan lahja.Tapanin kaltaista estraditaiteilijaa Suomessa ei ole ,eikä hetkeen tule.Kiitos Tapani ja AHTI.

Etpähän sinä Manne ( ja muutkaan konsertissa olleet) turhaan tuota konserttia kehuneet. Tapani todella osaa eläytyä noihin lauluihin. Aivan huikeaa kuunneltavaa.

• Tuota ohjelmaa olen odottanutkin kauan ja hartaasti !!! Ensviikkokin tuntuu varmaan vielä tosipitkältä, kun sitä odottaa kokoajan, että tulis vaan jo se lauantai :)
      Mä en ole Tapsan Betonimylläri-konserteissa ollut, mutta muutamissa Tapsan muissa konserteissa olen kuullut Tapsan laulavan upeesti joitakin yksittäisiä Lauri Viidan runoista tehtyjä lauluja ( esim. Balladi) ja sitä Betonimylläri- levyä olen kuunnellut myös.

ps.Ja totta kirjoitat "Pinsio" tuostakin asiasta , että kyllä kannattais kaikenmaailman "määkijä"- juttujen kirjoittajienkin katsella/kuunnella se konsertti, niin huomaisivat, että Tapsan laulu on kaukana määkimisestä.

• repeä

Älä nyt liitoksistasi repeä. Noista sun kommenteistasi tulee väistämättä mieleen että onko sulla muuta päässäs ollenkaan kuin tää Tapsa? Keskittyykö koko elämäsi sen ympärille? Kuinka joku voi olla noin tohkeissaan ja koko viikon odottaa malttamattomana jotain konserttia. Jotenkin tuntuu että oot teini-ikäinen, sillöoin kun itse olin siinä iässä niin itsekin vouhkattiin tuolla lailla. Eihän siinä teini-iässä mitään vikaa ole mutta kun olen kuvitellut sun olevan jo aikuinen. Ja vaikka kuuntelisin Tapsukkaa viikon putkeen niin mielipiteeni olisi hänestä sama kuin nyt, joskin voisin itse käydä kirkumaan jo lopulta. Enkä muuten ole se joka tuossa nimitteli "määkijäksi", en vaan muuten voi sietää kyseistä miestä. Parempi olis sun teipata itses lattiaan kiinni ettet lähde lentoon tuota konserttia odotellessasi ;D

• fanitus on jees
        repeä kirjoitti:

Älä nyt liitoksistasi repeä. Noista sun kommenteistasi tulee väistämättä mieleen että onko sulla muuta päässäs ollenkaan kuin tää Tapsa? Keskittyykö koko elämäsi sen ympärille? Kuinka joku voi olla noin tohkeissaan ja koko viikon odottaa malttamattomana jotain konserttia. Jotenkin tuntuu että oot teini-ikäinen, sillöoin kun itse olin siinä iässä niin itsekin vouhkattiin tuolla lailla. Eihän siinä teini-iässä mitään vikaa ole mutta kun olen kuvitellut sun olevan jo aikuinen. Ja vaikka kuuntelisin Tapsukkaa viikon putkeen niin mielipiteeni olisi hänestä sama kuin nyt, joskin voisin itse käydä kirkumaan jo lopulta. Enkä muuten ole se joka tuossa nimitteli "määkijäksi", en vaan muuten voi sietää kyseistä miestä. Parempi olis sun teipata itses lattiaan kiinni ettet lähde lentoon tuota konserttia odotellessasi ;D

Mitä ihmeen väliä sillä on jos Justiinax tai joku muu fanittaa aikuisiällä ns. reilummin? Onko se sulta pois? Itekin olen pitkän linjan fani yhdelle artistille ja pysyn jatkossakin. Miksi pitäisi sitä fanitusta vähentää kun ikää tulee lisää?

• fanitus on jees kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on jos Justiinax tai joku muu fanittaa aikuisiällä ns. reilummin? Onko se sulta pois? Itekin olen pitkän linjan fani yhdelle artistille ja pysyn jatkossakin. Miksi pitäisi sitä fanitusta vähentää kun ikää tulee lisää?

Niin, en mä kans ymmärrä miksei saisi olla innostunut idolistaan ? Tuntuu ,että täällä kielletään jo kaikki. Ei saa arvostella ketään laulajia, eikä saa edes fanittaa omaa suosikkilaulajaansa. Eipä luulisi kauheesti häiritsevän ketään se ,että esim. mä innolla odotan sitä Tapsan enslauantaista TV-konserttia.

Eikä fanittamisessa muutenkaan mun mielestä mitään pahaa ole, kunhan se ei mene överiksi, niin että se häiritsisi artistia.
        Ja fanittaa saa missä iässä tahansa. Tapsakin sanoi yhdessä haastattelussa, että se on osaamista sekin, että innostuu idolinsa musiikista.

ps. En mä nyt vielä tässä odotellessa sentään lentoon lähde, mutta sen konsertin jälkeen voikin olla toinen juttu. Silloin voi olla ,että mun täytyy teipata itteni lattiaan kiinni ;D

• ...nyt
        Justiinax kirjoitti:

Niin, en mä kans ymmärrä miksei saisi olla innostunut idolistaan ? Tuntuu ,että täällä kielletään jo kaikki. Ei saa arvostella ketään laulajia, eikä saa edes fanittaa omaa suosikkilaulajaansa. Eipä luulisi kauheesti häiritsevän ketään se ,että esim. mä innolla odotan sitä Tapsan enslauantaista TV-konserttia.

Eikä fanittamisessa muutenkaan mun mielestä mitään pahaa ole, kunhan se ei mene överiksi, niin että se häiritsisi artistia.
        Ja fanittaa saa missä iässä tahansa. Tapsakin sanoi yhdessä haastattelussa, että se on osaamista sekin, että innostuu idolinsa musiikista.

ps. En mä nyt vielä tässä odotellessa sentään lentoon lähde, mutta sen konsertin jälkeen voikin olla toinen juttu. Silloin voi olla ,että mun täytyy teipata itteni lattiaan kiinni ;D

Kyllä suosikkiartistinsa fanituksesta saa olla innostunut mutta kun nuo sun kommenttis ovat niin uskomattoman yliampuvia. Kuulostat suoraan sanottuna hihhulilta. Eikö se häiritse artistia että joku istuu puskassa pihamaalla ja kiikaroi nähdäkseen idolinsa ;D mut ihan kaikin mokomin, pompi vaikka tasajalkaa odottaessasi ensi lauantaita mut kun joku muu on innostunut oman idolinsa fanittamisesta niin älä viitsi haukkua sitä kuten usein teet. Muuten, tuossa aiemmin jossain olit kommentoinut oikeinkirjoitusta...sana "niimpä" kuuluu kirjoittaa "niinpä".

• että:
        fanitus on jees kirjoitti:

Justiinax on korviaan myöten ihastunut/rakastunut idoliinsa Tapani Kansaan. Kyllähän tää on huomattu joka vähänkin tätä palstaa on seurannu.
        Siinä syy Justiinaxin lapsenomaiseen fanitukseen.

Voi Tapsa parkaa...

• että: kirjoitti:

Justiinax on korviaan myöten ihastunut/rakastunut idoliinsa Tapani Kansaan. Kyllähän tää on huomattu joka vähänkin tätä palstaa on seurannu.
        Siinä syy Justiinaxin lapsenomaiseen fanitukseen.

Voi Tapsa parkaa...

Ite olette vetäneet omia johtopäätöksiänne, mä en ole sanonut mitään tommosta. Ihan samallalailla mä fanitan omaa idolia, kuin kaikki muutkin omaa suosikkiaan. Järki täytyy olla päässä kuitenkin, eikä olla mikään tungetteleva tms.
        Tapsakin on sitäpaitsi jo varattu.

• ...nyt kirjoitti:

Kyllä suosikkiartistinsa fanituksesta saa olla innostunut mutta kun nuo sun kommenttis ovat niin uskomattoman yliampuvia. Kuulostat suoraan sanottuna hihhulilta. Eikö se häiritse artistia että joku istuu puskassa pihamaalla ja kiikaroi nähdäkseen idolinsa ;D mut ihan kaikin mokomin, pompi vaikka tasajalkaa odottaessasi ensi lauantaita mut kun joku muu on innostunut oman idolinsa fanittamisesta niin älä viitsi haukkua sitä kuten usein teet. Muuten, tuossa aiemmin jossain olit kommentoinut oikeinkirjoitusta...sana "niimpä" kuuluu kirjoittaa "niinpä".

Älä sinäkin nyt vaan väitä ,että tosissas uskot ,että mä ihan oikeesti kekkuloisin Tapsan puutarhassa jossain puskassa lymyilemässä ja kiikaroimassa. Toi on kyllä ihan täällä joidenkin ylivilkkaan mielikuvituksen aikaan saamaa juttua.

Ei kuulu teille ,että mitä mä sitä konserttia odottaessani teen, joten ottakaa itse vaan ihan rauhallisesti kukin tykönänne. Niin ja ite teistä valittajista on aina joku yrittämässä pilata mun ja muiden fanien iloa pään aukomisellaan ,niin että älkää itse viitsikö haukkua.

• jeeee
        Justiinax kirjoitti:

Ite olette vetäneet omia johtopäätöksiänne, mä en ole sanonut mitään tommosta. Ihan samallalailla mä fanitan omaa idolia, kuin kaikki muutkin omaa suosikkiaan. Järki täytyy olla päässä kuitenkin, eikä olla mikään tungetteleva tms.
        Tapsakin on sitäpaitsi jo varattu.

Äläs ny Justiiax pillastu. Oon vaan seurannu tätä palstaa alusta lähtien ja huomannu että oot aikas pihkassa Tapsaan. No, ei siinä mitään pahaa...

Jaa Tapsa varattu? No onhan se, ainakin teoriassa...

• öhöm!
        jeeee kirjoitti:

Äläs ny Justiiax pillastu. Oon vaan seurannu tätä palstaa alusta lähtien ja huomannu että oot aikas pihkassa Tapsaan. No, ei siinä mitään pahaa...

Jaa Tapsa varattu? No onhan se, ainakin teoriassa...

Kyllä olen laittanut saman merkille ,että taitaa tuo Justiinaxin fanitus olla vähän sellaista vakavampaa sorttia. Voi Justiinax parkaa, kun taitaa se rakkaus olla vaan sellaista yksipuolista, sillä tuskimpa Tapsa teikäläisestä paljoa perustaa.

• OK.
    • Musica

Nuo Lauri viidan runoista tehdyt laulut sopivat hyvin Tapani Kansan mahtiäänelle. Hän on hyvin ilmaisuvoimainen tulkitsija ja esiintyjä.

• Epäonnistuu

Kirjoitin jo aikaisemmin kuinka T. Kansa on epäonnistunut jokaisessa televisioesityksessään. Todennäköisesti samoin käy 3.3. konsertissa. Tulen arvostelemaan kyseisen konsertin täällä. Jos hän onnistuu, kerron myös senkin.

• Epäonnistuu kirjoitti:

Kirjoitin jo aikaisemmin kuinka T. Kansa on epäonnistunut jokaisessa televisioesityksessään. Todennäköisesti samoin käy 3.3. konsertissa. Tulen arvostelemaan kyseisen konsertin täällä. Jos hän onnistuu, kerron myös senkin.

>Tulen arvostelemaan kyseisen konsertin täällä. Jos hän onnistuu, kerron myös senkin.<

Muista tuo sitten kans, äläkä vaan kaivamalla kaiva jotain valitettavaa.

• arvostella
        Epäonnistuu kirjoitti:

Olin Tampere-talon konsertissa. Televisio ei ikinä saa live-konsertin tunnelmaa talteen. Sitä energiaa, herkkyyttää, voimaa...

• odottakaa innolla lauantaista konserttia .se nimittäin oli hyvä.olin tamperetalossa sitä katsomassa ja totesin vain että se oli niin hyvä kuin muistinkin .olin nimittäin nähnyt samaisen konsertin 15.2 1988 .me kaikki fanit odotamme sitä innokkaasti.mukavaa viikkoa kaikille.

• Oikein mukavaa viikkoa sulle myös "melina" !!! :D

• joku vaan

Olin viimevuonna yhdesä konsertissa, jossa Tapani lauloi "Alfhildin". Sukat pyöri jaloissani, oli se niin komean kuuloista.

• Päässä sulla pyörii!!!

...vai peräti geishapallot siellä? Justiinaxella on ainakin kultageishapallot timattikuorrutuksella mukanaan aina kun käy Tapsukan konserteissa!

• ;DD
        Päässä sulla pyörii!!! kirjoitti:

...vai peräti geishapallot siellä? Justiinaxella on ainakin kultageishapallot timattikuorrutuksella mukanaan aina kun käy Tapsukan konserteissa!

Niin varmaan joo ;D

• Poppana1

Eipä muuta voi sanoa, kuin että WAAAUUU! Siis aivan mieletön tuo Tapsan Alfhild-tulkinta .
      Muutenkin aivan loistava konsertti.Tomu, Betonimylläri, Vaeltaja, Kotitaival... todella upeita tulkintoja Tapsalta. Kyllä on miehellä komea ja taipuisa ääni ja sitä karismaa on melkein enmmän, kuin laki sallii.

Myös Viidan moreenia lausuen tulkinnut Ahti Jokinen oli loistava.

• Lauri Viidan omainen

niin pyytäisin Suomen Eduskuntaa säätämään "Pro Lauri Viita"-lain, jolla estettäisiin Viidan tekstien raiskaaminen lahjattomien Kansantaiteilijoiden toimesta!

• Tapsan komeat tulkinnat tekevät vaan kunniaa Viidan hienoille runoille.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      540
      4645
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3721
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2352
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      482
      2221
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1555
    6. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      116
      1524
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1413
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      69
      1340
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      70
      1323
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1164
    Aihe