Voi elämä, teitä majavanhäntälakkeja=(
Mieheni on intohimoinen metsästäjä; teki jo seurustelun alussa selväksi, että metsästys on sitten aihe josta ei parane hänelle valittaa - siis aina poissa kotoa. Ruljanssi alkaa elokuussa kyyhkysenpyynnillä, siitä sorsastuksen kautta hirvenpyyntiin, sitten jahdataan kaurista,jänistä, kettua, näätää, supia...
Ymmärrän aivan hyvin hirvenpyynnin - tuohan se lihat pakkaseen koko vuodeksi. Hyväksyn metästyksen harrastuksena yleensäkin; voisi olla isännällä paljon huonompiakin harrasteita.
Mutta se ainainen, jokaviikonloppuinen poissaolo!? Koskaan ei edes keskustella viikonlopun ohjelmasta, saati että hän ilmoittaisi lähtevänsä la- ja su-aamuna metsälle - niin vain on, kirjoittamaton sääntö. Miksi? Onko vietti niin valtaisa ja luolamiehen luonne niin valloillaan, että akalla ei ole sananvaltaa?
Tässä tapauksessa vaimolle ei jää aikaa omaan aikaan; molemmat käymme arkisin töissä saman viikkotuntimäärän ja sitten minun aikani menee viikonloppuisin kotitöihin, kun mies rentoutuu oman harrasteensa parissa. Kolmas lapsi on nyt tulossa - nii-in, on hän sentään joskus kotosalla ollut ; ) Minulla OLI yksi harrastus arki-iltana, joka sekin jäi tämän raskauden pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Siitäkin sain kuulla kommenttia; minun omia menoja 2h viikossa vs. miehen metsällä olo hämärästä aamunkoittoon joka viikonloppu.
Kerran sain revittyä hänet kahdenkeskeiselle hotelliviikonlopulle...silloinkin puhelin alkoi aamusta soimaan, kun raporttia pukkasi, että nyt on nähty viisi kaurista siellä ja siellä, supin jäljet siellä ja siellä...hohhoijjaa.
Olen toisaalta onnellinen hänen puolestaan ja iloinen terveestä harrastuksesta, mutta eikö herranjestas perheen olemassaolo paina mitään? Milloin minä alan saada huomiota ja kunnioitusta ja omaa aikaa - nimenomaan miehen omasta halusta, eikä ainaisten valitusten ja kitinöiden tuloksena? Mies kyllä myönsi, etten ole pahemmin tästä häntä ryöpyttänytkään - varsinkin, kun vertaa jahtikavereiden kotona saamaa palautetta ja puhelinsoittoja kesken pyynnin=)
Olenko sitten ikuinen joustaja ja taustatuki tässä asiassa, omista haaveista viis?
Herra metsästää
17
1954
Vastaukset
Kannattaa pyrkiä mukaan touhuun. Ennesvanhaan naiset kalastivat ja metsästivät pöperön pöytään, mutta roolit ovat jossain vaiheessa menneet sekaisin.
- harrastuksena
ihan hyvä juttu mutta kyllä siinäkin pitäis osata raja johonkin vetää.Perheen hankkinut niin ainakin omakohtaisesti asetan sen etusijalle.Mukavaahan se on sillointällöin metsällä käydä kun geenit sinne vetää.Hirven metsästyksessähän nuo tuppaa syksyn viikonloput menemään kun viikonloppuisin porukat kasassa eikä poiskaan passais paljoa olla.Muutaman kerran ollut vaimo mukana metsällä ja kovasti tykkäsi mukana olosta .Joten kaikki vaimot ja tyttöystävät joilla mahdollisuus irtautua kotihommista niin mukaan vaan jos kiinnostaa.Metsämiehet joilla on perhettä...muistakaa jakaa vapaa aikaanne myös rakkaillenne.
- Tapionrouva
Kun luin viestisi oli se kuin oma tarinani. Miehen käytös johti ikuiseen katkeruuteen. Nyt olen avioeron partaalla ja syynä on oma käytökseni - minusta tuli se katala akka, joka ei anna tehdä mitään. Ja aiheuttaa toiveillaan ja tarpeillaan miehelle vain huomoa omaatuntoa työn vastapainoa etsivälle miehelleen.
Päätimme vielä jatkaa suhdettamme lapsen takia. Kevät ja kesä aina sujuu jotenkin. Minulla on veilä tunteita miestäni kohtaan, mutta mies on kai kanssani vain velvollisuudesta. Minäkin sain miehen lähtemään yhden peurajahdin aikana viihteelle - ja tekstaria pukkas muilta miehiltä koko ajan. Pidä sitten siinä romanttista kädenstpitelyä kun mies kähmii koko ajan kännykkäänsä.
Vinkki ota oma paikkasi älä ole miehen harrastusten mahdollistaja - elä myös itse. Minun on kaatunutta matioa enää turha itkeä.- metsästyksestä
kun täällä meille purat aviokriisiä. Luulis naisella olevan joku muukin palsta keskustella aviosiipastaan, kuin metsästyspalsta.
Oletkohan provon kanssa liikkeellä? Taidat olla se setan ohjus joka etsii "miesten miestä". - täällä
metsästyksestä kirjoitti:
kun täällä meille purat aviokriisiä. Luulis naisella olevan joku muukin palsta keskustella aviosiipastaan, kuin metsästyspalsta.
Oletkohan provon kanssa liikkeellä? Taidat olla se setan ohjus joka etsii "miesten miestä".meillä metsästäjillä ole hyvä saada lukea joskus tällaistakin postia.Antaa varmana monelle ajattelemisen aihetta onko omalla kohdallaan asiat näiltä osin kunnossa.
- Provoko
Ei metsällä voi AINA olla - metsästyslaki ja rauhoitusajat tekevät sen mahdottomaksi.
Muuten kirjoituksellasi lienee pohjaa ja antaa aihetta joillekin metsämiehille ajatteluun.
Mikään harrastus - ei kummankaan - saa ajaa perheen ja parisuhteen edelle.
Mutta kuuten kirjoittamasi tuntuu voimakkaasti "väritettyltä"! Liekö kyseessä provo - jos ei niin miehesi tekee sinua kohtaan väärin ja siksi sinu purkauksesi on noin voimakas.
Toisen huomioon ottaminen/kunnioittaminen on yksi parissuhteen kulmakivistä.
Metsästäjäveljet; tehdään parannus eikä anneta aihetta tälläisiin provoihin ja vielä vähemmän tosikertomuksiin.- Riistaleski
No kerroinhan että kyyhkysenpyynnillä alkaa ja jänestykseen suunnilleen loppuu - että ei toki AINA metsällä, mutta jahtikauden puitteissa kuitenkin AINA aamusta iltaan. Jäähän siinä toki puoli vuotta ilman minkäänlaista lahtausta =)
Osa vastauksista oli todella ymmärtäväisiä ja fiksuja - kiitokset. Eihän tämä mikään suhdepalsta olekaan tämän asian puimiseen, mutta kuten odotinkin; täällä vierailevilla taitaa olla eniten kokemuspohjaa kommentoida asiaa.
Nytpä tuo isäntä vielä tuumaa ottavansa isyyslomankin hirvenpyynnin aikaan?! Toivottavasti oli huumorimielessä heitetty lausahdus... - on aina
Riistaleski kirjoitti:
No kerroinhan että kyyhkysenpyynnillä alkaa ja jänestykseen suunnilleen loppuu - että ei toki AINA metsällä, mutta jahtikauden puitteissa kuitenkin AINA aamusta iltaan. Jäähän siinä toki puoli vuotta ilman minkäänlaista lahtausta =)
Osa vastauksista oli todella ymmärtäväisiä ja fiksuja - kiitokset. Eihän tämä mikään suhdepalsta olekaan tämän asian puimiseen, mutta kuten odotinkin; täällä vierailevilla taitaa olla eniten kokemuspohjaa kommentoida asiaa.
Nytpä tuo isäntä vielä tuumaa ottavansa isyyslomankin hirvenpyynnin aikaan?! Toivottavasti oli huumorimielessä heitetty lausahdus..."vonkaamassa" joten pitääpi kysyä haluaisko enemmän mua kotiin. Sitä mä kuitenkin metsästän sitte ellei ole muuta tekemistä.
- on tosi vaikeaa
Millaisen miehen Nainen haluaa?
Millaisen miehen haluan, (Nadja 22 v.)
1. Miehen on oltava komea
2. Miehen on oltava viehättävä
3. Miehen on oltava rikas
4. Miehen on oltava huomaavainen kuuntelija
5. Miehen on oltava fiksu
6. Miehen on oltava hyväkuntoinen
7. Hänen pitää osata pukeutua tyylikkäästi
8. Hänellä on arvot kohdallaan
9. Hän yllättää iloisesti ja usein
10. Mielikuvituksekas, romanttinen rakastaja
Millaisen miehen haluan, (Tuija 32 v.)
1. Hyvännäköinen (mieluiten hiuksia päässä)
2. Avaa minulle oven
3. On tarpeeksi rahaa hyvään illalliseen
4. Kuuntelee enemmän kuin puhuu
5. Nauraa vitseilleni
6. Kantaa ruokakaupan kassit kotiin
7. Omistaa ainakin yhden solmion
8. Arvostaa hyvää kotona tehtyä ruokaa
9. Muistaa syntymä- ja vuosipäivät
10. Romanttinen ainakin kerran viikossa
Millaisen miehen haluan, (Anu 42 v.)
1. Ei liian ruma (kalju OK)
2. Ei lähde ajamaan ennen kuin minä olen auton sisällä
3. Työskentelee säännöllisesti - törsää silloin tällöin ulkona syömiseen
4. Nyökkäilee suunnilleen oikeissa kohdissa, kun puhun hänelle
5. Yleensä muistaa kertomiensa vitsien juonen
6. Riittävän hyvässä kunnossa että jaksaa siirrellä huonekaluja
7. Käyttää paitaa joka peittää hänen mahansa
8. Osaa olla ostamatta shampanjaa kierrekorkillisissa pulloissa
9. Muistaa laskea alas vessan istuimen
10. Ajaa partansa useimpina viikonloppuina
Millaisen miehen haluan, (Anneli 52 v.)
1. Ajelee korva- ja nenäkarvat
2. Ei röyhtäile eikä raavi itseään julkisesti
3. Ei lainaa rahaa liian usein
4. Ei nukahda kun kerron hänelle tärkeitä asioita
5. Ei kerro samaa vitsiä liian usein
6. Riittävän hyvässä kunnossa päästäkseen sohvalta ylös viikonloppuisin
7. Yleensä käyttää saman parin sukkia ja puhtaita alusvaatteita
8. Arvostaa hyvää valmisateriaa
9. Muistaa nimeni tarvittaessa
10. Ajaa partansa edes joinakin viikonloppuina
Millaisen miehen haluan, (Liisa 62 v.)
1. Ei säikäytä pikkulapsia
2. Muistaa, missä wc on
3. Ylläpito ei vaadi liikaa rahaa
4. Kuorsaa vain kevyesti nukkuessaan
5. Yleensä muistaa, miksi nauraa
6. Riittävän hyvässä kunnossa seisoakseen omin avuin
7. Useimmiten käyttää vaatteita
8. Pitää pehmeistä ruuista
9. Muistaa, mihin jätti hampaansa
10. Muistaa, että on viikonloppu
Millaisen miehen haluan, (Irja 72 v.)
1. Hengittää
2. Käy itse wc:ssä
Noin se vaan menee...
Eli parisuhde on aika kimurantti juttu; oli niin tai näin niin yleensä mies on aina väärinpäin!
Itsellä on kokemuksia lähipiirissä, jossa muija jätti kun mies oli väkivaltainen, toinen jätti kun mies oli liian KILTTI!!
Kolmas jätti kun mies ei halunnut muuta työn lisääksi kuin olla kotona, neljäs jätti koska mies halus aina olla menossa (mija mukanaan).
Juttuni ei ole keksittyä - nyt on aika, jolloin olen työpaikan ainoa alkuperäisessä parisuhteessa oleva mies! En ole mitenkään "onnistunut" ihminen mutta elämänkokemuksesta tiedän, ettei onnistunut parisuhde ole mikään itsestään selvyys eikä syy onnettomaan suhteeseen useinkaan ole vain toisen syytä.
Elämä on kimuranttia - mies on omituinen mutta ehkä Nainen on kuitenkin arvoitus!- ekoa
toshan tuo, ota siitä selvää!miehen osa?
- viä
jahtiporukassa on monenlaisessa elämäntilanteessa olevia kavereita. Monilla on sellainen tilanne, ettei ole pikkulapsia perheessä eli ikää on yli 50v. Sitten kun porukka on menossa mettälle nuoremmillekin tulee ajatusta lähteä mukaan ja vanhat jermutkaan eivät aina osaa ajatella nuorempien miesten tilannetta vaan houkutellaan mukaan. Ei metsällä kysellä kaverilta, että mitäs se emäntä tykkää kun ravaat metsällä joka viikonloppu syksyllä ja talvellakin.
Se on jokaisen metsämiehen itse tajuttava tilanne ja toimittava sen mukaan. Neuvotteluja on syytä käydä kotona ja soviteltava tilanne. Monestihan se käy niin, että nainen niitä pikkulapsia hoitaa ja vähitellen alkaa tulla ongelmia suhteeseen mikäli mies jahtaa vapaa-ajat eläimiä. Menetettyjä tunteita on paha palauttaa takaisin. - toinen hiki n..ssa!
Totta tosiaan ihmissuhteidenruotimispalsta lienee
jossakin toisaalla.
Pidä eukko se ukkosi sängyssä kuumana edes sen
aikaa,
että tulee nämäkin asiat selville ihan herralle
itselleen. Etsi sinäkin ystäviä, vanhojapiikoja
vaikkapa
kodinhoidolliseen tukeen. Näitä vanhanpiian
avujahan
on käytetty kautta historian, tähän
tarkoitukseen. Ja lääkäriin voisit myös mennä,
jos tarvetta on (psykiatri auttaa jos ukkosi ei
jouda kiireiltään sinua n...n. tarpeeksi).
Kuka sanoo ettei kiireen syy olisi tässä;
Ketturouva, supirouva, näätärouva hmm... nam
tässähän näitä rouvia jo olikin.- mettämies...
Jättää joko hirvenmetästyksen väliin!
Tai jonkun muun?
Enköhän minä tulis teille vaikka siksi aikaa kun se ukkos käy siellä hirvi metillä?
Tehään teeri paisti ja saunotaan.
Mitäs tumit? - herroilta jotain ohi?
mettämies... kirjoitti:
Jättää joko hirvenmetästyksen väliin!
Tai jonkun muun?
Enköhän minä tulis teille vaikka siksi aikaa kun se ukkos käy siellä hirvi metillä?
Tehään teeri paisti ja saunotaan.
Mitäs tumit?Alkuperäinen kirjoittaja tuskin on kyrväntuskissaan tätä kirjoittanut, vaan ihan lasten ja koko perheen kannalta huolissaan..?
Minun mielestäni sen hirvenpyynnin voisi säilyttää, mutta niiden muiden otusten jahtaamisen jättää vähemmälle, kun ei niillä ole mitään taloudellista merkitystäkään.
Jos mies vain on vähänkään juttelevaa sorttia, niin ei kun kehityskeskustelu pystyyn. Meitä metsämiehiä kun on niin kovin moneksi... - ettäpä että
laiska hikoo syödessä?
- viikonloppuviihdyttäjä
Voisiko niin olla, että ne viestit on joltain naisrotuiselta viestittäjältä.
Helppo on viestitellä ja ottaa viestejä vastaan rakastajattarelta ja sanoa niitä riistakavereiden viesteiksi.
Tutki viestit, jollei niitä heti poista.
Tutki puhelinnumerot miehesi puhelimessa. - onkelma!!
miekin silloin kun ukonketaleen otin niin tein sille selväks, että kun meikämamma lähtee riistan perrään tai sitten muuten vaan vaeltelemaan nii sitte on ihan turha sitä naukua ja valittaa tai mennöö hopiat jakoon.
ja se äijä ei ollunna ku vuoden hiljaa... oon mie joskus heikkoina hetkinä sanonunna että lähre mukaan. mutta ei, herraa ei metsässä rämpimine eikä aamuherätykset kiinnosta. mielummii makkoo kotona, juop kaljoo ja pellaa peikkarrii.
ja valittoo, ku en oo kotona pyykkii pesemässä. ja pihtariks haukkuu. mutt enhän mie anna mettällä muillekkaan. mutta mies silti eppäilöö...sen oon huomannu ett jos on mettääll vaan viikonlopun niin huutaa ihan mahettomast. mutt sitt kun on koko viikon pois, nii eip ennää huuakkaan niin pahast. mutta huutaa silti... mie oon miettinny että onp ihan turha äijä, tairan vaihtoo paremppoon.
vappaat poikamiehet voip nyt samall ilimottautuu. ikkee ei sua olla alta kolomee kymppii eikä yli nelejää kymppii. lapsia ei mielellää, kun eip oo miullakkaa tai sitte jos on vahinkolaaki käynny nii ne suap sitte olla hyvätapasii ja assuu äiteensä luona. ja mettää saman verran kun miulla tai oikeestaan enemmän. elikkä kolome numeroin luku, ja hehtaareiss ei aareiss.
ja ikinä ei saa valittaa kun meen mettälle. mukaan saa tulla, jos ossoo olla hilijaa. eikä saa suuttuu, jos mie ammun paremmin.
vappooehtosset rivviin, pisimmät ja parasnaamaset ekaks.
mutta sille RIISTALESKELLEHÄN miun piti vastata. tiiätsie mitä ne muut riistalesket tekköö sillä välillä kun ukot on mettässä? no ne onp ku käet, käyp toisten pesill. mene siekiin vaan pittee sit miun äijöö hyvänä ihan vappaast. josko vaik sais tarpeekseen eikä ois heti valittamass ku mie tuun kottii. ja jos oikee tykkööt nii vie pois vaa, mie en sill retkull ennää mittee tee... mokoma kesäsupinnahka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872