case ih 4230

vekkuli288

paljon kuluttaa tunnissa polttoainetta maantieajossa

8

9844

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys vai

toteamus?

• jyysti

puolet kahden tunnin ajosta. Kuitenkin kulutus laskee noin n.35-40%, kun pudotat vauhtia täydestä n. 20%, josko taas tunnissa ajettu matka lyhenee.

• jalasta

Tuolla alempana on hyvä sääntö, 75prosentin teholla kulutus tipahtaa merkittävästi eikä matkaan käytetty aika jatku vastaavasti. Mulla on 4240 ja se janoaa täysillä yli 10l/h, mutta menee 7-8 l/h jos ajelee n. 2000rpm.

• Juxu

Säädä nyt se kone! Meidän 4240 kulutuksen mittasin kylvötyössä ja kellotuntiin se kulutti 3 litraa. Käyttökierrokset silloin toki vain n.1700-1800. Maantieajossa vei varmasti vähän enemmän, mutta 7-8 litraakin tuntuisi jo hurjan suurelta määrältä. Ajoin sillä kuitenkin aika paljon tieajoakin. CaseIH 885:mme menee vielä vähemmällä

• kuormalla
        Juxu kirjoitti:

Säädä nyt se kone! Meidän 4240 kulutuksen mittasin kylvötyössä ja kellotuntiin se kulutti 3 litraa. Käyttökierrokset silloin toki vain n.1700-1800. Maantieajossa vei varmasti vähän enemmän, mutta 7-8 litraakin tuntuisi jo hurjan suurelta määrältä. Ajoin sillä kuitenkin aika paljon tieajoakin. CaseIH 885:mme menee vielä vähemmällä

Tarkoitinkin, että kun täydellä perävaunukuormalla ajellaan, esim viisi kiintoa puuta ja silleen, hajullahan se menee kun ei vastusta mukana. Myös kesantomurskaimen kanssa keitto kelpaa, noin 1800rpm koko ajan. Mutta kevyessä työssä kulkee parilla kolmella litralla, esim. metsäajossa ja kuormatessa. Edellinen omistaja on näemmä virittänyt sitä vähän ja onhan tuossa konedata-sivujenkin mukaan Casen muihin malleihin verrattuna reilumpi kulutus. Casen digikello on tarkka ja tunti tulee kuulemma tuntina aina kun virrat on päällä, joten sillä lailla laskettuna kokonaiskulutus esim. vuodessa (tankattu/tunnit) jää aika pieneksi. Olen silti traktoriin tyytyväinen eli hinta/laatusuhde on kohdallaan.

• Juxu
        kuormalla kirjoitti:

Tarkoitinkin, että kun täydellä perävaunukuormalla ajellaan, esim viisi kiintoa puuta ja silleen, hajullahan se menee kun ei vastusta mukana. Myös kesantomurskaimen kanssa keitto kelpaa, noin 1800rpm koko ajan. Mutta kevyessä työssä kulkee parilla kolmella litralla, esim. metsäajossa ja kuormatessa. Edellinen omistaja on näemmä virittänyt sitä vähän ja onhan tuossa konedata-sivujenkin mukaan Casen muihin malleihin verrattuna reilumpi kulutus. Casen digikello on tarkka ja tunti tulee kuulemma tuntina aina kun virrat on päällä, joten sillä lailla laskettuna kokonaiskulutus esim. vuodessa (tankattu/tunnit) jää aika pieneksi. Olen silti traktoriin tyytyväinen eli hinta/laatusuhde on kohdallaan.

Samoin minä näihin. Olen vain huomannut, että kun sille antaa pikkuisen verran syöttölisää, tehot kasvaa kivasti ja kulutus vähenee. Alkuperäissäädöllä pidin 4240:n suuriruokaisena. Vertauskohteena oli sama moottori ilman turboa (Caseih 885). Menin vaihtamaan 4240:n JX1100U:hun ja sillepä tuntuukin polttoaine maistuvan! Odotellaan vaan, että takuuaika umpeutuu ja uskaltaa sitten virittää..

• Ferku 699 lähtee paremmin
        Juxu kirjoitti:

Samoin minä näihin. Olen vain huomannut, että kun sille antaa pikkuisen verran syöttölisää, tehot kasvaa kivasti ja kulutus vähenee. Alkuperäissäädöllä pidin 4240:n suuriruokaisena. Vertauskohteena oli sama moottori ilman turboa (Caseih 885). Menin vaihtamaan 4240:n JX1100U:hun ja sillepä tuntuukin polttoaine maistuvan! Odotellaan vaan, että takuuaika umpeutuu ja uskaltaa sitten virittää..

Kuinka teidän caset käynnistyy. Itselläni 3000 tuntia ajettu lähtee hyvin 5 asteen lämpötilassa mutta nollassa tuottaa jo vaikeuksia. Hehku kyllä lämpiää. Missä vika?

• Ei paljoa vie

Meilläkin menee 4240 kevyessä ajossa/tieajossa (ei tietenkään kaasu laattiassa) 3-5l tunnissa. Raskaammassa ajossa kyllä menee sen alle 10l/h. Syöttöä lisätty noin puol kierrosta,kerran oli 1 kierros lisätty ja sillonkaan kulutus ei ollut mitenkään kauhea. Kun vertaa esim 6350 valtraan jolla ei tarvitse kovinkaan raskasta työtä tehä kun menee jo tankillinen päivässä. Vääntöäkään ei nyt valtrassa ole kovin paljoa enenpää mitä casessa. ''Voima ei tuu tyhjästä'' mutta oonpa huomannu että casessa se tulee lähes tyhjästä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5296
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3681
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3253
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2485
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2092
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1977
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163