SALMONELLATESTI

mistä ja minne

eli pitäisi tehdä salmonellatesti. Mistä purkki ja minne viedään?

12

3170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

      Eli Espoossa kun asustaa. Pääkaupunkisaudulla pystyy liikkumaan.

    • täällä kun

      mun kotipaikkakunnallani haen terveyskeskuksen kotisairaanhoidosta ja sitten se kiikutetaan elintarvikelabraan.ja oon sairastanut lähiaikoina salmonellan...että on kokemusta pitkältä ajalta kiikuttaa kakkia..

    • mää.

      Mä ite tein just sen, purkkiin siis tökkäsn paskaani.. Mutta sitte sain kuulla, et se ois pitäny tehä maanantai aamuna. Säilyykö tuo paska tuolla maanantai aamuunvai haenko uuden?
      Eihän ne saa sitä tietää koska tuo on paskannettu vai saako? Kertokaa toki.

      • no tuota

        kirjoittelinkin jo tuossa. joo, minulle sanottiin ,että viikonlopuksi ei kannata jättää "kakkia" muhimaan. ja sitten sinun täytyy kirjoittaa siihen lappuun, että milloin olet näytteen ottanut.sinuna kakkisin vasta maanantai ammuna ja silloin maanantaina myös sen viet.mulla oli sinänsä eri juttu, koska jouduin lähettämään naapurikaupunkiin näytteen,ja sanottiin että ei sitä kannata viikonlopuksi jättää postilaatikkoon muhimaan.


      • minä taas
        no tuota kirjoitti:

        kirjoittelinkin jo tuossa. joo, minulle sanottiin ,että viikonlopuksi ei kannata jättää "kakkia" muhimaan. ja sitten sinun täytyy kirjoittaa siihen lappuun, että milloin olet näytteen ottanut.sinuna kakkisin vasta maanantai ammuna ja silloin maanantaina myös sen viet.mulla oli sinänsä eri juttu, koska jouduin lähettämään naapurikaupunkiin näytteen,ja sanottiin että ei sitä kannata viikonlopuksi jättää postilaatikkoon muhimaan.

        Mä tyhmä en tienny, ko ei kerrottu et saako sen tehä näin niin tein sen sit tietty tänää.
        No, toivottavasti se kelpaa vielä maanantaina.
        Ei kai siitä huomaa koska se on kakittu?


      • joo taas
        minä taas kirjoitti:

        Mä tyhmä en tienny, ko ei kerrottu et saako sen tehä näin niin tein sen sit tietty tänää.
        No, toivottavasti se kelpaa vielä maanantaina.
        Ei kai siitä huomaa koska se on kakittu?

        kyllä sen huomaa, koska sun täytyy laittaa päivämäärä, että milloin olet näytteen ottanut!


      • taas minä..
        joo taas kirjoitti:

        kyllä sen huomaa, koska sun täytyy laittaa päivämäärä, että milloin olet näytteen ottanut!

        Jos en siihen laita oikeaa pvämäärää? Jos sanon, että tein sen eilen tai sitten maanantai aamuna?

        -.- En jaksaisi hakea kokonaan uutta purkkia. Eikai tuo pilaannu, ko se on jääkaapissa?


      • hmm hmmm..
        taas minä.. kirjoitti:

        Jos en siihen laita oikeaa pvämäärää? Jos sanon, että tein sen eilen tai sitten maanantai aamuna?

        -.- En jaksaisi hakea kokonaan uutta purkkia. Eikai tuo pilaannu, ko se on jääkaapissa?

        kyllä siihen kannattaa oikea päivämäärä laittaa, minulle tosiaan sanottiin, että ei viikomlopuksi saisi jättää postilaatikoon. soita elintarvikelabraan ja varmista asia, että miten näyte säilyy.niin, kyllä kai elintarvike labraan sen viet? jäöäkaapissa säilyttämisestä en ole koskaan kuullut.


      • taas mää.
        hmm hmmm.. kirjoitti:

        kyllä siihen kannattaa oikea päivämäärä laittaa, minulle tosiaan sanottiin, että ei viikomlopuksi saisi jättää postilaatikoon. soita elintarvikelabraan ja varmista asia, että miten näyte säilyy.niin, kyllä kai elintarvike labraan sen viet? jäöäkaapissa säilyttämisestä en ole koskaan kuullut.

        Mulla se on eilisest ollu jääkaapis. O.O Kaikki sanoo et siel se säilyy parhainten sun muuta.
        Vien sen terveyskeskukseen. Huomenna jo onneksi.
        Heti 8.00 menos..


      • salaileva herra
        taas mää. kirjoitti:

        Mulla se on eilisest ollu jääkaapis. O.O Kaikki sanoo et siel se säilyy parhainten sun muuta.
        Vien sen terveyskeskukseen. Huomenna jo onneksi.
        Heti 8.00 menos..

        Pystyykö näytteestä päättelemään muutakin kuin pelkän salmonellan? Tutkivatko tai välittävätkö he edes muusta? Entä pystyykö näytteestä päättelemään iän, sukupuolen ym.? Jos vienkin jonkun muun (ihmisen, en sentään koiran) kakkaa. ;)


      • lucas_bro
        salaileva herra kirjoitti:

        Pystyykö näytteestä päättelemään muutakin kuin pelkän salmonellan? Tutkivatko tai välittävätkö he edes muusta? Entä pystyykö näytteestä päättelemään iän, sukupuolen ym.? Jos vienkin jonkun muun (ihmisen, en sentään koiran) kakkaa. ;)

        Hei.

        Kiitos kysymyksestäsi.

        F-SalmVi -tutkimuspyynnön kautta tehtävällä faeces -näytteellä selvitetään aina varsinaisen "salmonellatestin" lisäksi näytteenantajan sukupuoli ja iän keskiarvo. Feaces-näyte sisältää kromosomitutkimuksen kannalta X ja Y -tyypin libidofasiileja kromosomiaihioita joiden kautta sukupuoli selvitetään lifoorisesti. Myös esim. syömishäiriöt näkyvät ulosteessa, ja niihin puututaan yleensä fataalisti. Ikä selvitetään laskemalla tiettyjen solujen tumien muodostumia. Näytteenottoa ei voi huijata - väärinkäytösepäilyjä varten otetaan yleensä aina myös varsinainen DNA-näyte.


    • Rami Pussinen

      Se tehdään oman alueen/paikkakunnan terveyskeskukseen. Sieltä haetaan sellainen näyteputkilo, johon sitten otaan "näytettä", kun kakitaan. Niin se tehdään. Tuloksen saa viikon päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe