auringonkukasta

---------

olen siis idättänyt auringonkukan siemeniä, ja ajattelin niitä antaa kaneille, mutta tuli mieleen että ihan kuin olisin jostain lukenut, että jonkun tietyn mittasia ei enää sais antaa,et vaan niitä pieniä,, onko tämä totta vai muistanko ihan väärin?

8

3707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

minun tietääkseni niitä ei saisi antaa kaneille koska ne lihottavat. ei ole hyväksi.

• Kanistus

Minä luulin, että itse siemenet ovat lihottavia (rasvaisia). Ovatko idutkin rasvaisia?...ei kai.

• kaniini85
        Kanistus kirjoitti:

Minä luulin, että itse siemenet ovat lihottavia (rasvaisia). Ovatko idutkin rasvaisia?...ei kai.

ei ne itse kasvit ole rasvaisia. ja auringonkukkaa voi syöttää kyllä minkäkokoisena vaan. minun kanit ovat syöneet jopa ihan itse kukkaakin, eikä ole kuolleet.

• minäsevain
        kaniini85 kirjoitti:

ei ne itse kasvit ole rasvaisia. ja auringonkukkaa voi syöttää kyllä minkäkokoisena vaan. minun kanit ovat syöneet jopa ihan itse kukkaakin, eikä ole kuolleet.

tää nyt ei vastaa sun kysysmykseen mutta kerronpa nyt yhen auringonkukkaan ja kaniini liityvän hauskan jutun :D ! minun piti (jo edesmenneen :( ) kanini Noen kanssa ottaa "herkkä kuva" yhdessä minä ,Noki ja auringonkukka,mutta kuvista tuli "epäonnistuneita" koska joka kuvassa kanini vain söi auringonkukkaa tapansa mukaan koska se oli aivan älytön syöppö ! :D :)

• kanitus
        minäsevain kirjoitti:

tää nyt ei vastaa sun kysysmykseen mutta kerronpa nyt yhen auringonkukkaan ja kaniini liityvän hauskan jutun :D ! minun piti (jo edesmenneen :( ) kanini Noen kanssa ottaa "herkkä kuva" yhdessä minä ,Noki ja auringonkukka,mutta kuvista tuli "epäonnistuneita" koska joka kuvassa kanini vain söi auringonkukkaa tapansa mukaan koska se oli aivan älytön syöppö ! :D :)

Kyllä idätettyjä auringonkukansiemeniä voi syöttää siinä missä raeruohoakin.
        Itäminen muuttaa siemenen ravintoarvoja ja koostumusta huimasti, taimi ei ole enää rasvainen, vaan ihan terveellinen kanille.
        Kauraakin voi kasvattaa.

• voi,
        kanitus kirjoitti:

Kyllä idätettyjä auringonkukansiemeniä voi syöttää siinä missä raeruohoakin.
        Itäminen muuttaa siemenen ravintoarvoja ja koostumusta huimasti, taimi ei ole enää rasvainen, vaan ihan terveellinen kanille.
        Kauraakin voi kasvattaa.

Rairuohoa EI saa kaneille syöttää! Ne muut käy kyllä.

• siis miksi ei?
        voi, kirjoitti:

Rairuohoa EI saa kaneille syöttää! Ne muut käy kyllä.

Miksi ihmeessä ei muka raeruohoa?
        Tavallisia ruohonsiemeniä, ei ylimääräisiä aineita eikä mitään. Multakin johon ruoho kasvatetaan, on "omaa multaa", ei lannoitettua.
        En näe mitään syytä, ettei ruohoa kaneille voisi antaa.
        Kyllä tykkäävät.

• kaniini85
        siis miksi ei? kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei muka raeruohoa?
        Tavallisia ruohonsiemeniä, ei ylimääräisiä aineita eikä mitään. Multakin johon ruoho kasvatetaan, on "omaa multaa", ei lannoitettua.
        En näe mitään syytä, ettei ruohoa kaneille voisi antaa.
        Kyllä tykkäävät.

niissä on myrkkyjä, joilla on se rairuoho saatu paremmin säilymään, eli siis jotain säilöntäainemyrkkyjä.

joskus vuosia sitten kun minulla oli kani, en tiennyt ettei niille saa rairuohoa antaa. söivät sitä muutamana pääsiäisenä, mutta ei niille mitään sattunut.. en silti suosittele.

esim. kauranjyviä saa joka kaupasta ja ovat edullisia. ne on kanien herkkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7525
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      97
      5434
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4592
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe