Mikä olisi paras tapa löytää vahvistimesta kylmäjuotos? Tällaista vikaa epäilen, sillä vahvistin pätkii, kun sen päälle taputtaa. Vika on esivahvistin osassa (sinne sen pätkimisen paikallistin)ja käytössäni olisi kyllä kylmäsprayta, suurennuslasi, taskulamppu ja muut tykö tarpeet.. kyseessä on siis kitaravahvistin.
Kylmäjuotoksen löytyminen?
7
6764
Vastaukset
- komponenttien juotokset
on syytä tutkia, jos vehje on ollut tärinässä bassokaiuttimen päällä. Joku transistorin tai regulaattorin koipi saattaa olla poikkikin.
- taputusta eli
kuori auki ja joku muovitikku (esim. kynä) käteen.
Varovasti naputtelee komponentit ja johdot ja liitokset yhden kerrallaan.
Yleensä löytyy.- EL-MIÄS
Yleensä kylmäjuotos on väriltään himmeä eikä kiiltävä kuten on hyvä juotos,toinen on sellainen ,kun katsoo juotosta suurennuslasilla niin siinä sattaa olla keskellä pieni ympyrä joka näyttäisi olevan irallaan juotoksesta eli korjaa tallaiset juotokset
- väärin
EL-MIÄS kirjoitti:
Yleensä kylmäjuotos on väriltään himmeä eikä kiiltävä kuten on hyvä juotos,toinen on sellainen ,kun katsoo juotosta suurennuslasilla niin siinä sattaa olla keskellä pieni ympyrä joka näyttäisi olevan irallaan juotoksesta eli korjaa tallaiset juotokset
puhua kylmäjuotoksesta, koska eihän se sellainen ole. Se voi olla juotosmurtuma tai piirilevykatkos, jos kortti on reunasta joskus taipunut liikaa. Siis sellainen foliokatkos jonkin juotospisteen juuressa, jota voi kevyesti koputtelemalla ja mahdollisesti jännitteitä tutkimalla paikallistaa.
- Speed Queen
Täytyypä alkaa tutkimaan, eiköhän se näillä eväillä löydy. Kiitos vastauksista!
- Janne.
Itse olen löytänyt juotoksen juuresta kiskon
katkeaman mittaamalla jännitettä komponentin
jalan ja kiskon väliltä juotostäplän "yli".
Normaalisti jännite pitäisi olla nolla.
Jos siinä on jännitettä, niin juotos ei johda. - Speed Queen
Janne. kirjoitti:
Itse olen löytänyt juotoksen juuresta kiskon
katkeaman mittaamalla jännitettä komponentin
jalan ja kiskon väliltä juotostäplän "yli".
Normaalisti jännite pitäisi olla nolla.
Jos siinä on jännitettä, niin juotos ei johda.Kiitti kaikista neuvoista, vahvari tuli kuntoon. Vikana oli irronnut juotos Input-jakin yhessä jalassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197