Islamin uskoisila ja Kristityillä, kuin tällä ylevän aatteen yhdistämällä, oman tiensä, suvaitsevilla kulkijoilla.
Ensin tietenkin runtataan: homosohvat, muovikuulat, kardaanilehmät ja muut halveksittavat kulkupelit ja niiden käyttäjiksi sortuneet pellet.
Unohtaa ei myöskään sovi neuvoa: lihavia, laihoja, naisia, nuoria eikä vanhoja heidän ulkoisesta sopimattomuudestaan tähän jaloon harrastukseen.
Tältä tämä vaikuttaa.
Ei sen puoleen, ei mitään uutta, turpaan oli tulla v. -69/-72 tarjoutuessani CB Hondilla Britti-pyöräporukkaan.
Vai ootteko vaan yksinäisiä?
Enemmän on yhteistä
23
2179
Vastaukset
- GSF
Totta puhut, että homosohvat, muovikuulat, kardaanilehmät ja muut halveksittavat kulkupelit ja niiden käyttäjiksi sortuneet pellet, sekä lihavat, laihat, naiset ja nuoret, eikä unohtaa sovi vanhoja, heidän sopimattomuuttaan ulkoisesti tähän jaloon harrastukseen jne.
Mutta muistaa pitänee, että tämän palstan kirjoittelijat edustavat about prosenttia moporisteista, eli suuri osa "meistä" on pelkkiä suunpieksijöitä ! Valitettavasti itsekin lukeudun joukkoon, mutta ongelmani ei ole kokemattomuus moottoripyöristä ja ajamisesta, vaan alituinen haluni kirjoittaa ja tulla ymmärretyksi, vaikkei tottavieköön useinkaan niin käy.
Kirjoitan, koska se on kivaa. Ajan, koska se on kivaa. Halveksun mielestäni halveksuttavia, koska se on kivaa. Jne...
Nyt on sunnuntai ilta. Lopetan typerän ripitykseni, siirryn jääkaapille ja hörpin loppuun punkut, valkkarit, kaljat, sekä puolikkaan konjamiinipullon ja nautin lomani lopusta...
....huomenna töihin ansaitsemaan hilloa lähes tilattuun uuteen bandiittiini...........- mitäpä
olisi päivä ilman Inkerin välillä jopa mielenkiintoisia väittelyjä alaikäisten pikkunöösien kanssa. Tosin ei se kovin miehekkäältä tunnu.
- muovikuula
Yllättävän paljon on yhteistä Islamin ja kristinuskon välillä.
Itselläni on kyllä kiinnostus kaikkiin kaksi- ja nelipyöräisiin vehkeisiin. Jos tuntuu vähän hassulta rakentaa identiteettiään moottoripyöräilyn varaan, niin vielä paljon hassummalta tuntuisi rakentaa sitä jonkun merkin varaan. Ehkä ihan pikkuisen sitä tulee tehtyä, aivan vähän.Jollainhan ihmispolon on vajavainen yleisegonsa paikattava.
Kun on lusikalla itsevarmuus annettu, niin kauhaksi kelpaakin sitten vaikka jonkinmoinen ulkomaanelävän keksimä mekaanisen rallattimen yleislogo, jolla yritetään yksilön itsetunnon minimaalista olemusta vankistaa!
Eikä mainosmies jätä tätä heikkoutta koskaan käyttämättä, kun sitä kultalautasilla tarjoillaan kaikenlaisissa yhteyksissä.
Moottoripyörä on tietysti yksi tällainen pikkujumala, mutta vielä hullumpaa järjenkäytön puutetta kuvastaa kumartelu tasapäisille muovikuorisille, ja sittenkin vahvasti ylihinnoitetuille nykyautomerkeille. Jotka prässätään lopunperin samassa muotissa -merkistä viis.
Aikamoisen uskonnollista touhua.
Entäpäs sitten vielä kännykkäharrastus.
Katsokaas ympärille ja tarkkailkaa tällaisten huonoäänisten tiristimien merkitystä ihmisen mieleen ja tyytyväisyysasteeseen, vaikkapa jopa aikamiesten saunailloissa. Siinä se on varsinainen Fuhrer ja ajatuksellinen johtaja nykyihmiselle.
Meitä oman tien kulkijoita tapaa nykyisin valitettavan harvoin baareissa ja turuilla.- moottorikolleega,
OivaHämäys kirjoitti:
Jollainhan ihmispolon on vajavainen yleisegonsa paikattava.
Kun on lusikalla itsevarmuus annettu, niin kauhaksi kelpaakin sitten vaikka jonkinmoinen ulkomaanelävän keksimä mekaanisen rallattimen yleislogo, jolla yritetään yksilön itsetunnon minimaalista olemusta vankistaa!
Eikä mainosmies jätä tätä heikkoutta koskaan käyttämättä, kun sitä kultalautasilla tarjoillaan kaikenlaisissa yhteyksissä.
Moottoripyörä on tietysti yksi tällainen pikkujumala, mutta vielä hullumpaa järjenkäytön puutetta kuvastaa kumartelu tasapäisille muovikuorisille, ja sittenkin vahvasti ylihinnoitetuille nykyautomerkeille. Jotka prässätään lopunperin samassa muotissa -merkistä viis.
Aikamoisen uskonnollista touhua.
Entäpäs sitten vielä kännykkäharrastus.
Katsokaas ympärille ja tarkkailkaa tällaisten huonoäänisten tiristimien merkitystä ihmisen mieleen ja tyytyväisyysasteeseen, vaikkapa jopa aikamiesten saunailloissa. Siinä se on varsinainen Fuhrer ja ajatuksellinen johtaja nykyihmiselle.
Meitä oman tien kulkijoita tapaa nykyisin valitettavan harvoin baareissa ja turuilla.Vaan eikö mikään tyyli, merkki tai laifstaili näyttele Sinulle tällaista leimaa jonka halukkaasti otsaasi otat?
Olen itsestäni huomannut että nykyään on vaikea olla tienaamatta kuluttamatta ja tuhlaamatta, ja joka kerta kun euron taskustaan kaivaa, joutuu valintoja tekemään. Aina ei faktoihin perustuva ostaminen tai ostamatta jättäminen ole edes se järkevin teko, kun ihmisen aika on rajallista. Siksi tulee huomaamattaan oltua juuri tuollainen tuuliviirinä muotituotteita kuluttava ja statusta hakeva ihminen. - Tietää..
moottorikolleega, kirjoitti:
Vaan eikö mikään tyyli, merkki tai laifstaili näyttele Sinulle tällaista leimaa jonka halukkaasti otsaasi otat?
Olen itsestäni huomannut että nykyään on vaikea olla tienaamatta kuluttamatta ja tuhlaamatta, ja joka kerta kun euron taskustaan kaivaa, joutuu valintoja tekemään. Aina ei faktoihin perustuva ostaminen tai ostamatta jättäminen ole edes se järkevin teko, kun ihmisen aika on rajallista. Siksi tulee huomaamattaan oltua juuri tuollainen tuuliviirinä muotituotteita kuluttava ja statusta hakeva ihminen.Kiellän määrätietoisesti itseltäni merkkiuskollisuuden kuin merkkihousutkin. Mutta kun tarkastelen kamppeitani totean. Että olen ostanut samanmerkkisen pyörän jo kolmekertaa.
ja kaikenhuipuksi on päälläni taas tunnetut merkkifarkut sekä juon aina tiettyä viinaa.
Viihdyn kauniiden naisten seurassa vaikka kaikissa ihmisissä olisikin puolensa.
Katson peilistä moneen kertaan itseäni,ennekuin astun ulos ja puhun seurassa vähättelevään sävyyn
niistä,joiden elämää pidän ulkoisesti vaatimattomana.
Olen mielestäni periaatteen mies vaikka käännän takkini heti jos siitä on jotain hyötyä itselleni.
Olen huolissani ilmastonmuutoksesta ja perustelen sillä uutta autoani.
Olen mielestäni kunnonihminen kaikintavoin,arvostan ja kunnioitan itseäni...niikuin arvostan arvoisiani kanssaihmisiä. - mikä sinusta
Tietää.. kirjoitti:
Kiellän määrätietoisesti itseltäni merkkiuskollisuuden kuin merkkihousutkin. Mutta kun tarkastelen kamppeitani totean. Että olen ostanut samanmerkkisen pyörän jo kolmekertaa.
ja kaikenhuipuksi on päälläni taas tunnetut merkkifarkut sekä juon aina tiettyä viinaa.
Viihdyn kauniiden naisten seurassa vaikka kaikissa ihmisissä olisikin puolensa.
Katson peilistä moneen kertaan itseäni,ennekuin astun ulos ja puhun seurassa vähättelevään sävyyn
niistä,joiden elämää pidän ulkoisesti vaatimattomana.
Olen mielestäni periaatteen mies vaikka käännän takkini heti jos siitä on jotain hyötyä itselleni.
Olen huolissani ilmastonmuutoksesta ja perustelen sillä uutta autoani.
Olen mielestäni kunnonihminen kaikintavoin,arvostan ja kunnioitan itseäni...niikuin arvostan arvoisiani kanssaihmisiä.tekee ihmisen? Mielestäni kaltaisesi ovat pelkkiä tyhjänpäiväisyyksiä. Ihmisten irvikuvia. Sulle tekisi hyvää menettää kaikki vaikka vain vuodeksi.
- Vois kokeilla
mikä sinusta kirjoitti:
tekee ihmisen? Mielestäni kaltaisesi ovat pelkkiä tyhjänpäiväisyyksiä. Ihmisten irvikuvia. Sulle tekisi hyvää menettää kaikki vaikka vain vuodeksi.
Muutos on aina kehitystä!...joko positiivista tai negatiivista.
moottorikolleega, kirjoitti:
Vaan eikö mikään tyyli, merkki tai laifstaili näyttele Sinulle tällaista leimaa jonka halukkaasti otsaasi otat?
Olen itsestäni huomannut että nykyään on vaikea olla tienaamatta kuluttamatta ja tuhlaamatta, ja joka kerta kun euron taskustaan kaivaa, joutuu valintoja tekemään. Aina ei faktoihin perustuva ostaminen tai ostamatta jättäminen ole edes se järkevin teko, kun ihmisen aika on rajallista. Siksi tulee huomaamattaan oltua juuri tuollainen tuuliviirinä muotituotteita kuluttava ja statusta hakeva ihminen.Joskus tuli ehkä khaikailtua erilaisten Ismien perään, mutta siitä taudista paranin onneksi sukkelaan.
Puhvelinnahkaisen liivinikin poltin samoihin aikoihin, kun naisväkikin suuressa vapausinnostuksessaan poltti julkisesti omia rintaliivejään tuolla takavuosikymmeninä, joten Helvetin Enkeliäkään minusta ei siis tullut.
Pikkuhiljaa on ajatus hiippaillut mielessä kaikenlaisen markkinahumun taaksejättämisestä, ja siirtymisestä enemmin tuollaisen vapaa-eläjän ja elämysoleskelun piiriin. Jotain sitoimuksia valtiota kohtaan vielä on, mutta.
Tässä yhtenä päivänä sitten täräytän...- muutos aina
Vois kokeilla kirjoitti:
Muutos on aina kehitystä!...joko positiivista tai negatiivista.
kehitystä? Oletko keksinyt aikakoneen?
- yhtä lailla
OivaHämäys kirjoitti:
Joskus tuli ehkä khaikailtua erilaisten Ismien perään, mutta siitä taudista paranin onneksi sukkelaan.
Puhvelinnahkaisen liivinikin poltin samoihin aikoihin, kun naisväkikin suuressa vapausinnostuksessaan poltti julkisesti omia rintaliivejään tuolla takavuosikymmeninä, joten Helvetin Enkeliäkään minusta ei siis tullut.
Pikkuhiljaa on ajatus hiippaillut mielessä kaikenlaisen markkinahumun taaksejättämisestä, ja siirtymisestä enemmin tuollaisen vapaa-eläjän ja elämysoleskelun piiriin. Jotain sitoimuksia valtiota kohtaan vielä on, mutta.
Tässä yhtenä päivänä sitten täräytän...kuin minäkin, kyrpiintynyt nykymaailmaan ja sen olemattomuuteen. Ajattele, aikuisten ihmisten ainoa mielenkiinto on joku vitun kännykän uusi malli! Hah. Perkele. Muuhunko meistä ei ollut? No, ehkä yksilöinä mutta joskus minäkin vielä repäisen sen siivun maailman perseestä joka minulle kuuluu. Mikäli tätä nyt tuntemaamme maailmaa enää onkaan.
- kolmaskin
yhtä lailla kirjoitti:
kuin minäkin, kyrpiintynyt nykymaailmaan ja sen olemattomuuteen. Ajattele, aikuisten ihmisten ainoa mielenkiinto on joku vitun kännykän uusi malli! Hah. Perkele. Muuhunko meistä ei ollut? No, ehkä yksilöinä mutta joskus minäkin vielä repäisen sen siivun maailman perseestä joka minulle kuuluu. Mikäli tätä nyt tuntemaamme maailmaa enää onkaan.
kyrpiintynyt tähän nykymenoon...
töitä ja kulutusta eli yhtä oravanpyörää kaikki...hyppään heti veks kun rupee tympimään pikkasenkin lisää..................ja puhelimen heitän hypätessä oraville.työntäköön sen sitte vaikka per,,,eiku pajatsoon... - kaikki...
kolmaskin kirjoitti:
kyrpiintynyt tähän nykymenoon...
töitä ja kulutusta eli yhtä oravanpyörää kaikki...hyppään heti veks kun rupee tympimään pikkasenkin lisää..................ja puhelimen heitän hypätessä oraville.työntäköön sen sitte vaikka per,,,eiku pajatsoon...joukolla "jäniksen vuosi" ala Jarva.
- jänikseksi
kaikki... kirjoitti:
joukolla "jäniksen vuosi" ala Jarva.
Televisio työntää kaiken karvaista Big Brotheria naamalle.
Poliitikot hymyilevät äitelästi vaalimainoksissa.
Rikolliset kännykkävippiyhtiöt kynivät tuurijuopot ja muut vaivaiset putipuhtaiksi.
Hyppään pois. Kuljen omaa tietä. Rakastan. - Elektromies
yhtä lailla kirjoitti:
kuin minäkin, kyrpiintynyt nykymaailmaan ja sen olemattomuuteen. Ajattele, aikuisten ihmisten ainoa mielenkiinto on joku vitun kännykän uusi malli! Hah. Perkele. Muuhunko meistä ei ollut? No, ehkä yksilöinä mutta joskus minäkin vielä repäisen sen siivun maailman perseestä joka minulle kuuluu. Mikäli tätä nyt tuntemaamme maailmaa enää onkaan.
no minä kyllä ostin juuri uuden kännykän, ja se on takuulla parempi kuin entiseni, koska siinä on myös internet. Sähköposti ei vielä toimi joka paikassa mutta jos sekin onnistuu niin olen kyllä toiveikas tulevaisuuden suhteessa. Olisiko kenelläkään vinkkiä vian korjaamiseksi?
- juuri oMan saanut
Se on varmaan kiusallista jos joku kysyy mikä parasmerkki riitahan siinä tulee ?
joskus se paras löytyy persus ja lompakko tuntumalla.
jokaiselle suotakoon omat mielipiteet toisia
sortamatta
aion morjestaa kesällä kaikkija moottorilla varustettuja kaksipyöräisiä moottoripyöriä merkkiin tai kuutiotilavuuteen katsomatta ... : ) - Reiman
Läpi vuosikymmenten on sinnitellyt ydinryhmä, joka ajoi prätkällä silloinkin, kun moottoripyöräily ei ollut muodikasta.
Näitä moottoripyöräilyn elinkautisia ydinryhmäläisiä löytyy niin moottorikerhoita kuin matkamoottoripyöräilijöiden järjestöistä. Siellä ei juri toitoteta jonkun merkin paremmuudesta muihin nähden.
Kaikki yhden mp-merkin ympärille ryhmittyneet ja jotain kapeaa aatesuuntaa edustavat porukat ovat mielestäni juuri näitä yksisilmäisiä.
Herää epäilys, että näissä ryhmissä tiettyä merkkiä tai mustaa hupparia käytetään lähinnä oman heikon egon pönkittämiseen.
"kyllä koira koiran tuntee" --- eipä tarvitse montaa sanaa huoltisikalla vaihtaa, kun huomaa tavanneensa tällaisen aidon ydinryhmäläisen. Heidän sosiaalisuutensa ylettyy tavallisesti vieraisiin merkkeihin ja aatesuuntiin asti.- 50vee.
Ihmisen viettimaailma on rakentunut sosiaalisen verkoston mielikuvaan. Jota mainostaja on tehokkaasti käyttänyt hyväkseen.
Imagonrakennuksesta on tullut aivan yleinen hyväksytyksi tulemisen apuväline johonkin sosiaaliseen ryhmään,jonka arvoja pidämme tavoittelemisen arvoisena...maisterilehtorilla piti olla aikoinaan minkkiturkki jne.
Jopa köyhäily on joissakin muodoissaan saanut jalansijaa...on tietysti edullista köyhäillä ja olla kaikkeen osallistuva kirpputorimissi.
Motorismikin on saanut monenlaisia muotoja. Elvistellään ja leikitään miljonääriä tai tehdään edullisista itäpyöristä elämäntapa. Puhumattakaan hyper-asiallisista "keskiluokkamotoristeista" joiden kyynisyys kaikkea tyyliperäistä kohtaan on jo naamasta nähtävissä. Onko tämä vapautta..joka oli motorismin alkuperäinen ideologia.
Täytyy myöntää,että tunnen yhä vetoa tiettyä karskiutta kohtaan, ja sen vietin ohjaamana huomaan ,että liian käytännöllinen ja hyper-asiallinen tyyli ei minuun syvästi vetoa. Vaan kamppeissa pitää olla ripaus menneiden aikojen pärinäpoikaa...ihan mausteeksi.
Eikä tätä vanhaa jätkää rouvien ja neitien "vinkeet-silmäykset" ollenkaan loukkaa.
- Arvi O
Taitaapa ukkoloilla pukata keski- tai myöhäiskeski-iän kriisiä, kun vetää filosofiset mietteet puoleensa.
Joo, tekemisen puutteessa täällä sähkölaineilla seilaillaan, vaan ajokauden alkuun on pahimmillaan muutama viikko!- OiH
Eikös nyt ole ihan sopiva aika miettiä näitä elämän vakavampia asioita, kun syys- ja talvikiireet on ohitettu, pyörät odottelee kunnostettuina kevättä, mutta tuo lumi vielä hieman haittaa menoa. Järkevämpää tekemistä kevätaurinkoisina päivinä lienee kuitenkin kuin pelkkä paskanjauhanta?
- aah.
Kriisiä koko elämä! Ei sillä iän kanssa ole mitään tekemistä..Tässä on kriisitty kriisistä..kriisiin ja kriisitään lisää..niin paljon kuin kriisejä riittää !
- sunkaan
aah. kirjoitti:
Kriisiä koko elämä! Ei sillä iän kanssa ole mitään tekemistä..Tässä on kriisitty kriisistä..kriisiin ja kriisitään lisää..niin paljon kuin kriisejä riittää !
elämäs kyllä mukavalta vaikuta! Ootko yrittänyt jotain apua ettii? Niitähän on nykyään terapeutteja vaikka mihin vaivaan, mullakin ei meinannut paska irrota millään kun oli maha niin kovana, mutt siihenkin löytyi apu kun kävin peräsuolentoimintaterapeutin vastaanotolla. Löytyy varmaan tuohon sun riisiongelmaaskin apu kun kattelet keltaisilta sivuilta sopivan terapeutin. Ei muuta kun semppiä peliin ja menoksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306182Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144684Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413294IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623091Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591703Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111498- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189