Apua kaavion tekoon

DavyJr.

Hei!

Miten tehdään tuon kuvan mukainen taulukko?

http://img152.imageshack.us/img152/5139/excel2ec8.png

Eli tuo viiva piirretään sarakkeen b-arvojen mukaan. X-akselilla on a-sarakkeen arvot, y-akselilla on b-sarakkeen arvot ja viivan arvopisteisiin pitäisi saada c-sarakkeen arvot. Tuon kuvan tein nyt kuvankäsittelyohjelmalla esimerkiksi. Noihin arvopisteisiin saa helposti b-sarakkeen arvot ja niitä voi vaikka käsinkin muokata, mutta nyt pitäisi saada siihen c-sarakkeen prosentit ihan automaattisesti.

Suuret kiitokset hänelle, jolta apua irtoaa! :)

11

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DavyJr.
    • LainaKäsi

Sain ogelman ratkaistua piirtämällä samaan kuvaan prosenteille oman kuvaajan. Tälle prosenttikuvaajalle määrittelin toisen Y-akselin, jonka kaikki arvot häivytin. Itse prosenttikuvaajastakaan en jättänyt näkyviin muuta kuin pisteiden arvot.

• DavyJr.

Näin se on varmaan tehtävä. Kiitos! :)

• DavyJr.
        DavyJr. kirjoitti:

Näin se on varmaan tehtävä. Kiitos! :)

Kuvaajat ovat hyvin lähellä toisiaan. Mitenköhän asian ratkaisee silloin, kun kuvaajat ovat erimuotoisia...

• LainaKäsi
        DavyJr. kirjoitti:

Kuvaajat ovat hyvin lähellä toisiaan. Mitenköhän asian ratkaisee silloin, kun kuvaajat ovat erimuotoisia...

Kuvaajien ei pitäisi olla erimuotoisia, jos c-sarakkeen prosentit on laskettu b-sarakkeen luvuista.

Prosenttikuvaaja saattaa olla (samanmuotoisena) varsinaisen kuvaaja ylä- tai alapuolella. Tähän asiaan voi vaikuttaa oikealla olevan y-akselin skaalauksella.

PS. Esittämäni tapa ratkaista ongelma ei minustakaan tunnu kovin tyylikkäältä, mutta on toimiva. Odotan vain, milloin tämän keskustelupalstan virtuoosit kertovat, miten asia oikeasti pitäisi tehdä…

• DavyJr.

Mutta mitäs siinä tapauksessa käy, jos tuon avulla tehtyä kaaviota yritetään avata toisella koneella, jossa tuota apuohjelmaa ei ole asennettu?

• DavyJr. kirjoitti:

Mutta mitäs siinä tapauksessa käy, jos tuon avulla tehtyä kaaviota yritetään avata toisella koneella, jossa tuota apuohjelmaa ei ole asennettu?

Apuohjelmalla vaan saat tehtyä vippaskonsteja ja originaali kaavio tallentuu ihan normaalisti. Jos avaat sen ilman apuohjelmaa no problems...

• iekku

Helpoin tapa on ladata joku XY Chart Labeler, joka asentuu työkaluihin ja jolla voi piirrettävään sarjaan saada toisen haluamansa sarjan arvot tai tekstit, tai vaikkapa vain joihinkin yksittäisiin pisteisiin. Näitä on netissä useampiakin, esim. www.appspro.com.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      215
      4118
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      65
      2624
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2381
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2313
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      516
      1323
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1306
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1287
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1253
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1176
    Aihe