Kiinan koneet

ping pong

Minkälaisia käyttökokemuksia näistä vehkeistä on esim.yuchai tai titan.
Huomasin tossa edellisessä koneviestissä ilmoituksen jossa Japanilainen Hanix konetta kehuttiin jopa Kiinan koneita halvemmaksi pistää Japanin pojat vastaan.
Mahtaakohan noi moottorit ja hydraulikka osat olla jotain Kiinassa lisensillä valmistettuja vaikka kehutaan länsimaisiksi.
Näyttää olevan jotain nostureitakin myynnissä mutta saako tuollaisia suomessa tarkastuksista läpi.

37

12435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saetkae

      Aikaisempi keskustelu: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000577&posting=22000000021873990#22000000021873990

      Nyt saan kyllä Ipsilonin kaverit suuttumaan minulle ;)

      Eräs tuttu omistaa Yuchain joka nyt on ajettu ehkä 1200? tuntia. Siitä hajosi pumppu nyt pakkasilla ja uutta pumppua on odotettu jo 3 viikkoa. Mitään tietoa milloin pumppu saapuu, vai saapuuko se ollenkaan, ei ole.
      (http://www.nachi-fujikoshi.co.jp/eng/yua/pump/index.html jos sinulla on tämmöinen PVK-2B nurkissa lojumassa ota yhteyttä s-postiin)

      Itse pumppurikko taisi olla enemmän käyttäjän virhe. Koneessa taitaa olla ensiasennusöljyt ja esilämmitys olisi ollut tarpeen. Kun ei lämmitelty niin ei suodatin päästänyt läpi tarpeeksi nopeasti paluuöljyt ja ilmeisesti ohivirtausventtiili ei toiminut toivotulla tavalla. Lopputulos oli että suodattimen palasia oli tankissa ja sitten pumpussa. Näin kertoi tuttuni.

      Viime viikolla huolsin 331 Bobbaria ja siihen löytyi pumppu suoraan hyllystä. Huolto ja pumpunvaihto = 2 päivää seisokkia. Bobbarin pumppu hajosi samoissa pakkasissa. Suodatin ei räjähtänyt mutta pumppu piti aikamoista mekkalaa ja paineet olivat hieman alavireessä.

      En halua latistaa ostohaluja, mutta kannattaa miettiä mihin konetta tarvitsee. Urakointiin tarvitaan sellaista konetta missä viihtyy ainakin 8 tuntia JOKA PÄIVÄ, kesät talvet. Ergonomia, lämmitys, jäähdytys ja melu ovat ajateltavia asioita. Myös varaosien saanti on tärkeää. Hinnalla ei loppujen lopuksi ole niin väliä, kaikki maksaa...

      Kolmen viikon seisokki = ainakin 6600,- menetettyjä pelimerkkejä, urakkasakot ja huono maine päälle...

      Ei osien valmistusmaalla ole nykyään juurikaan väliä. Samojen tehtaiden tuotteita kaikki käyttää. Mutta vaikka olisi kuinka hyviä komponenttejä tahansa se ei takaa niitten yhteensopivuutta!
      Myös täytyy muistaa että komponenttitehtaat myyvät halvemmalla niitä tuotteita jotka eivät täytä asetettuja A1 laatustandardeja, mutta ovat silti toimivia. A1 menee Catille, Kobelcolle jne. B2 osat Titanille Yuchaille...

      Itse voisin kyllä ajatella YC:tä tai Titania kakkoskoneeksi mutta minä kuvittelen että ymmärtäisin "viilata" konetta hieman toimivammaksi, varaosien saanti vaan huolestuttaa.

      • ping pong

        Kyllätoi hytti on ehkä ratkaisevin paikka koneessa, jos kuski ei viihdy ei tuu tulosta.
        Jotenkin mulla oli samallaisia ennakko käsityksiä, mutta taitavat olla täyttä totta.
        Taitaa sisään ajettu länsikone olla paras vaihtoehto.
        Miten noitten huolto on järjestetty, oman merkin huoltomiehet ja tää "varaosavarasto".
        Ainakin isoilla merkeillä varaosien saatavuus, huolto ja neuvonta ollut hyvää.


      • linglong
        ping pong kirjoitti:

        Kyllätoi hytti on ehkä ratkaisevin paikka koneessa, jos kuski ei viihdy ei tuu tulosta.
        Jotenkin mulla oli samallaisia ennakko käsityksiä, mutta taitavat olla täyttä totta.
        Taitaa sisään ajettu länsikone olla paras vaihtoehto.
        Miten noitten huolto on järjestetty, oman merkin huoltomiehet ja tää "varaosavarasto".
        Ainakin isoilla merkeillä varaosien saatavuus, huolto ja neuvonta ollut hyvää.

        Kyllä nykypäivänä Kiinassa tehty alkaa olla ihan laadukasta tavaraa. Hydrauliikka alkaa päihittämään jo japskikoneet joissa tällä hetkellä tarkimmat ja tehokkaimmat hydrauliikat. Länsikoneista alkaa aika jo ajaa ohi ja vain sitkeimmät merkkiuskolliset niitä enää ostaa. Länsikoneet ei pysty hinnoissa kilpailemaan muuten kuin 10000h ajettuna ja silloin sattuman kauppaa millaisen reuhkan saa.

        Se että kiinalaisiin kaivinkoneisiin ei saisi varaosia on täyttä puppua.


      • just samoja
        linglong kirjoitti:

        Kyllä nykypäivänä Kiinassa tehty alkaa olla ihan laadukasta tavaraa. Hydrauliikka alkaa päihittämään jo japskikoneet joissa tällä hetkellä tarkimmat ja tehokkaimmat hydrauliikat. Länsikoneista alkaa aika jo ajaa ohi ja vain sitkeimmät merkkiuskolliset niitä enää ostaa. Länsikoneet ei pysty hinnoissa kilpailemaan muuten kuin 10000h ajettuna ja silloin sattuman kauppaa millaisen reuhkan saa.

        Se että kiinalaisiin kaivinkoneisiin ei saisi varaosia on täyttä puppua.

        kun muissakin. Kyllä niitä löytyy eroja komponenttien kestoissa näillä tunnetuillakin merkeillä vaikka samat osat.


      • Ipsilon

        Hei taas,ei ole koneen tai valmistajan vika jos koneeseen ei löydy varaosia hyllystä.Kriteeri koneen laadulle ei voi olla tämä?Vai voiko?Kysymykseen miksi ei ole varaosia,vaikka useimpia onkin,varaosien täydellinen varaosaatavuus on pohjimmiltaan suhteessa koneiden kysyntään.Ei koneita=ei varaosia.Hytin jäähdytykseen tai lämmitykseen liittyvät asiat on kiinalaisissa koneissa hoidettu esimerkillisesti,kaikissa koneissa on lämmityslaite ja useimmissa on ilmastointi vakiovarusteena,toisin kuin muissa vastaavissa koneissa.Useimmissa muissa koneissa ilmastoinnista maksat aina extraa.Kiinalaisia koneita on suomessakin myyty jo vuosia,koneiden toimintavarmuutta on ainoastaan kiitelty!Huonosta laadusta tai toimintavarmuudesta ei ole olemassa mitään konkreettista näyttöä,huhua kuin ainoastaan MUTU-asenteet ja joitain ennalta kielteisiä asenteita.Käyttömukavuus ei varmuudella eroa oleellisesti mistään muusta koneesta,pehmusteet puuttuvat hytin seinistä mutta vastaavasti radio on aina vakiovaruste.Istuimet voidaan säätää ajajalle sopivaksi joka koneessa..Ei ole näytettyä toteen että kiinalaisen koneen ohjaamo olisi jotenkin epämukava,ettei siinä pysty istumaan 8h/ päivä,onko näiden koneiden käyttäjien kommentteja?Viestiketjussa ihmeteltiin laatua ja lisenssejä.Voin varmuudella sanoa että komponentit tai osakokonaisuudet ainakin osittain tehdään jokaisen konemerkin kohdalla kiinassa.Kiinalaisesta laadusta on varmasti ennakkoasenteita,komponenttien laadusta ei ole olemassa mitään negatiivista palautetta.Jokainen kaivinkoneen omistaja on jonkinlaisen kiinalaisen osan omistaja.Jos ostohinnalla ei ole merkitystä.Jos yhden hinnalla saa 2?

        IPSILON


      • Tunaroitsija
        Ipsilon kirjoitti:

        Hei taas,ei ole koneen tai valmistajan vika jos koneeseen ei löydy varaosia hyllystä.Kriteeri koneen laadulle ei voi olla tämä?Vai voiko?Kysymykseen miksi ei ole varaosia,vaikka useimpia onkin,varaosien täydellinen varaosaatavuus on pohjimmiltaan suhteessa koneiden kysyntään.Ei koneita=ei varaosia.Hytin jäähdytykseen tai lämmitykseen liittyvät asiat on kiinalaisissa koneissa hoidettu esimerkillisesti,kaikissa koneissa on lämmityslaite ja useimmissa on ilmastointi vakiovarusteena,toisin kuin muissa vastaavissa koneissa.Useimmissa muissa koneissa ilmastoinnista maksat aina extraa.Kiinalaisia koneita on suomessakin myyty jo vuosia,koneiden toimintavarmuutta on ainoastaan kiitelty!Huonosta laadusta tai toimintavarmuudesta ei ole olemassa mitään konkreettista näyttöä,huhua kuin ainoastaan MUTU-asenteet ja joitain ennalta kielteisiä asenteita.Käyttömukavuus ei varmuudella eroa oleellisesti mistään muusta koneesta,pehmusteet puuttuvat hytin seinistä mutta vastaavasti radio on aina vakiovaruste.Istuimet voidaan säätää ajajalle sopivaksi joka koneessa..Ei ole näytettyä toteen että kiinalaisen koneen ohjaamo olisi jotenkin epämukava,ettei siinä pysty istumaan 8h/ päivä,onko näiden koneiden käyttäjien kommentteja?Viestiketjussa ihmeteltiin laatua ja lisenssejä.Voin varmuudella sanoa että komponentit tai osakokonaisuudet ainakin osittain tehdään jokaisen konemerkin kohdalla kiinassa.Kiinalaisesta laadusta on varmasti ennakkoasenteita,komponenttien laadusta ei ole olemassa mitään negatiivista palautetta.Jokainen kaivinkoneen omistaja on jonkinlaisen kiinalaisen osan omistaja.Jos ostohinnalla ei ole merkitystä.Jos yhden hinnalla saa 2?

        IPSILON

        Ei varmaan olekkaan koneen valmistajan vika jos ei saa varaosia Suomesta, konetta ostettaessa toi jälkimarkkinointi vaan ratkaisee merkin.
        Kylmä totuus on että loppuu mun lapsilta ruoka ja lähtee kattopäältä jos kone ei pelaa, pää urakoitsijoillakin on tiukat aikataulut.

        Kyllä siellä kopissa varmaan 8 tuntia pystyy istumaan, ennen äijät istu majorin pukilla 16 tuntia.
        Ohjaamoissa on eroa senyt vaan on niin.


      • jälkimarkkinoista
        Tunaroitsija kirjoitti:

        Ei varmaan olekkaan koneen valmistajan vika jos ei saa varaosia Suomesta, konetta ostettaessa toi jälkimarkkinointi vaan ratkaisee merkin.
        Kylmä totuus on että loppuu mun lapsilta ruoka ja lähtee kattopäältä jos kone ei pelaa, pää urakoitsijoillakin on tiukat aikataulut.

        Kyllä siellä kopissa varmaan 8 tuntia pystyy istumaan, ennen äijät istu majorin pukilla 16 tuntia.
        Ohjaamoissa on eroa senyt vaan on niin.

        Kyllähän se sillain on että jos kaveri käy kerran vuodessa ja kysyy osaa niin ei sitä kannata hyllyssä pitää. Varaosan saatavuuteen vaikuttaa osan myyntimäärä. Eli jos osa löytyy Suomesta ja koneliikkeen hyllystä, sitä on joku jo ostanut kyllä jo useamman kerran.
        Kun uusi konemalli tulee markkinoille, varastoon hommataan tietenki suodattimet hihnat sulat ym. kulutustarvikkeet. Sitten aletaan kuullostelee mitä koneisiin alkaa menee.
        Varastointiin vaikuttaa tietenkin osan hinta, varaosan kiertonopeus varastossa, kuinka tärkeä se on koneen toiminnan kannalta ja saatavuus. Esim Volvon osat saa melkein kaikki seuraavaksi päiväksi ruotsista. Koreasta päiviä voi mennä 2-3.
        Ei kaikkiin voi aina varautua. Kyllä joka yrittämisessä on riskinsä. Koneitten parissa on tämä. Kyllä maalaisjärjellä ja hyvillä jipoilla aina pahimmista selviää.


      • koneita

        sinulla on ja oletko ostanut ne uusina?


      • koneita
        ping pong kirjoitti:

        Kyllätoi hytti on ehkä ratkaisevin paikka koneessa, jos kuski ei viihdy ei tuu tulosta.
        Jotenkin mulla oli samallaisia ennakko käsityksiä, mutta taitavat olla täyttä totta.
        Taitaa sisään ajettu länsikone olla paras vaihtoehto.
        Miten noitten huolto on järjestetty, oman merkin huoltomiehet ja tää "varaosavarasto".
        Ainakin isoilla merkeillä varaosien saatavuus, huolto ja neuvonta ollut hyvää.

        Mitkä koneet on ns.länsikoneita,siis mikä merkki?


      • koneet
        koneita kirjoitti:

        sinulla on ja oletko ostanut ne uusina?

        on åkereita ja vanhana tullut. Mutta tiskin takana tullut kateltua hommaa yli 10 v. Ja merkkiliikkeessä.


      • Kari 07
        Ipsilon kirjoitti:

        Hei taas,ei ole koneen tai valmistajan vika jos koneeseen ei löydy varaosia hyllystä.Kriteeri koneen laadulle ei voi olla tämä?Vai voiko?Kysymykseen miksi ei ole varaosia,vaikka useimpia onkin,varaosien täydellinen varaosaatavuus on pohjimmiltaan suhteessa koneiden kysyntään.Ei koneita=ei varaosia.Hytin jäähdytykseen tai lämmitykseen liittyvät asiat on kiinalaisissa koneissa hoidettu esimerkillisesti,kaikissa koneissa on lämmityslaite ja useimmissa on ilmastointi vakiovarusteena,toisin kuin muissa vastaavissa koneissa.Useimmissa muissa koneissa ilmastoinnista maksat aina extraa.Kiinalaisia koneita on suomessakin myyty jo vuosia,koneiden toimintavarmuutta on ainoastaan kiitelty!Huonosta laadusta tai toimintavarmuudesta ei ole olemassa mitään konkreettista näyttöä,huhua kuin ainoastaan MUTU-asenteet ja joitain ennalta kielteisiä asenteita.Käyttömukavuus ei varmuudella eroa oleellisesti mistään muusta koneesta,pehmusteet puuttuvat hytin seinistä mutta vastaavasti radio on aina vakiovaruste.Istuimet voidaan säätää ajajalle sopivaksi joka koneessa..Ei ole näytettyä toteen että kiinalaisen koneen ohjaamo olisi jotenkin epämukava,ettei siinä pysty istumaan 8h/ päivä,onko näiden koneiden käyttäjien kommentteja?Viestiketjussa ihmeteltiin laatua ja lisenssejä.Voin varmuudella sanoa että komponentit tai osakokonaisuudet ainakin osittain tehdään jokaisen konemerkin kohdalla kiinassa.Kiinalaisesta laadusta on varmasti ennakkoasenteita,komponenttien laadusta ei ole olemassa mitään negatiivista palautetta.Jokainen kaivinkoneen omistaja on jonkinlaisen kiinalaisen osan omistaja.Jos ostohinnalla ei ole merkitystä.Jos yhden hinnalla saa 2?

        IPSILON

        Olen itse kaivellut kohta 2vuotta kyseisellä
        koneella samat huollot kuin muillakin koneilla,
        pienemmällä pääomalla saa uudenkoneen eli puoltahalvemmalla nyt on hinta noussut jonkin
        verran,tuntihinta on sama kuin puolta kalliinmalla koneella,monet näistä kirjoittajista
        on kuulo puheella mukana näissä keskusteluissa,tai jollain ½ tunnin koe ajolla ei siinä vielä mitään selviä,ja jos näitä olis enemmän käytössä niin hinnanpolkijota löytyis,
        tiedä sitten onko kateus niin kova että aina
        jotain moittimista löytyy kaverien hommista,
        nää alkaa olee yhtä kateellisia kun automiehet
        niillä on ikunen nälkä kun ne syö tiosiaan,olis mukava nähdä sekin aika kun ei koneita saa enää
        muualta kuin kiinasta,sit markkinat on auki kun
        nää leuhkijat ei ajele kiinalaisilla koneilla,
        meinaan sieltä niitä tulee aika paljon ja tuotanto kasvaa koko ajan ja on kilpailu kelpoisia,
        onhan tää nähty nyt jo kun kalliit koneet myydään
        alle torihintojen,se on selvä että jotain vituttaa tehdä töitä jollain 25t koneella 40€ tunti,mä en itse ole tehnyt alle 45€ yhtää tuntia
        kun ottaa huomion kuluihin,mä kaivan viikon sillä
        polttoaine määrällä mitä isokone vie päivässä,
        muutkin kulut siirrot sun muut ne on kaikki kotiin päin,itse siirrettynä jää nekin eurot mulle ei tartte pulitta lavetti firmoille, siinä
        saa autokin jotain eikä mee ihan talkoille,niin et siitä vaan kalliit koneet hintoja polkemaa,
        samat remontit ne on joka koneessa ennemin tai
        myöhemmin,suurin tekijä on siinä kuka istuu
        kuskin pukilla,koneita pitäis olla 500kg-100t
        kaikkia merkkejä niin sit olis kolleekat tyytväisiä tai vitun kateellisia,niin tämä no jos mulla olis rahaa reilusti enhän mä kusikaan
        näihin hommiin,mut kun jotain tässä on paremman
        puutteessa tehtävä,Yuchai35-7 meinaan jatkaa ihan hyvin
        on pelanut,niin et hyvää kevään jatkoa näille hinnan polkijolle samalla laskukone käteen et mikä kantsii ja mikä ei.


      • kuulla
        Kari 07 kirjoitti:

        Olen itse kaivellut kohta 2vuotta kyseisellä
        koneella samat huollot kuin muillakin koneilla,
        pienemmällä pääomalla saa uudenkoneen eli puoltahalvemmalla nyt on hinta noussut jonkin
        verran,tuntihinta on sama kuin puolta kalliinmalla koneella,monet näistä kirjoittajista
        on kuulo puheella mukana näissä keskusteluissa,tai jollain ½ tunnin koe ajolla ei siinä vielä mitään selviä,ja jos näitä olis enemmän käytössä niin hinnanpolkijota löytyis,
        tiedä sitten onko kateus niin kova että aina
        jotain moittimista löytyy kaverien hommista,
        nää alkaa olee yhtä kateellisia kun automiehet
        niillä on ikunen nälkä kun ne syö tiosiaan,olis mukava nähdä sekin aika kun ei koneita saa enää
        muualta kuin kiinasta,sit markkinat on auki kun
        nää leuhkijat ei ajele kiinalaisilla koneilla,
        meinaan sieltä niitä tulee aika paljon ja tuotanto kasvaa koko ajan ja on kilpailu kelpoisia,
        onhan tää nähty nyt jo kun kalliit koneet myydään
        alle torihintojen,se on selvä että jotain vituttaa tehdä töitä jollain 25t koneella 40€ tunti,mä en itse ole tehnyt alle 45€ yhtää tuntia
        kun ottaa huomion kuluihin,mä kaivan viikon sillä
        polttoaine määrällä mitä isokone vie päivässä,
        muutkin kulut siirrot sun muut ne on kaikki kotiin päin,itse siirrettynä jää nekin eurot mulle ei tartte pulitta lavetti firmoille, siinä
        saa autokin jotain eikä mee ihan talkoille,niin et siitä vaan kalliit koneet hintoja polkemaa,
        samat remontit ne on joka koneessa ennemin tai
        myöhemmin,suurin tekijä on siinä kuka istuu
        kuskin pukilla,koneita pitäis olla 500kg-100t
        kaikkia merkkejä niin sit olis kolleekat tyytväisiä tai vitun kateellisia,niin tämä no jos mulla olis rahaa reilusti enhän mä kusikaan
        näihin hommiin,mut kun jotain tässä on paremman
        puutteessa tehtävä,Yuchai35-7 meinaan jatkaa ihan hyvin
        on pelanut,niin et hyvää kevään jatkoa näille hinnan polkijolle samalla laskukone käteen et mikä kantsii ja mikä ei.

        että löytyy järkeviäkin hemmoja. Itellä on 22t ja 15 t pkk jolla hinnat ollut 55/52. Tälle vuodelle nostan hintoja. Koneet on kyllä vanhoja. Jos olis hieman uudempia laittasin kyllä heti noihin vanhoihin hintoihin 10 lisää.
        Mutta kun noita alta 50 tekijöitä on pirusti, ja monet tuijottaa noita tuntihintoja. Sieltähän löytyy ne älykääpiöt jotka ei osaa kun konetta liikuttaa kun ei osaa edes hintaa pyytää työstaan. Kyllä osaavaa kuski kuroon ton hintaeron nopeasti kiinni.
        Näissä hommissa kun on vaikeata verrata kuka on todellisuudessa halvin. Onneksi vielä hyvin tehty työ on paras mainos joka poikii aina uutta työtä.
        Kyllä toi halpa kone on perusteltua niin ainahan katetta jää enemmän kun kulut on pienet. Ennemmin minäkin ostan samallahintaa uuden kiinalisen kun käytetyn. Kyllä uusi on aina uusi.


      • Tunaroitsija
        kuulla kirjoitti:

        että löytyy järkeviäkin hemmoja. Itellä on 22t ja 15 t pkk jolla hinnat ollut 55/52. Tälle vuodelle nostan hintoja. Koneet on kyllä vanhoja. Jos olis hieman uudempia laittasin kyllä heti noihin vanhoihin hintoihin 10 lisää.
        Mutta kun noita alta 50 tekijöitä on pirusti, ja monet tuijottaa noita tuntihintoja. Sieltähän löytyy ne älykääpiöt jotka ei osaa kun konetta liikuttaa kun ei osaa edes hintaa pyytää työstaan. Kyllä osaavaa kuski kuroon ton hintaeron nopeasti kiinni.
        Näissä hommissa kun on vaikeata verrata kuka on todellisuudessa halvin. Onneksi vielä hyvin tehty työ on paras mainos joka poikii aina uutta työtä.
        Kyllä toi halpa kone on perusteltua niin ainahan katetta jää enemmän kun kulut on pienet. Ennemmin minäkin ostan samallahintaa uuden kiinalisen kun käytetyn. Kyllä uusi on aina uusi.

        Kyllä noi hinnat on ihan kuralla, nostaa pitäis mut en pysty kun joku on aina tarjoamassa konetta HALVEMMALLA.
        Noi hinnan polkiat laskee niin et saa just kulut katettua ja jonkunnäköistä palkkaa.
        Kyllä sijoitetulle pääomalle pitäis jotain tuottoa saada ja sitten on viellä yrittäjän riski.
        Ainakin yksityisille tehtäessä asiakas ei osaa vertailla eri koneita eli onko koneessa rototilttiä tai kauha ym. varustusta, hinta ratkaisee.
        Onneksi omat asiakkat ja urakanantajat ovat osanneet arvostaa hyvää työtä ja sovittujen asioiden pitämistä.
        Onneksi Etelä-Suomessa on töitä riittänyt, mutta kyllä noita uusia yrittäjiäkin on ilmaantunut ja pohjoiseta tultu etelään koneitten kanssa.
        Ehkä mä olen vaan kateellinen?


      • Lada
        Kari 07 kirjoitti:

        Olen itse kaivellut kohta 2vuotta kyseisellä
        koneella samat huollot kuin muillakin koneilla,
        pienemmällä pääomalla saa uudenkoneen eli puoltahalvemmalla nyt on hinta noussut jonkin
        verran,tuntihinta on sama kuin puolta kalliinmalla koneella,monet näistä kirjoittajista
        on kuulo puheella mukana näissä keskusteluissa,tai jollain ½ tunnin koe ajolla ei siinä vielä mitään selviä,ja jos näitä olis enemmän käytössä niin hinnanpolkijota löytyis,
        tiedä sitten onko kateus niin kova että aina
        jotain moittimista löytyy kaverien hommista,
        nää alkaa olee yhtä kateellisia kun automiehet
        niillä on ikunen nälkä kun ne syö tiosiaan,olis mukava nähdä sekin aika kun ei koneita saa enää
        muualta kuin kiinasta,sit markkinat on auki kun
        nää leuhkijat ei ajele kiinalaisilla koneilla,
        meinaan sieltä niitä tulee aika paljon ja tuotanto kasvaa koko ajan ja on kilpailu kelpoisia,
        onhan tää nähty nyt jo kun kalliit koneet myydään
        alle torihintojen,se on selvä että jotain vituttaa tehdä töitä jollain 25t koneella 40€ tunti,mä en itse ole tehnyt alle 45€ yhtää tuntia
        kun ottaa huomion kuluihin,mä kaivan viikon sillä
        polttoaine määrällä mitä isokone vie päivässä,
        muutkin kulut siirrot sun muut ne on kaikki kotiin päin,itse siirrettynä jää nekin eurot mulle ei tartte pulitta lavetti firmoille, siinä
        saa autokin jotain eikä mee ihan talkoille,niin et siitä vaan kalliit koneet hintoja polkemaa,
        samat remontit ne on joka koneessa ennemin tai
        myöhemmin,suurin tekijä on siinä kuka istuu
        kuskin pukilla,koneita pitäis olla 500kg-100t
        kaikkia merkkejä niin sit olis kolleekat tyytväisiä tai vitun kateellisia,niin tämä no jos mulla olis rahaa reilusti enhän mä kusikaan
        näihin hommiin,mut kun jotain tässä on paremman
        puutteessa tehtävä,Yuchai35-7 meinaan jatkaa ihan hyvin
        on pelanut,niin et hyvää kevään jatkoa näille hinnan polkijolle samalla laskukone käteen et mikä kantsii ja mikä ei.

        Mersu vai Lada joskus jotkut muut asiat painavat noissa hankinnoissa


      • ei amatööri

        Hydrauliikan esilämmitys on erittäin tärkeä asia kovilla pakkasilla. Öljyt kun eivät kulje niin kuin kesällä. Tietenkin jos talvella työskentelee täytyy myös käyttää talvikäyttöön soveltuvaa öljyä.


    • pingpong

      Hanix on Nissan-Hanix tai Nagano.Pääsääntöisesti kaikki koneet tehdään nykyään kiinassa.Länsimoottorit tehdään aina lisenssillä,niistä lisenssituotteista en olisi niin huolissani,lähes kaikkia moottoreita tehdään kiinassa lisenssillä.Höpöhöpö juttuja on että kiinalaiset valmistaa useilta tuotantolinjoilta A ja B luokan osia,kumpaistakin lisenssillä.Jos näin olisi ei lisenssivalmistusta enään olisi.

      • kake kaivaja

        Länsikoneet vanhanaikaisia ja kaikki koneet tehdään Kiinassa, voi nyt helvetti teijän kanssa.


      • Kiinaan
        kake kaivaja kirjoitti:

        Länsikoneet vanhanaikaisia ja kaikki koneet tehdään Kiinassa, voi nyt helvetti teijän kanssa.

        Menkää myös sinne Kiinaan kaivamaan niillä Kiinakaivureilla!


      • KUKAAN..........
        Kiinaan kirjoitti:

        Menkää myös sinne Kiinaan kaivamaan niillä Kiinakaivureilla!

        arvostanut Korealaisia tuotteitekaan 15-20 v. sitten.


      • pingping
        KUKAAN.......... kirjoitti:

        arvostanut Korealaisia tuotteitekaan 15-20 v. sitten.

        Totuus vaan on että nekin koneet jolla kaivatte on tehty muualla kuin luulette,korea,japani,kiina.Onko korealainen parempi kuin kiinalainen?Aasiassa vaan tehdään parhaat koneet.Ikävä kyllä mutta suomessa ei tehdä kaivinkoneita,vaikka jotkut näin luuleekin.


      • Saetkae
        pingping kirjoitti:

        Totuus vaan on että nekin koneet jolla kaivatte on tehty muualla kuin luulette,korea,japani,kiina.Onko korealainen parempi kuin kiinalainen?Aasiassa vaan tehdään parhaat koneet.Ikävä kyllä mutta suomessa ei tehdä kaivinkoneita,vaikka jotkut näin luuleekin.

        Esimerkiksi Bröyt kaivurit on Suomen Turusta. Kyllä jokainen konemies tietää missä oma kone on tehty ;)

        Mutta valitettavasti halvalla ei saa hyvää. Kyllä sen on jo kokemus osoittanut. Ei ralleja voiteta Bileman osilla, ei korjata lentokoneita King työkaluilla, eikä takseina juuri Ladoja näy...

        Paremmuus punnitaan sitten kun tunteja on tarpeeksi mittarissa tai pitää saada varaosia ja huoltomiestä nopeasti.


      • ss3
        Saetkae kirjoitti:

        Esimerkiksi Bröyt kaivurit on Suomen Turusta. Kyllä jokainen konemies tietää missä oma kone on tehty ;)

        Mutta valitettavasti halvalla ei saa hyvää. Kyllä sen on jo kokemus osoittanut. Ei ralleja voiteta Bileman osilla, ei korjata lentokoneita King työkaluilla, eikä takseina juuri Ladoja näy...

        Paremmuus punnitaan sitten kun tunteja on tarpeeksi mittarissa tai pitää saada varaosia ja huoltomiestä nopeasti.

        http://www.alibaba.com/


      • vielä eroa
        pingping kirjoitti:

        Totuus vaan on että nekin koneet jolla kaivatte on tehty muualla kuin luulette,korea,japani,kiina.Onko korealainen parempi kuin kiinalainen?Aasiassa vaan tehdään parhaat koneet.Ikävä kyllä mutta suomessa ei tehdä kaivinkoneita,vaikka jotkut näin luuleekin.

        Eikö Lännen kuitenkin tehdä suomessa. Ainakin on traktorikaivuri.


      • Yhdistelmä
        vielä eroa kirjoitti:

        Eikö Lännen kuitenkin tehdä suomessa. Ainakin on traktorikaivuri.

        www.lannentractors.fi Suomesta ja www.huddig.se Ruotsista on muuten kiinan pojalla tekniikassa kirimistä.
        Ei Suomessa enää ympäripyöriviä tehdä, mutta Keski-Euroopassa kylläkin, jopa Daewoota.


      • Jore18
        Saetkae kirjoitti:

        Esimerkiksi Bröyt kaivurit on Suomen Turusta. Kyllä jokainen konemies tietää missä oma kone on tehty ;)

        Mutta valitettavasti halvalla ei saa hyvää. Kyllä sen on jo kokemus osoittanut. Ei ralleja voiteta Bileman osilla, ei korjata lentokoneita King työkaluilla, eikä takseina juuri Ladoja näy...

        Paremmuus punnitaan sitten kun tunteja on tarpeeksi mittarissa tai pitää saada varaosia ja huoltomiestä nopeasti.

        Onkos Bilema joku Korealainen miesten meikkikauppa?????????


      • ehkä kiinnostunut
        Saetkae kirjoitti:

        Esimerkiksi Bröyt kaivurit on Suomen Turusta. Kyllä jokainen konemies tietää missä oma kone on tehty ;)

        Mutta valitettavasti halvalla ei saa hyvää. Kyllä sen on jo kokemus osoittanut. Ei ralleja voiteta Bileman osilla, ei korjata lentokoneita King työkaluilla, eikä takseina juuri Ladoja näy...

        Paremmuus punnitaan sitten kun tunteja on tarpeeksi mittarissa tai pitää saada varaosia ja huoltomiestä nopeasti.

        mä olen ihan samaa mieltä tosta että halvalla ei saa hyvää ja että kone punnitaan tunti määrissä,

        olen kakarana ajellu kaiken näkösillä koneilla...työ kokemusta ei niin sanotusti ole tai on jäänyt aika vähiin,

        mutta olen tässä noita kiinalaisia katellut, en tiedä lähenkö koskaan tähän helvettiin mukaan mutta ehkä joskus, faija:lla oli yritys jossa oli koneita jos jonkin moista mut nurin meni (syytä oli moni ja lopuistaei kerrottu)

        no mutta karattiin aiheesta eli kyllä mä harkitsisin vakavasti ostamista jos varaosat ja huolto olisi edes jotenkin samalla tasolla kun "näillä kalliimmilla"
        :D


      • Anonyymi
        Yhdistelmä kirjoitti:

        www.lannentractors.fi Suomesta ja www.huddig.se Ruotsista on muuten kiinan pojalla tekniikassa kirimistä.
        Ei Suomessa enää ympäripyöriviä tehdä, mutta Keski-Euroopassa kylläkin, jopa Daewoota.

        Kyllähän nuo mantsisen koneet pyörähtelee ympäri asti. Höpö ukot ei vaan tiedä! Ja on muuten viimeisen päälle hyviä koneita.


    • kokemuksella

      Kyllä Kiinankoneet ovat tuleet jäädäkseen niinkuin Japanin ja koreankoneet muutama vuosi etenpäin niin vuorossa Intia . Kiinan koneet ovat toimineet ihan hyvin ainut sora ääni minkä olen kuullut että yuchai 55 on mennyt pumppu silloin sitä oli odotettu neljäviikkoa en tiedä johonkahan on tullut ?

      • nääs...

        Ehkäpä se on niinkin kun moni on sanonu ettei kovin moni 10-15 vuotta sitte arvostanu Korean koneitakaan, mutta ne on menny aika paljon eteenpäin siitä mitä ne oli sillon kun valmistus siellä alko. Siis verrattuna muihin sillon uusiin koneisiin. -90 luvun alussa korean koneet verrattuna sen ajan pillareihin ja Kobelcoihin. Kun nyt katsoo Volvoa, Hyundaita ja Doosania niin eipä paljoa moittimista muihin verratan. Voi jopa hinta/laatu suhteessa Korean koneet olla nykyisellään parhaita. Mikäs siinä sitten jos Kiinan koneissakin kehitys menee pikkusen eteenpäin kuitenkaan hinnan nousematta suhteessa liian kovaksi. Se mitä ite kiinan konetta, JCM:ää oon kokeillu niin oli kuin olis saanu 10 vuotta sitten uuden korea koneen alle. Kaivaa silläkin, mutta melua kopissa enemmän ja muutenkin alkeellisempi muihin uusiin verraten. Kuitenkin laitto miettimään mitä täällä oon aiemminkin sanonu että kummastakohan olis kauppaa tehny kun joku aika sitte oli vähän ajettu Hitachi 21tn samalla hinta pyynnillä kuin uusi 21tn JCM. Eipä se Hitachi kauan myynnissä ollu, mutta toista vaihtoehtoo taitaa saada heti varastosta.


      • Kiinan kauhu
        nääs... kirjoitti:

        Ehkäpä se on niinkin kun moni on sanonu ettei kovin moni 10-15 vuotta sitte arvostanu Korean koneitakaan, mutta ne on menny aika paljon eteenpäin siitä mitä ne oli sillon kun valmistus siellä alko. Siis verrattuna muihin sillon uusiin koneisiin. -90 luvun alussa korean koneet verrattuna sen ajan pillareihin ja Kobelcoihin. Kun nyt katsoo Volvoa, Hyundaita ja Doosania niin eipä paljoa moittimista muihin verratan. Voi jopa hinta/laatu suhteessa Korean koneet olla nykyisellään parhaita. Mikäs siinä sitten jos Kiinan koneissakin kehitys menee pikkusen eteenpäin kuitenkaan hinnan nousematta suhteessa liian kovaksi. Se mitä ite kiinan konetta, JCM:ää oon kokeillu niin oli kuin olis saanu 10 vuotta sitten uuden korea koneen alle. Kaivaa silläkin, mutta melua kopissa enemmän ja muutenkin alkeellisempi muihin uusiin verraten. Kuitenkin laitto miettimään mitä täällä oon aiemminkin sanonu että kummastakohan olis kauppaa tehny kun joku aika sitte oli vähän ajettu Hitachi 21tn samalla hinta pyynnillä kuin uusi 21tn JCM. Eipä se Hitachi kauan myynnissä ollu, mutta toista vaihtoehtoo taitaa saada heti varastosta.

        jcm.myyjät ja huoltomiehet ovat tyypillisiä pohojalaasia ne ei pysy yhden kaljan jälkeen kun sarkaojassa pystyssä.


      • Kiihon Kone
        Kiinan kauhu kirjoitti:

        jcm.myyjät ja huoltomiehet ovat tyypillisiä pohojalaasia ne ei pysy yhden kaljan jälkeen kun sarkaojassa pystyssä.

        Olemmeko törmänneet samaan mieheen.Pohjanmaalla on yks Kiinalaisia ihannoiva koneliike joka muu rautaromua ja kiinalaisia romuja.Sen huoltomiehet ovat täysiä tolloja ja juoppoja.Jotka lupaa vaikka kuun Kiinasta mutta eivä pysty toimittamaan paskaa pönttöön.


    • g-mies2

      Onko noissa Kiinan erimerkkisissä 13-23t koneissa isoja eroja laadussa ja teknisessä kehityksessä?(yhteistyö Japani- E-Korea- Länsimaat)

    • B.Wisser

      Ei kovin moni konemies tunnu tietävän missä kone on valmistettu jos tälläkin sivulla on saanut olla yli 4v. "tieto" että Bröyt on valmistettu Suomen Turussa...

      Bröyt on kotoisin Norjasta, ja Turussa tehtiin Araa,myöhemmin Lokomona yrityskaupan jälkeen.
      Lännen tehtaat ostivat sitten puolestaan Lokomon kaivukonetuotannon.

      Viimeinen Lännen tekemä pyörivä konekin valmistui tietääkseni jo 90-luvulla.

    • mäkärä

      Asiaan! Ostin koneen Tuurista, olimme rouvan kanssa ostosmatkalla" säästämässä", kävimme katsomassa tuuli voimalaa ja huomasimme tämän koneliikkeen. Asiallista palvelua ja koeajo sujui moitteetta, itselläni ei ole ollut ikinä uutta konetta, niinpä kaupat syntyivät muutaman päivän puhelin neuvottelujen jälkeen Yuchai YC-35-SR, on muuten nätti ja toimiva kone kaikin puolin. Myyjä antoi monta numeroa johon soittelein ja kyselin saman laisten koneiden omistajilta kokemuksista ja ongelmista.
      Kaikki vannoivat koneen toimivuutta ja sanoivat takuun toimivan, toki ainut takuu asia oli ollut pakkasella rikkoontunut muovinen oven kahva(sisäpuolella) oli tullut tuurista seuraavana päivänä. Itse olen Rovaniemeltä ja tähän asti kone pelannut hyvin. ostettu kesäkuu2011 ja nyt 130h.
      Menkää vaan tuuriin koeajolle varmasti ette pety ja palvelu pellaa.

      • Vemputin

        meillä kävi juuri toistepäin.kaikki vannoivat että nyt haukkaat ohraleivän ja niinhän siinä kävi.Koneessa ei varmaan ole paljon vikoja mutta myynnissä ja jälkimarkkinointi on nakkikioski tasoa.


    • Urakoitsia 66

      Ostin Yuchain Tuurista kesällä 2012, YC-230-8 24ton, kaivettu nyt 600h eikä mitään, sisävalosta paloi lamppu, tuli tuurista seuraavana päivänä postissa.
      Hyvin on palvelu pelannut ainakin minulle. On tullut tutuiksi muitakin Yuchain omistajia ja kukaan ei ole palvelua tai konetta morkannut, eli taitaa nuo moitteet olla vaan kilpailioiden panettelua...
      Tuuriin vaan ostoksille, sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan...TUURI

    • aatu6

      Kyllähän tuossa koneen valinnassa painaa usein se varaosien saatavuus, myös niiden harvemmin menevien saatavuus.
      Ja tässä tapauksessa jos ei suomesta saa niin on ihan suotavaa, että löytyy euroopasta jakeluverkostoa, keskusvarastoa yms...
      Kukaan ei jouda oottamaan varaosaa kiinasta yli kuukautta, siinä kerkee tulla näläkä kuolema.

      Onhan tuolla kiinassa laatu koneita nykyään jo vaikka miten, on kawasakin hydrauliikalla, isuzun koneella. Taitaa olla jo enemmän joissakin kiinan koneissa Japanilaista tekniikkaa kuin kiinalaisten omaa joten kyllä siellä laatua osataan tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe