Asiasta tietäviltä kysyisin, että mitä oleellisia eroja käytännössä on Teston naulaimilla BN 2190S ja FM 2190 ?
testo naulainten
14
8496
Vastaukset
- Rakennusmies
olevan toisessa laukaisutyyppi erilainen sekä isompi naulakapasiteetti ainakin päällisin puolin.
http://www.hhtuonti.fi/tuotteet.html
Laittaisin kyllä 100 euroa enemmän ja ostaisin Sencon FP 602. Itsellä kyseinen malli ja sillä on kolmea taloa tehty ammuttu ainakin 20 000 naulaa ja muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin laittaa hieman öljyä silloin tällöin. Naulaimella onnistuu myös hyvin ulkoverhouslautojen yms. kiinnitys.
http://www.mechelin-company.fi/tuotteet/index.php?group=00000065&mag_nr=5- Rraikku
Itsekin olen k.o. naulainta vilkuillut kesän tarpeisiin. Onkos tuolla FP601:llä ja 602:lla muuta eroa kuin naulojen kulma?
Minkäs takia noita kulmia muuten on kahta erilaista? Millä perusteella minä valitsen niistä toisen? - Rakennusmies
Rraikku kirjoitti:
Itsekin olen k.o. naulainta vilkuillut kesän tarpeisiin. Onkos tuolla FP601:llä ja 602:lla muuta eroa kuin naulojen kulma?
Minkäs takia noita kulmia muuten on kahta erilaista? Millä perusteella minä valitsen niistä toisen?kun tuo 34 naulalla varustettu pyssy mahtuu hieman pienempään paikkaan mutta 4 omakotitaloa tehneenä ei vielä niin ahdasta paikka ole vastaan tullut.
Mikäli ostat omakotiprojektia varten, osta tup FP 602 koska 21 asteinen naula on täyskantainen ja soveltuu hyvin myös ulkoverhouspaneelointiin ja räystäänaluslaudoituksiin yms. - JanneKi
Hei,
oletkos oikeasti kokeillut/käyttänyt Testoa vai pelkästään Sencoa? Naapurin kirvesmies ei ainakaan noita Sencoja kehunut, olivat kuulemma jatkuvasti huollossa. Itse olen ampunut varmaan sen 10000 naulaa eikä ole Testoa pitänyt huoltaa.
- J - JanneKi
JanneKi kirjoitti:
Hei,
oletkos oikeasti kokeillut/käyttänyt Testoa vai pelkästään Sencoa? Naapurin kirvesmies ei ainakaan noita Sencoja kehunut, olivat kuulemma jatkuvasti huollossa. Itse olen ampunut varmaan sen 10000 naulaa eikä ole Testoa pitänyt huoltaa.
- JPainovirhepaholiainen...
- sanottu sieltä takariviltä
JanneKi kirjoitti:
Hei,
- JTuo tuntuu olevan yleinen ongelma näillä keskustelupalstoilla, oli aihe mikä tahansa. "Mulla on laite X [en tosin ole ikinä muista kuullutkaan, saati kokeillut tai omistanut], se on ehdottomasti paras. Hommaa sinäkin samanlainen."
Taitaa olla harvassa, ainakin näillä palstoilla, sellaiset ammatti-ihmiset joilta saisi luotettavia vinkkejä. - Rakennusmies
JanneKi kirjoitti:
Painovirhepaholiainen...
käyttänyt Testoa, mutta sen olen huomannut, että jos ostaa jonkin tavaran ja päätyy halvempaan eri merkkiseen malliin niin useimmiten se ei ole niin käytännöllinen tai kestävä. Omassa Sencossa ei siis ole ollut mitään vikaa ja ainakin siis 20 000 kpl nauloja ammuttu. Tunnen monta kirvesmiestä ja kaikilla on Sencon naulain ja toimineet ongelmitta. Ainahan joukkoon voi sattua yksi maanatai kappale, mikä varmaan mainitsemallasi kirvesmiehellä on ollut tai sitten hän on unohtanut öljytä sitä riittävän usein.
Kovasti tuo Teston logo näyttää Sencon logolta, mutta se ei olekkaan yllätys sillä Testo valmistetaan Taiwanissa ja sielläpäin ollaan kovia kopioimaan kaikkea hyvää.
Käyttökokemuksia löytyy Pasloden impulssinaulaimesta IM 350/90 siinäkään ei ole ollut mitään vikaa ja nauloja ammuttu yli 15 000 kpl. - Taiwanissa
Rakennusmies kirjoitti:
käyttänyt Testoa, mutta sen olen huomannut, että jos ostaa jonkin tavaran ja päätyy halvempaan eri merkkiseen malliin niin useimmiten se ei ole niin käytännöllinen tai kestävä. Omassa Sencossa ei siis ole ollut mitään vikaa ja ainakin siis 20 000 kpl nauloja ammuttu. Tunnen monta kirvesmiestä ja kaikilla on Sencon naulain ja toimineet ongelmitta. Ainahan joukkoon voi sattua yksi maanatai kappale, mikä varmaan mainitsemallasi kirvesmiehellä on ollut tai sitten hän on unohtanut öljytä sitä riittävän usein.
Kovasti tuo Teston logo näyttää Sencon logolta, mutta se ei olekkaan yllätys sillä Testo valmistetaan Taiwanissa ja sielläpäin ollaan kovia kopioimaan kaikkea hyvää.
Käyttökokemuksia löytyy Pasloden impulssinaulaimesta IM 350/90 siinäkään ei ole ollut mitään vikaa ja nauloja ammuttu yli 15 000 kpl.En ole ihan varma, mutta Testo ja Senco samoin kuin BEX tehdää samalla tehtaalla!
Eli onko Testo Sencon kopio, vai toista päin, vain kuinka päin. - Rakennusmies
Taiwanissa kirjoitti:
En ole ihan varma, mutta Testo ja Senco samoin kuin BEX tehdää samalla tehtaalla!
Eli onko Testo Sencon kopio, vai toista päin, vain kuinka päin.oli miten oli, mutta harvemmin kopio on kalliimpi.
- kysyjä_
Joo, kyllä muuten ostaisin Sencon, mutta tuo naulaussyvyyden säätö ilman työkaluja Testossa kiinnostaa.
- mrso
JanneKi kirjoitti:
Hei,
- JTäällä kaivattiin ammattilaisten kokemuksia, joten. Rocky, testo ja muut halvemmat merkit eivät kestä kovassa käytössä. Ammun itse vuodessa 40 000-80 000 90mm naulaa ja en suostu ampumaan muilla kuin sencolla ja paslodella. Kun sencoa rasvaa päivittäin niin kestää hyvin nyt minulla on 2 sencoa joista toisella on ammuttu n. 150 000 naulaa. Parhaina päivinä ammun 1500 naulaa ja sencolla ei ongelmia. Nauloillakin on on merkitystä naulainten kestoikään.
- mrso
kysyjä_ kirjoitti:
Joo, kyllä muuten ostaisin Sencon, mutta tuo naulaussyvyyden säätö ilman työkaluja Testossa kiinnostaa.
Naulaussyvyyttä ei tarvitse muuttaa kovinkaan usein, joten sen säädön helppoutta ei kannata ylikorostaa.
- ovat kertoneet
Taiwanissa kirjoitti:
En ole ihan varma, mutta Testo ja Senco samoin kuin BEX tehdää samalla tehtaalla!
Eli onko Testo Sencon kopio, vai toista päin, vain kuinka päin.Testo tehdään Taiwanissa ja kyseinen tehdas tekee joitain mallea myös Sencolle. Huomautuksena vielä Sencosta, että olen kuullut, että niitä tehtäisiin Kiinassakin. '
Testoja on tullut jokunen vuosi myytyä ja ei niissä murheita ole ollut. Yhden asiakkaan kone tosin vaati aika suurta huoltoa, kun olivat trukilla ajaneet päältä. Eli ei kestä trukin yliajoa, muuten on kyllä tehty työntekoon, eikä koristeeksi. - viimeksi
kysyjä_ kirjoitti:
olet kattonut sencon mallistoa, kun meillä töissä semmonen senco jossa ei muita työkalua tarvita säätön kun sormet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803