Kokemuksia Innsbruckista ja Wienistä

Cirrus

Tuoreita kokemuksia kuluvalta viikolta Innsbruckista ja Wienistä, neljän hengen matkaltamme.

Lennot ja hotellit meille varasi KalevaTravel. Yleensä hoidamme tällaiset asiat itse, mutta totesimme, että omatoimimatkaajalle saattavat lennot, joissa paluulento on eri paikasta kuin meno, olla tosi kalliita. Lensimme Frankfurtin kautta Innsbruckiin ja takaisin tulimme Wienistä.

Innsbruckissa olimme hotelli Sailerissa 3 vrk. Hotelli on siisti ja hyvällä paikalla keskustassa. Kaupungissa on viehättävä vanha osa ja ympäröivät vuoret ovat sykähdyttäviä.

Ehdimme kahdeksi päiväksi laskettelemaan; ensin oltiin Axamer Lizumissa ja toisena päivänä Kühtaissa. Kühtai on ehdottomasti suositeltava paikka. Se on ylempänä, rinteitä enemmän, paremmassa kunnossa ja palvelut paremmat. Vuokrasimme välineet, koska käyttöä oli niin vähän. Hotellin edestä kuljetti ilmainen bussi rinteille.

Kaupungin ravintolat ovat etnisiä lukuunottamatta hotellien ravintoloita. Yhtenä päivänä söimme hotellimme ravintolassa tyrolilaista ruokaa; enempää ei pystynyt, koska se on niin raskasta ja teki mieli vihanneksia. Hinnat ovat jonkin verran halvempia kuin Suomessa. Rinneravintoloissa saa herkullisia keittoja noin kolmella eurolla.

Innsbruckista Wieniin menimme junalla, matka kesti 5 tuntia ja sen aikana näki kaikenlaisia maisemia. Tunneleita oli vain melko lyhyellä osuudella.

Wienissä hotellimme oli Kaiserin Elisabeth; siisti, hieno hotelli erinomaisella paikalla. Sieltä oli kävelymatka mm. oopperaan, johon olin syntymäpäiväsankarin toivomuksesta ostanut liput jo etukäteen internetin kautta. Hieno kokemus!

Wienin osuutemme oli muutenkin kulttuuripitoinen museokäynteineen. Wienin keskusta on täynnä barokkityylisiä ja goottilaisia rakennuksia. Sen kuorrutuksen jälkeen Hundertwasserin täysin erilaiset talot olivat raikas kokemus.

Hotelli suositteli yksityistä kiertoajelua, johon lähdimmekin. Englantia puhuva opas ajelutti (tila-auto) ja kävelytti meitä kolme tuntia pitkin kaupunkia ja kysyi toiveitamme. Suosittelen, hinta oli suunnilleen sama kuin bussikuljetuksissa, mutta näimme paljon enemmän kuin niissä.

Wienissä on kalliita ravintoloita, mutta joka puolelta löytyy myös kohtuuhintaisia ravintoloita, joissa syö halvemmalla kuin Hgissä. Wienissä on silmiinpistävän paljon italialaisia ravintoloita. Wienissä oli laskiaistiistaina karnevaalit ja tarjoilijatkin pukeutuivat pelleilyasuihin.

Yleistä: Menomatkalla katosi kaksi laukuistamme, mutta ne löytyivät vajaan vuorokauden kuluttua. Aika monista ravintoloista löytyy savuton alue, mutta ei kaikista. Taksiautokin saattaa olla täynnä savua.
Kasvissyöjälle löytyi ruokaa myös, ei aina listalta, mutta neuvottelemalla. Aamiaispöydistä puuttuvat vihannekset, meidän porukka taisi popsia kaikki koristeiksi tarkoitetut salaatinlehdet ja kirsikkatomaatit.

4

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Osataan itsekin

        Jokainen tälle sivustolle osannut osaa itsekin etsiä matkatietoja netistä. paljon mieluummin täältä luksisi maailmalla matkanneiden ihan omia kokemuksia ja itse testattuja vinkkejä, kuten vaikkapa edellä oleva matkakertomus, joka on täyttä asiaa.


      • Wienna
        Osataan itsekin kirjoitti:

        Jokainen tälle sivustolle osannut osaa itsekin etsiä matkatietoja netistä. paljon mieluummin täältä luksisi maailmalla matkanneiden ihan omia kokemuksia ja itse testattuja vinkkejä, kuten vaikkapa edellä oleva matkakertomus, joka on täyttä asiaa.

        Itse tykkään lukea sekä pelkkiä matkakertomuksia, että vinkkejä siitä mistä liput on ostettu, mitä nähtävyyksiä on katsottu, minkä hintasta on auton vuokrays, mitä paikkoja kannattaa välttää jne, jne.

        Tämän keskustelupalstan tai oikeastaan koko suomi24.fi keskustelufoorumin kautta olen saanut monta hyvää vinkkiä niin matkailusta, musiikista, asunnoista yms. Haluan omasta puolesta jakaa omia vinkkejäni myös muille...joku voi saada niistä hyviä vinkkejä joku taas ei. En välttämättä osaa niin hyvin ja lennokkaasti kirjoittaa kun joku muu, mut mitä sen on väliä...aina saa kysyä jos jotain jäi epäselväksi.

        p.s. se Vienna cardin hinta on 18.5


    • Wienna

      Omia kokemuksia Wienistä parin viikon takaa.
      Olin mieheni kanssa 12-15.2 Wienissä. Reissu varattiin Travellinkin kautta viikkoa ennen.Varaus toimi hyvin ja hinta oli kohtuullinen.Sähköpostiin sai nuo e-tiketit, mut missään vaiheessa reissua niitä ei tarvinnut näyttää, riitti passi.Hotellimme oli Prinz Eugen joka sijaitsee n.2km ydinkeskustasta.Hotelli sijaitsi vilkasliikenteisen tien varressa, mutta liikenteen melu ei kuulunut yhtään(huoneemme ol 8 kerrokksessa) Jos ikkunoita piti auki niin melu oli kova. Sijainti oli loistava, SÜdBanhof oli ihan vieressä, ratikka non 150m ja metro 200m. Ensimmäisenä päivänä kävelimme ydinkeskustaan, otimme vain kartan käteen ja eikun menoks. Suosittelen 72h VIENNA-Cardia. Me ostimme kortin ensimmäisen(ma) päivän iltana hotellistaja leimasimme kortin niin, että pääsimme vielä lentokentälle (to) KOrtilla saa käyttää julkisia niin paljon kun vain kerkee, eikä tarvitse joka kerta miettiä onko lippu varmasti voimassa/maksettu. Teimme pari kertaa niin, että menimme esim.ratikallajohonkin suuntaaan ja sen jälkeen toisella jonnekin päin, katottiin välillä karttaa, että missäpäin sitä oikein ollaan.tuolla kortilla saa myös alennuksia mm.museoista.4 päivän aikana Me kävimme muutamassa museossa, kuten SISSI ja kellomuseo( piti edes muutama käydä, ihan vain sivistyksen vuoksi) , Kävimme myös seuraamassa Lipitzan hevosien harjoituksia, hevosajelulla (joka oli aika kallista, mutta kuitenkin mukavaa).Kävimme myös Kävelykadulla olevassa TODELLA isossa kirkossa ja satuimme vahingossa myös katakombi-kierrokselle (maksu 4e suoritettiin vasta kun kierros oli ohi).Pitkä ostoskatu Mariahilferstrasse (kirjoituasu ei välttämättä oikea) oli meidän mielestä ylimainostettu. Pitkä se on, mutta kun olet kävellut 200m olet nähnyt jo kaikki kaupat (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta). Kävimme kerran syömässä todella hyvät pihvit, paikan nimi on STEAK HOUSE, valitettavasti olen hukannut kuitin, jossa oli tarkempi osoite:Se missä olimme löytyy kävelykadun läheisyydestä , lähellä Galleria-kauppakeskusta. Pihvit oli todella hyviä ja makukkaita. Seak Houseja on useampi ja suosittelen. Kävi vähän huono tuuri, kun osan tuosta lomasta oli kipeä, niin ruokailut jäivät vähemmälle. ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe