Olen seurustellut mieheni kanssa kuutisen vuotta ja asumme yhdessä, monta vuotta sitäkin on jo ollut. Meillä on normaali parisuhde, riidellään ja rakastetaan : )
Olen tiennyt alusta saakka, että miehelläni on lapusuudesta naispuolinen kaveri. He ovat tunteneet toisensa suunnilleen 1-vuotiaasta. Koskaan he eivät ole seurustelleet, koskaan ei ole ollut seksiä. Aina on ollut niin, että toinen seurustelee kun toinen on vapaa jne. Kuitenkin sitten myös kävi niin, että tämä nainen valitsi toisen miehen ja meni tämän kanssa naimisiin. Vaikka olisi käsittääkseni voinut "valita" minun nykyisen puolisoni. Tämä tapahtui n. 8-9 vuotta sitten.
Sen jälkeen he eivät ole pitäneet juurikaan yhteyttä ja asuvatkin eri paikkakunnilla.
He tapasivat sattumalta joku aika sitten päiväsaikaan ja kävivät kahvilla. Luin mieheni puhelimen viestit (tiedän, niin ei saa tehdä, mutta minun vaistoni sanoi että lue) siellä oli viesti tältä naiselta joka päättyi mä rakastan sua.
No, sain tietty kohtauksen asiasta ja hän myönsi, että on aina, lähes koko ikänsä rakastanut tätä naista, mutta että se ei ole koskaan ollut minulta tai meidän suhteelta pois.
Hän sanoi, että he eivät voi toisiaan saada, olivat todenneet tämän tapaamisen jälkeen ja että hän oli ensin laittanut naiselle rakastan sinua viestin, johon tämä oli sitten vastannut. Mutta että sekin, että tapaa 8 vuoden jälkeen ja heittää sitten heti rakastan sua viestin??? Miten rakkaus voi pysyä ja säilyä monta vuotta jos ei ole mitään, ei edes nähdä saatikka jutella?
Olen ymmälläni ja järkyttynyt.
Tällä hetkellä ajattelen, että minua on petetty koko suhteen ajan henkisellä tasolla, olen vain korvike ja se toinen nainen, kun hänen sydämensä kuuluu jollekin toiselle. Miten kukaan voi rakastaa kahta naista samalla rakkauden tasolla? Hän myöntää, että minun ei olisi kuulunut saada sitä koskaan selville, koska hän tiesi että se satuttaa minua. Myöskään tämän naisen mies ei ilmeisesti tiedä tätä juttua.
Voiko tällaista olla, onko normaalia jäädä kiinni johonkin nuoruudenaikaiseen rakkauteen ja haaveilla siitä lopun elämäänsä?
Hän vetoaa siihen, että heillä ei ole koskaan ollut mitään eikä voikaan tulla. Ja, että hänen rakkautensa tähän toiseen ei ole minulta mitään pois.
Minusta taas tuntuu, että tunnetasolla, jos rakastaa joitan toista, se on pettämistä. Koko suhteemme on siis valhetta. Ja minun olisi ollut oikeus tietää tämä heti alussa ja jos en olisi välittänyt siitä, olisimme jatkaneet seurustelua.
Voitteko avittaa ajatuksiani. Enkä halua kuulla mitään hän käy kuitenkin sen naisen kanssa jossain jne. olen varmastikin miettinyt niitä asioita ihan tarpeeksi, haluan nyt asiallisia kommentteja asiasta voiko mies rakastaa kahta naista ja se on normaalia!
Mies on rakastanut toista koko ikänsä
31
5612
Vastaukset
- totta.
Totta on se, että aito rakkaus voi säilyä juuri noin. Ei sitä silloin pyyhi pois kuluneet vuodet eikä mikään.
Totta on myös se, että se on juuri sitä henkistä pettämistä sinua kohtaan. Väite, ettei se muka ole sinulta pois on tavallaan väärin. Koska, jos rakastaa jotain toista ei voi silloin kokonaan itseään antaa kenellekään toiselle.- etteikö
miehesi voisi rakastaa sinuakin. Ja varmasti rakastaakin, älä epäile sitä. Se toinen oli kuitenkin ennen sinua ja se on jäänyt sinne miehen sydämen 'pohjalle' jos niin voi sanoa. Sinä olet tullut siihen päälle myöhemmin. Kannattaa ajatella asiaa kuitenkin niin, että jos et olisi saanut tietää koko tapauksesta, niin olisit edelleen onnellinen miehesi kanssa ja rakastaisitte molemmat toisianne. Pyri siihen, että niin olisi jatkossakin. Sinulle on tähänkin asti riittänyt se miehen 'jaettu' rakkaus, koska et ole edes osannut aavistaa ettei siinä ole kaikki. Miksei se siis riittäisi jatkossakin.
- sulla
En oikein ymmärrä miten niin he eivät voi saada toisiaan, jos siis oikeasti haluavat?! Vai onko niin, että toinen heistä (se nainen) joka tapauksessa valitsee oman miehensä.
Itsekin kokisin vastaavassa tilanteessa, että mua on petetty, koska tuo on sellainen asia mikä olisi pitänyt kertoa seurustelun alussa ja sen jälkeen olisit voinut päättää haluatko jatkaa. Kyllä jokaisen pitää tuntea suhteessa, että on kumppanin ensimmäinen valinta joka tilanteessa.
Se ei todellakaan auta, kun miehesi sanoo, ettei se ole sulta pois, vaikka hän rakastaa myös toista. Totta kai se on tietyllä tavalla sulta pois. Mutta toisaalta voisi käydä myös niin, että jos he seurustelisivatkin jossain vaiheessa, miehesi huomasi, ettei se olekaan se ykkösjuttu, vaan se teidän suhteenne. Nythän se on vain hänen luoma kuvansa heidän mahdollisesta suhteesta, mitä ei ole koskaan todella ollut.
Vaikea sanoa mitä pitäisi tehdä. Se, että mies rakastaa kahta, ei mielestäni ole normaalia. Ainahan voi ihastua, vaikka on suhteessa, mutta se on yleensä lyhytkestoista. Se, että kumppani sanoo vuosien jälkeen toiselle naiselle rakastavansa tätä ja käyttäytyy niin, että huomaat, että jotain on tekeillä, ei ole hyvä asia. Pistäisin kyllä suhteen vakavasti harkintaan.
Voimia sinulle!- alkuperäinen.....
Ilmeisesti on ollut ja on niin, että tämä nainen valitsi nykyisen miehensä, koska ehkä hän huomasi, että he (kumppanini kanssa)voivat olla ystäviä ja rakastaa kuin ystävä mutta siinä ei muuta. Mieheni sen sijaan myöntää, että hänen rakkautensa tätä naista kohtaa toisaalta on kuin rakastaisi siskoaan mutta toisaalta enemmän. Eli voihan olla että tämä on tunnetasolla enemmän miehellä rakkaus-rakkautta.
Hänen mielestään asia on täysin normaali. Ja sen myönnän, että se ei ole vaikuttanut mitenkään suhteessamme (tai mistä sitä tietää : ) On vaan niin hirveää kuulla, että puoliso jolle olisin toivonut olevani se ainoa oikea, rakastaakin myös jotain toista.
Veikkaan, eikä hän myöskään teoriaani kieltänyt, että jos hän ja tämä nainen alkaisivat seurustella se ei olisikaan ihanaa. Mutta miten voi joku olla 32-vuotiaana noin "teini" miten voi oikeasti jäädä koukkuun johonkin. Ei kuullosta ihan normaalilta.
Ihastumiset ymmärrän ja ne ovat normaalia, mutta ne eivät ole uhka parisuhteelle (yleensä), jos ne muuttuvat rakkaudeksi sitten tietysti kyllä. Se onkin yksi asia johon hän vetoaa, hän on rakastanut naista aina, ei vasta sitten kun me olimme tavanneet..että se on niinkuin eri asia. No tavallaan onkin, mutta silti en ymmärrä...
Häntä ottaa päähän, koska tällä hetkllä tilanne on se että olemme eroamassa. Silti, jos sanon, että olisi varmaan kiva että sen naisen mies saisi tietää millainen petturi se nainen on (vittuillakseni sanon) niin mies puollustaa ja suojelee tätä naista kuin äitileijona poikasiaan. Jos teen mitään, saan kuulemma kärsiä siitä lopun elämääni.
En siis tajua, se rakkaus ei ole minulta pois, silti hän olisi valmis loukkaamaan minua jos loukkaan tätä naista. Sillä rakkaudella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, silti tätä naista ei saa loukata.
Minähän tässä olen se jota on loukattu ja satutettu. Minähän olen se joka on kateissa ja surullinen...silti hän kiukuttelee minulle kuin pahainen kakara. - todeta,
alkuperäinen..... kirjoitti:
Ilmeisesti on ollut ja on niin, että tämä nainen valitsi nykyisen miehensä, koska ehkä hän huomasi, että he (kumppanini kanssa)voivat olla ystäviä ja rakastaa kuin ystävä mutta siinä ei muuta. Mieheni sen sijaan myöntää, että hänen rakkautensa tätä naista kohtaa toisaalta on kuin rakastaisi siskoaan mutta toisaalta enemmän. Eli voihan olla että tämä on tunnetasolla enemmän miehellä rakkaus-rakkautta.
Hänen mielestään asia on täysin normaali. Ja sen myönnän, että se ei ole vaikuttanut mitenkään suhteessamme (tai mistä sitä tietää : ) On vaan niin hirveää kuulla, että puoliso jolle olisin toivonut olevani se ainoa oikea, rakastaakin myös jotain toista.
Veikkaan, eikä hän myöskään teoriaani kieltänyt, että jos hän ja tämä nainen alkaisivat seurustella se ei olisikaan ihanaa. Mutta miten voi joku olla 32-vuotiaana noin "teini" miten voi oikeasti jäädä koukkuun johonkin. Ei kuullosta ihan normaalilta.
Ihastumiset ymmärrän ja ne ovat normaalia, mutta ne eivät ole uhka parisuhteelle (yleensä), jos ne muuttuvat rakkaudeksi sitten tietysti kyllä. Se onkin yksi asia johon hän vetoaa, hän on rakastanut naista aina, ei vasta sitten kun me olimme tavanneet..että se on niinkuin eri asia. No tavallaan onkin, mutta silti en ymmärrä...
Häntä ottaa päähän, koska tällä hetkllä tilanne on se että olemme eroamassa. Silti, jos sanon, että olisi varmaan kiva että sen naisen mies saisi tietää millainen petturi se nainen on (vittuillakseni sanon) niin mies puollustaa ja suojelee tätä naista kuin äitileijona poikasiaan. Jos teen mitään, saan kuulemma kärsiä siitä lopun elämääni.
En siis tajua, se rakkaus ei ole minulta pois, silti hän olisi valmis loukkaamaan minua jos loukkaan tätä naista. Sillä rakkaudella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, silti tätä naista ei saa loukata.
Minähän tässä olen se jota on loukattu ja satutettu. Minähän olen se joka on kateissa ja surullinen...silti hän kiukuttelee minulle kuin pahainen kakara.nutta vaikuttaa siltä et ainakin tätä toista naista kohtaan mihen tunteet on aitoja...juuri tuo suojelunhalu kuvastaa sitä. tiedän just täsmälleen mitä se on ja miltä se tuntuu. ja ajattele asiaa niin, ettei se nainen ole mitään pahaa tehnyt. mitä hänelle kostaisit? koska ei se nainen miestäsi pakota häntä rakastamaan itseään ja sehän on hänen ja hänen miehensä välinen asia selvittää se tahollaan ja sinun ja miehesi asia omalla tahollanne.
- Toissijainen
alkuperäinen..... kirjoitti:
Minähän tässä olen se jota on loukattu ja satutettu. Minähän olen se joka on kateissa ja surullinen...silti hän kiukuttelee minulle kuin pahainen kakara.Tartun näihin.
"Häntä ottaa päähän, koska tällä hetkllä tilanne on se että olemme eroamassa. Silti, jos sanon, että olisi varmaan kiva että sen naisen mies saisi tietää millainen petturi se nainen on (vittuillakseni sanon) niin mies puollustaa ja suojelee tätä naista kuin äitileijona poikasiaan. Jos teen mitään, saan kuulemma kärsiä siitä lopun elämääni."
Olen pahoillani, että teillä on ero edessä, mutta miksi aiheuttaisit tuhoa ihmissuhteessa valheellisilla syytöksillä? Miehesi haluaa suojella naista, koska naimen ei ole tehnyt pahaa miestään kohtaan.
"En siis tajua, se rakkaus ei ole minulta pois, silti hän olisi valmis loukkaamaan minua jos loukkaan tätä naista. Sillä rakkaudella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, silti tätä naista ei saa loukata."
En ole varma ymmärsinkö oikein, mutta sinä uhkaat toimia epäoikeudenmukaisesti toista kohtaan ja ihmettelet miksi miehesi ei hyväksy toimintaasi? Et anna miehellesi edes vaihtoehtoja (mikä olisi periaatteessa kiristystä), vaan yksinkertaisesti uhkaat. Sinun pitäisi olla tyytyväinen mieheesi, kun hänellä on selkärankaa vastustaa uhkauksia!
Asia on varmaankin tuore ja tunteet vahvoja, enkä halua kuullostaa loukkaavalta, mutta käytöksesi vaikuttaa lapselliselta. Jos mahdollista anna ajan kulua, kunnes tunteet ovat vähän viilenneet.
- ei kuole
On täysin ymmärrettävää, että koet olosi loukatuksi ja epävarmaksi. Voin vain kuvitella miltä tuntuu nähdä rakkauden tunnustustus omalta kumppanilta toiselle.
Vaikutta kuitenkin siltä, että miehelläsi ei ole mitään pidemmälle meneviä aikomuksia tämän naisen suhteen, eikä ehkä ole koskaan ollutkaan. Ehkäpä lähin vertaus miehesi ja hänen lapsuuden ystävän tunteille on sisarrakkaus.
Mielestäni voi rakastaa montaakin ihmistä samanaikaisesti, eikä se ole pois keneltäkään. Minäkin rakastan veljeäni, siskoani, jopa veljeni vaimoa saman aikaisesti kuin , eikä se ole koskaan ollut pois tyttöystävältäni!
Tuntuu, että miehesi ei ole pettämässä sinua, eikä vaihtamassa sinua ystäväänsä. Siten suhteenne lienee vahvalla pohjalla.
Sinun on varmaankin hyvä miettiä tunteitasi ja suhtautumistasi tähän asiaan syvästi. Jos hetki erossa ei tunnu liian radikaalilta ratkaisulta, niin se voisi tehdä teille hyvää.
Minusta tuntuu, että teillä on monta hyvää vuotta vielä edessä! - Martti71
Vai ettei asia ole vaikuttanut teidän suhteeseen? Tuntuuko sinusta siltä ettei ole vaikuttanut? Mitähän sitten jos ko. nainen onkin vapaalla jalalla tulevaisuudessa ja sinä vielä miehesi kanssa...siitä suunnasta kun rupeaa tulemaan rakastan sinua -tyylisiä viestejä niin johan miestäsi viedään.
Mitä pitempään kidut tuossa suhteessa sitä huonompi. Nyt irtiotto suhteesta, hyvä tovi aikaa itselle ja tutustumaan uusiin ihmisiin. - pieni mutta tärkeä
Jotakin voi haluta, mutta tärkeämpää on se mitä tarvitsee. Tuo nainen on jäänyt miehesi mieleen ja koko juttu on kasvanut liian isoihin mittasuhteisiin.
Jos oikeasti haluat olla miehesi kanssa, niin toivot hänelle parasta? Eli annat hänen mennä jos niin haluaa? uhittelu ja urkkiminen kostautuu sinulle. Näytä että luotat häneen, niin hän jää luoksesi.
Uskon että miehelläsi on ihan hemmetin paha mieli tällä hetkellä, jopa ehkä pahempi kuin itselläsi, vaikka et sitä nyt omaltasi näekään. - tunteesi
Itsellä aikalailla samankaltainen tilanne. Lisämausteena se, että puoliso on läheisriippuvainen. Sellainen ihminen voi rakastaa kaikkia maailman ihmisiä. Jopa naapurin koiraakin.
Näissä asioissa tieto lisää tuskaa.......ja äkkiä jostain tekstiviestistä voi mennä yöunet..
tsemiä! - sa.
Miehet kyllä voi "rakastaa" kahta naista samalla tunteiden tasolla. Eikä tee edes tiukkaa.
Sun mies rakastaa nyt sitä saavuttamatonsa. Tai siis EHKÄ saavuttamatonta. Se on se miesten metsästysvietti. - kokemuksen rintaäänellä
Ai että kuulostaakin sun tarinasi tutulta, valitettavasti :-(
Olin vielä runsas vuosi sitten naimisissa miehen kanssa, jolla oli olemassa tuollainen nuoruudenrakkaus. Nainen, joka oli aina ollut saavuttamaton miehelleni (mieheni ei ollut riittävän hyvä hänelle).
He kuitenkin pitivät tasaisin väliajoin yhteyttä ja kävivät kahvilla. Minulla ei ollut koskaan asiaa näihin tilaisuuksiin. Häntä ei edes esitelty minulle koko naimisissaolomme aikana. Minun annettiin ymmärtää, ettei nainen ole millään tavalla uhka suhteellemme, mutta että tuo nainen loukkaantuisi, jos minut hänelle esiteltäisiin.
Kunnes sitten eräänä päivänä naisen aviomies otti ja jätti. Mieheni kutsuttiin hätiin "lohduttamaan" ja hän lähtikin viivana. "Tokihan hyvää ystävää pitää auttaa".
Nainen ilmeisesti tarvitsi jättämisen jälkeen itsetunnon kohotusta ja testautti viehättävyyttään miehelläni, joka oli siis ollut rakastunut tähän naiseen jo nuoruudesta lähtien: eli siinä suhteessa hyvin helppo kohde.
Pari viikkoa naisen eron jälkeen oma mieheni rupesi kotona pohtimaan, onko suhteemme sittenkään ihan niin hyvä ja rupesi harkitsemaan "väliaikaista asumuseroa".
Kun kysyin, oliko hän rakastunut tähän ystäväänsä, mieheni oikein närkästyi ja syytti minua vainoharhaisuudesta. Ja tietysti heti perään kertoi, kuinka hän oli nimenomaan juuri tämän naisen kanssa puhunutkin suhteemme tilasta ja oli keskustelujen perusteella vahvasti tullut siihen tulokseen, että suhteellamme ei ollut enää onnistumisen edellytyksiä. (Ennen tuon naisen eroa, suhteessamme ei ollut mitään vikaa, edes hänen mielestään).
Hän kuitenkin veivasi päätöstään edes takaisin. Aina kun hän oli kotona, hän rupesi pohtimaan, josko meillä sittenkin olisi vielä mahdollisuus jatkaa, mutta heti, kun oli kodin ulkopuolella, soitti ja sanoi, ettei tästä mitään voi tulla.
Muutaman viikon siedin tätä edestakaisin veivaamista, kunnes ilmoitin, ettei minun tarvitse enää rikkoa itseäni enempää ja pyysin häntä tekemään lopullisen päätöksen. Ja mieheni päätti lähteä.
Kuulin jälkikäteen, että hän oli lähtenyt suoraan tuon naisen luokse ja oli tarjonnut itseään sinne. Mutta kun tuo nuoruudenrakkaus tajusi, että joutuisi sitoutumaan mieheeni vakavamminkin, muisti hän, ettei ollut koskaan halunnutkaan miestäni mihinkään vakavampaan, eikä siis ottanutkaan häntä enää vastaan.
Minua se ei enää lohduttanut. Avioliittomme oli hajonnut ja luottamukseni mieheen (ja varmasti kyllä osaltaan myös muihin miehiin) täysin murskana.
Eli Sinulle sanoisin, että tuollaiset vahvat tunteet ajavat ihmisiä tekemään hyvin nopeita ja tunnepitoisia ratkaisuja, jotka eivät välttämättä sitten kuitenkaan kestä realiteetteja. Mutta se ei paljon lohduta sitä, joka noista päätöksistä joutuu kärsimään.
Niinpä voin neuvoa sinua kokemuksen syvällä rintaäänellä olemaan ainakin hyvin skeptinen sen suhteen, mihin tuollainen asetelma voi pahimmillaan johtaa.
On hyvä muistaa että maailmassa on myös miehiä, jotka ovat valmiita antamaan koko rakkautensa vain sinulle. Mieti, kannattaako sinun tuhlata elämääsi ihmisen kanssa, joka on juuttunut menneisyyden unelmiin... - huolehdit turhaan
Rakkautta on monenlaista,he olisivat voineet saada toisensa aikanaan jos heidän rakkautensa olisi ollut riittävä,mietihän nyt!!Hän on vain ajatus menneisyydestä ja siinä on varmaankin mielikuvia jostain yhteiselostakin mutta se ei ole konkretisoitunut koskaan,miksi??!!Juuri sen takia että molemmat tietävät että he rakastavat vain ystävyystasolla,niin voi olla koko ikänsä ja se ei tarkoita että muuta tulisikaanMiten itse ajattelet jos sinulla olisi mies jossain joka on hyvä ystävä muttei muuta.Siis rakkaushan voittaa kaikki estee,jos se on riittävä.Katso ympärillesi,eroja sattuu juuri sen takia että rakastuu muualle,niinhän teillä ei ole käynyt,tarkoitan ettei miehesi tuon nuoruuden ihastuksen mukaan milloinkaan ole edes yrittänyt mennä!Olisiko nyt aika rauhoittaa teillä tuo tilanne,jäädyttää se eroprosessi ja pysähtyä tahoillanne miettimään,vaikka ikävää ja kaipuuta,tulisiko sitä jos eroatte,kaipaisiko miehesi sinun läheisyyttäsi jos eroatte vai riittääkö hänelle mielikuva jostain rakkaudesta johonkin lapsuuden ihastukseen ,tuskin..kysy mieheltäsi oikeat kysymykset ja koeta unohtaa se kännyssä ollut lause,realiteettja siihen peliin nyt.
Ystävyydellä n 40 v- kirjoitti
ettei heillä juuri ollut mahdollisuuksia päätyä yhteen, koska aina oli jompikumpi varattuna.
- ei ole
kirjoitti kirjoitti:
ettei heillä juuri ollut mahdollisuuksia päätyä yhteen, koska aina oli jompikumpi varattuna.
ikinä ollut mikään este loppujenlopuksi,jos sydän on muualla ei siinä paljon auta se että on tuolloin varattu.Erotaanhan sita vuosikymmeniäkin kestäneestä suhteesta.
- erotaan.
ei ole kirjoitti:
ikinä ollut mikään este loppujenlopuksi,jos sydän on muualla ei siinä paljon auta se että on tuolloin varattu.Erotaanhan sita vuosikymmeniäkin kestäneestä suhteesta.
Totta. Aina ei ehkä aika vaan ole sopiva. Miten sen nyt oikein selittäisi...
- ja aki
erotaan. kirjoitti:
Totta. Aina ei ehkä aika vaan ole sopiva. Miten sen nyt oikein selittäisi...
Sirkesalo sanoi näin.Jos odotat, aikaa parempaa aikaa,odotat seuraavaan elämään.....ai että voi olla sattuvasti sanottu,vai mitä.
- ......
ja aki kirjoitti:
Sirkesalo sanoi näin.Jos odotat, aikaa parempaa aikaa,odotat seuraavaan elämään.....ai että voi olla sattuvasti sanottu,vai mitä.
ei voinut tietää muiden ihmisten kohtaloista mitään. Uskon edelleen siihen, että rakkaudessa kaikki on mahdollista.
- Satuliini
.. on niin monenlaista.
Itsekin olen tuntenut erään miehen nuoresta asti ja kun takana on jo yli 20-vuotta tuntemista niin voin sanoa hänelle että "rakastan sua" ihan ilman että kenenkään pitää siitä hätääntyä.
Rakastan häntä ystävänä; ihmisenä joka on ollut läsnä elämässäni pidempään kuin kukaan toinen, poislukien siis äitee, iskä ja velipoika.
Tuntuu jotenkin siltä että tempaisit nyt kärpäsestä härkäsen: jos ne ei ole jo päätyneet yhteen aikana ennen sinua niin tuskin ne enää päätyvätkään. Turhaan olet mustasukkainen tai yrität syyllistää miestäsi ihmisestä joka on hänelle tärkeä aivan eri syistä kuin sinä.
Minä en itse koskaan päädy yhteen tuon rakkaan ihmiseni kanssa. Mikään ei meitä estäisi yrittämästä, mutta toisaalta se vaan ei ole vaihtoehto. Hän on mulle läheinen, mutta aivan eri tavalla kuin mies jonka kanssa voisin kuvitella jakavani elämäni ja tekeväni perheen. Toivon hänelle kaikeka hyvää, paljon lapsia ja ihanan naisen jota rakastaa. Toivon hänelle hyvän elämän ja zero suruja.
Joskus toista ihmistä voi rakastaa tosiaan ihan täysin epäitsekkäistä syistä.
Joten mitä jos luottaisit mieheesti, ottaisit kerrankin asita niin kuin hän sanoo: Eli se ei ole sinulta tai teidän suhteelta pois.
Mä uskon ettei sulla ole tässä kertakaikkiaan mitään pelättävää.- MariaO
Itsekin olen tuntenut erään miehen nuoresta asti - nyt jo lähes 30 vuotta. Hui miten aika vierii eteenpäin... No, rakastan häntä - en tosin sitä ole hänelle sanonut eikä hänkään minulle: Se on itsestäänselvyys, jonka molemmat tuntee, ei sitä tarvitse sanoa. Naimisissa olemme tahoillamme olleet jo yli 20v. Ystävyysrakkautemme on vahvistanut vain liittojamme. Eli parisuhteelta se ei todellakaan ole ollut yhtään poispäin vaan päinvastoin.
- taas...
Juttelin juuri puolisoni siskon kanssa ja hän kyllä tiesi tämän naisen ja sanoi,että se nainen on aina ollut sellainen, että on soittanut puolisolleni vaikka on seurustellutkin. Eli tämä nainen alkaa osoittautua kieroilijaksi, joka haluaa pitää kaikki miehet ympärillään syystä tai toisesta. Hänellä on ehkä mies jota hän rakastaa ainakin omalla tavallaan, mutta muidenkin pitäisi olla saatavilla jos niikseen tulee.
Ainakin näin oli heidän nuoruudessaan...ja mieheni kuulemma silloin meni kun kutsuttiin. Toisaalta sisko sanoi,että mieheni on ollut myös varattuna ja tämä nainen vapaana ja hän on yrittänyt vokotella, mutta ei ole onnistunut.
Voinko kuitenkaan luottaa siihen, että jos nainen joskus olisi vapaana ja koukistaisi sormensa pyytääksen lohtua, mieheni ei menisi? Olen varma, että tämä nainen ei halua miestäni vakavaan suhteeseen, kuten kävi tässä yhdelle kirjoittajalle, mutta hän voisi haluta pientä seikkailua.
Elämä on syvältä!- Vanhaa ystävyyttä...
"Eli tämä nainen alkaa osoittautua kieroilijaksi, joka haluaa pitää kaikki miehet ympärillään syystä tai toisesta."
Siksikö, että pitää ystäviinsä yhteyttä seurustellessaankin?
Minulla on ollut eräs miespuolinen ystävä vauvasta saakka. "Rakastan" häntä kyllä ja olen sen hänelle sanonut. Hänkin "rakastaa" minua. Meidän "rakkautemme" ei kuitenkaan ole romanttista tai eroottista rakkautta, vaan tunnen häntä kohtaan kuin veljeä ja hän minua kohtaan kuin siskoa. Olemme molemmat jo naimisissa ja meillä on lapsia. Olemme toistemme ensimmäisten lapsien kummit puolisoidemme kanssa. Oma mieheni käy ystäväni kanssa lenkillä ja saunassa. Minä ja ystäväni puoliso käymme lasten kanssa leikkitreffeillä ja välillä aikuisten kesken tanssimassa tai elokuvissa. Pariskuntina näemme useinkin, sillä asumme lähekkäin.
Tuntuu, että olet nyt vähän kade tälle naiselle siitä, että hän on miehesi ystävä ja että heillä on ehkä ollut jonkinlaista ihastumista yläasteella.
"Toisaalta sisko sanoi,että mieheni on ollut myös varattuna ja tämä nainen vapaana ja hän on yrittänyt vokotella, mutta ei ole onnistunut."
Mitenkäs tämän tiedät? Onko "vokottelu" ollut vaikka elokuviin pyytämistä? Oman ystäväni eräs entinen piti minua kauheana uhkana, koska "vokottelin" miestä esimerkiksi menemällä lukiossa hänen kanssaan hyppytunnilla kahville. ;=)
"Voinko kuitenkaan luottaa siihen, että jos nainen joskus olisi vapaana ja koukistaisi sormensa pyytääksen lohtua, mieheni ei menisi?"
Miehesi voi vallan hyvin lähteä joskus toisen naisen matkaan. Ikinä ei voi tietää. Kyllähän tiedetään näitä liittoja (esim. Hjallis ja Leena), jossa mies ihan "tuosta vaan" jättää toisen takia pitkäaikaisen puolison. Ja onhan sellaisia naisiakin. Mutta sinuna en kokisi tuota ystävänaista uhkana. He ovat tunteneet niin kauan, että jotain olisi jo tapahtunut jos tapahtuakseen olisi.
- nainennn30
tuo on tietysti sinua kohtaan loukkaavaa, mutta jos katsotaan asiaa isommalla kanvaasilla, niin onhan se pirun hienoa että miehesi osaa rakastaa ihmisiä tuolla tavallakin. minun mielestä luettua tekstisi, en suuttunut puolestasi vaikka aika vanhoillinen ja uskollisuuden puolestapuhuja olenkin. tuli vain sellainen olo että ompa sinulla jotenkin viisas ja sydämellinen mies, kun osaa rakastaa ihmisiä.
kun ei pettämistä ole tapahtunut, niin minkäpä tuolle voi. hän rakastaa myös sinua, mutta enemmän koska on sinut valinnut puolisokseen. mikäli hän olisi valinnut tämän toisen naisen, suhteesta ei olisi varmaan tullut mitään, siksi he eivät ole yhdessä. se on sellaista "illuusio" rakkautta, johon ei ole arki koskenut.
sinulla kin voisi yhtä hyvin olla joku mies elämässäsi, menneisyydessä, johon tuntisit rakkautta, mutta tietäisit ettei siitä mitään tule, ja silti oma miehesi olisi tärkein. sellainen rakkauden tunne on tärkeä ihmisellä, ja terve.
minulla on mies, joka ei ole koskaan rakastanut ketään, olen ensimmäinen pitkä suhde, ja meilläkin meni 2 vuotta ennenkuin hän sanoi että ehkä rakastaa. minä olisin toivonut että hän olisi elämässään kokenut enemmän rakkautta, koska hän on jäänyt niin paljosta paitsi.
minun mielestä tällainen asia voi olla teille lähentymisen paikka ystävinä. voi valita joko yhteisen tien ja jakamisen ilon, tai vihamielisen sodan.
mikäli sinulla olisi samanlainen kokemus, sinä tietäisit, ettei se ole niin vakavaa miltä kuulostaa.
minä itse henkilökohtaisesti tulen aina rakastamaan esim. entisiä kumppaneitani, mutta en missään tapauksessa halua heitä enää.
Olet aikuinen, teillä on pitkä suhde, joka voi vielä kasvaa ja kehittyä. ole miehellesi ykkönen ja todista se olemalla paras ystävä ja kumppani mitä hänellä voi olla. koska sitä varmasti olekin. - miehesi että
tämä lapsuudenystävä tajuavat molemmat rakastavansa oikeasti jotain haavekuvaa toisistaan. Jos näin ei olisi, he olisivat varmasti jossain vaiheessa päätyneet oikeaan suhteeseen. Onneksi näyttää siltä, että haavekuvassa riippuminen on molemmille tärkeämpää kuin oikean suhteen yrittäminen tai uskallusta tai motivaatiota siihen oikeaan suhteeseen ei ole.
Itselläni on miehesi kaltainen ihailija: hän kokee rakastavansa minua ikuisesti, vaikka ei oikeasti tiedä kuka minä pohjimmiltani nykytodellisuudessa olen. Oletan, että hän ei edes halua tietää, jotta kaunis haavekuva ei särkyisi. Minä tunnen oloni melko vaivaantuneeksi hänen seurassaan, koska hän tulkitsee kaikki tekemiseni ja sanomiseni tämän haavekuvan mukaan, eikä kuuntele, mitä oikeasti olen ja tarkoitan. Hän on myös onnellisesti naimisissa ja varmasti rakastaa vaimoaan, mutta ilmeisesti hän vain tarvitsee tällaisen emotionaalisen takaportin niiden hetkien varalta, kun tosielämän oikeassa ihmissuhteessa tapahtuu jotain ikävää, jolloin hän voi hetkeksi paeta unelmiinsa täydellisestä elämästä ja tuntea olonsa paremmaksi ja palata sitten setvimään tosielämän ongelmia tasapainoisempana.
En kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteikö miehesi yhtälailla kuin ihailijani, jättäisi tarttumatta tilaisuuteen hankkiutua tosielämän suhteeseen tämän haavekuvanaisen kanssa: haavekuva on oleellisempi kuin "rakkauden" tosiasiallinen kohde. Pelkästään se, että he eivät ole koskaan kokeneet tarvetta raivata esteitä yhteiselämän tieltä osoittaa sen: "rakkaushan" saattaisi hyvinkin lopahtaa, kun kohde ei todellisuudessa vastaakaan haavekuvaa.
Onko se sitten sinulta pois, jos miehesi tarvitsee tuollaisen emotionaalisen kainalosauvan? - kreetta
Olet vaikeassa tilanteessa. Itse olen kokenut tuon
kaltaisen tilanteen, muuta toisinpäin.
Seurusteluaikana tapasin miehen, joka jäi syvälle mieleeni. Hänen elämäntilanteensa tai parempimminkin elämäntapansa olivat vain sitä luokkaa, ettei voinut ajatellakkaan perhe-elämää hänen kanssaan. Menin siis naimisiin seurustelukumppanini kanssa ja perustin perheen vakaana siitä että unohdan sen toisen.
Avioliittoon tuli vaikeuksia (mies vaati intohimoa, enemmän kahdenkeskistä aikaa, romantiikkaa ja "tunnetta".) ja kärsi siitä etten kylliksi häntä rakastanut. Hän vaati minulta sitä ISOA rakkautta, jota en voinut antaa. Silloin kerroin hänelle syyn. Kävin uskomattomia henkisiä taisteluita siitä, uskallanko ja kannattaako olla rehellinen. Seksi sujui hyvin, jokapäivä rullasi jne. Kaiken lisäksi olin muutoin hyvin sitoutunut liittooni. Halusin olla järkevä, pitää perheen kasassa. Ei ollut mitään syytä eroon. Mutta ero siitä tuli...
Vertasin kaikkia uusia tuttavuuksia siihen tunteeseen, mikä minulla oli sitä yhtä miestä kohtaan, jonka kanssa en koskaan seurustellut, eron jälkeen kyllä rakasteltiin pari kertaa (mahtavia kokemuksia!). Hän ei suostunut luopumaan tavoistaan, joten en elänyt hänen kanssaan koskaan.
Yritin seurustella, mutta sama tilanne tuli vastaan. Tällä kertaa sanoin jo alussa, että uskollinen toveri ja kumppani voin olla, mutta valitettavasti en voi antaa enempää, jos sopii sulle niin ok. Kolme vuotta sitä kesti ja miehen oli lopulta sanottava, että hän kaipasi minulta kuitenkin juuri tuota syvempää tunnetta.
Olen ottanut elämässäni riskin että joudun ehkä elämään yksin lopun elämääni. Sitä kestikin viisitoista vuotta, kunnes huomasin että tuo tunne alkoi helpottaa. Vasta silloin olin valmis uuteen suhteeseen. Ja yllättävää kyllä, olen saanut kokea todellisen uuden rakkauden. Tämä yhteiselo on jotain muuta kuin aiemmat.
En tiedä kuinka koet sen, että oikeasti etenkin arjessa olet se tärkeä ja aivan varmasti pidetty. Sitä syvempää tunnetta vain et ehkä saa kokea miehesi kanssa. Mieti riittääkö se sinulle? Ellei, on sinun tehtävä ratkaisusi.- kuin
omia sanojani. En voi ainakaan nyt tässä vaiheessa kuvitellakaan sitoutuvani toiseen, koska sydän ja ajatukset on tässä menneisyyden miehessä. Yritin kyllä, mutta siinä kävi samoin kuin sinunkin tapauksessasi.
Minulle tämä mies ei ole ainakaan mikään illuusio, tai päiväuni mihin paeta, vaan ihan todellinen mies vikoineen päivineen. Ja uskon vahvasti, että vaikka joskus olisimmekin suhteessa keskenämme ja tulisi ero, niin välimme säilyisivät silti senkin jälkeen. Minulla ainakin on ja on aina ollut ihan realistinen kuva siitä mitä arki hänen kanssaan parhaimmillaan ja huonoimmillaan olisi. Ja vaikken tunne häntä kokonaan, niin tunnen kuitenkin sen verran että tiedän etten rakasta mitään harhakuvitelmaa.
- En kerro nimeäni
Etenkin koska ei ole olemassa helppoja ratkaisuja, ei sanoja jotka voisi sanoa helpottamaan.
Tunnen useitakin naisia, joilla on ollut miespuoleinen ystävä lapsuudesta asti. Molemmat maalta/pikkukaupungista. Siellä on kasvettu tiiviisti yhdessä, naapureina, koulussa yhdessä jne. Nuo jutut on kehittyneet syviksi ystävyyksiksi, jotka ei ole haitanneet muuta elämää. Kaikilla on ollut omat rakkauselämänsä. Elämää lienee todellisuudessa helpottanut se, että on menty sopivasti omia teitään. Esim. lukion jälkeen viimeistään on opiskelut erottaneet.
Eksälläni tilanne oli se, että muutaman kerran tavattiinkin hänen lapsuudesta asti ystävänsä tyttökavereineen. Exäni ihan suoraan kertoi mulle, että jos eivät tiet olisi lukion jälkeen eronneet niin olisivat todennäköisesti päätyneet yhteen. En koskaan tuntenut minkäänlaista uhkaa, tuon tytön ja pojan välinen ystävyys oli lopulta sitä, ystävyyttä. Tietenkin kumpikin on voinut miettiä että olisiko siitä tullut jotain ... eipä tullut koskaan kysytyksi.
Nykyiseni naapurissa asui koko lapsuuden pari vuotta nuorempi kundi, ja heilläkin on ollut hyvin läheiset välit nyt kohta 30 vuotta. Sama juttu, naiseni on kertonut mulle että joskus hän on miettinyt että voisiko heidän välilään olla jotain. Enää ei aikuisena tarvitse miettiä, välillä on vain ystäyvyyttä. Ei haikailua - toivottavasti. En ole mustasukkainen, mutta kyllähän sen tietää että niiden kahden välillä aina jotain on jos melkein 30 vuotta on tunnettu.
Yleisesti ottaen lienee parasta, jos tuo asia ystävyyden muuttumisesta rakkaudeksi ei koskaan nouse esiin. Jos molemmilla on omat elämänsä niin ettei tarvitse edes moista teoretisoida. Siinä vaiheessahan ollaan jo vaikeuksissa jos toinen edes ajattelee asiaa. Se kun muuttaa yhdessäolon luonnetta aika lailla.
Miehesi tunteet on varmasti aika sekaisin. Tuskin hän itsekään oikein tietää mitä haluaa. Voisiko se rakkaus hänen ja tämän tytön välillä todella toimia? Askel olisi peruuttamaton - mies ja nainen ei koskaan ole "vain ystäviä" sen jälkeen kun on menty sänkyyn. Haavekuva kahdesta ihmisestä jotka ovat toisensa ikänsä tunteneet ja paljon jakaneet ja jotka lopulta romanttisesti rakastuvat on kaunis mutta ei välttämättä kovin realistinen. Tietenkin ulkopuolisena on helppo sanoa että "miehesi pitäisi miettiä mitä hän todella haluaa". Todennäköisesti hän itse yrittää kovasti. Harmi vaan että tämä on niitä asioita mitkä ei miettimällä parane. Itse sanoisin että nyt rakkautenne on todellisella koetuksella, mutta jos se sinun kohdaltasi on aitoa niin kannattaa osoittaa ymmärrystä. Miehesi ei selvästikään tiedä itsekään mitä haluaa. Se sinun pitää tehdä hänelle selväksi, että jos aiotte jatkaa yhteistä suhdettanne - siis olettaen että ette päädy tämän takia eroon - niin miehesi täytyy lakata pitämästä yhteyttä tähän naiseen. Ainakin aktiivinen yhteydenpito, se ei ole hyväksi hänelle itselleen eikä teidän suhteelleen.
Tilannetta ei takuulla helpota, jos kyseinen nainen haluaa käyttää miestäsi viehätysvoimansa testaamiseen. Tuohan usein tulee esiin jos nainen on itse tullut jätetyksi. Hän voi nauttia miehesi huomiosta, mutta ei todennäköisesti halua oikeaa suhdetta. Hän voi olla hyvä keskustelukumppani miehellesi, muttei rehellinen ja todellinen ystävä; hänellä on esim. omat motiivinsa vaikuttaa niihin keskusteluihin teidän suhteestanne ja sen ongelmista. Jos miehesi ymmärtää tilanteen ja osaa keskittyä sinuun, suhteenne on pelastettavissa. Se vain vaatii molemmilta rakkautta ja ymmärtämystä. Uhrauksia molemmilta. Mieheltäsi se vaatii ymmärrystä sille että hän ei voi saada elämässään kaikkea. Ymmärrystä sille että hänen pitää tehdä mitä hänen sydämensä todella sanoo. Ja jos hän todella rakastaa tätä toista naista ja haluaa tämän niin hänen pitää sitten toimia asian eteen. Ei vain olla kanssasi samalla kun tapailee häntä ja satuttaa sinua.- rakkaus...
kestää. Tiedän pariskunnan, jotka seurustelivat nuorena. Elämä vei heidät kuitenkin erilleen. Omat perheet jne.
Palasivat yhteen 50 v. tauon jälkeen. Mies oli jäänyt leskeksi ja lähti etsimään nuoruuden rakastettuaan toiselta puolen Suomea. Löysi naisen, joka oli myös jo jäänyt leskeksi.
Pitkä ero ja etäisyys ei tapa tunteita. - Uskon
rakkaus... kirjoitti:
kestää. Tiedän pariskunnan, jotka seurustelivat nuorena. Elämä vei heidät kuitenkin erilleen. Omat perheet jne.
Palasivat yhteen 50 v. tauon jälkeen. Mies oli jäänyt leskeksi ja lähti etsimään nuoruuden rakastettuaan toiselta puolen Suomea. Löysi naisen, joka oli myös jo jäänyt leskeksi.
Pitkä ero ja etäisyys ei tapa tunteita.vahvasti myös siihen. Rakkaus kestää...paljonkin kaikkea.
Ei varmaan ole ainoa laatuaan tuo kuvaamasi tapaus. Ja se jos mikä sen todistaa, ettei kahden toisilleen kuuluvan ihmisen väliin voi lopullisesti tulla kukaan muu.
- tulee sallia
Kaveritytöt kun tytöillä on kaveripoikia, tämän kun tajuaa ja hyväksyy ni asiat menee OK. Onnea vaan teille jatkossakin.
- asiassasi
Mulla on ollut sama, kuvailemasi, tilanne. Lopulta löysin itsekunnioitukseni ja lähdin. Tiesin sisimmässäni olevani aina toinen.
Se, että hän suojelee sitä naista kertomallasi tavalla, pitäisi herättää hälytyskellot sinussa! Olet toinen, koska hän on valmis sinut uhraamaan.
Ole rohkea, rakasta itseäsi tarpeeksi niin tiedät mitä pitää tehdä. Olet elämäsi tärkein ihminen. Älä anna kenenkään talloa sinua!
Toivottavsti rakastat itseäsi siinä määrin, ettet anna muiden laittaa sinua halvalla!
Minulle kävi tilanteessani hyvin: Lähdin. Opettelin taas pitämään itseäni tärkeänä. Tapasin uuden miehen. Nyt olen ensimmäinen ja meillä on kolme ihanaa lasta. Minun ei tarvitse enää miettiä olenko korvike vai en.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077750Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866041Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322087Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221936Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951921- 371736
- 611539
- 441504
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311450