isäpuolen tytär.

jenniina.

En oikeen tiennyt minne laittaa tämän ongelman mut laitoin sen sitten tänne.Mulla on tälläinen pieni ongelma joka myöhemmin muuttui suureksi.Mun äiti meni yhteen paljon nuoremman miehen kanssa mitä äiti oli.Mä oikeesti vihasin sitä ajatustakin asuu sen miehen luona koska mun oma isä oli kuollut ja musta tuntui huonolta.No se mies on tosi ihana ja mukava.Mulla on todella lämpimät välit sen kanssa ja meillä oli alusta alkaen tosi hyvä kemia. Koen sen isäksi. Mut sen tytär on ihan hirveä! se on 13 vuotias ja se on kauhukakara. mä olen sen vastakohta. Se kutsuu mua kauheilla nimityksillä kuten:Vitun huora ja uhkailee mua kaikella kamalalla. että se poikaystävä hakkaa mut jos kerron isälle ym. Sen poikaystävää pelkään. siitä uskoisinki et vois hakata mut.Sit se on selvästi mustasukkanen mulle ja sen isälle kun ne ei oo läheisiä.sen isä oli vaan jotain 16 kun sen tyttöystävä sai lapsen niin ei se oo oikeen hoitanut sitä kuin vasta hieman vanhempana. niillä ei oo koskaan toiminut. varsinkaan nyt kun se on kapinoiva.Se oikeen piinaa mua, äiti luulee että tullaan toimeen.oikeesti se on ihan hirveä mulle. Sen veli asuu äitinsä luona ja sekin on mua vastaan Koska se on sanonut musta kamalia asioita. sen veli on pian 12,olen ite 16.Mitä mun pitäisi tehdä????? En tiedä tulisko tilanne pahemmaks jos kertoisin isäpuolelle kaikista uhkailuista ja kamalista asioista mitä se on sanonut mulle.

4

2778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Ei se poikaystävä sua hakkaa, jos siinä on vähänkään miestä.

• meetwurstinakki

Tietenkin isäpuolelle kertomisessa on se legendaarinen riski, että hän uskoo enemmän tytärtään, mutta toisaalta jos sinulla ja isäpuolella juttu luistaa hyvin, niin miksipä et voisi kertoa.. Ja luultavasti hän tuntee tyttärensä ainakin sen verran, että tietää tuommoisen onnistuvan häneltä.

Mutta sun kannattaa vaatia muutosta ja apua HETI, tai sitten pyytää isäpuolta pysymään vaiti. Se, että isäpuoli vain tietää asiasta, mutta ei kerro tytölle tietävänsä on tietenkin edistystä ja hyvä juttu, mutta ei se kamalasti poista sun ongelmaa.

Jos taas isäpuoli ottaa tytön puhutteluun ja homma on sitten isäpuolen osilta sillä hoidettu, niin minä en ainakaan uskaltaisi enää samassa talossa asua, sori pelottelu. Koska kosto voisi olla suloinen, niin sun pitäisi kehitellä joku mahdollisimman toimiva suunnitelma. Sitä voisitte vaikka isäpuolen kanssa suunnitella, ja äitisi voisitte ottaa mukaan myös.

Ehkä isäpuoli voisi puhua silleen vakavasti tyttärelleen teidän ja hänen elämäntilanteesta. Saattoihan vanhempienne yhteenmuutto olla järkytys hänellekin, tosin hieman erilainen, sillä hänen äitinsä elää ja se saattaa tuntua siltä, kuin sinä ja äitisi olisitte pilanneet hänen vanhempiensa suhteen, vaikka se suhde olisi kariutunut jostain ihan muusta syystä. Joillain vaan on se juttu, että on pakko etsiä joku syyllinen vaikka sitten väkisin..

Pitäkää semmoinen perhepalaveri, kokoontukaa vaikka yhdessä pöydän ääreen. Jos tyttö siinä näyttää sitten semmosta enkelinaamaa tai on silleen "ei tässä oo mitään hätää/puhuttavaa," niin sitten vaan astetta enemmän tunnetta peliin keskusteluun, kyyneleetkään ei pahitteeksi.

Yhdessä kirjassa sanottiin, että tommosessa tilanteessa ei pitäis suoraan syytellä, että "kuules nyt, anti olla vika kerta kun teet noin," vaan että kertoa silleen hienotunteisesti ja selittää vaikka esim. se, miksi sen vanhemmat eros, ja että se ei liittyny teihin (tai mistäs minä tiedän liittykö) ja muuta vastaavaa.. Silleen hienotunteisesti, mutta selvästi kuitenkin. Silleen "tiedän, että tää on sullekin outoa ja rankkaa, mutta sun ja meidän kaikkien täytyy vaan sopeutua tähän, plaplapla" kaikkea yhtä syvällistä..

Se on kuitenkin vaan pikkulikka vielä, angsti-ikä alkamassa ja sä oot jo iso. Ei se sais sun silmilles hyppiä, mutta et sä toisaalta itseäsikään saa siitä syyttää, koska onhan toi aika erikoista käytöstä mitä se tekee..

Ja isä vois tyttärensä kamaluudesta huolimatta antaa hänellekin huomiota ja sanoa, että välittää hänestäkin hirmusesti.

Minusta teidän kannattaisi perheen kesken tehdä jotain kivaa, niin perhessuhteenne tiivistyy ja sekin voisi auttaa ongelmaasi. Ja toki on myös kaikenmaailman perheterapiat, suosittelen harkitsemaan vakavasti, jos mikään ei onnistu.

Joo sori tuli pitkä, enkä jaksa tarkistaa mitä ihmettä oon kirjottanut.

• ...........

Kuinka vanha olet kun se ei tekstistä käyny ilmi.

Kun olette syömässä (kaikki paikalla), niin ota asia vaan ihan yht'äkkiä puheeksi. Kerro ensin haukkumisista ja sitten lopeta juttu sanoen; "Ainiin, pyydäppä miehistä poikaystävääs lainaamaan sulta hametta jos se meinaa mut hakata. Kasvappa samalla itsekkin aikuiseksi."

• khihhih

Luitko aiheen aloittajan kertomuksen loppuun? Siellä lukee, että hän on 16.v :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe