Mihin voi hamsterin viedä siksi aikaa, olen lähdössä lomalle noin viikoksi, matka on niin pitkä ettei mukaankaan voi ottaa. Tiedän että "ois kannattanut ajatella tällasta ennen kuin on hamsterin hankkinut" mutta sen edellinen hoitaja ei ota sitä enää luokseen (siskoni:D) Mitä olette itse tehneet tällasessa tilanteessa ?
matkalle lähdössä
4
804
Vastaukset
- Kipa
Onko sinulla luotettavaa ystävää, joka voisi huolehtia hamsteristasi loman ajan? Myös jotkut lemmikkieläinliikkeet ottavat pienjyrsijöitä lomahoitoon kohtuullista korvausta vastaan. Jos hamsterisi on ostettu kasvattajalta, hänkin saattaa voida tarjota loma-ajan hoitoa.
- ...
Kaikilla kavereilla on koiria sisällä niin en uskaltaisi antaa sinne..
Hamsterikasvattaja
- Voit ottaa johonkuhun hamsterikasvattajaan yhteyttä ja kysyä, jos hän ottaisi hamsterisi hoitoon. Kaikki viralliset hamsterikasvattajat löydät SHY:n kotisivuilta kasvattajalistalta: http://www.hamsteriyhdistys.net
- Hamsterikasvattaja ei välttämättä ota maksua hoidosta, mutta joku saattaa ottaakin.
Kaveri
- Jos joku kaverisi suostuu, voit viedä hamsterisi hoitoon hänelle tai antaa avaimen, että hän käy hoitamassa hamsteria. Kaveria varten pitää kirjoittaa hoito-ohjeet, ellei hän osaa hoitaa hamsteria jo ennestään. Tai sitten voit myös tehdä valmiiksi tuoreruoka-annoksia ja laittaa ne jääkaappiin, josta hoitaja sitten antaa niitä hamsulle. Silloin hoito-ohjeita ei välttämättä tarvitse.
Eläinkauppa
- Myös eläinkaupat ottavat eläimiä lomahoitoon, mutta hamsterin siellä saamasta hoidosta ei voi olla kovin varma. Hoitoeläimet ovat eläinkaupoissa yleensä myytävien eläinten kanssa samassa tilassa, joten ne stressaantuvat kaupassa ramppaavista meluavista ihmisistä.
- Eläinkaupat voivat ottaa suht' isonkin hinnan hoidosta, riippuu vähän eläinkaupasta.
Eläinsuojeluyhdistykset
- Tästä en ole nyt ihan varma, mutta mahdollisesti eläinsuojeluyhdistyksetkin saattavat ottaa eläimiä hoitoon, jos sillä on eläintilat käytössä. Kannattaa soittaa ja kysyä.
Hamsteri mukaan
- Kumpi matka on pitkä: lomamatka vai matka lomapaikalle? Voisit ottaa hamsterin myös mukaan, jos jälkimmäinen matka ei ole ihan kamalan pitkä. Hamsteri kestää kyllä montakin tuntia autossa, kunhan sillä on kuljetusboksissa kaikki hyvin eikä se saa vetoa. Jos ottaisit sen mukaan, pitäisi hamsterille silloin ottaa mukaan myös sen häkki/terraario, koska se ei voisi elää viikkoa pelkässä pienessä kuljetusboksissa.- ...
Kuoleeko hamsteri yksinäisyyteen, jos jätän sen kotiin ja joku käy kerran päivässä ruokkimassa ym hoitamassa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941145
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483