Toimistotarvikkeiden myyntiedustaja

Pirkanmaan alue

Onko kellään tuttuja, jotka ovat tai ovat olleet toimistotarvikkeiden, Atk-puhdistusaineiden, ergonomiatuotteiden tai muitten vastaavien myyntiedustajana. Olisin erittäin kiinnostunut tietämään miten he pärjäävät tai miten he pärjäsivät. Onko heillä ollut kuinka suuri alue ja provisiopalkkausko?

15

2932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missu

En ole toimistotarvikkeiden myyjä vaan se henkilö firmassa joka vastaa niiden ostamisesta. Nämä kiertelevät myyjät ovat sitten mielestäni maanvaiva. Väkisin yritetään kaupata joitakin ylihintaisia tuotteita, joita saamme huomattavasti halvemmalla suoraan toimistotukuista. Myynti on tuputtamisen tuntuista ja myydä yritetään vaikka väkisin edes jotakin "koe-erää" sellaista tuotetta, jolla ei tee yhtikäs mitään. Ei auta vaikka ilmoittaa ettei saa tulla kuin etukäteen sopimalla tai että meillä on toimitussopimukset muiden kanssa. Silti melkein joka päivä joku on oven takana. Raivostuttavaa.

• Tuotepäällikkö

Olen jossain määrin puhastellut kyseisen alan kanssa. En kyllä missään tapauksessa voi suositella. Kyseisellä alalla on kilpailu tällä hetkellä käsittämättömän kovaa.

Sen lisäksi jollain firmoilla ei ole laisinkaan pohjapalkkaa, vaan liksa tulee ainostaan provikkana katteista, jolloin aina kun annat alennusta, oma liksasi pienenee selvästi.

Ja kuten Missu mainitsi, kyseinen ammattikunta ei ole kovin suosittua ostajien keskuudessa....

• myyjä
        Tuotepäällikkö kirjoitti:

Olen jossain määrin puhastellut kyseisen alan kanssa. En kyllä missään tapauksessa voi suositella. Kyseisellä alalla on kilpailu tällä hetkellä käsittämättömän kovaa.

Sen lisäksi jollain firmoilla ei ole laisinkaan pohjapalkkaa, vaan liksa tulee ainostaan provikkana katteista, jolloin aina kun annat alennusta, oma liksasi pienenee selvästi.

Ja kuten Missu mainitsi, kyseinen ammattikunta ei ole kovin suosittua ostajien keskuudessa....

kuulehan! jos oot ollu joku hikinen muutaman viikon alalla työskennelly niin kannataisi pitää suu supussa. Vain TODELLISET myyntimiehet pärjäävät alalla

• Seppo perkele
        myyjä kirjoitti:

kuulehan! jos oot ollu joku hikinen muutaman viikon alalla työskennelly niin kannataisi pitää suu supussa. Vain TODELLISET myyntimiehet pärjäävät alalla

on kyseessä lähes mikä tahansa myynti, niin vain todelliset myynnin ammattilaiset pärjäävät.

Esim. puhelinmyyntiä monet parjaavat, koska itse ovat sitä viikon kaksi kokeilleet, eikä tulosta ole syntynyt ja sitten hakutaan ala huonoksi...

Sama toistuu monessa myyntityössä, kuten nyt tässä tilanteessa toimistotarvikkeiden myynnissä.

Jos on huippumyyjä ei ole koskaan työtön ja huippumyyjä tienaa huippupalkan! :)

• myyjä
        Seppo perkele kirjoitti:

on kyseessä lähes mikä tahansa myynti, niin vain todelliset myynnin ammattilaiset pärjäävät.

Esim. puhelinmyyntiä monet parjaavat, koska itse ovat sitä viikon kaksi kokeilleet, eikä tulosta ole syntynyt ja sitten hakutaan ala huonoksi...

Sama toistuu monessa myyntityössä, kuten nyt tässä tilanteessa toimistotarvikkeiden myynnissä.

Jos on huippumyyjä ei ole koskaan työtön ja huippumyyjä tienaa huippupalkan! :)

löytyhän täältäkin sellaisia joska ymmärtävät myyntityöstä HYVÄ SEPPO PERKELE jatketaan samaa malliin

• Guru
        myyjä kirjoitti:

löytyhän täältäkin sellaisia joska ymmärtävät myyntityöstä HYVÄ SEPPO PERKELE jatketaan samaa malliin

Se on just näin eikä melkein!! Onhan noita yrittäjiä näkynyt jotka ei kestä kelkassa kovin kauaa, se kun on PÄÄ asia.

Sitä paitsi se on miehestä kiinni minkä kuvan toiminnastaan antaa.
        Ja liksoista vielä, itelläni netto per/kk n.2500-3000e, eli verojen jälkeen..

• ostaja
        Guru kirjoitti:

Se on just näin eikä melkein!! Onhan noita yrittäjiä näkynyt jotka ei kestä kelkassa kovin kauaa, se kun on PÄÄ asia.

Kyse olikin siitä, että huippumyyjät ovat ostajille todellinen piina.

Helvetti jos tarvitsen jotain niin osaan itse kävellä kauppaan kysymään silloin kun itselleni niin sopii.

• Anssi Alatupa
        Guru kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Myyntityöllä pärjää, kun sen osaa. Nyt kuitenkin minua kiinnostaa mitkä ovat sinun salaisuutesi.
        Eli miten saat hyvää tulosta? Kerroppa joitain esimerkkejä asiakaskäynnistä, jossa todella onnistut.

• Tuotepäällikkö
        Anssi Alatupa kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Myyntityöllä pärjää, kun sen osaa. Nyt kuitenkin minua kiinnostaa mitkä ovat sinun salaisuutesi.
        Eli miten saat hyvää tulosta? Kerroppa joitain esimerkkejä asiakaskäynnistä, jossa todella onnistut.

Aika hauskaa miten erinäiset "myyntitykit" ottivat kantaa tuohon kirjoitukseeni aikaisemmin.

Hei, kyllähän se nyt on hieman eri asia mitä, ja millä tavalla myydään. Satun tietämään joitakin ammattiostajia jotka ostavat juuri tälläisiltä tykeiltä hiirimaton tai pari että pääsevät niistä eroon...

Kyllähän myyntityöstä saa onnistumisen elämyksiä vasta siinä vaiheessa kun on yhdessä ostavan osapuolen kanssa kartoittanut hänen ongelmansa, ja sitten onnistuu tarjoamaan siihen häntä tyydyttävän ratkaisun - eikö totta?

Se että könyää ovesta puoliväkisin sisään vaikkei kukaan sitä halua, ei ehkä ole sitä ihan "oikeaa" myyntityötä....

• kulkumulkku

Olen ylpeä että olen runkkujen kunkku eli ns. huippumyyjä. Myynti on taitolaji eikä mitään luukutusta. Tarpeiden kartoitusta ja idean myyntiä. Omasta mielestäni ns. ostajat ovat aivan turhia firman kuin firman organisaatiossa. Itse en kyseisiä tärkeilijöitä enää käy tapaamassa.. sovin tapaamiset suoraan käyttäjien kanssa.. mulle riittää kun saan tilausnumeron siltä ostajalta. Yrittäähän ne muka aina kinuta niitä alennuksia. Sanon vaan että tää hinta ob jo sovittu että katotaan sitten ensi kerralla.

Myyntityö on parasta mitä ihminen voi tehdä !
      Kulkumulkku

• Missu

...joskus päästä suoraan käyttäjien puheille ja siellä valehtelevat yleensä että ovat ostajan kanssa jo sopineet homman. Meillä ei enää päästetä ketään kulkukauppiasta tapaamiseen ilman etukäteen sovittua tapaamista. Niiltä en osta mitään, jotka vaikuttavat vain epärehellisiltä tuputtajilta. Mieluummin käytän hyvän hinta/laatusuhteen omaavia isompia tukkuja, jotka käyvät täyttämässä hyllyt etukäteen sovituista tuotteista.

• Guru
        Missu kirjoitti:

...joskus päästä suoraan käyttäjien puheille ja siellä valehtelevat yleensä että ovat ostajan kanssa jo sopineet homman. Meillä ei enää päästetä ketään kulkukauppiasta tapaamiseen ilman etukäteen sovittua tapaamista. Niiltä en osta mitään, jotka vaikuttavat vain epärehellisiltä tuputtajilta. Mieluummin käytän hyvän hinta/laatusuhteen omaavia isompia tukkuja, jotka käyvät täyttämässä hyllyt etukäteen sovituista tuotteista.

Miksi sulla on noin vihamielinen asenne ks.ammatin edustajia kohtaan?

Tapojahan on monia kuten meitä ihmisiä. Se vastaanotto minkä esim. minä päivittäin saan on pääsääntöisesti positiivista, toki aina löytyy negatiivisia tapauksia. Toki sovitut käynnit on asiallisempia kuin "kylmät"

Tiesit varmaankin että ns. "keskittäminen" kannattaa myös kiertävien kohdalla.

• Kulkumulkku
        Missu kirjoitti:

Kunnon myyntimies ei tuputa.. ja voit nimittää meitä millä nimellä vaan. Aloita vaikka siitä kulkukauppiaasta, tuntuu niin olevan mieleen. Meillä on omat nimitykset Missun kaltaisille ihmisille. Mutta jos haluat ostaa juuri sitä mitä tarvitset niin kutsu myyntimies paikalle. Hän tuntee tuotteen perinpohjaisesti ja saat varmasti oikean ratkaisun. Hän osaa kertoa tuotteesta enemmän kuin se tukkumyymälän varastomies.
        Mutta jos pelkäät kohdata ihmisiä ja olet sisäänpäinkääntynyt hissukka niin osta vaan edelleen sieltä tukustasi.

• Guru
        Kulkumulkku kirjoitti:

Kunnon myyntimies ei tuputa.. ja voit nimittää meitä millä nimellä vaan. Aloita vaikka siitä kulkukauppiaasta, tuntuu niin olevan mieleen. Meillä on omat nimitykset Missun kaltaisille ihmisille. Mutta jos haluat ostaa juuri sitä mitä tarvitset niin kutsu myyntimies paikalle. Hän tuntee tuotteen perinpohjaisesti ja saat varmasti oikean ratkaisun. Hän osaa kertoa tuotteesta enemmän kuin se tukkumyymälän varastomies.
        Mutta jos pelkäät kohdata ihmisiä ja olet sisäänpäinkääntynyt hissukka niin osta vaan edelleen sieltä tukustasi.

Ompahan onneksi saman henkistä porukkaa olemassa.
        Olen täysin samaa mieltä ks.asioista.

Myyntimiehet saavat perusteellisen koulutuksen ks.tuotteiisiin että oppivat asiakkailta lisää mm.käyttökohteista. Tämä on ASIAKASPALVELU AMMATTI, joten ylilyönteihin tuskin kenelläkään on varaa saati tuputtamiseen, voi näkyä tilinauhassa.

Tukusta et saa samaa palvelua kuin henkilöltä joka on asialleen omistautunut..

Ps.Kokemusta tuhansista asiakaskäynneistä.

• Tuotepäällikkö
        Guru kirjoitti:

Ompahan onneksi saman henkistä porukkaa olemassa.
        Olen täysin samaa mieltä ks.asioista.

Myyntimiehet saavat perusteellisen koulutuksen ks.tuotteiisiin että oppivat asiakkailta lisää mm.käyttökohteista. Tämä on ASIAKASPALVELU AMMATTI, joten ylilyönteihin tuskin kenelläkään on varaa saati tuputtamiseen, voi näkyä tilinauhassa.

Tukusta et saa samaa palvelua kuin henkilöltä joka on asialleen omistautunut..

Ps.Kokemusta tuhansista asiakaskäynneistä.

Luulin ensin että Kulkumulkku on ihan pelle (ensimmäisestä viestistä), mutta ihan asiaahan puhut!

Tosin huomautan että ei myyntimiehet aina saa/ehdi saada/halua saada kunnon koulutusta - ei saa yleistää myöskään positiivisessa mielessä!

Hieman kyllä kuitenkin hämmästelen tuota ostajien ohitusta? Tiedän kyllä muutamia esimerkkejä siitä kun ostaja on ohitettu, niin kyseinen edustaja, eikä kukaan muukaan kyseisestä firmasta tee yhtään kauppaa kohteena olleeseen firmaan!

Eiköhän paras lopputulos saada myyjän, käyttäjän ja ostajan yhteistyöllä?

"Peace Sells, But Who's Buying...."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe