eli pitäisi tehdä salmonellatesti. Mistä purkki ja minne viedään?
SALMONELLATESTI
12
3332
Vastaukset
- sama
Eli Espoossa kun asustaa. Pääkaupunkisaudulla pystyy liikkumaan.
- täällä kun
mun kotipaikkakunnallani haen terveyskeskuksen kotisairaanhoidosta ja sitten se kiikutetaan elintarvikelabraan.ja oon sairastanut lähiaikoina salmonellan...että on kokemusta pitkältä ajalta kiikuttaa kakkia..
- mää.
Mä ite tein just sen, purkkiin siis tökkäsn paskaani.. Mutta sitte sain kuulla, et se ois pitäny tehä maanantai aamuna. Säilyykö tuo paska tuolla maanantai aamuunvai haenko uuden?
Eihän ne saa sitä tietää koska tuo on paskannettu vai saako? Kertokaa toki.- no tuota
kirjoittelinkin jo tuossa. joo, minulle sanottiin ,että viikonlopuksi ei kannata jättää "kakkia" muhimaan. ja sitten sinun täytyy kirjoittaa siihen lappuun, että milloin olet näytteen ottanut.sinuna kakkisin vasta maanantai ammuna ja silloin maanantaina myös sen viet.mulla oli sinänsä eri juttu, koska jouduin lähettämään naapurikaupunkiin näytteen,ja sanottiin että ei sitä kannata viikonlopuksi jättää postilaatikkoon muhimaan.
- minä taas
no tuota kirjoitti:
kirjoittelinkin jo tuossa. joo, minulle sanottiin ,että viikonlopuksi ei kannata jättää "kakkia" muhimaan. ja sitten sinun täytyy kirjoittaa siihen lappuun, että milloin olet näytteen ottanut.sinuna kakkisin vasta maanantai ammuna ja silloin maanantaina myös sen viet.mulla oli sinänsä eri juttu, koska jouduin lähettämään naapurikaupunkiin näytteen,ja sanottiin että ei sitä kannata viikonlopuksi jättää postilaatikkoon muhimaan.
Mä tyhmä en tienny, ko ei kerrottu et saako sen tehä näin niin tein sen sit tietty tänää.
No, toivottavasti se kelpaa vielä maanantaina.
Ei kai siitä huomaa koska se on kakittu? - joo taas
minä taas kirjoitti:
Mä tyhmä en tienny, ko ei kerrottu et saako sen tehä näin niin tein sen sit tietty tänää.
No, toivottavasti se kelpaa vielä maanantaina.
Ei kai siitä huomaa koska se on kakittu?kyllä sen huomaa, koska sun täytyy laittaa päivämäärä, että milloin olet näytteen ottanut!
- taas minä..
joo taas kirjoitti:
kyllä sen huomaa, koska sun täytyy laittaa päivämäärä, että milloin olet näytteen ottanut!
Jos en siihen laita oikeaa pvämäärää? Jos sanon, että tein sen eilen tai sitten maanantai aamuna?
-.- En jaksaisi hakea kokonaan uutta purkkia. Eikai tuo pilaannu, ko se on jääkaapissa? - hmm hmmm..
taas minä.. kirjoitti:
Jos en siihen laita oikeaa pvämäärää? Jos sanon, että tein sen eilen tai sitten maanantai aamuna?
-.- En jaksaisi hakea kokonaan uutta purkkia. Eikai tuo pilaannu, ko se on jääkaapissa?kyllä siihen kannattaa oikea päivämäärä laittaa, minulle tosiaan sanottiin, että ei viikomlopuksi saisi jättää postilaatikoon. soita elintarvikelabraan ja varmista asia, että miten näyte säilyy.niin, kyllä kai elintarvike labraan sen viet? jäöäkaapissa säilyttämisestä en ole koskaan kuullut.
- taas mää.
hmm hmmm.. kirjoitti:
kyllä siihen kannattaa oikea päivämäärä laittaa, minulle tosiaan sanottiin, että ei viikomlopuksi saisi jättää postilaatikoon. soita elintarvikelabraan ja varmista asia, että miten näyte säilyy.niin, kyllä kai elintarvike labraan sen viet? jäöäkaapissa säilyttämisestä en ole koskaan kuullut.
Mulla se on eilisest ollu jääkaapis. O.O Kaikki sanoo et siel se säilyy parhainten sun muuta.
Vien sen terveyskeskukseen. Huomenna jo onneksi.
Heti 8.00 menos.. - salaileva herra
taas mää. kirjoitti:
Mulla se on eilisest ollu jääkaapis. O.O Kaikki sanoo et siel se säilyy parhainten sun muuta.
Vien sen terveyskeskukseen. Huomenna jo onneksi.
Heti 8.00 menos..Pystyykö näytteestä päättelemään muutakin kuin pelkän salmonellan? Tutkivatko tai välittävätkö he edes muusta? Entä pystyykö näytteestä päättelemään iän, sukupuolen ym.? Jos vienkin jonkun muun (ihmisen, en sentään koiran) kakkaa. ;)
- lucas_bro
salaileva herra kirjoitti:
Pystyykö näytteestä päättelemään muutakin kuin pelkän salmonellan? Tutkivatko tai välittävätkö he edes muusta? Entä pystyykö näytteestä päättelemään iän, sukupuolen ym.? Jos vienkin jonkun muun (ihmisen, en sentään koiran) kakkaa. ;)
Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
F-SalmVi -tutkimuspyynnön kautta tehtävällä faeces -näytteellä selvitetään aina varsinaisen "salmonellatestin" lisäksi näytteenantajan sukupuoli ja iän keskiarvo. Feaces-näyte sisältää kromosomitutkimuksen kannalta X ja Y -tyypin libidofasiileja kromosomiaihioita joiden kautta sukupuoli selvitetään lifoorisesti. Myös esim. syömishäiriöt näkyvät ulosteessa, ja niihin puututaan yleensä fataalisti. Ikä selvitetään laskemalla tiettyjen solujen tumien muodostumia. Näytteenottoa ei voi huijata - väärinkäytösepäilyjä varten otetaan yleensä aina myös varsinainen DNA-näyte.
- Rami Pussinen
Se tehdään oman alueen/paikkakunnan terveyskeskukseen. Sieltä haetaan sellainen näyteputkilo, johon sitten otaan "näytettä", kun kakitaan. Niin se tehdään. Tuloksen saa viikon päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734