Lämpimät osavaltiot USA:ssa?

naaai

Hei!

Olen lähdössä Heinäkuussa aupairiksi Amerikkaan (Toivon mukaan) ja mietinkin kun hakupapereissa on mahdollisuus pyytää sijoittamaan itsensä jonnekin tiettyyn paikkaan, niin että mihinkä haluais?
Lämmintä täytyy olla, suomessa saanu jo tarpeeksi tuta sitä kylmää, vielä kun täällä pohjoisessa asustellaan.

Olen ihan surkea maantiedossa, joten haluaisin tietää paikkoja, jotka ovat lämpimiä.. Normaalia lämpimämpiä. Noh, tiedän ainakin että Florida, Kalifornia, New Jersey kuuluvat näihin. Mutta mihin Floridaan? Mihin Kaliforniaan etc.. ? Minne sinne kannattaa suunnata.

Auttakaahan valopäätä.. :)

13

3353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - -

      Moikka!

      Minä olen myös hakemassa auppariksi, mutta vasta ensi syksynä. Paikkaa ai välttämättä kannata ruveta miettimää etukäteen niin hirveesti, vaan silleen et mistä tulee soitto ja se mistä löytyy paras perhe, niin valitsee sen paikan.
      Itse olen kuullut, että itärannikolla on perheitä eniten..
      Mutta valitse se perhe joka tuntuu mukavimmalta. :)

      • .......

        Jokaisessa etelävaltiossa on kesällä lämmin, paremminkin kuuma. Alabama, Lousiana, Georgia, S/N-Carolina. Floridassa lämmintä riittää, mutta pohjois-osassa voi olla talvisin viileää(5-15c).
        Jokaisessa edellämainitussa osavaltiossa voi myös sataa lunta ja vastaavasti seuraavana päivänä aurinko porottaa ja mittari näyttää 25c.

        Kaliforniassa länsirannikolla, myös Arizona ja Nevada ovat loppusyksyyn asti melko lämpimiä osavaltiota.


      • naai

        Olen itsekin miettinyt tosiaan lähinnä sitä, että mistä parhaimman perheen löytää niin sinne suuntaan.
        Vaan, kuitenkaan en halua lähteä osavaltioon, joka on suht. kylmä verrattuna esim. nyt siihen eteläfloridaan. :)

        Tietenkään se paikka, missä perhe asustaa, ei saa vaikuttaa siihen mun valintaan. Vaan kyllähän sillä kuitenkin on vähän väliä.. :D
        Onnea sinulle joka möys lähdet aupairiksi! Minkä järjestön kautta olet lähdössä?


      • - -
        naai kirjoitti:

        Olen itsekin miettinyt tosiaan lähinnä sitä, että mistä parhaimman perheen löytää niin sinne suuntaan.
        Vaan, kuitenkaan en halua lähteä osavaltioon, joka on suht. kylmä verrattuna esim. nyt siihen eteläfloridaan. :)

        Tietenkään se paikka, missä perhe asustaa, ei saa vaikuttaa siihen mun valintaan. Vaan kyllähän sillä kuitenkin on vähän väliä.. :D
        Onnea sinulle joka möys lähdet aupairiksi! Minkä järjestön kautta olet lähdössä?

        Mä oon lähössä EFän kautta. Minkäs kaut sä oot ajatellut hakea?
        Muakin kyllä kiehtois noi lämpimät ilmat, mut meen sinne sit jos sielt löytyy jokunen kiva perhe. :)


      • naai
        - - kirjoitti:

        Mä oon lähössä EFän kautta. Minkäs kaut sä oot ajatellut hakea?
        Muakin kyllä kiehtois noi lämpimät ilmat, mut meen sinne sit jos sielt löytyy jokunen kiva perhe. :)

        Hei!


        Itse lähden EurAupairin kautta, on mielestäni kaikista paras ja halvin.. :D
        Ef:stä olen kuullut tosi paljon huonoja kokemuksia, tietenkään en mene syyllistämään kun ei ole itsellä kokemusta. Mutta itse päädyin kuitenkin EurAupairiin. :)


    • mutta ei kuitenkaan

      Hei,

      Kieltamatta maantieto on hukassa jos lasket New Jersey'n lampimiin osavaltioihin, vai mita sanot linkin kuvista.

      http://outdoors.webshots.com/album/105670256AvhGvY

      eka sivulla ovat heti pilkilla :)

      Karttaa katsomaan netista, ja kuukausien keskilampotiloja samantien.

      • Etelän kävijä

        Äläs nyt lähde tuolle linjalle :-) Kyllähän New Jerseyssä heinäkuussa on lämmintä jos hyvä tuuri käy.

        Pohjoisen tytölle suosittelen kuitenkin menemään Luisianaan, Alabamaan tai Mississippiin. Siellä on tunnelma kotoisaa. Aivan niinkuin Suomessa etelä ja pohjoinen ovat erilaisia, niin on USA:ssakin. USA:n etelän ihmiset ovat vähän kuin ihmiset Pohjois-Suomessa ja USA:n pohjoisen ihmiset vähän kuin Etelä-Suomalaiset.

        Floridassa vaivana ovat hurrikaanit ja "damn yankees":it. Californiassa taas maanjäristykset.


      • naai

        Totta tosiaan, kuten sanoinkin maantieto on hukassa, eikä kyllä ole koskaan sen tarkemmin tullut USAn osavaltioita edes seulattua läpi.

        New Jerseyn laitoin, koska minulle on siitä sanottu ihan foorumeilla että on lämmin paikka myös "talvella".. En ole jaksanut asiaa sen kummemmin tarkistaa, vaan kiitos korjauksesta!
        Tästä lähtien siis, suhtaudun vastauksiin ennakkoluuloisesti.. Eihän sovi uskoa kaikkea mitä eteen tulee.. ;)


      • tulla
        naai kirjoitti:

        Totta tosiaan, kuten sanoinkin maantieto on hukassa, eikä kyllä ole koskaan sen tarkemmin tullut USAn osavaltioita edes seulattua läpi.

        New Jerseyn laitoin, koska minulle on siitä sanottu ihan foorumeilla että on lämmin paikka myös "talvella".. En ole jaksanut asiaa sen kummemmin tarkistaa, vaan kiitos korjauksesta!
        Tästä lähtien siis, suhtaudun vastauksiin ennakkoluuloisesti.. Eihän sovi uskoa kaikkea mitä eteen tulee.. ;)

        suomitytolle kotia ikava noissa Etelavaltioissa kesalla, kun lampoa on 40% ja kosteutta 100%.


    • usassaasuva

      Ensinnakin vailitse ita-rannikko! Siella ihmiset ovat huomattavasti mukavempia eivatka niin pinnallisia kuin lannessa.

      New Jersey ei ole sun paikka jos lamminya etsit. Talvella siella on luntakin ja tammikuun keskilampotila taitaapi olla jotain -2 astetta normaalisti.

      Floridaakaan en voi suositella, siella saaolot ovat vaaralliset. Syksylla on aina hurrikaanikausi ja nyt kevattalvellakin siella oli tornadoja joihin kuoli 10 ihmista.

      Eli mita sitten suosittelen.

      Maryland
      North-Carolina
      South-Carolina
      Georgia


      Maryland on kaunis paikka, vaikkakaan talvella ei siellakaan helletta ole, mutta plussalla kumminkin ja talviaika on todella lyhyt. Kesalla paikka on sitten todella lammin.

      • flman

        Ei Floridassa ole vaarallisempaa kuin mualla. Hurrikaaneista annetaan varoitus etukateen ja tornadot on aika harvinaisia. Kesalla taalla on todella kuumaa. Jos ei ole tottunut 100% kosteuteen ja jatkuvaan 30 lampotilaan niin en suosittele. Talvella taalla on todella hyva ilmasto.


      • jack russell

        Ihan oikeasti, kaikki lantisen USA:n asukkaat ovat pinnallisia? Etela-Kalifornialla toki on moinen maine, mutta rajansa nyt yleistamisellakin on.

        Nain pinnallisena lannen asukkaana voin lisata keskusteluun, etta kalliovuorista lanteen on mukavaa ja joka paikassa on kesalla kuuma. Talvella sitten vaihtelee sisamaan kunnon talvesta Etela-Kalifornian lampimaan ja Pacific Northwestin leutoon (ja pitkaan) sadekauteen. Joka sekin on Suomen talveen verrattuna ihan mukava juttu, koskaan ei tarvitse pitkia kalsareita eika pipoa.


    • JMK

      ilmankosteus. Periaatteessa kesalla koko maassa on lamminta, mutta etelassa on kesalla niin kosteankuuma ilmanala ettei Suomessa ole ollut koskaan. Ja se ei ole kiva. Esim. Coloradossa taas on kuiva ilma (mika taas aiheuttaa joillekin muita ongelmia) jolloin kuumuus ei tunnu niin pahalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe