isäpuolen tytär.

jenniina.

En oikeen tiennyt minne laittaa tämän ongelman mut laitoin sen sitten tänne.Mulla on tälläinen pieni ongelma joka myöhemmin muuttui suureksi.Mun äiti meni yhteen paljon nuoremman miehen kanssa mitä äiti oli.Mä oikeesti vihasin sitä ajatustakin asuu sen miehen luona koska mun oma isä oli kuollut ja musta tuntui huonolta.No se mies on tosi ihana ja mukava.Mulla on todella lämpimät välit sen kanssa ja meillä oli alusta alkaen tosi hyvä kemia. Koen sen isäksi. Mut sen tytär on ihan hirveä! se on 13 vuotias ja se on kauhukakara. mä olen sen vastakohta. Se kutsuu mua kauheilla nimityksillä kuten:Vitun huora ja uhkailee mua kaikella kamalalla. että se poikaystävä hakkaa mut jos kerron isälle ym. Sen poikaystävää pelkään. siitä uskoisinki et vois hakata mut.Sit se on selvästi mustasukkanen mulle ja sen isälle kun ne ei oo läheisiä.sen isä oli vaan jotain 16 kun sen tyttöystävä sai lapsen niin ei se oo oikeen hoitanut sitä kuin vasta hieman vanhempana. niillä ei oo koskaan toiminut. varsinkaan nyt kun se on kapinoiva.Se oikeen piinaa mua, äiti luulee että tullaan toimeen.oikeesti se on ihan hirveä mulle. Sen veli asuu äitinsä luona ja sekin on mua vastaan Koska se on sanonut musta kamalia asioita. sen veli on pian 12,olen ite 16.Mitä mun pitäisi tehdä????? En tiedä tulisko tilanne pahemmaks jos kertoisin isäpuolelle kaikista uhkailuista ja kamalista asioista mitä se on sanonut mulle.

4

2727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

      Ei se poikaystävä sua hakkaa, jos siinä on vähänkään miestä.

    • meetwurstinakki

      Tietenkin isäpuolelle kertomisessa on se legendaarinen riski, että hän uskoo enemmän tytärtään, mutta toisaalta jos sinulla ja isäpuolella juttu luistaa hyvin, niin miksipä et voisi kertoa.. Ja luultavasti hän tuntee tyttärensä ainakin sen verran, että tietää tuommoisen onnistuvan häneltä.

      Mutta sun kannattaa vaatia muutosta ja apua HETI, tai sitten pyytää isäpuolta pysymään vaiti. Se, että isäpuoli vain tietää asiasta, mutta ei kerro tytölle tietävänsä on tietenkin edistystä ja hyvä juttu, mutta ei se kamalasti poista sun ongelmaa.

      Jos taas isäpuoli ottaa tytön puhutteluun ja homma on sitten isäpuolen osilta sillä hoidettu, niin minä en ainakaan uskaltaisi enää samassa talossa asua, sori pelottelu. Koska kosto voisi olla suloinen, niin sun pitäisi kehitellä joku mahdollisimman toimiva suunnitelma. Sitä voisitte vaikka isäpuolen kanssa suunnitella, ja äitisi voisitte ottaa mukaan myös.

      Ehkä isäpuoli voisi puhua silleen vakavasti tyttärelleen teidän ja hänen elämäntilanteesta. Saattoihan vanhempienne yhteenmuutto olla järkytys hänellekin, tosin hieman erilainen, sillä hänen äitinsä elää ja se saattaa tuntua siltä, kuin sinä ja äitisi olisitte pilanneet hänen vanhempiensa suhteen, vaikka se suhde olisi kariutunut jostain ihan muusta syystä. Joillain vaan on se juttu, että on pakko etsiä joku syyllinen vaikka sitten väkisin..

      Pitäkää semmoinen perhepalaveri, kokoontukaa vaikka yhdessä pöydän ääreen. Jos tyttö siinä näyttää sitten semmosta enkelinaamaa tai on silleen "ei tässä oo mitään hätää/puhuttavaa," niin sitten vaan astetta enemmän tunnetta peliin keskusteluun, kyyneleetkään ei pahitteeksi.

      Yhdessä kirjassa sanottiin, että tommosessa tilanteessa ei pitäis suoraan syytellä, että "kuules nyt, anti olla vika kerta kun teet noin," vaan että kertoa silleen hienotunteisesti ja selittää vaikka esim. se, miksi sen vanhemmat eros, ja että se ei liittyny teihin (tai mistäs minä tiedän liittykö) ja muuta vastaavaa.. Silleen hienotunteisesti, mutta selvästi kuitenkin. Silleen "tiedän, että tää on sullekin outoa ja rankkaa, mutta sun ja meidän kaikkien täytyy vaan sopeutua tähän, plaplapla" kaikkea yhtä syvällistä..

      Se on kuitenkin vaan pikkulikka vielä, angsti-ikä alkamassa ja sä oot jo iso. Ei se sais sun silmilles hyppiä, mutta et sä toisaalta itseäsikään saa siitä syyttää, koska onhan toi aika erikoista käytöstä mitä se tekee..

      Ja isä vois tyttärensä kamaluudesta huolimatta antaa hänellekin huomiota ja sanoa, että välittää hänestäkin hirmusesti.

      Minusta teidän kannattaisi perheen kesken tehdä jotain kivaa, niin perhessuhteenne tiivistyy ja sekin voisi auttaa ongelmaasi. Ja toki on myös kaikenmaailman perheterapiat, suosittelen harkitsemaan vakavasti, jos mikään ei onnistu.

      Joo sori tuli pitkä, enkä jaksa tarkistaa mitä ihmettä oon kirjottanut.

    • ...........

      Kuinka vanha olet kun se ei tekstistä käyny ilmi.


      Kun olette syömässä (kaikki paikalla), niin ota asia vaan ihan yht'äkkiä puheeksi. Kerro ensin haukkumisista ja sitten lopeta juttu sanoen; "Ainiin, pyydäppä miehistä poikaystävääs lainaamaan sulta hametta jos se meinaa mut hakata. Kasvappa samalla itsekkin aikuiseksi."

      • khihhih

        Luitko aiheen aloittajan kertomuksen loppuun? Siellä lukee, että hän on 16.v :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe