Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko vauvakuumeisia??

tch

Tervehdys... Oon tässä jo pidempään pyöriny ties millä sivuilla mutta en ole kohtalotoveria löytäny!!!
Eli,noin vuosi sitten löydettiin vaimoni kanssa ihana heteromies joka halusi auttaa meitä saamaan oman pienen.Valitettavasti ensimmäinen raskaus tuli kesken ja nyt tässä jännäillään josko olisin nyt raskaana..vielä pitäis malttaa viikko odottaa,mikä on kyllä tuskaa!!!
Ajattelin vaan että olisiko täällä ketään joka edes haaveilis omasta pienestä...olis kiva jakaa ajatuksia jonkun kanssa...kuitenkin on paljon asioita mitä ei heteroparit ymmärrä...

60

5288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tosi jees!

      Onneksi olkoon alkuun pääsemisestä. Me vaimokkeen kanssa yritetään tutun miehen kanssa lasta. Koti-inseminaatio ei tuottanut tulosta joten ensi kuussa yritetään ensimmäistä kertaa lapsettomuusklinikalla. Toiveikkaina ollaan. Nimet ja moni muu asia on valmiina, vain ihana ihmisenalku puuttuu.

      • tch

        Eli en sittenkään oo ainut;)
        hieno homma, me ollaan tehty ihan kotona... eka raskaus alko heti ekasta yrityksestä!!!
        Keskenmenon jälkeen tää on nyt toinen yrityskerta,ekalla oli vähä ovulaatio hukassa...mutta nyt osu niin kohdilleen ku vaan voi!!!nyt pitäis malttaa pysyä pöksyissä reilu viikko....
        mistäs päin sä kirjoittelet? ite vaikutan helsingissä!!!Jos haluat niin voit laittaa viestiä sähköpostiin...olis kiva rupatella jonkun kanssa ku välillä tuntuu että on aikas yksin...vaimo tietty on tukena ja mukana mut ei sekään kaikkia mun ajatuksia ymmärrä...
        eli osoite on [email protected]


      • ei vielä
        tch kirjoitti:

        Eli en sittenkään oo ainut;)
        hieno homma, me ollaan tehty ihan kotona... eka raskaus alko heti ekasta yrityksestä!!!
        Keskenmenon jälkeen tää on nyt toinen yrityskerta,ekalla oli vähä ovulaatio hukassa...mutta nyt osu niin kohdilleen ku vaan voi!!!nyt pitäis malttaa pysyä pöksyissä reilu viikko....
        mistäs päin sä kirjoittelet? ite vaikutan helsingissä!!!Jos haluat niin voit laittaa viestiä sähköpostiin...olis kiva rupatella jonkun kanssa ku välillä tuntuu että on aikas yksin...vaimo tietty on tukena ja mukana mut ei sekään kaikkia mun ajatuksia ymmärrä...
        eli osoite on [email protected]

        Ikävä kyllä omien lapsien aika ei ole vielä. Se sitten onkin niitä ainuita toteuttamattomia haaveita =) Eli käytännön asioita en ole vielä pohtinut, kun taitaa vuosi ja muutama vierähtää ennen kuin kaikki olisi valmista pientä ihmisenalkua varten.
        Onneksi siihen asti voi iloita tuttujen lapsista ja raskauksista!


      • setalla
        ei vielä kirjoitti:

        Ikävä kyllä omien lapsien aika ei ole vielä. Se sitten onkin niitä ainuita toteuttamattomia haaveita =) Eli käytännön asioita en ole vielä pohtinut, kun taitaa vuosi ja muutama vierähtää ennen kuin kaikki olisi valmista pientä ihmisenalkua varten.
        Onneksi siihen asti voi iloita tuttujen lapsista ja raskauksista!

        onhan (m)teille ihan oma keskustelupalstakin ja järjestökin SETAn alla Rainbow, eli sinne vaan mukaan !!!!!!!!


    • Shane

      Meillä on ollut vauvakuume jo vuosia. Asialle emme ole tehneet mitään ensisijaisesti sen vuoksi, että opinnot ovat kesken. Toissijaisena jarruttajana ovat myös eettiset kysymykset, joiden kanssa ainakin itse tappelen lähes päivittäin.

      • eettiset

        kysymykset?


      • Shane
        eettiset kirjoitti:

        kysymykset?

        Lapsen oikeus isään, isän oikeus lapseen jne. Enkä sano, etteikö nuo olisi ratkaistavissa, tai ettemmekö pystyisi antaa lapselle tasapainoisen ja rakkaudentäyteisen elämän, mutta silti ne mietityttää ja jarruttaa lopullista päätöstä. Siis minun kohdallani ainakin.


      • ohikulkenut heteromies
        Shane kirjoitti:

        Lapsen oikeus isään, isän oikeus lapseen jne. Enkä sano, etteikö nuo olisi ratkaistavissa, tai ettemmekö pystyisi antaa lapselle tasapainoisen ja rakkaudentäyteisen elämän, mutta silti ne mietityttää ja jarruttaa lopullista päätöstä. Siis minun kohdallani ainakin.

        Ei kai noissa jutuissa mitään vaikeaa ole, jos asianosaisilla riittää hyvää tahtoa ja edes hieman yhteistyökykyä.

        Mutta taitaa olla sama homma kuin heteromaailmassa, miehet sopeutuvat melkein mihin tahansa ja naisille pitäisi kaikki olla järjestettynä valmiiksi. :-)


      • Shane
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Ei kai noissa jutuissa mitään vaikeaa ole, jos asianosaisilla riittää hyvää tahtoa ja edes hieman yhteistyökykyä.

        Mutta taitaa olla sama homma kuin heteromaailmassa, miehet sopeutuvat melkein mihin tahansa ja naisille pitäisi kaikki olla järjestettynä valmiiksi. :-)

        Uskon kyllä, että maailma on muokkautumassa siihen suuntaan, että jopa lapset ymmärtävät perheen olevan laaja käsite, että siihen ei välttämättä tarvitse liittyä sekä äiti että isä.

        Meillä toinen mutta on se, että oikeastaan haluaisimme, että lapsellamme olisi mahdollisuus tähän isään. Klinikalla käynti siis epäilyttää. Hyviä miespuolisia ystäviä tietenkin on, mutta mitenkä heiltä voisi tuommoista asiaa kysyä? "Hei, meillä on vauvakuume. Teetkö meille lapsen, ei me mitään elatusapua pyydetä...?" tai "Kiinnostaisiko ryhtyä isäksi meidän lapselle?". Voi olla, että miehet vähän pelästyisivät :).

        Paras tilanne olisi, jos joku luotettava homopari ilmestyisi ovelle ja tarjoituisivat isiksi lapselle koko elämänsä ajaksi. Jos niin kävisi, sekään ei tietty takaa sitä, että he haluaisivat meidät lapsensa äideiksi :).

        Epäröintiä lapsen tekotavassa siis on, lapsen saannissa ei ollenkaan. Onneksi ei ole kiire, ehkä ratkaisu tulee nenän eteen, kun on tullakseen. Olen kyllä kateellinen ihmisille, joille se on täysin selvää.


      • ohikulkenut heteromies
        Shane kirjoitti:

        Uskon kyllä, että maailma on muokkautumassa siihen suuntaan, että jopa lapset ymmärtävät perheen olevan laaja käsite, että siihen ei välttämättä tarvitse liittyä sekä äiti että isä.

        Meillä toinen mutta on se, että oikeastaan haluaisimme, että lapsellamme olisi mahdollisuus tähän isään. Klinikalla käynti siis epäilyttää. Hyviä miespuolisia ystäviä tietenkin on, mutta mitenkä heiltä voisi tuommoista asiaa kysyä? "Hei, meillä on vauvakuume. Teetkö meille lapsen, ei me mitään elatusapua pyydetä...?" tai "Kiinnostaisiko ryhtyä isäksi meidän lapselle?". Voi olla, että miehet vähän pelästyisivät :).

        Paras tilanne olisi, jos joku luotettava homopari ilmestyisi ovelle ja tarjoituisivat isiksi lapselle koko elämänsä ajaksi. Jos niin kävisi, sekään ei tietty takaa sitä, että he haluaisivat meidät lapsensa äideiksi :).

        Epäröintiä lapsen tekotavassa siis on, lapsen saannissa ei ollenkaan. Onneksi ei ole kiire, ehkä ratkaisu tulee nenän eteen, kun on tullakseen. Olen kyllä kateellinen ihmisille, joille se on täysin selvää.

        Jostain kumman syystä minulla on aika monta puolituttua lesbokaveria. Kai minä sitten tulen toimeen niiden kanssa helpommin kuin heteroiden.

        Ainakin kaksi näistä (ehkä kolmekin) on etsinyt homoa lapsentekokaveriksi. Tietääkseni kukaan ei ole onnistunut, ainakaan niitä lapsia ei ole kuulunut.

        Jännää että muuten niin varovaiset ja arat lesbot haluavat tahallaan satakertaistaa HIV-riskin. Päässälaskutehtävä on helppo, pitää vain katsoa homojen sekä heteromiesten osuudet väestöstä ja HIV-positiivisista.

        Toinen kommentti: emme me heteromiehet noin arkoja ole. Jos olisimme, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten. *LOL*


      • kommenttisi
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Jostain kumman syystä minulla on aika monta puolituttua lesbokaveria. Kai minä sitten tulen toimeen niiden kanssa helpommin kuin heteroiden.

        Ainakin kaksi näistä (ehkä kolmekin) on etsinyt homoa lapsentekokaveriksi. Tietääkseni kukaan ei ole onnistunut, ainakaan niitä lapsia ei ole kuulunut.

        Jännää että muuten niin varovaiset ja arat lesbot haluavat tahallaan satakertaistaa HIV-riskin. Päässälaskutehtävä on helppo, pitää vain katsoa homojen sekä heteromiesten osuudet väestöstä ja HIV-positiivisista.

        Toinen kommentti: emme me heteromiehet noin arkoja ole. Jos olisimme, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten. *LOL*

        on mauton. Sitäpaitsi sen sperman voi kyllä tutkia, ennen kuin inseminaatio tehdään. Tai kenties sinä olet taas niitä "luomumenetelmällä olisi kohteliasta" tyyppejä. (Ei tarvitse vastata, kysymys oli retorinen.)


      • ohikulkenut heteromies
        kommenttisi kirjoitti:

        on mauton. Sitäpaitsi sen sperman voi kyllä tutkia, ennen kuin inseminaatio tehdään. Tai kenties sinä olet taas niitä "luomumenetelmällä olisi kohteliasta" tyyppejä. (Ei tarvitse vastata, kysymys oli retorinen.)

        Suomalaisista homoista noin 4.5 prosentilla on HIV.
        Näin kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan.

        http://www.hs.fi/henkkoht/artikkeli/Tutkimus Homojen hiv-tartunnat lis%C3%A4%C3%A4ntyneet/HS20060621SI1YO06byf


        HIV-positiivisia suomalaisia heteromiehiä on Suomessa parisen sataa, joa maahanmuuttajat poistetaan laskuista. Miehiä on kaikkiaan noin kaksi ja puoli miljoonaa, joten prosentteina se on 0.01%.

        Eli todellinen riski taitaa ollaa 500-kertainen.

        Jokainenhan meistä ottaa omat riskinsä, mutta minusta tuo on turhan suuri. Ja siinä vaarantaa samalla myös sen lapsen terveyden.

        Tämä viesti varmaan sensuroidaan, vaikka se sisältää elintärkeää tietoa teille lapsenhankintaa suunnitteleville.


      • Shane
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Jostain kumman syystä minulla on aika monta puolituttua lesbokaveria. Kai minä sitten tulen toimeen niiden kanssa helpommin kuin heteroiden.

        Ainakin kaksi näistä (ehkä kolmekin) on etsinyt homoa lapsentekokaveriksi. Tietääkseni kukaan ei ole onnistunut, ainakaan niitä lapsia ei ole kuulunut.

        Jännää että muuten niin varovaiset ja arat lesbot haluavat tahallaan satakertaistaa HIV-riskin. Päässälaskutehtävä on helppo, pitää vain katsoa homojen sekä heteromiesten osuudet väestöstä ja HIV-positiivisista.

        Toinen kommentti: emme me heteromiehet noin arkoja ole. Jos olisimme, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten. *LOL*

        ...tuohon, että kiva olisi tavata isiksi valmis oleva homopari ovelta, kuten myös siihen, ettemme yhdenkään tuntemattoman tai edes puolitutun kanssa harkitsisi lapsentekoa: Kyllä isän on oltava terve. Tästä syystä jätin jopa mainitsematta sen, että voisi jotakin onnetonta huijata hommiin jossakin baarin vessassa. Se vasta olisi tyhmää ja riskialtista.

        Eli vaikka on olemassa hiv-riski, on onneksi myös paljon terveitä ihmisiä, sekä testejä joilla asioita varmistetaan. En uskoisi meidän olevan niin itsekkäitä, että hankkisimme lapsen hinnalla millä hyvänsä.


      • ohikulkenut heteromies
        Shane kirjoitti:

        ...tuohon, että kiva olisi tavata isiksi valmis oleva homopari ovelta, kuten myös siihen, ettemme yhdenkään tuntemattoman tai edes puolitutun kanssa harkitsisi lapsentekoa: Kyllä isän on oltava terve. Tästä syystä jätin jopa mainitsematta sen, että voisi jotakin onnetonta huijata hommiin jossakin baarin vessassa. Se vasta olisi tyhmää ja riskialtista.

        Eli vaikka on olemassa hiv-riski, on onneksi myös paljon terveitä ihmisiä, sekä testejä joilla asioita varmistetaan. En uskoisi meidän olevan niin itsekkäitä, että hankkisimme lapsen hinnalla millä hyvänsä.

        On se tuttukin homomies kuitenkin homo.

        Vaikka sillä ei vielä olisikaan HIViä niin sillä on suuri mahdollisuus saada se myöhemmin, jos kerran jo nyt viidellä prosentilla niistä on HIV.

        Ei kai sellainenkaan isäsuhde kovin hyvä ole lapselle, jos isä myöhemmin sairastuu Aidsiin pitkän hiv-vaiheen jälkeen.

        Sen verran korjaisin tietojasi, että yleisimpiä tauteja kuten herpestä ja kondyloomaa ei testata ollenkaan, kun ne ovat niin yleisiä eikä niihin ole hoitoa.


      • kiinnostavampia
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Suomalaisista homoista noin 4.5 prosentilla on HIV.
        Näin kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan.

        http://www.hs.fi/henkkoht/artikkeli/Tutkimus Homojen hiv-tartunnat lis%C3%A4%C3%A4ntyneet/HS20060621SI1YO06byf


        HIV-positiivisia suomalaisia heteromiehiä on Suomessa parisen sataa, joa maahanmuuttajat poistetaan laskuista. Miehiä on kaikkiaan noin kaksi ja puoli miljoonaa, joten prosentteina se on 0.01%.

        Eli todellinen riski taitaa ollaa 500-kertainen.

        Jokainenhan meistä ottaa omat riskinsä, mutta minusta tuo on turhan suuri. Ja siinä vaarantaa samalla myös sen lapsen terveyden.

        Tämä viesti varmaan sensuroidaan, vaikka se sisältää elintärkeää tietoa teille lapsenhankintaa suunnitteleville.

        kuin hetskut.


      • Shane
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        On se tuttukin homomies kuitenkin homo.

        Vaikka sillä ei vielä olisikaan HIViä niin sillä on suuri mahdollisuus saada se myöhemmin, jos kerran jo nyt viidellä prosentilla niistä on HIV.

        Ei kai sellainenkaan isäsuhde kovin hyvä ole lapselle, jos isä myöhemmin sairastuu Aidsiin pitkän hiv-vaiheen jälkeen.

        Sen verran korjaisin tietojasi, että yleisimpiä tauteja kuten herpestä ja kondyloomaa ei testata ollenkaan, kun ne ovat niin yleisiä eikä niihin ole hoitoa.

        Noilla hiv-kommenteilla et vieläkään vakuuttanut minua, mutta sairauksista ja sukupuolitaudeista tiedän varmasti enemmän sitten, jos lapsen hankkiminen tulee ajankohtaisemmaksi ja otan niistä varta vasten selvää. Tähän asti en ole jaksanut paneutua niihin niin yksityiskohtaisesti, kun se lapsikin tuntuu vain haaveunelta.


      • Hetero mies
        Shane kirjoitti:

        Uskon kyllä, että maailma on muokkautumassa siihen suuntaan, että jopa lapset ymmärtävät perheen olevan laaja käsite, että siihen ei välttämättä tarvitse liittyä sekä äiti että isä.

        Meillä toinen mutta on se, että oikeastaan haluaisimme, että lapsellamme olisi mahdollisuus tähän isään. Klinikalla käynti siis epäilyttää. Hyviä miespuolisia ystäviä tietenkin on, mutta mitenkä heiltä voisi tuommoista asiaa kysyä? "Hei, meillä on vauvakuume. Teetkö meille lapsen, ei me mitään elatusapua pyydetä...?" tai "Kiinnostaisiko ryhtyä isäksi meidän lapselle?". Voi olla, että miehet vähän pelästyisivät :).

        Paras tilanne olisi, jos joku luotettava homopari ilmestyisi ovelle ja tarjoituisivat isiksi lapselle koko elämänsä ajaksi. Jos niin kävisi, sekään ei tietty takaa sitä, että he haluaisivat meidät lapsensa äideiksi :).

        Epäröintiä lapsen tekotavassa siis on, lapsen saannissa ei ollenkaan. Onneksi ei ole kiire, ehkä ratkaisu tulee nenän eteen, kun on tullakseen. Olen kyllä kateellinen ihmisille, joille se on täysin selvää.

        Halukkaita miehiä varmaan löytyy tekemään lapsen teidän kanssa. Itsekkin voisin olla halukas lapsen tekoon.

        Turhan usein lesbot turhan arkoja kysymään asiaa miehiltä.


      • ohik. heteromies
        kiinnostavampia kirjoitti:

        kuin hetskut.

        Mukana tulee 5% HIV-riski, kenties 33% herpes-riski ja 50% visvasyyläriski.

        Teen kunniaa nyt itsenäisyyspäivänä, olisipa noin rohkeita sotilaita silloin kun niitä tarvitaan.


      • Anonyymi
        ohik. heteromies kirjoitti:

        Mukana tulee 5% HIV-riski, kenties 33% herpes-riski ja 50% visvasyyläriski.

        Teen kunniaa nyt itsenäisyyspäivänä, olisipa noin rohkeita sotilaita silloin kun niitä tarvitaan.

        Eiköhän Moktar tuon omakoht. kokemuksestaan tiedä?


      • Anonyymi
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Suomalaisista homoista noin 4.5 prosentilla on HIV.
        Näin kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan.

        http://www.hs.fi/henkkoht/artikkeli/Tutkimus Homojen hiv-tartunnat lis%C3%A4%C3%A4ntyneet/HS20060621SI1YO06byf


        HIV-positiivisia suomalaisia heteromiehiä on Suomessa parisen sataa, joa maahanmuuttajat poistetaan laskuista. Miehiä on kaikkiaan noin kaksi ja puoli miljoonaa, joten prosentteina se on 0.01%.

        Eli todellinen riski taitaa ollaa 500-kertainen.

        Jokainenhan meistä ottaa omat riskinsä, mutta minusta tuo on turhan suuri. Ja siinä vaarantaa samalla myös sen lapsen terveyden.

        Tämä viesti varmaan sensuroidaan, vaikka se sisältää elintärkeää tietoa teille lapsenhankintaa suunnitteleville.

        Moktar se siinä. IT- alan guru ja trollivaari.


    • MonteRavy

      onhan sulla/ teillä kohtalotovereita. me olemme menossa tässä parin kuukauden sisällä klinikalle. oma vaavi on siis meilläkin "työn alla". olen aina pitänyt itseäni vahvana ja etenkin järkevänä. nyt olen jo vähän aikaa ollut tässä todella herkillä. itku tulee pienestäkin asiasta, ja sisällä on valtava pelko, että minussa on jotakin vikaa, eikä lapsen saaminen olekkaan mahdollista. käytämme luovutettuja siittiöitä, koska kumpikaan meistä ei halua tietää lahjoittajan henkilöllisyyttä. siis ainakaan tässä vaiheessa. pelottaa ajatellakin, miten mielialat heittelevät, kun itse hoidot alkavat. koska nyt jo, vaikka mitään ei ole tapahtunut, on jo nuppi ihan sekaisin.

    • Catsy_666

      Tee historiallinen ekoteko: Jätä lapsi hankkimatta!

      Tämän asian takia ei tarvitse edes värjötellä kuukkelimetsässä kahleiden kanssa eikä poliisi pidätä kansalaistottelemattomuudesta! Lapsettomuus onnistuu ihan sisätiloissa!

      Älä ota kesälasta!
      Lapsi voi olla hauska lahja, mutta kun lapseen kyllästyy, niin lasta ei pidä jättää luontoon, sillä vauva ei selviä Suomen talvesta. Sitä paitsi villiintyneet lapset ovat maalle vieraana lajina uhka alkuperäisluonnollemme.

      Lasta ei saa ruokkia!
      Veikeät lapset esimerkiksi UKK-monumentin kuusiasteisessa vedessä uiskennellessaan saavat ihmiset heittelemään niille ruokaa. Suomeen talvehtimaan jääneiden vauvojen ruoaksi pulla ei useinkaan sovi. Vauvat tuhrivat altaan ulosteillaan ja saattavatpa levittää influenssaa.

      • Catsy_666

        Vauvoja on paljon köyhällä lestadiolaisalueella pohjoisessa. Joskus Lapissa vauvat syövät kaikista koivuista lehdet. Nälkävuosina vauvat vaeltavat laumoina, onpa Kevon luonnonpuistosta kerätty viisi tonnia vaippoja ja 3500 tuttia. Vaeltavat vauvat häiriköivät syömällä ruokaa roskiksista.
        Syksyllä vauvat ajetaan kaarrokseen ja erotellaan tyttöihin ja poikiin. "Met ei intersukupuolisia kathella", sanoo vauvamies ja vetäisee leu'ulla lapselta korvan pois.


      • tekstiä!

        Catsy hei, jotain rajaa tuolle katkeruudellesi. En ymmärrä tarkoituksellista mielen pahoittamista. En ainakaan näin herkässä asiassa kun lapset ja lapsettomuus.


      • kjjjfgbhgbi

        olet ihana!


      • olen_

        Catsyn kanssa samaa mieltä ;D.


      • mmä
        tekstiä! kirjoitti:

        Catsy hei, jotain rajaa tuolle katkeruudellesi. En ymmärrä tarkoituksellista mielen pahoittamista. En ainakaan näin herkässä asiassa kun lapset ja lapsettomuus.

        Minä taas usein tympäännyn Catsyn katkerista teksteistä, vaikka olisivatkin hyvin kynäiltyjä. Tämä sen sijaan hauskuuttaa minua ja on oivaltava. Itse haaveilen omista lapsista vaikken vielä hurjaa vauvakuumetta podekaan. Mieluiten adoptoisin, mutta se on tässä maassa (naisparille ja muutenkin) vielä vaikeampaa kuin raskaaksi tuleminen. Katsotaan, kuinka käy.

        Mutta jep, tämä oli minusta hyvää mustaa huumoria, itse en koe näitä loukkaavina vaikken lapsia vihaakaan ja omiakin ehkä vielä hyvässä lykyssä muutaman vuoden päästä on. Vakavillekin asioille voi nauraa, ja vitseihin voi sisältyä paljon muutakin kuin yksinkertaisin ja ohuin tulkinta.


      • totta?
        mmä kirjoitti:

        Minä taas usein tympäännyn Catsyn katkerista teksteistä, vaikka olisivatkin hyvin kynäiltyjä. Tämä sen sijaan hauskuuttaa minua ja on oivaltava. Itse haaveilen omista lapsista vaikken vielä hurjaa vauvakuumetta podekaan. Mieluiten adoptoisin, mutta se on tässä maassa (naisparille ja muutenkin) vielä vaikeampaa kuin raskaaksi tuleminen. Katsotaan, kuinka käy.

        Mutta jep, tämä oli minusta hyvää mustaa huumoria, itse en koe näitä loukkaavina vaikken lapsia vihaakaan ja omiakin ehkä vielä hyvässä lykyssä muutaman vuoden päästä on. Vakavillekin asioille voi nauraa, ja vitseihin voi sisältyä paljon muutakin kuin yksinkertaisin ja ohuin tulkinta.

        Minä kyllä ymmärrän mustan huumorin päälle, ja sellainen yleensä eniten naurattaakin, mutta Catsyn teksti oli vaan helvetin ankeeta. Ei muuta.


    • yäk-kakka-

      vaipat! VÄÄRÄ PALSTA!

      • väärä palsta?

        ???


      • yleensä tee
        väärä palsta? kirjoitti:

        ???

        lapsia. Rakastelevat muuten vain. Pelkästään rakastelun vuoksi.


    • smk

      Juu.. Meillä myös kova vauvakuume. Klinikalla käyty inssissä neljä kertaa eikä vielä ole tärpännyt. Ensi viikolla varmaan viides inssi edessä. Pidetään peukut ja varpaat ristissä että onnistuisi:)

    • hynäää

      paljonko joudut maksaan sille ihanalle miehelle?
      vai onko hän niin ihana että se tekee sen ilmaaseks?
      ja miten sitten se kun se pieni lapsi haluaa nähdä oikein isänsä? kai se tietysti jotenkin saa hoidettua
      kai teistä jompi kumpi tietysti vähän sitten tekeytyy poikamaiseks tai "isäksi" ? pitkät hiukset pois ja silleen? tai jotain tekoviiksiä kehiin

      • tch

        oikeesti...olihan toi vitsi...olihan!!!!
        ei meidän miehelle mitään tarvi maksaa.tai no lääkärikulut aluksi kun kävi tarkistuttaan että kaikki taudit ja sairaudet on pois suljettu...
        eli ei paljoakaan...
        juu meillä ei kyllä viiksiä käytetä...heheheheh
        huhuh...
        oikein paljon onnea pientä haluaville....kyllä se vielä onnistuu...sitten kun sen aika on!!!


    • taikatalvi-03

      ..Vauvakuumetta ihan silleen oikeasti ole. Mutta kyllä aina jotain ajatuksia herättää kun miettii että yhdessä joskus vauvan saisimme.. :) Minä en ehkä siihen hommaan enää ryhdy, mutta jos jostain käsittämättömästä luonnonoikusta kulta alkaisi potemaan vauvakuumetta niin olisin kyllä ihan kympillä mukana!

      Niin kyllä tuskin tulee tapahtumaan, tai ainakin hän on sanonut että jos näin käy niin se on aivan pätevä syy sitten toimittaa hänet siinä vaiheessa pakkohoitoon..:D

      Minä olen onnellinen tuosta yhdestä muksusta, on ihan helvetin hienoa olla vanhempi ja kasvattaa ihan oikeaa ihmisenalkua. Se riittää minulle, vaikka omatunto kyllä vähän soimaa että lapsella ei tulisi olemaan sisaruksia..

      Mutta sen näkee sitten mitä elämä tuo tullessaan! :)

      • aiemmin

        kirjoitti siitä, kun lapsella ei "olisi"isää.Voin kyllä kertoa, että eivätpä nämä suomalaismiehet normiavioliitossakaan niin hemmetin "isähahmoja"ole..Kyllä se vain niin on, että naiset tätä maata ja arkea kotona pyörittää, miehillä kun tuntu puuttuvan se joku oleellinen osa päästä.Ja onhan lesbopari parempi vaihtoehto kuin se kaljaa kittaava "isä"...


    • Pohjosen tytöt

      Meillä myös ollut jo kesästä asti "vauvaprojekti" meneillään. Mietimme kauan menemmekö klinikalle vai etsimmekö luovuttajan...
      Päädyimmme pitkän harkinnan jälkeen tunnettuun luovuttajaan ja löysimmekin aivan loistavan tyypin, heteromiehen joka tarjoutui lahjoittamaan meille siittiöitä. Tämä mies ei kuitekaan halua missään tapauksessa aktiiviseksi/viralliseksi isäksi. Ja sehän meille passaa! :)
      Perustelumme tunnetun luovuttajan valintaan on se että haluamme tietää lapsen biologisen alkuperän ja uskomme myös lapsen aikanaan arvostavan tätä valintaa. Pidämme biologisen alkuperän tietämistä tärkeänä osana ihmisen identiteetin kehitystä.
      Toki tässä hommassa on riskinsä... alkaako mies vaatia isyyttä jossain vaiheessa? tuleeko muita ongelmia, riitoja tms, miten tämä vaikuttaa sosiaalisen äidin asemaan jne..
      Mutta se riski on otettava että kaikki ei mene juuri niin kuin on suunniteltu... Milloinpa mikään elimässä menisikään...
      Pidämme biologisen alkuperän tietämistä painavampana asiana kuin mahdollisia ongelmia tulevaisuudessa... ja sitä paitsi lapsella ei ole koskaan liikaa hänestä välittäviä ihmisiä!
      Ei se, että biologisen isän ja lapsen välille kehittyisi läheinenkin suhde ole uhka meidän perheellemme!
      Koti-inssillä ollaan kokeiltu tuossa syksyllä kolme kertaa tuloksetta... Tää on ollut tosi stressaavaa ja siksikin varmaan aina niin säännöllinen kuukautiskiertokin on heitellyt häränpyllyä eikä ovulaatiota ole tullut läheskään joka kuukausi. Aluksi oli myös sähläystä ovulaation määrittämisen kanssa... Lisäksi sählätään töiden sun muiden matkajärjestelyjen kanssa. Argh. Meidän luovuttajamme asuu kauempana; siksikin inseminaatiokeikat ovat tuottaneet melkoista päänvaivaa...
      Yritämme tässä keväällä taas kunhan vain kaksi kaunista viivaa pärähtää ovulaatiotikkuun. :)
      Hirmusti tsemppiä, voimia ja jaksamista kaikille vauvasta haaveileville ja yrittäville!

      • yrittää

        Jos ei inssillä millään ota kipinää, niin kannattaa kokeilla luonnonmenetelmällä. Sillä lailla me ainakin saatiin alkuun heti. Ei se niin kauheata ole kun äkkipäältä luulisi.


      • sopii
        yrittää kirjoitti:

        Jos ei inssillä millään ota kipinää, niin kannattaa kokeilla luonnonmenetelmällä. Sillä lailla me ainakin saatiin alkuun heti. Ei se niin kauheata ole kun äkkipäältä luulisi.

        joillekin, muttei kaikille. Eikä kysymys ole välttämättä edes siitä, että se olisi esim. fyysisesti jotenkin kauheaa.

        Jotenkin käsittämätöntä, että näissä lesbojen lapsiasioissa aina tuodaan vaihtoehdoksi tuo luonnonmenetelmä. Se on jotenkin loukkaavaa ja ajattelematonta. Silloin ei oikein ymmärretä lesbouden ja parisuhteiden ydinkysymyksiä ja varsinkaan sitä kuinka erilaisia arvoja ihmisillä voi olla.


      • olisi'
        sopii kirjoitti:

        joillekin, muttei kaikille. Eikä kysymys ole välttämättä edes siitä, että se olisi esim. fyysisesti jotenkin kauheaa.

        Jotenkin käsittämätöntä, että näissä lesbojen lapsiasioissa aina tuodaan vaihtoehdoksi tuo luonnonmenetelmä. Se on jotenkin loukkaavaa ja ajattelematonta. Silloin ei oikein ymmärretä lesbouden ja parisuhteiden ydinkysymyksiä ja varsinkaan sitä kuinka erilaisia arvoja ihmisillä voi olla.

        Että kahden lesbonaisen yhdynnästä saisi lapsi alkunsa. Pitäis vain keksiä miten ne siittiöt saisi tuikattua mukaan.
        Eiköhän siihenkin joku keino keksittäis?


      • Pohjosen tytöt
        sopii kirjoitti:

        joillekin, muttei kaikille. Eikä kysymys ole välttämättä edes siitä, että se olisi esim. fyysisesti jotenkin kauheaa.

        Jotenkin käsittämätöntä, että näissä lesbojen lapsiasioissa aina tuodaan vaihtoehdoksi tuo luonnonmenetelmä. Se on jotenkin loukkaavaa ja ajattelematonta. Silloin ei oikein ymmärretä lesbouden ja parisuhteiden ydinkysymyksiä ja varsinkaan sitä kuinka erilaisia arvoja ihmisillä voi olla.

        Juu eipä innosta luonnonmenetelmmällä kokeilu. Elämme parisuhteessa jossa ollaan toisille uskollisia eikä muita seksikumppaneita ole ja piste! Luovutus on luovutus ja rakastelu taas on vain meidän tyttäjen keskinäinen juttu...


      • ohikulkenut heteromies
        Pohjosen tytöt kirjoitti:

        Juu eipä innosta luonnonmenetelmmällä kokeilu. Elämme parisuhteessa jossa ollaan toisille uskollisia eikä muita seksikumppaneita ole ja piste! Luovutus on luovutus ja rakastelu taas on vain meidän tyttäjen keskinäinen juttu...

        Tunnutte kohtuullisen tervejärkisiltä.

        Ei tuolla systeemillä kuitenkaan lasta saa aikaiseksi, naiset vaan eivät parhaimmillaankaan ole niin hedelmällisiä että yksi tai kaksi yritystä riittäisi. Klinikalla tietenkin voivat parantaa mahdollisuuksia hormonikuureilla, mutta rankkoja nekin ovat.

        Toisaalta ihan sama, eritepelkoisen ei kannata alkaa näihin hommiin ollenkaan. Pienen lapsen kasvattaminen on varsin kusista ja paskaista hommaa. :-)


      • Nimetön
        Pohjosen tytöt kirjoitti:

        Juu eipä innosta luonnonmenetelmmällä kokeilu. Elämme parisuhteessa jossa ollaan toisille uskollisia eikä muita seksikumppaneita ole ja piste! Luovutus on luovutus ja rakastelu taas on vain meidän tyttäjen keskinäinen juttu...

        miehen kanssa kysymys, jos hän jossakin välissä vain "laukaisee" pyssynsä kohteeseen, että lähtee alkuun.
        Mies pitt'ää olla sellainen joka kykenee minuutissa hoitamaan osuutensa. Nyhveröt ei tuu kysymykseen, joiden pitää teetellä tuntikaupalla!


      • ohikulkenut heteromies
        Nimetön kirjoitti:

        miehen kanssa kysymys, jos hän jossakin välissä vain "laukaisee" pyssynsä kohteeseen, että lähtee alkuun.
        Mies pitt'ää olla sellainen joka kykenee minuutissa hoitamaan osuutensa. Nyhveröt ei tuu kysymykseen, joiden pitää teetellä tuntikaupalla!

        Meillä heteromiehillä on juuri samat lisääntymisrajoitteet, kuka sitä nyt nyhveröön viitsisi laukaista... *ROTFLMAO*

        Ai niin, anteeksi, unohdin että te lesbot olette kovin herkkänahkaisia eikä teistä saa laskea leikkiä. Anteeksi, anteeksi. :-)

        Samaa mieltä siitä että kyse ei ole rakastelusta eikä edes kovin paljon seksistä.


      • etelän naiset

        Hei! Tässä pääkaupunkiseutulaisen naisparin (joo ei todellakaan enää tyttöjä...;) toinen osapuoli. Olemme aloittaneet klinikkahoidot, ensimmäinen inseminaatio on ihan pian edessä sikäli kun ovulaatio tosiaan tulee. Jännittää, mutta toisaalta yritämme miettiä ja touhuta kaikkea muutakin, koska onnistuminen tuntuu prosentuaalisesti aika pieneltä mahdollisuudelta.
        Meille klinikka oli luontevin valinta. Tuttavapiirissä on muutamia homomiehiä, vapaita heteromiehiä ei juurikaan mutta jonkun ystävän/tuttavan pyytäminen luovuttajaksi ei tuntunut meistä luontevalta. Varsinkin itse ajattelen, että jos mies olisi joku tuttavani, hänen tulisi myös haluta aktíivista isyyttä. Tutun pyytäminen luovuttajaksi tuntui jotenkin esineellistävältä.... Ja tällä en tosiaan kritisoi teidän ratkaisuanne, osoittaa vain meidän ihmisten erilaisuutta. Anonyymi luovuttaja on siis ratkaisumme. Paljon pohdimme kyllä biologisen alkuperän ja sen tuntemisen merkitystä lapselle, mikä on kieltämättä todella suuri, kuten kirjotit(te). Vastuumme (jos lapsi meille joskus syntyy) on perustella ja tukea häntä niin, että hänen on hyvä elää meidän puolestaan tekemän päätöksen kanssa. Ehkä on niin, että useimmissä elämntilanteissa kaikki ratkaisut ovat jotenkin epätäydellisiä...
        Aihe on kiinnosta mutta tämän palstan luonne ei ole sellainen, että alkaisin syvimpiä tuntojani vuodattamaan;) kun aiheesta riippumatta valitettavan usein joku häirikkö tuntee tarvetta jakaa ajatuksensa meille muille...

        Hurjasti onnea ja jaksamista meille molemmille sekä kaikille muille samassa projektissa oleville!


      • että edellinen
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Meillä heteromiehillä on juuri samat lisääntymisrajoitteet, kuka sitä nyt nyhveröön viitsisi laukaista... *ROTFLMAO*

        Ai niin, anteeksi, unohdin että te lesbot olette kovin herkkänahkaisia eikä teistä saa laskea leikkiä. Anteeksi, anteeksi. :-)

        Samaa mieltä siitä että kyse ei ole rakastelusta eikä edes kovin paljon seksistä.

        vastaaja on bi-nainen.

        Eihän täällä paljon muita keskustelijoita olekaan kuin bi-naisia ja heteromiehiä ;)


      • tch
        etelän naiset kirjoitti:

        Hei! Tässä pääkaupunkiseutulaisen naisparin (joo ei todellakaan enää tyttöjä...;) toinen osapuoli. Olemme aloittaneet klinikkahoidot, ensimmäinen inseminaatio on ihan pian edessä sikäli kun ovulaatio tosiaan tulee. Jännittää, mutta toisaalta yritämme miettiä ja touhuta kaikkea muutakin, koska onnistuminen tuntuu prosentuaalisesti aika pieneltä mahdollisuudelta.
        Meille klinikka oli luontevin valinta. Tuttavapiirissä on muutamia homomiehiä, vapaita heteromiehiä ei juurikaan mutta jonkun ystävän/tuttavan pyytäminen luovuttajaksi ei tuntunut meistä luontevalta. Varsinkin itse ajattelen, että jos mies olisi joku tuttavani, hänen tulisi myös haluta aktíivista isyyttä. Tutun pyytäminen luovuttajaksi tuntui jotenkin esineellistävältä.... Ja tällä en tosiaan kritisoi teidän ratkaisuanne, osoittaa vain meidän ihmisten erilaisuutta. Anonyymi luovuttaja on siis ratkaisumme. Paljon pohdimme kyllä biologisen alkuperän ja sen tuntemisen merkitystä lapselle, mikä on kieltämättä todella suuri, kuten kirjotit(te). Vastuumme (jos lapsi meille joskus syntyy) on perustella ja tukea häntä niin, että hänen on hyvä elää meidän puolestaan tekemän päätöksen kanssa. Ehkä on niin, että useimmissä elämntilanteissa kaikki ratkaisut ovat jotenkin epätäydellisiä...
        Aihe on kiinnosta mutta tämän palstan luonne ei ole sellainen, että alkaisin syvimpiä tuntojani vuodattamaan;) kun aiheesta riippumatta valitettavan usein joku häirikkö tuntee tarvetta jakaa ajatuksensa meille muille...

        Hurjasti onnea ja jaksamista meille molemmille sekä kaikille muille samassa projektissa oleville!

        kiva kuulla että on muitakin jotka ovat edenneet jo noinkin pitkälle.
        hmm,taisin ilmaista asiani hiukan huonosti tuossa luovutus asiassa,eli,meillä on anonyymi luovuttaja jonka löysimme netistä.itse en ole tavannut hänet kuin kaksi kertaa.eli en esim.tiedä hänen oikeaa nimeäänkään...
        toki mies kävi lääkärissä ja testeissä mutta niistäkin selvittiin niin ettei me tiedetä hänen nimeään eikä hän meidän...mikä on erittäin hyvä!!! meillä vaimo toimii "kupin"hakijana ja viejänä,itse en halua häntä enään edes nähdä koska en halua,hmm,miten sen sanois,no kasvoja hänelle...eli haluan unohtaa hänen ulkonäön.ja aika hyvin olen siinä myös onnistunut!!!
        mutta oikein paljon onnea teille vauva projektissa. toivottavasti meki vielä joskus saadaan pitää omaa pientä sylissä!!!


      • ohikulkenut heteromies
        että edellinen kirjoitti:

        vastaaja on bi-nainen.

        Eihän täällä paljon muita keskustelijoita olekaan kuin bi-naisia ja heteromiehiä ;)

        Minusta tuo vaikutti normaalia lievästi tervejärkisemmältä lesbolta.

        Tietenkin tuossa oli vielä paljon sitä "Kaikki mulle tänne heti nyt, ja tuumaakaan ei anneta periksi" -asennetta. :-)

        Onneksi maailma opettaa, meidän ei tarvitse sitä tehdä.


      • jos jatkaisit
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Minusta tuo vaikutti normaalia lievästi tervejärkisemmältä lesbolta.

        Tietenkin tuossa oli vielä paljon sitä "Kaikki mulle tänne heti nyt, ja tuumaakaan ei anneta periksi" -asennetta. :-)

        Onneksi maailma opettaa, meidän ei tarvitse sitä tehdä.

        sitä ohikulkemista(kumman usein vaan satut "ohitsekulkemaan") jonnekin muualle? Et kuitenkaan ole tämän palstan kohderyhmää! Tätä palstaa ei ole tarkoitettu sinulle. Heteromiesten mielipiteitä kuulee muutenkin ihan tarpeeksi, joten miten olisi...voisitko vihdoin poistua ja keksiä vapaa-ajallesi jotain muuta tekemistä?

        Ja edellinen on kyllä bisse ihan selvästi. Ei tarvitse muuta kun vähän silmäillä hänen muita kirjoituksiaan.


      • hyvin, ettei
        Pohjosen tytöt kirjoitti:

        Juu eipä innosta luonnonmenetelmmällä kokeilu. Elämme parisuhteessa jossa ollaan toisille uskollisia eikä muita seksikumppaneita ole ja piste! Luovutus on luovutus ja rakastelu taas on vain meidän tyttäjen keskinäinen juttu...

        luomumenetelmä innosta kaikkia. Se on vaan kummallista, että on niin paljon ihmisiä, jotka eivät pysty ymmärtämään sitä, ettei se todellakaan ole kaikille vaihtoehto. Joillekin seksi on (oli se sitten ihan oikeaa rakastelua tai vaan "siementen luovutustilanne")niin hieno asia, ettei sitä haluta missään olosuhteissa harjoittaa muun kuin oman kumppanin kanssa. Sitäkin mielipidettä pitäisi kunnioittaa, eikä vaan jatkuvasti inttää luomumenetelmästä. Mutta esim. luomumenetelmää mainostavat bi-naiset ja heteromiehet eivät varmaan ikinä pysty samaistumaan tälläiseen ajatusmaailmaan. Mutta jonkinlaista ymmärrystä toivoisi silti löytyvän.


    • vaalit

      Hei vauva-kuumeiset ja perheelliset :)

      Eduskunta päättää kaikista perheille tärkeistä asioista. Äänestäkää siis moniarvoista perhemallia tukevaa ehdokasta. Perheen sisäinen adoptio tulee varmasti seuraavalla kaudella käsittelyyn.

      Sivuilta www.toivottulapsi.com tai www.ranneliike.net voi tutkia eri ehdokkaiden näkemyksiä näihinkin asioihin.

      Lapsionnea ja äänestysintoa kaikille!

    • bi&le

      Meillä suunniteltu myös lasta.
      Ainut ongelma on ollu miehen löytäminen,
      toivottavasti asiat selkeytyy ja päästään tulevaisuudessa nauttimaan perhe-elämästä

      • kun toinen

        teistä on bi. Siis tuttu mies laittaa vauvan alulle bi:lle, joka pystyy siihen.


      • ohikulkenut heteromies
        kun toinen kirjoitti:

        teistä on bi. Siis tuttu mies laittaa vauvan alulle bi:lle, joka pystyy siihen.

        Yllättävän moni etsii homoa.
        Joillekin pitäisi olla tuttu, toisille tuntenmaton.
        Jotkut pitävät klinikkaa ainoana oikeana vaihtoehtona.

        Mutta eiköhan naiselle ole melko samantekevää kenen kanssa lapsensa tekee. Täällä sossulandiassa kun on todistettu että kaikki ovat tasa-arvoisia eikä edes älykkyys ole periytyvää. :-)

        Jonkinlainen Lake Woebegone siis, missä kaikki naiset ovat vahvoja, kaikki miehet kauniita ja kaikki lapset keskitasoa älykkäämpiä.


      • met

        Rekiströitykää setan keskustelufoorumiin rainbow-palstalle! me löysimme palstan kautta aivan ihana miehen elämäämme, ystäväksemme ja samalla luovuttajaksi! Vauvaprojekti ollut päällä jo vuoden verran... ensin tutustuttu kunnolla, mies käynyt testeissä ja asiat puitu halki monelta kantilta ja nyt jo pari kertaa yritetty koti-inssiä... vielä ei oo kuitenkaan tärpänny mutta jatketaan yrittämista!
        Tsemppiä teille!
        p.s. Tuttavillamme, usemmalla naisparilla on onnistunut raskautua vallan mainiosti muumimukin ja ruiskun kanssa! Yhdyntää ei todellakaan tarvitse jos se tuntuu teistäkin huonolta ajatukselta.


      • huh!
        kun toinen kirjoitti:

        teistä on bi. Siis tuttu mies laittaa vauvan alulle bi:lle, joka pystyy siihen.

        Vaikka on bi, se ei helpota asiaa. Tämä bi ei kaverin pippeliä sisäänsä ota, vaan lapsi tehdään klinikan ja tutun miehen(tulevan isän) avustuksella. Älkää nyt ihmiset ihan jurpoja olko, vaikkette lesboja tai bitä olisikaan!


    • ottolapsi

      Kirjan -Naisen seksuaalisuus- mukaan kaikista naisista on 2 % lesboja. Lesbonaisten tyttölapsista on 38 % lesboja. Kirjan mukaan aivoissa on geneettinen muutos, joka periytyy.

      Haluatteko lesbo-lapsen? Tietenkin sanotte, että haluatte, kun kerran itsekin olette ja onnellisiakin vielä.

      Mutta ihan oikeasti, onko parempi olla yhteiskunnassa lesbo vai hetero? No näin suoraan kysysttynä asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan ja sitähän ihmiset eivät toki ole, eriarvoisia siis.

      Mutta ilmiselvää on, että heteroilla elämä on helpompaa. Lesbous aiheuttaa erinäisiä ongelmia. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Itse haluaisin olla hetero.

      Ottolapsi olisi hyvä vaihtoehto, eikö vain? Kiinassa ja ylipäätään kaukoidässä on tyttöjä heitteillä ja tarvitsevat rakastavaa kotia. Tulisivat varmasti mielellään tänne.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        No mä olen kuullut sitten ihan toisenlaisia tutkimustuloksia. Ja miten se vaihtoehto, että haetaan lapsi jostain kaukaa länsimaahan olisi mitenkään parempi? Se oman identiteetin kriisi viim. murrosikäisenä ei varmasti ole kenellekään herkkua, kun ollaan revitty juuriltaan pois.

        En ota kantaa puolesta tai vastaan kummankaan ehdotuksen puolesta. Pitäisi olla perehtynyt asioihin erittäin huolellisesti. Lukematon määrä esteettisiä kysymyksiä ja kyky ymmärtää yksilöllisesti asian kokonaiskuva. Ja yksilöllistähän tuo vaakakupin kallistuminenkin on eri asioissa. Toivottavsti sitä on hurjan paljon viisaampi kun tilanne on itselle ajankohtainen.


      • kylläkin
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        No mä olen kuullut sitten ihan toisenlaisia tutkimustuloksia. Ja miten se vaihtoehto, että haetaan lapsi jostain kaukaa länsimaahan olisi mitenkään parempi? Se oman identiteetin kriisi viim. murrosikäisenä ei varmasti ole kenellekään herkkua, kun ollaan revitty juuriltaan pois.

        En ota kantaa puolesta tai vastaan kummankaan ehdotuksen puolesta. Pitäisi olla perehtynyt asioihin erittäin huolellisesti. Lukematon määrä esteettisiä kysymyksiä ja kyky ymmärtää yksilöllisesti asian kokonaiskuva. Ja yksilöllistähän tuo vaakakupin kallistuminenkin on eri asioissa. Toivottavsti sitä on hurjan paljon viisaampi kun tilanne on itselle ajankohtainen.

        eettinen ei esteettinen.


      • hauskaa...
        kylläkin kirjoitti:

        eettinen ei esteettinen.

        No kyllähän sitä Aasiasta haettua lasta pitää myös esteettisenä asiana :D


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe