liikaa tilaa?

jaaaaaaaaaaaaaaaa

voiko kotiloilla siis olla liian iso terraario joka haittaisi niiden elämistä? omasta mielestä ei, kun luonnossakinhan niilä on koko maailma tilaa liikkua...
itsellä siis on kymmenellä akaatila n.550 litranen terraario

4

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

      No ota huomioon että luonnossa ruokaa kasvaa aksujen elinalueella joka paikassa mutta terraariossa taas sitä löytyy yleensä vain ruokakupista. Myös kalkin löytäminen voi olla vaikeaa joten on siitä vähän haittaakin ellei ole montaa seepiansuomua. Ja pienempi terraario on helpompi pestä. Minulla on tällä hetkell' 17 akaattia 190l terrassa.

      • jooooo

        yks akaatti tarttee n.20-50 litraa tilaa, että kotilo-kaktusfani, tarkastappas kotiloidesi elinolot..............!!!!!!!!


      • merkkinimi__
        jooooo kirjoitti:

        yks akaatti tarttee n.20-50 litraa tilaa, että kotilo-kaktusfani, tarkastappas kotiloidesi elinolot..............!!!!!!!!

        jos kotilot ovat vielä pieniä! eikä se terran koko niin tarkkaa ole. ei muutama litra sinne tai tänne kotilota haittaa. siinä oli kyllä oikeassa että luonnossa kotiloilla on joka puolella ruokaa ja kalkkia toisin kun terrassa.


      • kotilo-kaktusfani
        merkkinimi__ kirjoitti:

        jos kotilot ovat vielä pieniä! eikä se terran koko niin tarkkaa ole. ei muutama litra sinne tai tänne kotilota haittaa. siinä oli kyllä oikeassa että luonnossa kotiloilla on joka puolella ruokaa ja kalkkia toisin kun terrassa.

        Keskikokoisille aksuille riittää 10l/kotilo. Tuo 20-25l kotilo on sitten suurille aksuille. Et selvästikään käy millään hyvällä kotilofoorumilla esim. kotilo foorumi tropiikki tai kultakotilo. Ja toisekseen monet niistä terrassani olevista aksuista ovat poikasia eivät läheskään täysikasvuisia. vanhoja ei ole yhtään.
        Suosittelen liittymään: http://www.phpbbserver.com/aksulit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe