soittoääni klubi

sallap

Hei!
Jokunen viesti on aiheesta ollut, mutta apua en ole vielä saanut. Olen joskus tyhmyyksissäni ladannut "ilmaisen soittoäänen" mikä ei kuitenkaan toiminut, ja nyt mulle tulee palveluviestejä á 2 euroa kpl noin 5-6 per kuukausi. Vaikka en siis lataa mitään. Saunalahti ei suostu auttamaan ja koska viestissä ei ole lähettäjän numeroa en tiedä minne laittaisin stopin. Puheluerittely näyttää kolme ekaa numeroa eli 173xxx ja 16xxx. Onko kenelläkään tietoa, mikä taho on kysymyksessä? Todella kurjaa maksaa tyhjästä. :(

86

49348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saunalahti lähtee!

Minulla on sama ongelma. Kerran minulle tuli tekstiviesti jossa luki: lähetä teksti TUNE tähän numeroon 173xxx niin saat ilmaisen soittoäänen. No, soittoääni tuli. Tosin en ole sitä edes testanut. Nyt näitä palvelutekstiviestejä tulee viiden päivän välein (yleensä kaksi peräkkäin). Olen poistanut ko. viestit heti. Laskusta huomasin, että joka viestistä peritään 2 euroa vaikka ne poistaa heti.
      Onko ainoa mahdollisuus sanoa irti saunalahden liittymä vai mikä tähän olisi pehmeämpi vaihtoehto. Mikä on tälläisen homman laillinen puoli?

• numeroon 173171

Hakusanalla (soittoääni) löytyi lisää tästä aiheesta.
      Kiitos tästä tiedosta:
      (Kokeilepa laittaa viesti STOP numeroon 173171). Todellakin se tuntui toimivan. Vastausviesti tuli heti (tilauksesi on keskeytetty. Kiitos palvelumme k{yt|st{. Lähettäjä 173171)

Olen samaa mieltä kuin eräs toinen tästä asiasta kirjoittanut. Kyse on todella törkeästä harhautuksesta.

Eikö kukaan todella tiedä missä näitä huijjauksia tehtaillaan. Ainakin skandit lähettävästä koneesta puuttuu kuten tuosta käytöstä sanasta näkyy. Kirjoitelkaa, jos jotain ko. palvelun tuottajasta tiedätte. Informoikaa myös kavereitanne tällaisesta huijjausmahdollisuudesta.

• shilayah

Minä ja tyhmyyksisssäni tilasin "ilmaisen soittoäänen" ja johan alkoi pukkaamaan palveluviestiä.En tilannut mitään muita soittoääniä tai kuvia.Känny laskut vaan kasvoi!!Onneksi sain peruutettua tuon kiusan loppujen lopuksi.Mutta jäi harmittamaan kun vähäväraisena ihmisenä meni rahaa kankkulan kaivoon!Ärsyttää niin pirukseen!

• Venista
        shilayah kirjoitti:

Minä ja tyhmyyksisssäni tilasin "ilmaisen soittoäänen" ja johan alkoi pukkaamaan palveluviestiä.En tilannut mitään muita soittoääniä tai kuvia.Känny laskut vaan kasvoi!!Onneksi sain peruutettua tuon kiusan loppujen lopuksi.Mutta jäi harmittamaan kun vähäväraisena ihmisenä meni rahaa kankkulan kaivoon!Ärsyttää niin pirukseen!

Me Venistalla olemme erittäin huolestuneita näistä ongelmista palveluidemme kanssa. Jos sinulla on mitä tahansa ongelmia meidän yritykseltämme vastaanotetun sisällön kanssa, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme 0206 90410. Asiakaspalvelijamme vastaavat soittoonne 24 tunnin aikana ja auttavat ongelmienne kanssa. Vaihtoehtoisesti voitte myös lähettää sähköpostia asiakaspalveluun [email protected].

• Sama ongelma

kiitos tästä viestitä, tuo stop juttu todella auttoi =) olen kyllästynyt niin suuriin laskuihin

• todella tuohtunut!
        shilayah kirjoitti:

voio että, onneksi minä löysin tämän keskustelun, mullekkin on pukannut noita hiton soittoääniklubiviestejä vaikka kuin monta,ainaskin kahdeksasta olen maksanut, olisi kyllä kiva saada rahat takaisin. soitinkin jo sinne firmaan ja jätin yhteystietoni, taidan vielä varmuuden vuoksi laittaa mailia että saan varmasti rahat takaisin!
        en ole onneksi ainoa jota on huiputettu,tuo on niin tyhmästi kun ihmisiä huiputetaan tuolla että saa muka ilmaisen soittoäänen (joka ei kuitenkaan edes toimi) ja sitten rupeaa tulemaan viestejä jotka maksaa 2e kipale vaikkei mitään tilaakkaan! se pitäisi kyllä tehdä heti alussa selväksi että tilauksen voi oerua, mutta sellaisesta ei kyllä mainittu mitään!

• Peikkiss

Siis uskomatonta. Tää todellakin toimii. Ihanaa jos siitä nyt pääsee eroon. Tosi ihmeellistä tää nyky teknologia kun tollasenkin uhriksi joutuu.
        Kiitos ja otan osaa niille ketkä kokevat saman. Toivottavasti teillekin tämä tekstiviestin lähettäminen tuottaa tulosta.

• Ämmi

Olen soitellut vaikka mihin ja kysellyt, että miten saisin viestit loppumaan. Nyt ilmeisesti loppuivat!

• ÄMMI
        Venista kirjoitti:

Me Venistalla olemme erittäin huolestuneita näistä ongelmista palveluidemme kanssa. Jos sinulla on mitä tahansa ongelmia meidän yritykseltämme vastaanotetun sisällön kanssa, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme 0206 90410. Asiakaspalvelijamme vastaavat soittoonne 24 tunnin aikana ja auttavat ongelmienne kanssa. Vaihtoehtoisesti voitte myös lähettää sähköpostia asiakaspalveluun [email protected].

Ainahan yhteyttä voi ottaa, jos tietäisi mihin! Minä en ainakaan saanut selville aikaisemmin tietoa siitä kuka on äkkinäisten viestieni takana. Vain "Soittoääni KLUBI", jonka numero ei ottanut selkeää lopettamis pyyntöä. Tämä STOP edellisissä viesteissä olleeseen numeroon antoivat toiveita, että viestit loppuvat.
        Sain sen verran aikaisemmin selville, että "NETsize"- yritys liittyisi jotenkin näihin viesteihin, mutta numero jonka numerotiedusteluta sain ei vastannut. Mikä lienee tuo kyseinen yritys...

• lähetä sähköpostia
        ÄMMI kirjoitti:

Ainahan yhteyttä voi ottaa, jos tietäisi mihin! Minä en ainakaan saanut selville aikaisemmin tietoa siitä kuka on äkkinäisten viestieni takana. Vain "Soittoääni KLUBI", jonka numero ei ottanut selkeää lopettamis pyyntöä. Tämä STOP edellisissä viesteissä olleeseen numeroon antoivat toiveita, että viestit loppuvat.
        Sain sen verran aikaisemmin selville, että "NETsize"- yritys liittyisi jotenkin näihin viesteihin, mutta numero jonka numerotiedusteluta sain ei vastannut. Mikä lienee tuo kyseinen yritys...

Jos olet mielestäsi joutunut huijauksen kohteeksi eli niin ettei sinulle annettu mahdollisuutta ilmaisen soittoäänen jälkeen perua palvelua niin Venistan viestissä on luettavissa puhelinnumero johon pitää soittaa eli 0206 90410 siellä vastaa välillä automaatti ja välillä ei kukaan jos saat jätettyä viestin jätä puhelinnumerosi. Niin soittavat sinulle 24 tunnin kuluessa ja pyytävät osooitteesi ja palauttavat rahat tai sitten laita sähköpostia osoitteeseen [email protected], vastausviesti tulee muutaman tunnin sisällä ja kirjeenvaihdon jälkeen saat lupauksen korvauksesta. Näin myös kävi raha tuli postissa korkojen kanssa kahden viikon jälkeen Englannista saakka minulle.

• Peg
        shilayah kirjoitti:

Mitä tästä opitaan? Ei ilmaista lounasta ole olemassakaan, koittakaa hyvät ihmiset se ymmärtää ja kertokaa lapsillennekin. Ei firmat hyväntekeväisyyttä harjoita vaan bisnestä. Kyllä kaiken maailman kirjakerhojen, boksereiden sun muiden lahjusten avulla pyritään asiakassuhteen saamiseen - tavalla tai toisella. Herätys!

• SimonT
        Peg kirjoitti:

Mitä tästä opitaan? Ei ilmaista lounasta ole olemassakaan, koittakaa hyvät ihmiset se ymmärtää ja kertokaa lapsillennekin. Ei firmat hyväntekeväisyyttä harjoita vaan bisnestä. Kyllä kaiken maailman kirjakerhojen, boksereiden sun muiden lahjusten avulla pyritään asiakassuhteen saamiseen - tavalla tai toisella. Herätys!

Lähinnä kai tässä on oletettu "ilmaisen" soittoäänen
        olevan vain markkinointikikka jolla potentiaalinen
        asiakas saadaan tutustumaan kyseisen puljun palveluihin.
        Vaikkakaan firmat eivät hyväntekeväisyyttä harrasta
        luulisi niiden sisällyttävän "tarjouksiinsa" asianmukaiset
        ehdot tarjouksen hyväksymisestä seuraavista
        kuluista.

• huu
        shilayah kirjoitti:

no todellakin! sama vika täällä. tullut jo kauan niitä viestejä ja nyt yhä useammin. vasta tajusin et ne maksaa. Kyllä on höynäytetty ja pahemman kerran, mutta oli viimene kerta ku mitää tilaa. En todellakaa ees avannu niitä (173171) Laitoin sen stop viestin takasin ja johan irtos takiainen.

• kupla_O

Ei onnistunut kun lähetin viestin STOP numeroon 173171. Vastaus tuli Saunalahdelta että "liiymälläsi ei voi käyttää tätä tekstiviestipalvelua. T Saunalahti" ..... En tiedä paljon näistä jutuista joten osaisko joku sanoa mitä tehdä..?

• Áilulia
        shilayah kirjoitti:

Todella kamalaa puhelinterrorismia, eikä sitä saa mistään pysäytettyä!! olen saanut n. 300 euroa tyhjästä laskutettua puhelinlaskulleni, ja olen yrittänyt laittaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin tietoa ettei saa lähettää mitään. JA TOISAALTA EN OLE VASTAANOTTANUT MITÄÄN VIESTEJÄ! vaikka puheluerittely niin väittääkin. TÄMÄ ON AIVAN KAMALAA, elisan laskutus on ryystänyt puoli vuotta ja nyt kun näitä laskuja sitten alkoi tulla niin viime kesäkuusta asti on laskutettu näitä palvelumaksuja ja miten saa enää rahojaan mistään takaisin, varsinkaan kun ei laskuttajaa löydy.. TOSI TÖRKEÄÄÄ! sinne meni pienipalkkaisen yksinhuoltajaäidin veronpalautusrahat joilla oli tarkoitus ostaa muutama joululahja lapsille.. että ottaa pattiin...

• ailulia
        lähetä sähköpostia kirjoitti:

Jos olet mielestäsi joutunut huijauksen kohteeksi eli niin ettei sinulle annettu mahdollisuutta ilmaisen soittoäänen jälkeen perua palvelua niin Venistan viestissä on luettavissa puhelinnumero johon pitää soittaa eli 0206 90410 siellä vastaa välillä automaatti ja välillä ei kukaan jos saat jätettyä viestin jätä puhelinnumerosi. Niin soittavat sinulle 24 tunnin kuluessa ja pyytävät osooitteesi ja palauttavat rahat tai sitten laita sähköpostia osoitteeseen [email protected], vastausviesti tulee muutaman tunnin sisällä ja kirjeenvaihdon jälkeen saat lupauksen korvauksesta. Näin myös kävi raha tuli postissa korkojen kanssa kahden viikon jälkeen Englannista saakka minulle.

entäs mitäs tehdään kun tämä numero ei ole käytössä?? onko joku toinen numero / osoite josta voisi kysellä ja perätä rahojaan joita minultakin on mennyt jo 300 euroa!!!!! voisitko heittää sähköpostilla [email protected]
        olen todella epätoivon partaalla, nyt on mennyt koko veronpalautusrahat, joil piti ostaa joululahjat lapsille. elisan laskutus on ryystänty puolivotta jäljessä joten vasta nyt kuukausi takaperin pääsin näkemään mitä oli tapahtunut kesäkuussa!! sieltä asti nyt on tippunt joka laskulla n. 60 euroa laskua, ja mitään viestejä ei puhelimeeni ole tullut! auttakaa!!

• ^dragonfly^

Suurkiitos! tippuu puhelinlasku komiasti :D

• törkeää

Hei, on vuosi kulunnut teidän kokemuksesta. Nyt on vuosi- 2008. Minullekin oli yllätys kun puhelinlasku oli isompi kuin laskin....Nyt selvisi! Minullekin tuli babesta ( numero:17277) että olin tilannut ladattavia bikinityttöjä.....Ja noista jouduin maksamaan 14€/kk. TÖRKEÄÄ!!!!! En ole edes käynnyt koko sivustolla tai edes rekistöröinnyt!!!! Joudun maksamaan tyhjästä myös !!!!!! Mitä tehdä????

• pennitön
        törkeää kirjoitti:

Hei, on vuosi kulunnut teidän kokemuksesta. Nyt on vuosi- 2008. Minullekin oli yllätys kun puhelinlasku oli isompi kuin laskin....Nyt selvisi! Minullekin tuli babesta ( numero:17277) että olin tilannut ladattavia bikinityttöjä.....Ja noista jouduin maksamaan 14€/kk. TÖRKEÄÄ!!!!! En ole edes käynnyt koko sivustolla tai edes rekistöröinnyt!!!! Joudun maksamaan tyhjästä myös !!!!!! Mitä tehdä????

mitä pitäisi tehdä ja mihin soittaa, laittaa viestiä tai vastaavaa? olen maksanut turhaan 300 euroa ja tämän hetkinen saldokin oli yli 120e. puhelun erittelyssä näkyi että maksut on tullu numerosta 173372 tai vastaava. Olen koittanu lähettää stop viestejä tuohon numeroon mutta viestin lähettämine ei onnistu. Onko jollain tietoa mitä vois tehä? Kiitoksi kauheesti jo etukäteen. Apua todella tarvitaan.

• kyllästynyt soittoääniklubiin
        Ämmi kirjoitti:

Olen soitellut vaikka mihin ja kysellyt, että miten saisin viestit loppumaan. Nyt ilmeisesti loppuivat!

kyllä kansa tietää.

• Nimetön
        shilayah kirjoitti:

SOITIN NUMEROON 09 75115000 JA SIELLÄ VASTAS IHAN SUOMEE PUHUVA KÄÄKKÄ.AIKOVAT OTTAA YHTEYTTÄ TEKNISESTÄ TUESTA.

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

SOITIN NUMEROON 09 75115000 JA SIELLÄ VASTAS IHAN SUOMEE PUHUVA KÄÄKKÄ.AIKOVAT OTTAA YHTEYTTÄ TEKNISESTÄ TUESTA.

09 75115000
        SAMALLA SELVISI MUITAKIN JUTTUJA.näitä palvelun tarjoajia on ihan v tusti ja monilla on sama numero josta viestit kännyyn tulee 173171.
        Eli uskon että tässä on kyse ammatti rikollisista.

• huijausta
        törkeää kirjoitti:

Sama täällä sain palvelun loppumaan, mutta nyt täytyy taistella rahat takaisin. Voi olla tosi vaikeaa. Väittävät minun tehneen tilauksen netissä. En ole käynytkään heidän sivuilla.

Yritys on Funmobile.

• kyllästynnyt
        Nimetön kirjoitti:

09 75115000
        SAMALLA SELVISI MUITAKIN JUTTUJA.näitä palvelun tarjoajia on ihan v tusti ja monilla on sama numero josta viestit kännyyn tulee 173171.
        Eli uskon että tässä on kyse ammatti rikollisista.

Hei, sinulla on varmasti saunalahti liittymä. Minulla on dna-liittymä ja funmobilen ( 17277) joka laskuttaa tyhjästä. Nyt tein rikosilmoituksen! Katsotaan alkaako tapahtumaan....ja haluan rahat takaisin korkojen kanssa!

• Älytöntä

Yritin lopettaa tilauksen annetuilla ohjeilla (kaksi kertaa) mutta sain vastaukseksi: Emme valitettavasti voi kasitella pyyntoanne. Sana "KUVA" numeroon 173171 liittyaksesi klubiin tai STOP lopeettaksesi palvelun. Kiitos!

• huumori vähissä!
        Venista kirjoitti:

ei oo kuulunu mitään vaikka soittanu tohon helv. numeroon..020690410..ja jättäny vastaajaan viestin.. mä en ainakaan rupee makselee mitään hiton maksuja jostain soittoäänistä tms joita en todellakaan oo tilannu enkä maksanu! alkaa piku hiljaa risoo tällänen toiminta!!! mihin te olette ottanu yhteyttä? tai onko joku saanut jonku yhteyden jollekkin/jonnekkin mistä asia olisi selvinny?

• lopen kyllästynyt
        todella tuohtunut! kirjoitti:

voio että, onneksi minä löysin tämän keskustelun, mullekkin on pukannut noita hiton soittoääniklubiviestejä vaikka kuin monta,ainaskin kahdeksasta olen maksanut, olisi kyllä kiva saada rahat takaisin. soitinkin jo sinne firmaan ja jätin yhteystietoni, taidan vielä varmuuden vuoksi laittaa mailia että saan varmasti rahat takaisin!
        en ole onneksi ainoa jota on huiputettu,tuo on niin tyhmästi kun ihmisiä huiputetaan tuolla että saa muka ilmaisen soittoäänen (joka ei kuitenkaan edes toimi) ja sitten rupeaa tulemaan viestejä jotka maksaa 2e kipale vaikkei mitään tilaakkaan! se pitäisi kyllä tehdä heti alussa selväksi että tilauksen voi oerua, mutta sellaisesta ei kyllä mainittu mitään!

olen maksanut soittoääniklubille kohta 4 vuotta turhasta.
        tilasin samalla lailla yhden soittoäänen silloiseen puhelimeen (joka myöh. meni rikki ja jouduin vaihtamaan vanhan puhelimen takas- ei mahd. edes soittaa noita tämän ajan soittoääniä, sen verran vanha puhelin.)
        Nyt juuri äsken sain viestin perille- lähetin stop- siihen 17....alkuiseen num. ja takas tuli viesti, että palvelu keskeytetty.

Joten 4 vuotta maksoin tyhjästä, mistään ei tietoja löytynyt, kuka pitää palvelua pystyssä ja raha kyllä kelpas tuntemattomalle firmalle.

No tästä viisaampana.... ei kannata mihinkään laittaa numeroa, osoitetta, nimeä jne. jos ei ole alkuperästä aivan varma- ja siitä, että palvelun voi tahtoessaan keskeyttää.

kokeilkaahan kaikki kellä lopetus ongelmia tuosta soittariklubista, et laitatte sen viestin stop....- jne.

Toivotaan , että poistuu palvelu todella.

• Samassa liemessä ollut

Voit lopettaa soittoääni klubin palvelut lähettämällä STOP numeroon 173171. =)

• SimonT

Jos nyt jollekkin, tai vaikkapa kumminkaiman
      serkunveljelle, on noita viestejä tullut niin
      kannattaa ottaa yhteyttä tuohon numeroon mikä
      tuossa muutama viesti taaksepäin on. Siinä
      kohtaa tämä homma menee nimittäin
      mielenkiintoiseksi.

Soitin sinne ja pyysin yhteydenottoa, mikä
      tulikin sitten heti seuraavana päivänä. Kertoivat
      lähettäneensä minulle 9 viestiä hintaan 2€/kpl.
      Itse luulin viestejä olleen vain 8 mutta hyvä
      näin. Tämä aspalvelija kertoi sitten että koska
      firma on englannissa ovat he havainneet parhaaksi
      tavaksi lähettää korvauksen käteisenä postissa ja
      lupautui lähettämään 20€ vaikkakin ovat perineet
      vain 18€. Nyt odotellaan sitten pari viikkoja
      rahoja ja saatte olla varmoja, että ensimmäinen
      asia mitä teen on varmistua rahojen aitoudesta.
      Kyseinen yritys ei ilmeisesti todellakaan halua
      olla tekemisissä viranomaisten kanssa, koska
      noin helposti lähettelevät ylimääräistä rahaa
      pitkin Eurooppaa. Jos lähettelevät. Rikosilmoitus riittänee toistaiseksi.

• mamma mia

meidän 10 vee lapselle tuli noita viestejä joulukuusta asti. pienen selvittely työn jälkeen löysin ton firman sähköposti osotteen ja laitoin tulikivenkatkuista palautetta ja yhteystietoni. tyyppi soitti n. puolituntia myöhemmin , pahoitteli tapahtunutta ja numeron perusteella kertoi että 17 viestiä on heiltä laitettu. kaksi euroa kpl. lupasivat laittaa postissa 40 egeä korvausta. jännä nähdä tuleeko rahat, vai jääkö lupaukseksi...

• Nimetön
        mamma mia kirjoitti:

meidän 10 vee lapselle tuli noita viestejä joulukuusta asti. pienen selvittely työn jälkeen löysin ton firman sähköposti osotteen ja laitoin tulikivenkatkuista palautetta ja yhteystietoni. tyyppi soitti n. puolituntia myöhemmin , pahoitteli tapahtunutta ja numeron perusteella kertoi että 17 viestiä on heiltä laitettu. kaksi euroa kpl. lupasivat laittaa postissa 40 egeä korvausta. jännä nähdä tuleeko rahat, vai jääkö lupaukseksi...

Liitän alle viestin tämän Venista yrityksen
        englantilaiselta asiakaspalveluvastaavalta.
        Omituista on se että minulle tuli noita viestejä
        joulukuusta lähtien vaikka viestissä väitetään
        että olen liittynyt palveluun 22.1.2007

"Kiitos sähköpostistasi. Vastausena kysymykseesi, meidän
        asiakaspalvelunumeroon soittamiseen ei sisälly muita kuluja, siitä
        veloitetaan vain normaali lankapuhelimeen soittaminen operaattorisi
        toimesta.

Tekninen vika johtui palvelumme välittäjästä, ei järjestelmästämme ja
        se on sittemmin korjattu. On tärkeää lisätä myös, että vika johon
        viitataan liittyi sisällön näyttämiseen, ei palveluun liittymiseen.
        Meidän tietokannassamme näkyy että numero 358XXXXXXXXX on liittynyt
        palveluumme numeroon 173171 ajankohtana 16:43 (GMT) 22.1.2007.
        Sisällön hakemiseen on käytetty Nokian XXXX matkapuhelinta. Voit olla
        varma, että emme käytä 'kohteena' sattunnaisia numeroita. Mikäli et
        ole itse liittynyt palveluun, vaan sen on tehnyt joku muu, jolla on
        mahdollisuus käyttää puhelintasi, voin vain olettaa että kyseessä on
        inhimillinen virhe tai vastaava. On mahdollista että alkuperäinen
        liittyminen on tehty web-palvelumme kautta (http://www.venista.com/
        fi) ja liittymisen aikana on kirjoitettu väärin tai väärässä
        järjestyksessä liittymän numeron, tästä syystä on sisältö voinut
        tulla puhelimeesi.

Olen poistanut numerosi tietokannastamme ja valtuuttanut täyden
        rahallisen korvauksen, hyvän tahdon nimissä, jonka saat viimeistään
        14 päivän kuluttua.

Ystävällisin terveisin
        Pauly
        Asiakaspalvelun vastaava, Venista"

• Hei!
        Nimetön kirjoitti:

Liitän alle viestin tämän Venista yrityksen
        englantilaiselta asiakaspalveluvastaavalta.
        Omituista on se että minulle tuli noita viestejä
        joulukuusta lähtien vaikka viestissä väitetään
        että olen liittynyt palveluun 22.1.2007

"Kiitos sähköpostistasi. Vastausena kysymykseesi, meidän
        asiakaspalvelunumeroon soittamiseen ei sisälly muita kuluja, siitä
        veloitetaan vain normaali lankapuhelimeen soittaminen operaattorisi
        toimesta.

Tekninen vika johtui palvelumme välittäjästä, ei järjestelmästämme ja
        se on sittemmin korjattu. On tärkeää lisätä myös, että vika johon
        viitataan liittyi sisällön näyttämiseen, ei palveluun liittymiseen.
        Meidän tietokannassamme näkyy että numero 358XXXXXXXXX on liittynyt
        palveluumme numeroon 173171 ajankohtana 16:43 (GMT) 22.1.2007.
        Sisällön hakemiseen on käytetty Nokian XXXX matkapuhelinta. Voit olla
        varma, että emme käytä 'kohteena' sattunnaisia numeroita. Mikäli et
        ole itse liittynyt palveluun, vaan sen on tehnyt joku muu, jolla on
        mahdollisuus käyttää puhelintasi, voin vain olettaa että kyseessä on
        inhimillinen virhe tai vastaava. On mahdollista että alkuperäinen
        liittyminen on tehty web-palvelumme kautta (http://www.venista.com/
        fi) ja liittymisen aikana on kirjoitettu väärin tai väärässä
        järjestyksessä liittymän numeron, tästä syystä on sisältö voinut
        tulla puhelimeesi.

Olen poistanut numerosi tietokannastamme ja valtuuttanut täyden
        rahallisen korvauksen, hyvän tahdon nimissä, jonka saat viimeistään
        14 päivän kuluttua.

Ystävällisin terveisin
        Pauly
        Asiakaspalvelun vastaava, Venista"

Payly Harrison
        Customer Liaison Manager, Venista Group
        Email: [email protected]
        text: 447704141462
        phone: 0206 90410
        Write: Customer Care, 3 Downsland Road,Basingstoke, Hampshire, RG21 8TU, UK

• jippii
        mamma mia kirjoitti:

Meille tuli kanssa Soittoääniklubilta vaikka kuinka kauan soittoääniä, ei koskaan avattu niitä. Sattumalta osuin tänne sivustolle: Stop numeroon 173171 ja varmuuden vuoksi vielä sähköposti Venistalle. Tehtiin ne torstaina ja tiistaina tuli kirjeessä 120e palautusta. Jee, toimii...

• änikä

Se ensimmäinen viesti tuli ihan kun tyhjästä! Mistähän ne osaa sieltä lähettää tuollaisia "lähetä se ja se numeroon se ja se niin saat ilmaisen soittoäänen" numeroon, joka on salainen ja mitä ei saa mistään luovuttaa kellekkään? Uskomatonta... ja sitten kun missään ei vielä sanota että voit lopettaa kyseisen palvelun tekemällä sitä ja sitä. Vaikuttaa ihan lainvastaiselta touhulta!
      Onneksi rupesin googlettamaan tätä soittoääniklubi hommaa ja löysin tämän ja sain lopetettua sen viestien tulemisen. Minulle viestejä tuli jostakin 30€:n edestä :\

• Venistaan sähköpostitse

minulle vastattiin välittömästi. Rahoja en ole vielä saanut takaisin mutta odotuskannalla olen. Mutta kannattaahan kokeilla kun sitä itse pyytävät.

"Me Venistalla olemme erittäin huolestuneita näistä ongelmista palveluidemme kanssa. Jos sinulla on mitä tahansa ongelmia meidän yritykseltämme vastaanotetun sisällön kanssa, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme 0206 90410. Asiakaspalvelijamme vastaavat soittoonne 24 tunnin aikana ja auttavat ongelmienne kanssa. Vaihtoehtoisesti voitte myös lähettää sähköpostia asiakaspalveluun [email protected]."

suomalainen taho oli vastaajana.

• jones86

jep. ite sain tänään hoidettua tuon homman, toivottavasti ainakin.. soitin noihin numeroihin.. siellä 09xxxxxx ei tiietty tosin mitään koko hommasta. 24e menny tuohon petkutukseen! jospa sais joskus nekin takasin. viestin stop lähetin,toivottavasti se nyt loppuis!! tää sivusto kuiteski auttoi paljon ;) kiitos kiitos. ;)

• santtu

Hei mulla aivan sama juttu. Sain juuri tiedon että se voisi olla joku venista niminen firma. Mut sieltä ei vastata, kun yritän tavoittaa. Olis tosi kiva saada loppu tähän touhuun ei ole mukava maksaa tyhjästä enkä muutenkaan välitä soittoäänistä.

• jaha

Olen saanut samanlaisia palveluviestejä, soitin dna:lle josta kehoitettiin soittamaan numeroon 09-27074292. Viestien lähettäjä on jokin ruotsalainen soittoäänien ja pelien toimittaja. Toivottavasti saat viestit loppumaan, minulle luvattiin hyvittää kaikki palveluviestit mitä olivat lähettäneet.

• sain rahani

laittakaa sähköpostia se on kaikkein vaivattomin , lähettivät rahat ja 3 euroa korkoa eli sain 25 euroa kirjeessä tänään. Ilman mitään erikoisempaa viestiä oli sentään lähettäjän nimi Venista valkoisessa paperissa.

Tässä vielä ohjetta:

• SimonT
        sain rahani kirjoitti:

laittakaa sähköpostia se on kaikkein vaivattomin , lähettivät rahat ja 3 euroa korkoa eli sain 25 euroa kirjeessä tänään. Ilman mitään erikoisempaa viestiä oli sentään lähettäjän nimi Venista valkoisessa paperissa.

Tässä vielä ohjetta:

Niin että tarkistitko.
        Ihan vain tässä omia rahoja odotellessa
        kiinnostaisi tietää että onko tämä homma nyt
        ihan totta.

Toisaalta kyllä ymmärrän Venistan tarkoituksen.
        Lähetetään meille hyväuskoisille viestiä johon
        vastaamme ja sen jälkeen odotellaan moniko
        pyytää huijattuja rahojaan takaisin. Tämä
        kyseinen firmahan on Briteissä jo tuomittu
        jonkinlaisiin sakkoihin juurikin tekstiviesti-
        sotkuista.

Jos siis tiedätte henkilöitä joille tämmöistä
        on sattunut niin voisi olla ihan yleisen hyvän
        vuoksi informoida heitäkin.

• WYY
        SimonT kirjoitti:

Niin että tarkistitko.
        ihan totta.

sotkuista.

koitin soittaa tuohon numeroon mutta siihen ei saatu yhteyttä. puhutaanko siellä suomea??
        pitääkö e-mail kirjoittaa englanniksi vai suomeksi.??

lähetin nron. 173171 viestin STOP, muuta ei sieltä paluu viestiä tullut.

• olivat aitoja
        SimonT kirjoitti:

Niin että tarkistitko.
        ihan totta.

sotkuista.

ne rahat, ja niiden tulo kesti vain sen alle kaksi viikkoa. Laitahan uusi sähköposti jos on kestänyt kauemmin. Liekö uskaltaisivat lähettää vääriä seteleitä kun kuitenkin joitakin yhteystietoja ovat jaellleet, minulle esimerkiksi kirje Englannista missä Paylyn kaikki tiedot osoitteita myöten.

• sieltä vastataan suomeksi
        WYY kirjoitti:

koitin soittaa tuohon numeroon mutta siihen ei saatu yhteyttä. puhutaanko siellä suomea??
        pitääkö e-mail kirjoittaa englanniksi vai suomeksi.??

lähetin nron. 173171 viestin STOP, muuta ei sieltä paluu viestiä tullut.

laita se sähköposti. Puhelinnumeroon soittaessa pitää jättää viesti ja puhelinnumero niin soittavat. Sähköposti on helpompaa, minä käytin molempia konsteja ja sain rahani takaisin kahdessa viikossa ja numeroni poistettiin listalta joille mainosviestejä lähetellään. Stop-viesti kannattaa varmaan lähettää uudestaan koska sain vastauksen välittömästi.

• maksua tyhjästä

Soitin samoin dna:lle kun ihmettelin 20€ palvelumaksuja. Sieltä kehotettiin tilamaan n. 8€ erittely, johon en innostunut. Olin myös joskus viime syksynä tilannut imaisen soittoäänen, joka ei toiminut ja sen jälkeen alkoi tulla tekstiviestiryppäitä, jotka aina poistin - silti veloittivat.

Laitoin hakuammunnalla tiedusteluviestin jamballe, josta tulikin viesti, että minut on nyt sitten poistettu listalta. Vastasin samalla, etten ole tietääkseni tilannut mitään ja laskua pukkaa...Tämän johdosta lupasivat "hyvää hyvyyttään" palauttaa rahat n. 20 päivän kuluessa. Olisko sama firma kyseessä?

Tosin, mulle tuli edelleen näitä Soittoaani Klubi- viestjä, kunnes sain ne tänään peruttua. Saa nähdä tuleeko lasku perässä s...tana!

• WYY
        sieltä vastataan suomeksi kirjoitti:

laita se sähköposti. Puhelinnumeroon soittaessa pitää jättää viesti ja puhelinnumero niin soittavat. Sähköposti on helpompaa, minä käytin molempia konsteja ja sain rahani takaisin kahdessa viikossa ja numeroni poistettiin listalta joille mainosviestejä lähetellään. Stop-viesti kannattaa varmaan lähettää uudestaan koska sain vastauksen välittömästi.

no niin, pistin mailia ja tänään joku hemmo soitti. poisti mut tekstiviestilistalta ja lupasi lähettää 2 viikon aikana 25eeroa hyvitystä... todella pimeetä toimintaa. onko kukaan käynyt tarkistuttamassa rahojen aitoutta??

• Jpmg

Itse laitoin sinne mailia 2 viikkoo sitten, lupasivat pistää korvaushakemuksen eteenpäin mun tiedoilla.. Sen jälkeen sieltäpäin ei oo yhteydenottoja tullut. Tietäiskö kukaan että aikooko ne nyt oikeasti palauttaa mun rahat vai sanooko ne vaan?

• lervin

Entä jos sanotaan, että numero ei ole käytössä ja sähköpostiin ei vastata niin mitäs sitten?

• isukki72

Olipas hieno juttu että löysin googlettamalla tämän keskustelun. likka oli liittyny tähän pirun klubiin kun ei ollu oikeen perillä mitä teki. On se saakelin ihmeellista että tälläsiä pyörii eikä oo mitään varmistuksia onko ees täysikänen tai onko ees oma liittymä.
      Kiitos kovasti tiedoista jospa nyt sais taas sielunrauhan.

• Äiti -75

Elisakaan ei osannut auttaa kyseissä viestiongelmassa.Onneks löysin tämän keskustelun ja sain apua rahaa vievään ongelmaan.Vielä kerran SUURI kiitos ja ainakin mulle tuli palvelun keskeytys viesti heti takasin.

• Minä81
        Äiti -75 kirjoitti:

Elisakaan ei osannut auttaa kyseissä viestiongelmassa.Onneks löysin tämän keskustelun ja sain apua rahaa vievään ongelmaan.Vielä kerran SUURI kiitos ja ainakin mulle tuli palvelun keskeytys viesti heti takasin.

Kiitos, että tästä on kirjoiteltu ja infottu. Minäkin ajauduin samaan ansaan. Ja huomasin, että niistähän on laskutettu pari euroa kipale jo jokunen kuukausi. Eiköhän se nyt toppaa...

• kiitos avusta
        Äiti -75 kirjoitti:

Puhelin laskuni nousi 35 e turhaa tämän takia, mutta nyt asia hoidettu! kiitoksia

• Fun Mobilen uhri
        Äiti -75 kirjoitti:

Itse jouduin Funmobilen uhriksi. Kun viimein sain laitettua sinne tuon STOP-viestin, sain minäkin varmistuksen palvelun KESKEYTYKSESTÄ. Tätä sanaa olen huomannut tässäkin ketjussa käytetyn. Kyse ei siis suinkaan ole LOPETTAMISESTA, vaan KESKEYTTÄMISESTÄ. Itse soitin Funmobileen sen jälkeen, kun luulin lopettaneeni palvelun, ja siellä tyttö totesi että "näyttääkin että palvelu on keskeytetty, mutta hänpä lopettaa sen"!! Eli oliskohan kyseessä palvelun keskeytys määräajaksi kuten kuukaudeksi. Stop-viestillä ei ainakaan Funmobilessa voinut siis lopettaa palvelua, vain keskeyttää! Eli olkaa varuillanne, ettei laskutus ala taas! En tiedä miten palvelun voi lopettaa kokonaan, muuten kuin soittamalla asiakaspalveluun tai laittamalla sähköpostia. Mikään valmis STOP-viesti ei ilmeisesti toimi. Ainakaan Funmobilella.

Siinä muuten osuva nimi... Very Fun Mobile.

• maikkis-

Mulle on myös tullut jo monen kuukauden aikana viestejä soittoääniklubilta, ja puhelinlaskuissa useiden kymppien veloitus pelkästä viestien vastaanottamisesta. Klubin puhelinnumerona näkyy ainakin mulla olevan 173171.. oiskohan apua..?

• lll

Tulee koko ajan vielä viestiä ei auttanut kun lähetti stop 173171 ei auta mulla tulee vielä . ja laskua pukkaa

• täällä
        lll kirjoitti:

Tulee koko ajan vielä viestiä ei auttanut kun lähetti stop 173171 ei auta mulla tulee vielä . ja laskua pukkaa

Olen laittanut stopit numeroihin 173171 (kolme kertaa, ei vastausta), 173017 (jamba, jossa mulla ei ollutkaan akt. kk-paketteja) sekä 17162 (VIMPass, josta ilmoittivat, että palvelu on nyt lopetettu)

ja zedin sivuilla laitoin palveluneston

ei auta, laskua kertyy silti
        kohta on pakko sulkea liittymä

3 vkoa sitte tuli joku ihme taustakuvaviesti, poistin sen, mutta en tajunnu silloin katsoa numeroo. laskua kertyy edelleen, vaikka mitään palveluviestejä ei enää tulekaan

• huijattu
        täällä kirjoitti:

Olen laittanut stopit numeroihin 173171 (kolme kertaa, ei vastausta), 173017 (jamba, jossa mulla ei ollutkaan akt. kk-paketteja) sekä 17162 (VIMPass, josta ilmoittivat, että palvelu on nyt lopetettu)

ja zedin sivuilla laitoin palveluneston

ei auta, laskua kertyy silti
        kohta on pakko sulkea liittymä

3 vkoa sitte tuli joku ihme taustakuvaviesti, poistin sen, mutta en tajunnu silloin katsoa numeroo. laskua kertyy edelleen, vaikka mitään palveluviestejä ei enää tulekaan

mä innostuin tilaamaan soittoäänen kyseisestä paikasta, Kun näin telkkarissa mainoksen. Ihmettelin niitä viestejä mitä tuli;

1 viesti oli, jossa toivotettiin tervetulleeksi Glomodin soittoäänipalveluun 17212 E2 3x p/m.

2.viestissä kiitettiin tilauksesta. Sekä mainittiin että palvelu on aktivoitu. Hinta enintään 2,00 € /vast.otetut viestit.Voit sulkea palvelun viestillä: B3 SULJE nroon17212.

Laitoin sähköpostilla as.palveluun viestin, mutta ei sieltä mitään vastattu.

Tuli 3. viesti, jossa peruutus oli huomioitu ja poistettu tiedostosta.

Nyt sitten varmaankin minua veloitetaan kolmesta viestistä eikä mitään soittoääntä ole näkynyt.
        Onkohan kukaan tehnyt tästä ihmefirmasta rikosilmoitusta, vaikka summat on pieniä, niin he saavat suuria summia mitä laskuttavat puh.yhtiöiden kautta yhteensä

• tulee kans
        huijattu kirjoitti:

mä innostuin tilaamaan soittoäänen kyseisestä paikasta, Kun näin telkkarissa mainoksen. Ihmettelin niitä viestejä mitä tuli;

1 viesti oli, jossa toivotettiin tervetulleeksi Glomodin soittoäänipalveluun 17212 E2 3x p/m.

2.viestissä kiitettiin tilauksesta. Sekä mainittiin että palvelu on aktivoitu. Hinta enintään 2,00 € /vast.otetut viestit.Voit sulkea palvelun viestillä: B3 SULJE nroon17212.

Laitoin sähköpostilla as.palveluun viestin, mutta ei sieltä mitään vastattu.

Tuli 3. viesti, jossa peruutus oli huomioitu ja poistettu tiedostosta.

Nyt sitten varmaankin minua veloitetaan kolmesta viestistä eikä mitään soittoääntä ole näkynyt.
        Onkohan kukaan tehnyt tästä ihmefirmasta rikosilmoitusta, vaikka summat on pieniä, niin he saavat suuria summia mitä laskuttavat puh.yhtiöiden kautta yhteensä

hei

sain kaverin kautta viestin, että tilaa tästä ilmainen jotain, pöljä laitoin numeroni
        tuotteita ei tullut, mutta laskua kertyi 12€/vko

vasta 2 kuukauden kuluttua tajusin puh. laskusta että jotain mättää

tämä palvelu http://www.celldorado.com/FI/ADS/2074198839/
        EI OLE ilmainen

maksoi minulle 96€

palvelun voi peruuttaa lähettämällä viesti
        STOP numeroon 173737

• ...
        tulee kans kirjoitti:

hei

sain kaverin kautta viestin, että tilaa tästä ilmainen jotain, pöljä laitoin numeroni
        tuotteita ei tullut, mutta laskua kertyi 12€/vko

vasta 2 kuukauden kuluttua tajusin puh. laskusta että jotain mättää

tämä palvelu http://www.celldorado.com/FI/ADS/2074198839/
        EI OLE ilmainen

maksoi minulle 96€

palvelun voi peruuttaa lähettämällä viesti
        STOP numeroon 173737

sama juttu mullakin.
        luki että saisin ilmaisen soittoäänen, ei todellakaan ole ilmaista ! viikko sitte tilasin, ja nyt ku tilasin saldotiedot kännykkää, näkyy tekstiviestipalveluiden kohdalla 21 euroa, josta ainakin 12 euroa meni celldoradolle. pahinta on, että en viiti vanhemmille sanoa tästä, ne aina sanoo että ei saa tilata mtn netistä jne.. no ihmettelevät tietysti sitte ku lasku tulee postissa. mitäköhä sitte sanois ? :s

• Ailulia
        lll kirjoitti:

puhelunerittelystä selvisi että numerot 173372 ja 17151 ovat laskuttaneet minua jo n. 300e edestä ja olen yrittänyt lopettaa ne mutta vieläkin vaan tuli 58 euroa laskua!! taas tilataan puheluerittely ja katsotaan mikä numero nyt on kyseessä, elisan laskutus ryystää kuukausia jäljessä ja kun syyskuussa sain toukokeskuun laskun niin sieltä asti on nyt laskua tippunut koko ajan, jo luuline ttä sain lopetettua mutta ei. jälleen kerran tuli lasku! alkaa polttaa ja vituttaa tosi ankarasti tää ryöstö ja puhelinterrosismi!! tehdääntästä julkista, ilmoitetaan kuningaskuluttajalle tästä niin tulee televisiossa kaiken kansan tietoon...

• todeta
        Ailulia kirjoitti:

puhelunerittelystä selvisi että numerot 173372 ja 17151 ovat laskuttaneet minua jo n. 300e edestä ja olen yrittänyt lopettaa ne mutta vieläkin vaan tuli 58 euroa laskua!! taas tilataan puheluerittely ja katsotaan mikä numero nyt on kyseessä, elisan laskutus ryystää kuukausia jäljessä ja kun syyskuussa sain toukokeskuun laskun niin sieltä asti on nyt laskua tippunut koko ajan, jo luuline ttä sain lopetettua mutta ei. jälleen kerran tuli lasku! alkaa polttaa ja vituttaa tosi ankarasti tää ryöstö ja puhelinterrosismi!! tehdääntästä julkista, ilmoitetaan kuningaskuluttajalle tästä niin tulee televisiossa kaiken kansan tietoon...

että vielä lähes vuoden päästä törmään tähän. Viime joulukuussa minä onneton menin lankaan tekstiviestiin joka tuli puhelimeeni. En koskaan saanut soittoääntä mutta viestejä tuli sen jälkeen useampi kuussa jotka aina poistin avaamatta.
        Viesteissä ei ollut lähettäjän numeroa vain sana soittoaaniklubi. Dna ei ensin suostunut selvittämään "ryöstäjän" nimeä. Minä laitoin kaikki tietoni(numerosarjan : kysymysmerkit, huutomerkit, numerot, kirjaimet samoin kuin ne olivat viestissä ja sanan soittoaaniklubi) nettiin ja kuinka ollakaan onnistuin pääsemän nettisivulle josta löytyi puhelinnumero ja selvitys miten palvelu lakkautetaan. Sain sen tekstiviestillä lakkautettua( sieltä tuli jopa vastaus muutaman minuutin sisällä) mutta koska otti päähän että olin menettänyt jo 23 euroa turhaan, soittelin siihen myöskin löytämääni numeroon monta kertaa, se oli milloin varattu, milloin ei vastannut ja yhtäkkiä siellä oli vastaaja jonne laitoin tulikivenkatkuisen uhkauksen, nimeni ja ja osoitteeni johon lähettävät rahat. Sain välittömästi pahoittelukirjeen Englannista joltain Paylylta yhteistietoineen ja tiedon että rahat tulevat postitse. Ne tulivat kirjekuoressa juuri siinä alta kaksi viikkoa. Kirjekuoressa kahdenkympin seteli ja viitonen. Ja pelkkä valkoinen paperi jossa Venistan nimi ja www.venista.com. Puhelinnro oli 020690410 . Ja tämän Paylyn sähköpostiosoite oli [email protected]
        Rahat tulivat siis Englannista.
        Sitten kumma kyllä Dna:lla oli herätty, minulle soitettiin ja ilmoitettiin viestien lähettäjän olevan ruotsalainen firma. En muista sitä nimeä koska asia ei enää ollut ajankohtainen. Silloin tajusin että kyseessä on laajempi ryhmittymä jolla on lonkeroita useammassa maassa. Todennäköistä on että sinäkin olet saanut ongelman samalta ryhmittymältä ja siksi ehdotan että kirjoitat paperille kaikki tieto mikä sinulla on ja googleta. Laita jokaiseen numeroon minkä löydät viesti STOP. Ja jokaiseen sähköpostiosoitteeseen viesti.(myös tuohon venistan osoitteeseen). Kaikki mahdollinen kannattaa kokeilla että ainakin viestien tulo loppuu tai siis rahanmeno. Toivotan onnea.

• äskeinen minä taas
        todeta kirjoitti:

että vielä lähes vuoden päästä törmään tähän. Viime joulukuussa minä onneton menin lankaan tekstiviestiin joka tuli puhelimeeni. En koskaan saanut soittoääntä mutta viestejä tuli sen jälkeen useampi kuussa jotka aina poistin avaamatta.
        Viesteissä ei ollut lähettäjän numeroa vain sana soittoaaniklubi. Dna ei ensin suostunut selvittämään "ryöstäjän" nimeä. Minä laitoin kaikki tietoni(numerosarjan : kysymysmerkit, huutomerkit, numerot, kirjaimet samoin kuin ne olivat viestissä ja sanan soittoaaniklubi) nettiin ja kuinka ollakaan onnistuin pääsemän nettisivulle josta löytyi puhelinnumero ja selvitys miten palvelu lakkautetaan. Sain sen tekstiviestillä lakkautettua( sieltä tuli jopa vastaus muutaman minuutin sisällä) mutta koska otti päähän että olin menettänyt jo 23 euroa turhaan, soittelin siihen myöskin löytämääni numeroon monta kertaa, se oli milloin varattu, milloin ei vastannut ja yhtäkkiä siellä oli vastaaja jonne laitoin tulikivenkatkuisen uhkauksen, nimeni ja ja osoitteeni johon lähettävät rahat. Sain välittömästi pahoittelukirjeen Englannista joltain Paylylta yhteistietoineen ja tiedon että rahat tulevat postitse. Ne tulivat kirjekuoressa juuri siinä alta kaksi viikkoa. Kirjekuoressa kahdenkympin seteli ja viitonen. Ja pelkkä valkoinen paperi jossa Venistan nimi ja www.venista.com. Puhelinnro oli 020690410 . Ja tämän Paylyn sähköpostiosoite oli [email protected]
        Sitten kumma kyllä Dna:lla oli herätty, minulle soitettiin ja ilmoitettiin viestien lähettäjän olevan ruotsalainen firma. En muista sitä nimeä koska asia ei enää ollut ajankohtainen. Silloin tajusin että kyseessä on laajempi ryhmittymä jolla on lonkeroita useammassa maassa. Todennäköistä on että sinäkin olet saanut ongelman samalta ryhmittymältä ja siksi ehdotan että kirjoitat paperille kaikki tieto mikä sinulla on ja googleta. Laita jokaiseen numeroon minkä löydät viesti STOP. Ja jokaiseen sähköpostiosoitteeseen viesti.(myös tuohon venistan osoitteeseen). Kaikki mahdollinen kannattaa kokeilla että ainakin viestien tulo loppuu tai siis rahanmeno. Toivotan onnea.

googletin sinun numerosi

Lähetä tekstiviesti WSUDOKU STOP numeroon 173372

tai

TONTTU SULJE numeroon 17151, siinä pitää siis olla väli

tällaisia kokeile....

• liuhu
        äskeinen minä taas kirjoitti:

googletin sinun numerosi

tai

tällaisia kokeile....

Itsellä oli samankaltainen ongelma ku sulla, viestejä tuli koko ajan ja en tajunnut että ne ovat maksullisia.. Vasta vuoden kuluttua, eli nyt tajusin lopettaa palvelun osaltani, joka ei ollut mikään ihan yksinkertainen homma... Näiden keskustelujen kautta sain jutun juonen selville.
        Sinne siis meni multakin n. 100e, ja haluan rahat ehdottomasti takaisin koska en ole niitä tietoisesti sinne maksanut. Lähetin sähköpostia ja sain vastauksen jossa selitettiin jotain käyttöehdoista jne. Sitten viimeinkin sieltä luvattiin että lähettävät mun korvausvaatimuksen eteenpäin, mutta sen jälkeen en oo yhteydenottoja saanut. Viimeisestä viestistä on n. 3 viikkoa aikaa. Pitäiskö mun siis soittaa sinne vai vaan odotella..?

• ollut tullut se viesti
        liuhu kirjoitti:

Itsellä oli samankaltainen ongelma ku sulla, viestejä tuli koko ajan ja en tajunnut että ne ovat maksullisia.. Vasta vuoden kuluttua, eli nyt tajusin lopettaa palvelun osaltani, joka ei ollut mikään ihan yksinkertainen homma... Näiden keskustelujen kautta sain jutun juonen selville.
        Sinne siis meni multakin n. 100e, ja haluan rahat ehdottomasti takaisin koska en ole niitä tietoisesti sinne maksanut. Lähetin sähköpostia ja sain vastauksen jossa selitettiin jotain käyttöehdoista jne. Sitten viimeinkin sieltä luvattiin että lähettävät mun korvausvaatimuksen eteenpäin, mutta sen jälkeen en oo yhteydenottoja saanut. Viimeisestä viestistä on n. 3 viikkoa aikaa. Pitäiskö mun siis soittaa sinne vai vaan odotella..?

jossa käyttöehdot mainittiin näkyvänä ollenkaan vaan vain teksti: viestiä ei voi näyttää elikkäs en voinut mistään lukea klubin käyttöehtoja. Ennenkuin ensimmäinen lasku tuli. Minulle selitettiinkiin että palvelussa on ollut virhe joka näin korvataan.

minä todella sain rahani välittömästi takaisin.
        Homma ei nyt mene niillä putkeen enää kun alunperin tarkoitus oli hämätä mahdollisimman monta ihmistä ja vain osa vaatii rahoja takaisin niin voittivat vielä ja suosiolla maksoivat silloin alussa (minun ongelmani oli siis vuosi sitten )nyt kai liian moni vaatii rahojaan ja siksi vetkutetaan. Törkeää.

• lervin
        äskeinen minä taas kirjoitti:

googletin sinun numerosi

tai

tällaisia kokeile....

Mulla tulee sitten kännykkään sellasia viestejä esim ''horn.wml'' ja lähettäjä on se sama ''horn.wml'', joista sitten koituvat isot laskut: Osaako kukaan auttaa?

• ailulia
        todeta kirjoitti:

Kiitos tuhannesti, yritän nyt tätä konstia..
        minulle on tullut jo vajaa 300 euroa tätä p***aa.. olen jo todella onneton, elisasta ei ole mitään apua. ja heidän laskutkin tulee puoli vuotta myöhässä joten kaikki numerotkin mitkä olen löytänyt netistä joihin voisi soitaa apua saadakseen vastaavat ettei numero ole käytös.. lopettaisin elisan kanssa mutta kun hullu menin ottamaan sen paketin niin nyt olen naimisissa sen kanssa. ihan sama vaikka viskaisin akun menemään puhelimesta mutta kuitenkin joutuisin maksamaan sen pakettimaksun kuukausittin vaikken puhuisi pätkääkään. kyllä täytyy sanoa että kusessa ollaan...

• huijauksen uhri myös

Hei! Minulletuli juuri viimeviikollatuollaisesta numerosta tilaa "kuumatnaiset" viestillä ja maksaa 7€/kk no minäpä olen itse nainen joten en tilaa, ja minulla meni siitä silti se 7€. Minulla on go-mobilen preepaid numero ja go-mobile asikaspalvelu ei auta minua tässä asissa,vaan jos teen rikosilmoituksen kysesisestä firmasta niin antaa viranomaisille tiedon veloituksesta ja tarkemmasta numerosta.
      No näin mainoksen kerran tv:ssä ja oletan että huijarifirma on Globi ja ei löydy googlen kautta netistä, eikä soneran numerohaku palvelusta.

• huijauksen uhri myös

Ai niin vielä lisäys edelliseen vastaukseen/kommentiin. Yleensä viestin lopussa lukee keneltä olettesaanutmainosviestin. No tässä minunviestissä ei lukenut. Sitten on yleensä justiinsatuo lopetus viestin ohje.Sitäkään ei ollut minunviestissä. Joten tässä lieneen kunnon huijaus firmasta kyse. Ja odotellessani seuraavaamainostatältä kyseseltäfirmalta.Josen saaasikasapalveluunmitään yhteyttäaijonvetää kylmästi jutun kuluttajalautakuntaan ja sitäkauttasitten oikeuteen.

• olen

minäkin. Soittoääniä pukkaa ja lasku kasvaa. Ilmaisia soittoääniä lupasivat mainoksessa.Lataukset kaikki epäonnistuneet.Yritin soittaa numeroon jonka lähettävät info 358942597809 ilmeisesti ruotsalainen firma ,puhuivat ruotsia ja engalantia. En ole niin kieli ihminen että ymmärtäisin. PERKELE että sitä on tyhmä. Ne peruutus soitot ei toimi.

• Irithi
        olen kirjoitti:

minäkin. Soittoääniä pukkaa ja lasku kasvaa. Ilmaisia soittoääniä lupasivat mainoksessa.Lataukset kaikki epäonnistuneet.Yritin soittaa numeroon jonka lähettävät info 358942597809 ilmeisesti ruotsalainen firma ,puhuivat ruotsia ja engalantia. En ole niin kieli ihminen että ymmärtäisin. PERKELE että sitä on tyhmä. Ne peruutus soitot ei toimi.

http://kuvaton.com/kuvei/melkein_ilmainen2.png Ite retkahdin myös vähän samanlaiseen mainokseen ku tää, hinta oli vaan 14 e KK!

• Palveluv
        Irithi kirjoitti:

http://kuvaton.com/kuvei/melkein_ilmainen2.png Ite retkahdin myös vähän samanlaiseen mainokseen ku tää, hinta oli vaan 14 e KK!

Juu.. itse tilasin joskus aikaa sitten 'ilmaisen soittoäänen'. Soittoääni ei toiminut kännykässä joten poistin sen ja lopetin palvelun lähettämällä STOP jutun. Kuitenkin kohta alkoi tulemaan kasapäin, suunnilleen joka päivä monta palveluviestiä. Alkoi todella ärsyttämään mutta ajattelin että jos poistan viestin niin ei tule mitään maksuakaan. Aina kun poistin palveluviestit niin sama tuli toisen kerran.. poistin sitten nekin. Ennen puhelinlaskut oli alta 50e. Mutta nyt oli melkein 200e, ei prkl. Kiitos näiden palveluvistejen.

• Nokia N76

Ei ole edes tullut mitään palveluviestejä enää moneen kuukauteen ja silti näkyvät laskussa ja erittelyssä?

Joskus kesällä tuli näitä jotakin ihme linkkejä, joihin reagoin poistamalla ne suoraan.

Kaikki vain voivottelevat asiaa, mutta eikö mistää löydy virallista kantaa asiaan?!

• Rad0

Ennen puhelinlasku pysyi alle 30e. mutta sitten tilasin 'ilmaisen soittoäänen'- Niin palveluviestejä pukkaa joka päivä vaikka kuinka monta.. Puhelin lasku oli melkein 200e :O

• Äippä59
        Rad0 kirjoitti:

Ennen puhelinlasku pysyi alle 30e. mutta sitten tilasin 'ilmaisen soittoäänen'- Niin palveluviestejä pukkaa joka päivä vaikka kuinka monta.. Puhelin lasku oli melkein 200e :O

Yriti tilata vuosi sitten soittoääntä, ei tullut, tuli 10€ lasku. Syksyllä tytön puhelimmen tuli joku kyssäri kilpailu ja hän avasi viesti ja sen jälkeen on laskua tullut joka kuukausi monta kymppiä. Minulle alkoi syksyllä tipahdella soittoääni laskuja 6kpl/kk. Tänään tuli pommi tytön laskussa 95€ ajanvietettä. Numeroerittelyt olin jo tilannut mutta eihän niihin saa yhteyttä. Onneksi oli aikaa istua tähän koneelle ja löysin tän palstan. Nyt soitan ja kirjoitan joka osoitteeseen minkä täältä löudän, KIITOS KAIKILLE!
        PS. numerot:17277, 16337, 173372, 17270, 173171, 16400,

• murisija
        Äippä59 kirjoitti:

Yriti tilata vuosi sitten soittoääntä, ei tullut, tuli 10€ lasku. Syksyllä tytön puhelimmen tuli joku kyssäri kilpailu ja hän avasi viesti ja sen jälkeen on laskua tullut joka kuukausi monta kymppiä. Minulle alkoi syksyllä tipahdella soittoääni laskuja 6kpl/kk. Tänään tuli pommi tytön laskussa 95€ ajanvietettä. Numeroerittelyt olin jo tilannut mutta eihän niihin saa yhteyttä. Onneksi oli aikaa istua tähän koneelle ja löysin tän palstan. Nyt soitan ja kirjoitan joka osoitteeseen minkä täältä löudän, KIITOS KAIKILLE!
        PS. numerot:17277, 16337, 173372, 17270, 173171, 16400,

Tv:ssä eri kanavilla mobiilituotteitansa myyvä yritys joka tunnetaan toimintanimillä GOMOBILE / GLOBI / GLOMOBILE -on erittäin epäluotettava paikka tilata soittareita. Tv-mainos on niin lyhyt, että monelta varmasti jää huomaamatta tuotteen hinta, sekä muut ohjeet.

Heidän lyhytnumeronsa on 17212, eli jos teille tulee tästä numerosta tekstiviestejä, lähettäkää tähän numeroon viesti SULJE tai STOP. Tällä komennolla laskutuksen _pitäisi_ katketa. Eli siis viesti: STOP numeroon 17212. Huomioikaa, että viestin tulee olla kirjoitettu oikein, muuten laskutus ei lopu ja jokainen heiltä tullut tekstiviesti näkyy puhelinlaskussasi!!!!

Itselläni oli myös ongelmia kyseisen palveluntarjoajan kanssa, ja olikin sitten aika kova homma etsiä firman tietoja, niitä kun ei oikein tahdo löytyä edes netistä! :(

Suosittelen kaikkia tutustumaan sivuihin: http://www.mapel.fi/valituksen_tekeminen/

Itse valituksen kyseisen firman toiminnasta olen jo tehnyt...

• raggarpappa
        murisija kirjoitti:

Tv:ssä eri kanavilla mobiilituotteitansa myyvä yritys joka tunnetaan toimintanimillä GOMOBILE / GLOBI / GLOMOBILE -on erittäin epäluotettava paikka tilata soittareita. Tv-mainos on niin lyhyt, että monelta varmasti jää huomaamatta tuotteen hinta, sekä muut ohjeet.

Heidän lyhytnumeronsa on 17212, eli jos teille tulee tästä numerosta tekstiviestejä, lähettäkää tähän numeroon viesti SULJE tai STOP. Tällä komennolla laskutuksen _pitäisi_ katketa. Eli siis viesti: STOP numeroon 17212. Huomioikaa, että viestin tulee olla kirjoitettu oikein, muuten laskutus ei lopu ja jokainen heiltä tullut tekstiviesti näkyy puhelinlaskussasi!!!!

Itselläni oli myös ongelmia kyseisen palveluntarjoajan kanssa, ja olikin sitten aika kova homma etsiä firman tietoja, niitä kun ei oikein tahdo löytyä edes netistä! :(

Suosittelen kaikkia tutustumaan sivuihin: http://www.mapel.fi/valituksen_tekeminen/

vaimolleni tilattiin keällä soittoääni jot ei tullut , lisäohjeita ei pystytty lukemaan wapista koska se ei meillä toimi kun peukalo näissä asioissa keskellä kämmentä.
        nyt on tullut muutaman euron viestejä kerran / kk.

kokeilimme tuota edellämainittua stop ja lähetin sen
        samaan numeroon takaisin. paluuna sieltä tuli ohje
        "stopp sklubi" ja numero johon piti lähettää ja näin lopetus onnistui hyvin

kannattaa kokeilla

• Laskutus loppui
        raggarpappa kirjoitti:

vaimolleni tilattiin keällä soittoääni jot ei tullut , lisäohjeita ei pystytty lukemaan wapista koska se ei meillä toimi kun peukalo näissä asioissa keskellä kämmentä.
        nyt on tullut muutaman euron viestejä kerran / kk.

kokeilimme tuota edellämainittua stop ja lähetin sen
        samaan numeroon takaisin. paluuna sieltä tuli ohje
        "stopp sklubi" ja numero johon piti lähettää ja näin lopetus onnistui hyvin

kannattaa kokeilla

Kävin juuri itse läpi tällaisen episodin. Tilasin soittoäänen Jambalta (niinhän minä luulin). Sitten alkoi tulla tekstareita (aina 3 kpl kerrallaan), joissa mainostettiin uusia soittoääniä tai muuta krääsää. En näihin reagoinut, koska en niitä tarvinnut. Vasta kuukausien päästä rupesin ihmettelemään puhelinlaskun tekstiviestejä otsikolla 'Palvelunumerot - ajanviete'. Lopulta selvisi, että Jamba laskuttaa näistä viesteistä aina 2 € kpl.

Laitoin sähköpostia Jambaan ja sain sen tavanomaisen selityksen, että 'Lähettämämme palvelutekstiviestit liittyvät paketin tilaukseen ...' jne. Lupasivat tietenkin lopettaa häirinnän ja suvaitsevat palauttaa kahden viimeisen laskun palvelumaksut (ruhtinaalliset 12 €).

Kyllä tällaisten firmojen markkinointitapa pitäisi saada kuriin. Yksitttäisen asiakkaan vahinko saattaa olla vain pari kymppiä, mutta annas olla kun meitä höpläytettyjä on tuhansia tai kymmeniä tuhansia. Siitä kertyy perusteettomasti melkoiset rahavirrat.

• mä vaan

Itselleni tuli joskus viestejä firmasta fixawin tai sinnepäin , en meinannut saada niitä loppumaan ennenkuin ilmoitin heille että ilmoitan poliisille. Viestit loppui heti. Tein kuitenkin rikosilmoituksen (kuten moni muukin oli tehnyt) ja sain sitä kautta rahat myös takaisin.
        Eilen tuli vaimolleni viesti missä oli tämän venistan nimi, ja kas vain tämähän on näköjään samanlaista kuin minunkin vastaan ottamat viestit.
        Kehoitan kaikkia joille näitä viestejä on tullut ilmoittamaan niistä poliisille. Itse tätä ketjua lukiessa ihmettelin kuinka toi VENISTA seuraa tätä keskustelua ja tuntuu olevan paniikissa ettei kukaan veisi asioita eteenpäin. Eihän rehellinen firma noin toimi, että seuraa mitä ihmiset netissä kirjoittelevat.

• nomikäsitteneiole
        murisija kirjoitti:

avusta

• Todella petetty
        mä vaan kirjoitti:

Itselleni tuli joskus viestejä firmasta fixawin tai sinnepäin , en meinannut saada niitä loppumaan ennenkuin ilmoitin heille että ilmoitan poliisille. Viestit loppui heti. Tein kuitenkin rikosilmoituksen (kuten moni muukin oli tehnyt) ja sain sitä kautta rahat myös takaisin.
        Eilen tuli vaimolleni viesti missä oli tämän venistan nimi, ja kas vain tämähän on näköjään samanlaista kuin minunkin vastaan ottamat viestit.
        Kehoitan kaikkia joille näitä viestejä on tullut ilmoittamaan niistä poliisille. Itse tätä ketjua lukiessa ihmettelin kuinka toi VENISTA seuraa tätä keskustelua ja tuntuu olevan paniikissa ettei kukaan veisi asioita eteenpäin. Eihän rehellinen firma noin toimi, että seuraa mitä ihmiset netissä kirjoittelevat.

Näkyy ko. huijarit jylläävän edelleen. Aion niinikään tehdä rikosilmoituksen. Jotain rajaa..

• Kari11

Moi,

Minulla on aivan sama ongelma, en ole koskaan saanut soittoääneä. Oletko "sallap" kenties saanut vastauksen ongelmaan? Kiinnostavinta tässä on se että ne voivat laskuttaa asiakasta heidän lähettämillä tekstiviesteillä!!!

• adam

Kyllä on aikoja eletty. Mulle on tullut näitä palvelulaskuja jo viime kesäkuusta lähtien.
        kaikkiaan n. 215€ tosin olin talven ulkomailla ja käytin paikallista simm korttia. Silloin ei tullut, mutta palattuani suomeen ja laitin tään suomalaisen kortin koneeseen, niin taas alkoi tulla! Viestissä ei ole puhelinnumeroa vaan pitkä web osoite ja hetken päästä viesti häipyy, jos en tee mitään.

• kal..
        adam kirjoitti:

Kyllä on aikoja eletty. Mulle on tullut näitä palvelulaskuja jo viime kesäkuusta lähtien.
        kaikkiaan n. 215€ tosin olin talven ulkomailla ja käytin paikallista simm korttia. Silloin ei tullut, mutta palattuani suomeen ja laitin tään suomalaisen kortin koneeseen, niin taas alkoi tulla! Viestissä ei ole puhelinnumeroa vaan pitkä web osoite ja hetken päästä viesti häipyy, jos en tee mitään.

terve. minulle tulee viestejeä jostain kilpailu hommasta mihin pitäs vastata mutta en ole ikinä vastannu kun poistanu viestin ja nyt tuli lasku niin oli kyllä iso näköjään maksaane viestit. en ole mitään soitti ääniä tilannu tai vastaavia niitä viestejän on tullut nyt kuukauden päivät en muista sitä klubia oisko ollu joku wimx? tai vastaavaa tuleeko kellään niistä viestejä? haluasian perua sen.

• Viktoria_P
        kal.. kirjoitti:

terve. minulle tulee viestejeä jostain kilpailu hommasta mihin pitäs vastata mutta en ole ikinä vastannu kun poistanu viestin ja nyt tuli lasku niin oli kyllä iso näköjään maksaane viestit. en ole mitään soitti ääniä tilannu tai vastaavia niitä viestejän on tullut nyt kuukauden päivät en muista sitä klubia oisko ollu joku wimx? tai vastaavaa tuleeko kellään niistä viestejä? haluasian perua sen.

Aivan kamalaa, sain tänään laskun, niin arvatkaa mitä sieltä löysin. Prk! Mä en oikeasti koskaan lähettänyt yhtään mitään viesteja minnekään, niin nyt Saunalahti näyttää mulle laskuerittelyssäni, että olen. Tarkistin yllättyneenä puhelimen, niin ei sieltä mitään kummallista lähetetty.

Ja muutenkin: numero on 17XXX, eli tämän yllämainitun viestin STOP en voi lähettää minnekään.
        Lähetin jo tälle venista-firmalle ähköpostikirjeen, niin ilmoitan sitten, kuin saan vastausta.
        Tein myös Saunalahdelle reklamatiota, katotaan, mitä siitä tulee.

• Viktoria_P kirjoitti:

Aivan kamalaa, sain tänään laskun, niin arvatkaa mitä sieltä löysin. Prk! Mä en oikeasti koskaan lähettänyt yhtään mitään viesteja minnekään, niin nyt Saunalahti näyttää mulle laskuerittelyssäni, että olen. Tarkistin yllättyneenä puhelimen, niin ei sieltä mitään kummallista lähetetty.

Ja muutenkin: numero on 17XXX, eli tämän yllämainitun viestin STOP en voi lähettää minnekään.
        Lähetin jo tälle venista-firmalle ähköpostikirjeen, niin ilmoitan sitten, kuin saan vastausta.
        Tein myös Saunalahdelle reklamatiota, katotaan, mitä siitä tulee.

Kerropa sitten miten Saunalahti reagoi reklamaatioon, please! Itselläkin sama mielessä...

• huhuuu..
        BlueRoan kirjoitti:

Kerropa sitten miten Saunalahti reagoi reklamaatioon, please! Itselläkin sama mielessä...

Hurjaa luettavaa nämä... Itsekkin olen nyt maksanut Venistalle olemattomasta 48 euroa... Poliisi neuvoi ilmoittamaan kuluttaja-asiamiehelle. Olisikohan kansallisvelvollisuus tehdä se.. Lukiessani ihmisten kirjoituksia firmasta täytynee tehdä se... Aika rikolista toimintaa mielestäni. Rikosoikeudellisesti ei kai voi sanoa rikolliseksi, mutta ei nyt ainakaan noudata hyvää sopimuskäytäntöä.. Hei tehkää mutkin valituksia kuluttaja-asiamiehelle niin saadaan kitkettyä tuolaiset syöpäläiset pois...

• nininni

Juu kyllä toimii kun lähettää sanan STOP numeroon 173171, kiitoksia tästä. =)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2528
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1801
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      124
      1513
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1497
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1327
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      161
      1302
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1275
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1208
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1148
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      65
      1091
    Aihe