Elikkäs aattelin tässä kysyä,että mitä mieltä väki on yleensäkin mies sairaanhoitajista? onko sairaanhoitajan työ enemmän naismainen kuin miehekestä? Itse miehenä olen kuullut miesten sanovan sen olevan nössömäinen ammatti,joka ei sovi miehelle. Minkälaisia kokemuksia ylipäänsä teillä (naisil) hoitotyössä työskentelevillä tai ihan kenellä vain on miehist,jotka työskentelevät tällä alalla? Positiivista vai negetiivista?
Ps, Itse olen nyt 20v eli juuri siinä iässä missä isoja valintoja omasta tulevaisuudesta tehdään. Olen hyvin paljon kiinnostunut sairaanhoitajan ammatista ja minulla on suuri halu auttaa muita ihmisiä.
Asiallisia vastauksia kiitos!
mies hoitsut
10
1776
Vastaukset
- Exit only
Jotakin pervoa niissä tuntuu olevan.Kyllä nainen soveltuu hoitoalalle paremmin,kuten pikaruokalaankin tai siivoukseen jne.Lääkäriksi paremmin sopii putkiaivoiset.
- Hoitajarta
Mieshoitsut saa erittäin hyvin duunia. Potilaan suhtatuvat erittäin hyvin,vanhemmat miehet ehkä huonommin. Työkavereina miehet on ihan parhaita ja raikasta vaihetelua duuniin. Meidän luokalla on 4miestä ja kukaan heistä ei ole naismainen tai homo. Suosittelen käymään hoitajat.netissä missä suurin osa foorumilaisista on miehiä mm. foorumin perustaja.Mies on ihan yhtä hyvä ja sopiva sairaanhoitajaksi kun nainenkin.Kuka tahansa punastelee intimiipesussa oli hoitaja mies tai nainen.
- työskentelee
ikäväkyllä (jos näin voi sanoa) ansiavussa tai sairaankuljetuksessa ja näiden lisäksi mielenterveyspuolella (esim. suljetuilla osastoilla on aina oltava tietty määrä mieshoitsuja töissä). Mutta kyllä ne yksilöt jotka ovat osastoille eksyneet ovat ihan samanlaisia työntekijöitä kuin me naisetkin. Eivät nämä miehet ole yhtään sen "huonompia" kuin muutkaan miehet!
Ja niille miehille jotka sanovat ko. ammattia nössömäiseksi.. he eivät itse pärjäisi tässä ammatissa päivääkään! "Kateellisten" kotkotuksia ja panettelua!
Jos mielesi tekee vähänkään lukea ammattiin, niin siitä vaan. Ja voin sen jo luvata, miehiä otetaan alalle töihin tosi mielellään. - lo_siento
En ole saanut hoitoalan koulutusta, mutta olen työskennellyt hoitolaitoksessa jossa n. puolet hoitohenkilökunnasta oli miehiä. Erittäin ammattitaitoista ja mukavaa porukkaa. Työkavereina reiluja.
Mistään nössömäisestä ammatista ei ole kysymys. Alan aliarvostus valitettavasti on tosiasia. Senhän huomaa jo huonossa palkkauksessakin! Kyseessä on kuitenkin erittäin vastuullinen työ, koska työn kohteena on ihminen, terveys ja sairaus, joskus koko elämä.
Jos todella olet kiinnostunut hoitoalan työstä, suosittelen lämpimästi. - palmar
Ehdottomasti tarvitaan lisää miessairaanhoitajia. Mikäli sinua vähääkään kiinnostaa, hakeudu ihmeessä alalle. Luulen, että mieshoitajia on sen takia vähän tällä alalla, koska palkkaus on niin pieni verrattuna siihen työhön, mitä teemme. Miespuoliset hoitajat tasoittavat ilmapiiriä naisvaltaisessa työyhteisössä. Olen itse sair.hoit.lääkärin vast.otolla ja ensiavussa. Ensiavussa työskentelee osan päivästä sairaankuljettajia ja pidän sitä erittäin hyvänä asiana, että miehiä mukana työyhteisössä. Miehet eivät puhu pahaa niin paljon kuin naiset eivätkä muutenkaan juoruile. Hae ihmeessä koulutukseen, mikäli palkka sinua tyydyttää. Palkkauskin riippuu vähän millekkä paikkakunnalle hakeudut ja mitä työtä teet. Viikonlopputöitä tekemällä saa vähän palkkatasoa korotettua. Nythän vaalien alla meille luvataan korotuksia, mutta eipä taida aivan niin toteutua. Osastotyössä työ on fyysisesti raskasta, joten siellä ainakin miestyövoimaa välillä tarvittaisiin. Liity joukkoomme!
- työkokemusta jo takana
tosi reteitä olleet ne joihin jo opiskeluaikana tutustuin ja lasikoja, luulivat että pelkkä muna auttaa pääsemään helpommalla työelämässä. Valikoivat töitä ja ajattelivat että vain lääkehoito on potilaan ainoaa oikeaa hoitoa. USA:aan oli yksikin lähdössä,että pääsee tosi toimiin luotiliivit päällä lanssiin...käden taidot oli vähän niin ja näin.
Työssäni tuntemani vanhemmat mieshoitajat ovat jo jättäneet murrosikänsä taakse,joka miehillä tunnetusti kstää kauemmin kuin naisilla,eikä ole pahaa sanottavaa. Kiva että on raavasta miesvoimaa saatavilla... - palkkaus ei.
Opiskele jotain muuta.
- mieshoitajista,
ei oo mitään nössöjä :) ja ala sopii hyvin miehille. Sellaista on kyllä huomattavissa, että miehet hakeutuu useammin ensihoitoon kuin vuodeosastolle, mistä sitten johtuukin. Palkka on sit se huono puoli kyllä, mutta jos tosissaan ala kiinnostaa pyri vaan! Ja eihän se sitäpaitsi ole mikään loppuelämän päätös; jos huomaat ettet hommasta tykkääkään, keskeytä ja hae jonnekin muualle - ei siinä mee kuin vuosi pari "hukkaan", se on aikas vähän.
- Hoizu itekkii
Suosittelen! olen ite hoitoalalla ja mieheni opiskelee juuri sairaanhoitajaksi. itse alalla työskennelleenä voin sanoa että miehiä todella tarvitaan hoitoalalla. Ei vain 'voimiensa' vuoksi vaan juuri tasapainottamaan alaa. En ole ikinä kuullut että sh miehiä olisi pidetty naismaisina, ennemminkin seksikkäinä ;)
- Lääkäri__
Mieshoitsut ovat oikein tervetulleita. Tekevät yleensä työnsä hyvin, ei mitään valittamista. Ja eivät varmasti ole naismaisia. Lisäksi monilla naishoitsuilla on miesmäinen asenne ja hyvä se. Esim. armeija yllättävän monella käytynä, jotka vähän karskimmissa hommissa hoitoalalla (päiv. pkl jne.).
Huonoahan hoitoalalla on liksatilanne, mutta jos duuni kiinnostaa, kyllä liksoja voi neuvotella hyvinkin ja tärkeintä on, että valitset homman joka kiinnostaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865