antakaa mielipiteitä hondan isosta nelarista.. miten tiuhaan saa tehä 1500e remotteja???
crf 450
9
6891
Vastaukset
- provosointi
No juu, melkoinen rahasumma mopoon hakattavaksi.
Hondan iso nelari on varmaan yksi parhaista, mutta tuollainenkin summa palaa siinäkin helposti ison jysäyksen jälkeen. Hondan todellinen ongelma on imuventiilit, ne on suorastaan paskoja. 250cc pikkunelarilla ajaa imuventtiileillä aivan maksimissaan 30...50h, silloin on lautaset niin kuluneet, että ne on pakko vaihtaa. Ison mopon venttiileiden tunteihin en ota kantaa, mutta samaa ongelmaa on kuulemma niissäkin. Älä usko puheita, että huolloissa olisi ollut vikaa, on liikaa esimerkkejä! Honda kuskit vaihtavat kilpaa alkuperäisiä titaanivenoja rosterivenoihin, mutta mulla on mielikuva, että jotain ongelmia niidenkin kanssa saattaa tulla vastaan, mut en muista mitä?
No juu.... 1500e, sillä saa männän, kannen, venttiilit, nokkaketjun, kiertokangen jonkin verran muuta roinaa.... sanottaisko 150...200h... siis ilman mitään totaalista koneen hajoamista.
Siinä mielessä toi venttiiliongelma on positiivinenkin, ettei venttiilit kerkiä menemään varresta poikki, niin kuin esim. joissain Yamahoissa on käynyt. Venttiilin katkeaminen tarkoittaa yleensä ainakin noiden em. osien vaihtoa!
Todellisuudessa tää kysymys lähtee varmaan joltain Kiinamopon omistajalta. Ne on ihan ok laitteita aloittelevalle harrastajalle ja varsinkin johonkin mökkitielle tai maaseudulle yleiskäyttöön, pakkohan niissä on jotain hyvää olla, kun kerran niitä noin fanaattisesti kehutte! Totuus kuitenkin taitaa olla, että oikein tositoimiin vähänkin enemmän ajaneelle kaverille niistä tuskin on? Nämähän on minun ennakkoluulojani, koska kokemusta ei minulla niistä ole, mutta välillä tuntuu, ettei noi valtamerkitkään pysy nipussa, kun niillä oikein tosissaan vedetään. Mielestäni kinaatte aivan turhaan Samurainne ja muiden pyörien hyvyydestä ja eroista. Selkeästi ne on suunnattu aivan eri käyttäjäryhmille ja sen takia niitä ei pitäisi ollenkaan verrata toisiinsa! Sitten kun näen Samurain tai muun kiinamopon SM pisteiden 20.n sakissa, vaikka edes B-luokassa, niin uskon, että ne ovat kovaa vauhtia saavuttamassa Itävaltalaisia ja Japanilaisia mopoja laadussa ja nopeudessa!- jpoikolainen
Jos nyt vaikka niillä imuventtiileillä pääsis sen 40h niin tarviiko niitä säätää usein sitä ennen? entä pakoventtiilit? onko säätö vaikeaa? Entä tarviiko venttiili koneistoon tehä muita huoltoja ja kuinka usein?
Entinen pyörä oli 250kx ja nyt oon hankkimassa 450.. Tai oon pullikoinu hondan crf 450 ja ktm 525 väliä ja miettiny että kumpi olis parempi mulle.. tällä hetkellä on tulossa honda (tässä kevään aikana).
Pitää yrittää etsiä tietoa noista 4 tahtisista peleistä. Eli kaikki tieto on tervetullutta.. Kiitos. - jpoikolainen
Yhdesti oon tommosta kiinamopoa testannu eikä se ollu välttämättä mikään ihana kokemus.. en kyllä semmoseen rahojani laittas...
- provosointi
jpoikolainen kirjoitti:
Jos nyt vaikka niillä imuventtiileillä pääsis sen 40h niin tarviiko niitä säätää usein sitä ennen? entä pakoventtiilit? onko säätö vaikeaa? Entä tarviiko venttiili koneistoon tehä muita huoltoja ja kuinka usein?
Entinen pyörä oli 250kx ja nyt oon hankkimassa 450.. Tai oon pullikoinu hondan crf 450 ja ktm 525 väliä ja miettiny että kumpi olis parempi mulle.. tällä hetkellä on tulossa honda (tässä kevään aikana).
Pitää yrittää etsiä tietoa noista 4 tahtisista peleistä. Eli kaikki tieto on tervetullutta.. Kiitos.Noissa Hondan pikkunelareissa venttiilit kuluu siihen tahtiin, että kun mopolla on ajettu 20...30h niin se lakkaa lähtemästä käymään kylmänä. Järkevä säätöväli on varmaan n. 10h tai aikaisemmin, jos kisat sattuu kohdalle.
Keinuvipuakseleihin tulee selkeetä kulumaa jo 30h:n kohdalla, eli ajaisko max. 150h (keinuvivut liukulaakeroidut). Yamahassa nokkaketju on todella rimpula, vaihtavat jo 15h:n kohdalla, Hondalla pääsee pidempään, varmaan n.50h.
Venttiilien säätö on sinänsä helppoa, mutta palasarja on melkoisen kallis. Jos kavereillasi on muita 450cc nelitahtisia, niin kannattaa harkita kimppaan palasarjan ostoa.
Ai niin ne pakoventiilit, ne on terästä ja ne kestää, ei ongelmia.
Edelliset vinkit noihin 250cc nelareihin, valitettavasti isoista mulla ei sen enempää oo tietoa. Sen verran tiedän, että ei ne ainakaan heikompia ole, johtuukohan matalemmista kierroksista? Huoltohintaan pitää muuten laskea myös kannentiiviste, en muista mitä maksoi, kun itselle ei tullut. Uusi kannentiiviste tarvitaan venttiilien vaihdon yhteydessä.
Toi iso Kotari on muuten pomminkestävä, ehkä jopa parempi kuin Honda. Siitä huolimatta, vaikka olen ollut aina kallellaan Hondiin päin.
Pistä kysymyksiä OffroadPro:n keskustelupalstalle, siellä on kyseisillä laitteilla ajavia vastaamassa ! - Tumppi-82
provosointi kirjoitti:
Noissa Hondan pikkunelareissa venttiilit kuluu siihen tahtiin, että kun mopolla on ajettu 20...30h niin se lakkaa lähtemästä käymään kylmänä. Järkevä säätöväli on varmaan n. 10h tai aikaisemmin, jos kisat sattuu kohdalle.
Keinuvipuakseleihin tulee selkeetä kulumaa jo 30h:n kohdalla, eli ajaisko max. 150h (keinuvivut liukulaakeroidut). Yamahassa nokkaketju on todella rimpula, vaihtavat jo 15h:n kohdalla, Hondalla pääsee pidempään, varmaan n.50h.
Venttiilien säätö on sinänsä helppoa, mutta palasarja on melkoisen kallis. Jos kavereillasi on muita 450cc nelitahtisia, niin kannattaa harkita kimppaan palasarjan ostoa.
Ai niin ne pakoventiilit, ne on terästä ja ne kestää, ei ongelmia.
Edelliset vinkit noihin 250cc nelareihin, valitettavasti isoista mulla ei sen enempää oo tietoa. Sen verran tiedän, että ei ne ainakaan heikompia ole, johtuukohan matalemmista kierroksista? Huoltohintaan pitää muuten laskea myös kannentiiviste, en muista mitä maksoi, kun itselle ei tullut. Uusi kannentiiviste tarvitaan venttiilien vaihdon yhteydessä.
Toi iso Kotari on muuten pomminkestävä, ehkä jopa parempi kuin Honda. Siitä huolimatta, vaikka olen ollut aina kallellaan Hondiin päin.
Pistä kysymyksiä OffroadPro:n keskustelupalstalle, siellä on kyseisillä laitteilla ajavia vastaamassa !Yamahan (yz250f) imuvenat olivat loppu ~50h jälkeen. Kuluminen nopeutuu ellei viitsi pestä ja öljytä ilmanputsaria joka ajon jälkeen. Nokka ketjun vaihdoin myös ~50h jälkeen ja näppituntumalta se oli kunnossa, mutta tiedän että ko. laitteen ketju on kulutustavaraa. Ja kulunut ketju syö rattaan. Ja ratasta ei voi pelkästään vaihtaa vaan pitää vaihtaa kampiakseli. Itse olen melko laiska mittaamaan venan välyksiä. Yleensä kokeilen kädellä polkimesta koneen puristukset, jos tunnen yhtään väljyyttä niin tiedän että imuvena on kulunut. Imuvenahan ei yleensä pala vaikka se kantaisi. Ja jos kone "säksättää" niin tiedän että välystä on liikaa. Pakovenoja ei ole tarvinnut koskaan säätää/vaihtaa, mutta imuvenat olen säätänyt muutaman kerran ja kerran vaihtanut (50h kohdalla).
Ainakin täällä päin Suomea ei tarvi ostaa palasarjaa. vaan mp-liikkeet tekevät vaihtokauppaa. Eli vien vanhan palan heille ja maksan ~euron väliä niin saan toisen palan. Jos heillä on vaihdossa tuomaani palaa hyllyt täynnä niin vaihto ei onnistu vaan pitää ostaa ko. pala joka maksaa alle 10€. Eli vaihtoa kannattaa kysellä paikkakunnna liikkeistä.
Monessa pyörä-merkissä on täysin samat palat. - jpoikolainen
provosointi kirjoitti:
Noissa Hondan pikkunelareissa venttiilit kuluu siihen tahtiin, että kun mopolla on ajettu 20...30h niin se lakkaa lähtemästä käymään kylmänä. Järkevä säätöväli on varmaan n. 10h tai aikaisemmin, jos kisat sattuu kohdalle.
Keinuvipuakseleihin tulee selkeetä kulumaa jo 30h:n kohdalla, eli ajaisko max. 150h (keinuvivut liukulaakeroidut). Yamahassa nokkaketju on todella rimpula, vaihtavat jo 15h:n kohdalla, Hondalla pääsee pidempään, varmaan n.50h.
Venttiilien säätö on sinänsä helppoa, mutta palasarja on melkoisen kallis. Jos kavereillasi on muita 450cc nelitahtisia, niin kannattaa harkita kimppaan palasarjan ostoa.
Ai niin ne pakoventiilit, ne on terästä ja ne kestää, ei ongelmia.
Edelliset vinkit noihin 250cc nelareihin, valitettavasti isoista mulla ei sen enempää oo tietoa. Sen verran tiedän, että ei ne ainakaan heikompia ole, johtuukohan matalemmista kierroksista? Huoltohintaan pitää muuten laskea myös kannentiiviste, en muista mitä maksoi, kun itselle ei tullut. Uusi kannentiiviste tarvitaan venttiilien vaihdon yhteydessä.
Toi iso Kotari on muuten pomminkestävä, ehkä jopa parempi kuin Honda. Siitä huolimatta, vaikka olen ollut aina kallellaan Hondiin päin.
Pistä kysymyksiä OffroadPro:n keskustelupalstalle, siellä on kyseisillä laitteilla ajavia vastaamassa !ktm 450 exc vaikuttais hyvältä enska peliltä, ainakin juttujen mukaan.. mitä kattelin tuolla offroadpro sivuilla. SAATTAS EHKÄ päästä vähemmällä kiroilulla jos ostas sen ennemminkun crf 450.. mutta koskaan ei voi tietää.. ennenku sen pyörän on hankkinu ja sillä on rälläilly aikasa.. tätä lajia kun harrastaa nii ei voi välttyä rahan palamiselta..
noo, pitää laittaa töissä vähän rivakampaa tahtia laattoja seinille...
Kertokaa lisää 450 exc mallissa -05-06 - kiinanmopo
jpoikolainen kirjoitti:
Yhdesti oon tommosta kiinamopoa testannu eikä se ollu välttämättä mikään ihana kokemus.. en kyllä semmoseen rahojani laittas...
onhan tuommonen kiinanmopo mukavampi ajaa esim metässä. itellä on crf 450r ja samurain 150.
- Crf450ärtä
jpoikolainen kirjoitti:
ktm 450 exc vaikuttais hyvältä enska peliltä, ainakin juttujen mukaan.. mitä kattelin tuolla offroadpro sivuilla. SAATTAS EHKÄ päästä vähemmällä kiroilulla jos ostas sen ennemminkun crf 450.. mutta koskaan ei voi tietää.. ennenku sen pyörän on hankkinu ja sillä on rälläilly aikasa.. tätä lajia kun harrastaa nii ei voi välttyä rahan palamiselta..
noo, pitää laittaa töissä vähän rivakampaa tahtia laattoja seinille...
Kertokaa lisää 450 exc mallissa -05-06Nämäkin asiat tuntuu olevan niin omistajasta kiinni, tosilla kestää ja toisilla ei. Aina itse ollut hondamies ja ikinä ei oo ollut moitteita omistamistani laitteista. Tosin on ollut mukana niitä "pommeja"; yamaha yz450f ja ktm 250 exc racing, ei meinannut kestää vaikka enemmän seisoivat tallissa ja olivat todella sievällä ajolla. Joten kyllä kaikki on yksilöitä sananmukaisesti :) Ja ps. Jos pitää valita Crf 450R & Ktm 525 väliltä nii ehdottomasti Crf jos monttu/rata käyttöön menee. Tehoeroja ei juurikaan ole jos laittaa -10,11vm ceriffin (tehtaan mukaan tehokkaimpia 450R:iä, n. 56.7hp koneteho) tosin onha isopyssy kotkassa vääntöjä erimitalla jos niitä kaipaa, mutta painierot ja ajettavuus on huomattava seikka näiden kahden välillä. Yht, Crf 450R -09---> keveys, teho, ajettavuus ja hallittavuus tekee tästä mahtava pyörän. Ja Ktm 525, varmasti on myös hyvä vaikkei paino/tehosuhde ole aivan sama kun ceriffillä.. Varmasti oiva peli kaduille ja mikseipä radalle ja maastoonkin jos vain kunto kestää;)
- jooohniivarmaa
kiinanmopo kirjoitti:
onhan tuommonen kiinanmopo mukavampi ajaa esim metässä. itellä on crf 450r ja samurain 150.
Hah, kyllähän kiinanpommeja ei voi japseihin verratakkaan, ceriffissä on niin täydellinen runko&jousitus kun vain voi olla, tosinku kinuskeissa on tyyliin jäykkäperäsiä runkoja..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323787- 851885
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151731Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231264VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu951251Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi351209- 691134
- 681014
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102985