Meillä on 9kk ikäinen liikavarvas kollipoika. Etutassuissa on "peukut" eli yhteensä 6 varvasta ja kynttä. Takatassuissa 5 varvasta.
Ongelma on etutassujen yksi varvas, joka on "peukun" ja "etusormen" välissä ja se on niin lyhyt, että kynsi ei osu kävellessä ja raapiessa mihinkään. Näin siis kynsi kasvaa pituutta, mutta ei kulu luonnollisesti. Olen leikannut kynttä lyhyemmäksi, koska muuten se kasvaisi kiinni tassunpohjaan. Kynsi on myös huomattavan paksu muihin kynsiin verrattuna. Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa liikavarvaskisujen kanssa?
Olen kuullut, että Suomessa on kissojen kynsien poistaminen laitonta, mutta erityisluvalla mahdollista. Toistaiseksi kynsi ei ole kiusannut Elvistä, mutta se on vielä aika nuori. Kokemuksia? Kiitos!
Liikavarpaat
4
1800
Vastaukset
- Jossu
Vie kisu lääkärille, joka voi varmasti auttaa asiassa! Jos kynsi on haitallinen kissalle se varmasti poistetaan.
Käsittääkseni kuusivarpaiset kissat ovat sukusiittoisia, onko tietoa tällaisesta mahdollisuudesta? Sukusiittoisuuden mukana voi tulla muitakin ongelmia eli kannattaa antaa lääkärin tehdä samalla yleinen terveystarkastus =0)- tassu
mulla on 14v kolli kisu.Panin paremmaks,sillä on 7 varvasta,ja kynttä.Eikä mitään ongelmia tassujen kanssa,kunha vaan silloin tällöin nappasen niitä lyhyemmiksi.Sehän ei saa niitä vedettyä sisään,joten hauska rapse kuuluu kun se kävelee,jos ne ovat liian pitkät.Ne tarttuvat myös mattoihin helpostipitkinä ,ja sehän ei ole kivaa.En tiedä tuosta sukusiittoisuudesta,tämä musta peijooni on ihan normaali ihana katti.Ai niin on sillä 5valkoista karvaa rinnassa!!!
- Elvis
Kiitos vastauksesta!
Sisäsiittoisuudesta Eikan kohdalla en tiedä, mutta asianmukaiset lääkärintarkastukset sun muut on kyllä kunnossa. Ekalla lääkärikäynnillä lääkäri tunnusteli nimenomaan kaikki muut luut ja paikat, että muita "epämuodostumia" ei ole.
- sani
Tämmöinen tapaus olisi sellainen , johon mielestäni tuo declawing sopisi.
Ei olisi laiton kun kerran todellista haittaa on.
Muistaakseni nämä varvaskissat kuuluvat geenivirheen piiriin, olisikohan tuo jo mainittu sisäsiittoisuuskin rasitteena.
Ei muuta kuin lekuriin hoitamaan vaiva pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842