O'ou...

-Ammi-

Oon lähdös kuukauden päästä Jenkkeihin. Ensin San Franciscoon viikoksi, ja sieltä 3-4 päiväksi Losiin ja sieltä kotiin.

Mutta mutta, nyt kun luin tätä keskustelupalstaa tuli vähän huonot vibat ton LA:n suhteen. Varasin huoneen yhdestä hotellista DownTownista ja taidan olla tosiaan aika jumissa siellä... Autoa en nimittäin ajatellut vuokrata. Onko siellä Down townissa yhtään mitään?:) jA onko siellä edes turvallista liikkua? yks kaveri vaan sano kuulleen et siellä kulkee jonkin verran laita puolen kulkijaa...

Onko taksi hirveän kallis? ja julkisten varaan ei siis kannata hirveästi laskea, vai?...

Onko muuten ehdotuksia, mihin kannattais mennä noina 3-4 päivänä?

Kiitos ja anteeksi:)

8

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmie---

      Olin perheeni kanssa lokakuussa 2005 Los Angelesissa viikon. Hotellimme oli Hollywood Celebrity hotel ja me emme myöskään vuokranneet autoa, vaikka monet kehottivat niin tekemään. Voin sanoa, että pääsimme joka ikiseen paikkaan julkisilla. Toki se vie hieman aikaa, mutta oli meidän mielestä ainakin todella kätevä. Pääsimme kaikille haluamillemme nähtävyyksille ja ei-niin-tunnettuihin paikkoihin myös. Kuskit ja muut ihmiset olivat erittäin ystävällisiä ja neuvoivat tarvittaessa. Menimme jopa Disneylandiin koko matkan taksilla ja bussilla, sillä kuljetus sinne oli todella kallis ja pääsimme kaikki sinne omatoimisesti noin 10 dollarilla. En ikinä pelännyt julkisissa, ainoastaan kerran myöhään illalla eräs humalainen matkusti bussissa. Hyvää matkaa!

    • jani72

      Downtown - jossa nuo kaupungin harvat pilvenpiirtäjätkin sijaitsevat, on pääasiassa business-aluetta joka tyhjenee työpäivän päätyttyä.

      Toki alueella ja sen laitamilla asuu porukkaa, ja katsottavaa tuollakin riittää ja vieressä on mm. Chinatown ja muita 'etnisiä kaupunginosia' japskeja, korealaisia - ja tietysti meksikolaisia.

      Turistina en ainakaan asuisi tuolla, koska siellä ei tosiaankaan varsinaisesti ole mitään - kuten olit jo kuullutkin. Alueena se ei ole ihan sitä parasta nähtävää kaupungissa, eikä turvallisintakaan. Pummeja siellä ainakin notkuu jonottamassa soppajonoissa. Suosittelisin hotellin hankkimista vaikka ihan sielä klassisesta Hollywoodista, tai vaikkapa Santa Monicasta joka on erittäin mielyttävä alue.

    • gtjj

      Joo, täytyy myöntää, etten kovin turvalliseksi
      oloani siellä tuntenut, kun kesällä 2004 tuolla pyörin. Kaiken maailman hörhöjä
      näki eniten juuri downtownissa. Yksikin seurasi minua, pakko oli sen kanssa jutella jotain mutta
      aika pelottavaksi oloni tunsin. Kannattaa mennä
      Universal Studioihin kannatta tutustua sekä ilman muuta Malibuun, mm. rannat ja rikkaiden huvilat. Itse liikuin losissa autolla, mutta kaipa julkisillakin olisi joten kuten päässyt.

      • Suikker

        Joo, ja downtownin mäkin seinällä oli kyltti että he pahoittelevat pummaajia ja kehotus että älkää antako heille rahaa.
        Santa monicasta on pakko sanoa myös, heti biitsin suuntaisesti menee pitkä bulevardi, jossa on reunustalla puistoinen kävelykatu, kantsii käydä katsomassa, siellä niitä kodittomia vasta olikin, suomalaiseen silmään aika hämmästyttävä näky. Ei ne vaarallisia olleet, likaisia, kuihtuneita, väsyneitä vain. Kodittomia kärryineen, ja niinkin hienolla alueella biitsin ja ostoskatujen välissä. Mutta todella kyllä monican seudulla on enemmän nähtävää jalkaisin kuin downtownissa. Downtownin kulmaus oli kyllä erinomainen autolla liikuttaessa, jalkaisin ei paljoa mäkkiä pidemmällä käyty ja parin korttelin päässä alkoikin getto.


      • Suikker
        Suikker kirjoitti:

        Joo, ja downtownin mäkin seinällä oli kyltti että he pahoittelevat pummaajia ja kehotus että älkää antako heille rahaa.
        Santa monicasta on pakko sanoa myös, heti biitsin suuntaisesti menee pitkä bulevardi, jossa on reunustalla puistoinen kävelykatu, kantsii käydä katsomassa, siellä niitä kodittomia vasta olikin, suomalaiseen silmään aika hämmästyttävä näky. Ei ne vaarallisia olleet, likaisia, kuihtuneita, väsyneitä vain. Kodittomia kärryineen, ja niinkin hienolla alueella biitsin ja ostoskatujen välissä. Mutta todella kyllä monican seudulla on enemmän nähtävää jalkaisin kuin downtownissa. Downtownin kulmaus oli kyllä erinomainen autolla liikuttaessa, jalkaisin ei paljoa mäkkiä pidemmällä käyty ja parin korttelin päässä alkoikin getto.

        Mäkin = Mcdonalds...


    • -Ammi-

      Kiitos paljon tiedoistanne!!! Pitänee vaihtaa hotellia ja nopeasti:)

      Kohti Hollywoodia siis:)

    • hansukka

      hei
      olin itse los angelesissa syyskulla 2005 olympiakaukomatkatoimiston kanssa. me olimme yötä renaissance hollywood hotellissa.oli mukava ja siisti hotelli ihan kiinalaisen teatterin vieressä. me kävimme disneyladissa ja universalin studioilla. univeraslille meidät vietiin ja tultiin illalla taksilla takaisin hotellille. meidät vietiin disneylandiin ja haettiin ehtoolla pois. myös venice beach oli kiva paikka.hauskaa matkaa!

    • retkiemo

      turvallisinta on varmaan hollywoodissa. downtown on bisnes aluetta, ja aika vaarallista myöskin.. ei mitään tekemistä, mutta downtownista pääset aika kätevästi vaikka metrolla tapahtuviin.
      venice beach/santamonica ja hollywood/beverly hills on ne tapahtuvimmat paikat la:ssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2081
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1548
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1156
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      959
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      19
      713
    Aihe