***CLOMITTARET***

ANNAMANNA

Rakkaat clomittaret, follikulaariset sisaret, ovuloivat hormonikatrat, menstruoivat suomineidot...

tämä on palstamme!

tervetuoloa!

ilot, surut, viinit, sukkanauhatarinat, suklaat, kaikki kelpaa.. kertokaahan mis taas mennään..

Ilona siis.. mullamenkat alko 16.2. joten laskujeni mukaan jos vuotopvä oli sillon niin kiertopvä on tänään 28.2. mulla olis 13 kiertopäivä. ainaki lääkärin mukaan. laskepa. tänään siis laitan pregnylin. ja sit oon duunis ke ja loppuvkon oon lomalla.. odotan innolla oireita.. jännittää..

tää on kaikki niin epävarmaaaaa...

kirjotelkaahan kaikki kokemuksianne..

Liz, miten voit??

Ilona.. missä mennään??

Dita.. huhuuuuuu??

t. annamanna

133

8950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultrassa

      Huomenta!

      Kävitkö ultrassa, että sait Pregnylin? Itse olen ajatellut seuraavaksi kysyä Clomien rinnalle sitä, koska epäilen kovasti, ettei ovulaatiota tapahdu vaikka munasolu kypsyykin.

      • annamanna

        jep mee vaan ultraan ja pyydä se pregnyl clomien kans.

        juttelin yhen gynen kans, vanhempi rouva joka sano että 30 v sitten pistettiin pregnyliä tosta vaan kotona itte ja ihan hyviä lapsia tuli.. hei siis mekin ehkä..... öhhhh...

        ja itse kotona laitettiin vauhtia munasarjoihin.. no mä nyt en ainakaan voi muuta kun olen ollut kauan tässsä lääkekierteessä ja mun aikani yrittää lasta on rajattu, itsekin tiedän sen hyvin.

        olen todella kiitollinen että munasarjani vielä näyttävät jokseenkin hyviltä, kaunisen ruusuisilta vaikka ne raasut ovat saaneetkin vauhtia clomifenilla nyt niin että ovat joutuneet puksuttamaan varmaan ylikierroksilla.. no, ehkä tässä tokassa clomikierrossa tai 2½ on kai viraallisesti menossa niin mulla on jotenkin asettunut tuo munasarjatuotanto ja ovariot näytti ultrassa kauniilta ja "ruusukkeisilta"

        muuta tänään on siis kp14 ja ovistesti oli tyylipuhdas nega!! eli korkeelta ja kovaa kusin purkkiin tänä aamuna!! arvatkaa harmittiko!!

        no, pistin pregnylin ja lähdin duuniin..


        ei auta itku markkinoilla. en ole jaksanut titkuttaa koko ovista, kai se irtoo nyt sieltä ton pregiksen kans, 36 h kuluttua en luota noihin stixeihin, välillä ne näyttää sitä ja välillä tätä.. kerran alkukierrosta sain tyylipuhtaan ovistestissä!!!

        palataan rakkaat kamut!!

        olette kultaisia!!

        t. annamanna (LH miinus!!)


      • _Lizardus_
        annamanna kirjoitti:

        jep mee vaan ultraan ja pyydä se pregnyl clomien kans.

        juttelin yhen gynen kans, vanhempi rouva joka sano että 30 v sitten pistettiin pregnyliä tosta vaan kotona itte ja ihan hyviä lapsia tuli.. hei siis mekin ehkä..... öhhhh...

        ja itse kotona laitettiin vauhtia munasarjoihin.. no mä nyt en ainakaan voi muuta kun olen ollut kauan tässsä lääkekierteessä ja mun aikani yrittää lasta on rajattu, itsekin tiedän sen hyvin.

        olen todella kiitollinen että munasarjani vielä näyttävät jokseenkin hyviltä, kaunisen ruusuisilta vaikka ne raasut ovat saaneetkin vauhtia clomifenilla nyt niin että ovat joutuneet puksuttamaan varmaan ylikierroksilla.. no, ehkä tässä tokassa clomikierrossa tai 2½ on kai viraallisesti menossa niin mulla on jotenkin asettunut tuo munasarjatuotanto ja ovariot näytti ultrassa kauniilta ja "ruusukkeisilta"

        muuta tänään on siis kp14 ja ovistesti oli tyylipuhdas nega!! eli korkeelta ja kovaa kusin purkkiin tänä aamuna!! arvatkaa harmittiko!!

        no, pistin pregnylin ja lähdin duuniin..


        ei auta itku markkinoilla. en ole jaksanut titkuttaa koko ovista, kai se irtoo nyt sieltä ton pregiksen kans, 36 h kuluttua en luota noihin stixeihin, välillä ne näyttää sitä ja välillä tätä.. kerran alkukierrosta sain tyylipuhtaan ovistestissä!!!

        palataan rakkaat kamut!!

        olette kultaisia!!

        t. annamanna (LH miinus!!)

        siis kierron tuona päivänä tikutin sillo sen =) et älä hättäile vielä kun jos sul kerta vasta kp 14 menossa...


    • _Lizardus_

      Tänään ei ollu lainkaan paha olo,eilen oli aamulla ihan semmoinen "kuolema tulee" fiilari! täti ei vieläkää ole tullut kylään,ja nyt menossa kp 32 pp 15.Viikonloppuna testailen sit uudestaa ja kovasti toivon et plussaa näyttäis sillä muute joudun ottaan terolutin käyttöön et saan vuodon tulemaan ja sitte pääsee taas aloittaa uutta clomikiertoa.

    • ilona.

      huomenta vaan!
      täällä menossa kp ...ööö 14 ja mahaa juilii vietävästi... eilen siis heräsin mahakipuun tosi varhaisella (pregnyl piikki oli siis kp 12) joten ajattelin eilen että NYT se ovis on. ja nyt tänä aamuna ihan sama juttu, noustessa oikein sattui !? onko nyt siis ovis, vai folli vasta irtoamaisillaan? sattuu, sattuu, juilii ihan totisesti.. en meinaa tikuttaa..

      missä dita on? missä kjs on? childless? leidi?

      • annamanna

        Pistin pregnylin tänään aamulla. rohkea rokan syö. ja lähdin duuniin.

        tikutin siis surutta tyylipuhtaan negan lh:sta. maho kai siis olen. ´kiva kylmä suihku aamusta heti sen ultraääniyllärin jälkeen. oli niitä ihan kiva nähdä mutta en oikein enää usko mitään näkemääni, en viivoja, kystia, follikeleita, positiivisia testituloksia, vastauksia.. äh! luulen että painun taas tänään kaupungille shoppaamaan, se on ollut kivaa tähänkin saakka.

        oon ollu aika kivalla mielellä ja seksi maistuu kun en tikuttele enää mitään enkä ajattele koko asiaa.

        syön suklaata ja ostan ihania uusia vaatteita, kenkiä jne..

        kai sitä kompensoi ja miettii hiljakseen muita juttuj a kun kyllästyy rypemään tässä. aikaansa kutakin. ehkä me saadaan näitä onneksi tässä yhdessä purkaa niiin ei tartte purkaa sitä sellasille jotka ei näitä asioita yksinkertasesti YMMÄRRÄ.

        millasia rentoutumiskeinoja teillä muilla on???

        t. annamanna


      • annamanna

        jos kerran pistit pregnylinki...

        millon laitoit sen?? mä laitoin tänä aamuna..

        oon varmaan kohta kivusta soikeeeee..

        Dita von.. huhuuu..??

        Lady.... halooo??

        kjs.. missä mennään..?

        täällä on huonovointinen pregnyl-annamanna..


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        jos kerran pistit pregnylinki...

        millon laitoit sen?? mä laitoin tänä aamuna..

        oon varmaan kohta kivusta soikeeeee..

        Dita von.. huhuuu..??

        Lady.... halooo??

        kjs.. missä mennään..?

        täällä on huonovointinen pregnyl-annamanna..

        hienoa että laitoit sen pregnylin! et siis tiedä tarkkaan minkä kokosia ne sun follit on...?

        mä sain pregnylin maanantai iltapäivänä. viime kuussa mulla tuo pregnyl ei aiheuttanut yhtään mitään tuntoja, ei siis hitustakaan. nyt sattuu jo kun istuinkin, koko alamaha ihan herkkänä, munasarjat kiehuu kai tai jotain ;)

        ilmottele HETI jos alkaa tuleen tuntemuksia!

        ite meen kanssa tänään shoppaamaan pikkasen, siinä rentoutumista, niin ja suklaan ahmimista, pitäis kait hieman rauhottua :)


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        hienoa että laitoit sen pregnylin! et siis tiedä tarkkaan minkä kokosia ne sun follit on...?

        mä sain pregnylin maanantai iltapäivänä. viime kuussa mulla tuo pregnyl ei aiheuttanut yhtään mitään tuntoja, ei siis hitustakaan. nyt sattuu jo kun istuinkin, koko alamaha ihan herkkänä, munasarjat kiehuu kai tai jotain ;)

        ilmottele HETI jos alkaa tuleen tuntemuksia!

        ite meen kanssa tänään shoppaamaan pikkasen, siinä rentoutumista, niin ja suklaan ahmimista, pitäis kait hieman rauhottua :)

        noin 18-20 mm kokosia about, ainakin johtofollit

        toivotaan, toivotaan, toivotaan... ; )

        jännää olla samassa vaiheessa!


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        noin 18-20 mm kokosia about, ainakin johtofollit

        toivotaan, toivotaan, toivotaan... ; )

        jännää olla samassa vaiheessa!

        voit saada jopa kaksoset!!
        tosi kiva olla samassa vaiheessa kiertoa.. mittasin muuten just lämpöjä eikä oo yhtään koholla niinkun oviksen jälkeen kai pitäisi olla. tai onko se vaan aamulämpö? pöh en tiiä, mutta nyt en tiiä tuliko se ovis vai vieläkö on edessä, noh miehen kaato vielä tänä iltana ;)


      • kjs

        minä.Mulla on kp7 ja viimeiset clomit pitäisi tänään ottaa. Annostus on ollut 2tabl, olen ottanut ne iltaisin eikä oikeastaan mitään oireita ei ole ollut. Mitä nyt vatsa vähän turvonneen tuntuinen.

        Täytyy sanoa että odottavan aika on pitkä... En malttaisi odottaa sitä seurantaultraa. Jotenkin kyllä tuntuu siltä ettei tälläkään kerralla tule yhtäkään hyvän kokoista follikkelia.


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        voit saada jopa kaksoset!!
        tosi kiva olla samassa vaiheessa kiertoa.. mittasin muuten just lämpöjä eikä oo yhtään koholla niinkun oviksen jälkeen kai pitäisi olla. tai onko se vaan aamulämpö? pöh en tiiä, mutta nyt en tiiä tuliko se ovis vai vieläkö on edessä, noh miehen kaato vielä tänä iltana ;)

        joka on mulle paljon...

        ei yleensä ole niin paljon..

        ja tänän vika lh tikku käytettiin joten ovis on..

        voisko sun oviskivut johtua siitä että pregnyl laitettiin hieman liian aikaisin. 1-2 pvää näis hommissa on ratkaisevaa ja jos viimeks folli oli isompi tai "kypsempi" irtoomaan niin se voi tapahtua kertaheitolla ja kivuttomammin kuin tuo.

        en tiedä, oon joskus gynellä kuullu näit juttuja, voi olla huuhaatakin.

        mulla vähän alavatsakipua, ei runsaasti. eilen oksettava olo, kärttyisyyttä mitä ei norm. ole ja tautinen väsymys mutta se univelasta.

        miten itse voit.

        t. annamanna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        joka on mulle paljon...

        ei yleensä ole niin paljon..

        ja tänän vika lh tikku käytettiin joten ovis on..

        voisko sun oviskivut johtua siitä että pregnyl laitettiin hieman liian aikaisin. 1-2 pvää näis hommissa on ratkaisevaa ja jos viimeks folli oli isompi tai "kypsempi" irtoomaan niin se voi tapahtua kertaheitolla ja kivuttomammin kuin tuo.

        en tiedä, oon joskus gynellä kuullu näit juttuja, voi olla huuhaatakin.

        mulla vähän alavatsakipua, ei runsaasti. eilen oksettava olo, kärttyisyyttä mitä ei norm. ole ja tautinen väsymys mutta se univelasta.

        miten itse voit.

        t. annamanna

        mua kanssa oksetti pregnyl päivänä..
        mikä toi aamulämpö juttu siis on?? miten se otetaan ja koska? laskeeko se lämpö sitten päivän mittaan taas?
        tänään kaikki on suht normaalissa taas, ei jomotusta oikeestaan ja haluaisin toivoa että ovis on jo siis ollut!


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        mua kanssa oksetti pregnyl päivänä..
        mikä toi aamulämpö juttu siis on?? miten se otetaan ja koska? laskeeko se lämpö sitten päivän mittaan taas?
        tänään kaikki on suht normaalissa taas, ei jomotusta oikeestaan ja haluaisin toivoa että ovis on jo siis ollut!

        ja mulla oli just to ja pe toli 37.2 C nurkilla toi lämpö, oli se iltapvälläkin hieman koholla ajoittain.

        JÄnnästi sen todella huomasi, tarkasti ne 2 pvää.

        sitten se meni ohitse.

        jänne kattoa mitä tapahtuu. vai tapahtuuko mitään!!!

        aina sitä vaan kuvittelee tulevansa raskaaks kun haluaa, mutta se ei vaan tapahdukaan miten haluaa..

        käyn unille, nukuttaa, väsyttää,

        toiv voitte kaikki oikein hyvin. kertokaa kuulumisia.

        t. annamanna


    • _Lizardus_

      tarvitsisin pikaista tietoa siitä onko aivan alkuraskaudessa normaalia jos tulee semmoista ruskeaa aika paksua limaa sekä erittäin runsasta valkovuotoa? (niin runsasta et on housut ihan märkänä)

      Kyselin asiaa jo tuolta odotuspalstaltakin ja nyt vielä kyselen teiltäkin josko olisitte viisaampia..ei kait voi olla oire alkavasta keskenmenosta?

      • ilona.

        että se on ihan ok, normaalia alkuraskaudessa, verinen vuotohan on sitten jo eri asia..
        runsas valkkari on ainakin raskausoire!!!


    • _Lizardus_

      et täti tulee sittenkin kylään...oli vähän verta nyt siinä rusehtavan vuodon seassa...mutta seurailen tilannetta...itkettää kyllä,mutta minkäs teet jos näin on asian laita! ei siinä sitten muuta ku uutta clomikiertoa vaan päälle ja uusi inssi kehiin jne...mutta seurailemme tilannetta vielä...

      • ilona.

        ei saa vielä siis luovuttaa ennenkuin hanat aukeaa.... kamalaa piinaa, sulla nuo r.oireet ovat niin vahvat ja nyt näin, jaksamista!!


      • _Lizardus_
        ilona. kirjoitti:

        ei saa vielä siis luovuttaa ennenkuin hanat aukeaa.... kamalaa piinaa, sulla nuo r.oireet ovat niin vahvat ja nyt näin, jaksamista!!

        nyt ei oikein tiedä mitä ajatella...verinen vuoto näyttäisi lisääntyneen,mutta ei ainakaan vielä ole ihan menkkavuodoksi luokiteltavaa luokkaa ja todellakin siinä semmoista ruskeeta limaa seassa...

        mutta huominen näyttää sitten ja luulenpa et pääsen lauantaina sitten aloittamaan uuden clomikuurin,koitan jotenki olla positiivinen mut ihmetyttää todellakin nää kaikki mun "raskausoireet" ja sitten käykin näin! ilmoittelen huomenna kuinka asiat ovat kääntyneet...vai kääntyväitkö mitenkään!


      • annamanna
        _Lizardus_ kirjoitti:

        nyt ei oikein tiedä mitä ajatella...verinen vuoto näyttäisi lisääntyneen,mutta ei ainakaan vielä ole ihan menkkavuodoksi luokiteltavaa luokkaa ja todellakin siinä semmoista ruskeeta limaa seassa...

        mutta huominen näyttää sitten ja luulenpa et pääsen lauantaina sitten aloittamaan uuden clomikuurin,koitan jotenki olla positiivinen mut ihmetyttää todellakin nää kaikki mun "raskausoireet" ja sitten käykin näin! ilmoittelen huomenna kuinka asiat ovat kääntyneet...vai kääntyväitkö mitenkään!

        moikka!

        tääl ollaan varpaatkin pystyssä!! plussaonnea! toivomme että raskaus alkaa ja että se on kiinnitysvuotoa. mitään ei ole vielä todistettu. vasta kun testi on neg ja vuodat, niin uskotaan.

        meikkä sai kevyen raivarin tänään ukolle.. palo vaan pinna, sit menin päivätorkuille ja nyt sitten vointi on parempi. ja pyytelin anteeksi. onneksi mies tajuaa.. 2 h yöunet.. on nää raskaita hoitoja.. vaik en sen takia vvalvonu.. onneks on lomaa loppuvko. olen aika loppu tiedättekö?

        ja kun ei yhtään tiedä tota miten toi pregnyl vaikuttaa muhun. alavatsa on kyl jo kipeä. ajattlein ottaa kipulääkettä varmuudenvuoksi. huh huh tätä elämää.

        raportoidaan voinnista. voimahaleja kaikille.

        t.manna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        moikka!

        tääl ollaan varpaatkin pystyssä!! plussaonnea! toivomme että raskaus alkaa ja että se on kiinnitysvuotoa. mitään ei ole vielä todistettu. vasta kun testi on neg ja vuodat, niin uskotaan.

        meikkä sai kevyen raivarin tänään ukolle.. palo vaan pinna, sit menin päivätorkuille ja nyt sitten vointi on parempi. ja pyytelin anteeksi. onneksi mies tajuaa.. 2 h yöunet.. on nää raskaita hoitoja.. vaik en sen takia vvalvonu.. onneks on lomaa loppuvko. olen aika loppu tiedättekö?

        ja kun ei yhtään tiedä tota miten toi pregnyl vaikuttaa muhun. alavatsa on kyl jo kipeä. ajattlein ottaa kipulääkettä varmuudenvuoksi. huh huh tätä elämää.

        raportoidaan voinnista. voimahaleja kaikille.

        t.manna

        annamanna mikäs nyt noin väsyttää ja raivottaa? miehet ei kyllä tajua näitä kaikenmaailman lääkkeitä, ja sit pitäis puuhastellakkin "koko ajan" ihan pakolla JOS vaikka ovis olisi.. hoh hoh kylläpä meillä on stressattavaa ;)

        lizille paljon toivoa ja hyvää sellaista, ilmottele aamusella heti miten sujuu!!


      • _Lizardus_
        ilona. kirjoitti:

        annamanna mikäs nyt noin väsyttää ja raivottaa? miehet ei kyllä tajua näitä kaikenmaailman lääkkeitä, ja sit pitäis puuhastellakkin "koko ajan" ihan pakolla JOS vaikka ovis olisi.. hoh hoh kylläpä meillä on stressattavaa ;)

        lizille paljon toivoa ja hyvää sellaista, ilmottele aamusella heti miten sujuu!!

        Elikkäs vuoto alkoi normina menkkauotona tänä aamuna =( harmillista mutta minkäs teet!

        Ei tässä auta jäädä murehtimaan vaan koittaa jaksaa olla ja pääseepähän aloittamaan lauantaina clomit ja toiveikkaana uuteen kiertoon...pakko kummiski viel varulta testata perjantaina et en vaan ole raskaana...mutta täällä siis näin tällä kertaa,tsemiä teille muille ja kirjotellaanhan kuulumisia =)


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        annamanna mikäs nyt noin väsyttää ja raivottaa? miehet ei kyllä tajua näitä kaikenmaailman lääkkeitä, ja sit pitäis puuhastellakkin "koko ajan" ihan pakolla JOS vaikka ovis olisi.. hoh hoh kylläpä meillä on stressattavaa ;)

        lizille paljon toivoa ja hyvää sellaista, ilmottele aamusella heti miten sujuu!!

        moikka kaikki

        oon nukkunu huonosti 3 yötä, noin 2-4 tuntua per yö ja duunis painanu noin 10 h.. joten siks väsyttää ja nää hoidot väsyttää. tosin clomista ei ole tullut tällä kierrolla kovia vastakipuja kuten aiemmin. eli turha oli pelkoni.

        28 h tulee nyt siitä kun pistin pregnylin. eilen illalla 24 aikaan oli vatsakipuja, nyt ei mitään.

        mies on ihana mut varaman on sen hcg pitoisuuden takia "raskaanaoleva" olo ja pinnak ireellä ja hermmostuttaa, myös oksettaa ja etova olo jonkinverran.

        no, sitten otin torkut ja kun univelka poistui niin voiinti oli parempi.

        tuntu että tartten omaa aikaa olla ihan rauhassa. arvatkaa, ARVATKAA VAAN, tuntuko tää paradoksaaliselta kun nyt just pitäis muhinoida miehen kanssa. no, päätin etten sitä pitenkään pakkota ja jäin lueskelemaan kaikkia lehitä tms..

        stiten menin nukkumaan siipan kainaloon ja yhtäkkiä vaan ja luonnollisesti kipinä kärähti.. ja annettiin palaa. sillä lailla se meni luonnollisesti.

        tää kierto on ollu monella tapaa hassu: kuvaisin sitä sanoin free fall.. rennompi kkuin juuri koskaan elämäni vaiheissa..

        rentous tässä onkin mukavaa. ja vapatutuneisuus. tuo lääkitys kyl on semmonen että pari kolme pvää kierrosta oon kireempi muuta musta tuntuu että toi yöuni oli enemmänkin se joka veti mus kireelle, ei lääkkeet.

        tänä aamuna tiukka LH testissä. oli muuten viimenen stikki tota testiä että se siitä..

        tänä iltana tilataan family size pizzaa ja rentoudutaan... ihanaa...

        miten muut voitte? ilona, millon on seuraava uä kontrolli? kommenttisi Huiiii voin saada kaksoset.. karmii muakin selkäpiitä.. iiikk.. mutta jos tää jääkin mun ainooks tilaisuudeks hankkia niin siitten ei auta muuta.. no, sen näämme pian.

        kuinka pian pregnylin jälkeen voi testailla muuten grav testiä..? eikö se ollu joskus 2 vkoa vai muistanko vääri`n??

        dita, mis oot?

        liz.. kuinka voit?? varpaani ovat pystyssä..? liz onko sulla pregnyl..? ehkä ensi kuussa meillä onkin clomi, tero, pregnyl kerho!!!

        haleja, t. annamanna


      • annamanna
        _Lizardus_ kirjoitti:

        Elikkäs vuoto alkoi normina menkkauotona tänä aamuna =( harmillista mutta minkäs teet!

        Ei tässä auta jäädä murehtimaan vaan koittaa jaksaa olla ja pääseepähän aloittamaan lauantaina clomit ja toiveikkaana uuteen kiertoon...pakko kummiski viel varulta testata perjantaina et en vaan ole raskaana...mutta täällä siis näin tällä kertaa,tsemiä teille muille ja kirjotellaanhan kuulumisia =)

        moikka... : (

        surumielinen osaanotoo...

        kertaisitkos sen lääkehoidon viel.. laita vaik vastaus tähän mailiin niin saan sen mun mailiin.. jooko??

        kommentoin sitten.

        voimahaleja.

        t. annamanna


      • ilona.
        _Lizardus_ kirjoitti:

        Elikkäs vuoto alkoi normina menkkauotona tänä aamuna =( harmillista mutta minkäs teet!

        Ei tässä auta jäädä murehtimaan vaan koittaa jaksaa olla ja pääseepähän aloittamaan lauantaina clomit ja toiveikkaana uuteen kiertoon...pakko kummiski viel varulta testata perjantaina et en vaan ole raskaana...mutta täällä siis näin tällä kertaa,tsemiä teille muille ja kirjotellaanhan kuulumisia =)

        suuret harmittelu sulle Liz, aivan kauhee isku, mutta tarmokkaasti uutta kiertoa kohti!!!!!!!!!!!


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        moikka kaikki

        oon nukkunu huonosti 3 yötä, noin 2-4 tuntua per yö ja duunis painanu noin 10 h.. joten siks väsyttää ja nää hoidot väsyttää. tosin clomista ei ole tullut tällä kierrolla kovia vastakipuja kuten aiemmin. eli turha oli pelkoni.

        28 h tulee nyt siitä kun pistin pregnylin. eilen illalla 24 aikaan oli vatsakipuja, nyt ei mitään.

        mies on ihana mut varaman on sen hcg pitoisuuden takia "raskaanaoleva" olo ja pinnak ireellä ja hermmostuttaa, myös oksettaa ja etova olo jonkinverran.

        no, sitten otin torkut ja kun univelka poistui niin voiinti oli parempi.

        tuntu että tartten omaa aikaa olla ihan rauhassa. arvatkaa, ARVATKAA VAAN, tuntuko tää paradoksaaliselta kun nyt just pitäis muhinoida miehen kanssa. no, päätin etten sitä pitenkään pakkota ja jäin lueskelemaan kaikkia lehitä tms..

        stiten menin nukkumaan siipan kainaloon ja yhtäkkiä vaan ja luonnollisesti kipinä kärähti.. ja annettiin palaa. sillä lailla se meni luonnollisesti.

        tää kierto on ollu monella tapaa hassu: kuvaisin sitä sanoin free fall.. rennompi kkuin juuri koskaan elämäni vaiheissa..

        rentous tässä onkin mukavaa. ja vapatutuneisuus. tuo lääkitys kyl on semmonen että pari kolme pvää kierrosta oon kireempi muuta musta tuntuu että toi yöuni oli enemmänkin se joka veti mus kireelle, ei lääkkeet.

        tänä aamuna tiukka LH testissä. oli muuten viimenen stikki tota testiä että se siitä..

        tänä iltana tilataan family size pizzaa ja rentoudutaan... ihanaa...

        miten muut voitte? ilona, millon on seuraava uä kontrolli? kommenttisi Huiiii voin saada kaksoset.. karmii muakin selkäpiitä.. iiikk.. mutta jos tää jääkin mun ainooks tilaisuudeks hankkia niin siitten ei auta muuta.. no, sen näämme pian.

        kuinka pian pregnylin jälkeen voi testailla muuten grav testiä..? eikö se ollu joskus 2 vkoa vai muistanko vääri`n??

        dita, mis oot?

        liz.. kuinka voit?? varpaani ovat pystyssä..? liz onko sulla pregnyl..? ehkä ensi kuussa meillä onkin clomi, tero, pregnyl kerho!!!

        haleja, t. annamanna

        jatkan juttuja täälläkin. mulle sanottiin että pp19 saisi tehä r.testin, ettei se pregnyl vaan anna väärää plussaa ennen sitä, mutta kuka nyt noin kauan jaksaisi odottaa jos menkat ei alakkaan!?
        kiva että sä viitsit tikutella ovista, itellä ei oo tikkuja, enkä oikein usko niihin tuon pcon takia, mä oon sitä mieltä että pregnyl voi antaa plussan ovistikkuunkin, vaikkei ovis olis vielä, mutta tiedäppä siitä!

        mun piti hieman suostutella miestä vielä eilen illalla muhinoimaan. oli "muka" todella väsynyt eikä se tykkää yhtään pakotetusta hommasta, en kyllä mäkään, mutta minkäs sille voi. totesin vaan että minä oon vetäny lääkkeet ja käynyt seurannat jne joten nyt on miehen toimittava, ja sitten suostui ja oli sit ihan mielissään taas ;)
        mutta kyllä se voi hieman puulta maistua tällainen ajoitus peli..
        meilläkin tänään vaan levätään, kaikin puolin. ja toivotaan parasta!! ja odotellaan raskausoireita, hih :)


      • _Lizardus_
        annamanna kirjoitti:

        moikka... : (

        surumielinen osaanotoo...

        kertaisitkos sen lääkehoidon viel.. laita vaik vastaus tähän mailiin niin saan sen mun mailiin.. jooko??

        kommentoin sitten.

        voimahaleja.

        t. annamanna

        ei siis muita lääkkeitä ole edes vielä trjottukaa...viime kierrossa en käyttänyt edes terolutia kun lääkäri sanoi ettei sitä nyt käytetä clomien kanssa ainakaa viel tässä vaiheessa...


      • annamanna
        _Lizardus_ kirjoitti:

        ei siis muita lääkkeitä ole edes vielä trjottukaa...viime kierrossa en käyttänyt edes terolutia kun lääkäri sanoi ettei sitä nyt käytetä clomien kanssa ainakaa viel tässä vaiheessa...

        t.mannis


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        jatkan juttuja täälläkin. mulle sanottiin että pp19 saisi tehä r.testin, ettei se pregnyl vaan anna väärää plussaa ennen sitä, mutta kuka nyt noin kauan jaksaisi odottaa jos menkat ei alakkaan!?
        kiva että sä viitsit tikutella ovista, itellä ei oo tikkuja, enkä oikein usko niihin tuon pcon takia, mä oon sitä mieltä että pregnyl voi antaa plussan ovistikkuunkin, vaikkei ovis olis vielä, mutta tiedäppä siitä!

        mun piti hieman suostutella miestä vielä eilen illalla muhinoimaan. oli "muka" todella väsynyt eikä se tykkää yhtään pakotetusta hommasta, en kyllä mäkään, mutta minkäs sille voi. totesin vaan että minä oon vetäny lääkkeet ja käynyt seurannat jne joten nyt on miehen toimittava, ja sitten suostui ja oli sit ihan mielissään taas ;)
        mutta kyllä se voi hieman puulta maistua tällainen ajoitus peli..
        meilläkin tänään vaan levätään, kaikin puolin. ja toivotaan parasta!! ja odotellaan raskausoireita, hih :)

        mä oon aina ollu tosi villinä mieheni perään.

        se tietää sen.

        joten tää ei ole mitään uutta.

        eilen olin vaan huonolla tuulella.

        nukuin vähän ja se meni ohi. sit se söpöliini kysy tuunko nukkumaan. sanoin et kohta.. ja luin lehtee.. ja site menin nukkuun. ja sitten kuulkaa ... söin sen.. mikä kipinä mieheni kanssa! en ole halunnut ketään niin kokonaisvaltaisesti kuin häntä! ensitapaamisesta alkaen ajattelin aina että "elämäntehtäväni" on tehdä ne lapset hänen kanssaan. rakastan häntä niin. se on ihana olotila. odotin kauan ja olin yksin monta vuotta. miltei 10 v. ja leikkkauksia, surua, sukulaistne kuolemia, menetyksiä. mutta istten löytyikin se oikea.

        arvatkaa mikä onni!

        kyllä mmies tykkäsi. tänään aamullakiin sanoi että kun käytiin nukkumaan niin joku yhtäkkiä hänet suukotteli..

        meillä on aina mennyt niin hyvin ja siitä oon onnellinen. ollaan kyl vanhoja jo tekemään lapsia, muttta kannatti oodoottaa.

        rakastan niin miestäni. hän on todella ymmärräväinen vaik on välil raskasta työssä.

        tänään taas toivon saavani päästä hänen kainaloonsa ja saavani hänen hellyyttänsä johti se rakasteluun tai ei.

        t. annamanna


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        jatkan juttuja täälläkin. mulle sanottiin että pp19 saisi tehä r.testin, ettei se pregnyl vaan anna väärää plussaa ennen sitä, mutta kuka nyt noin kauan jaksaisi odottaa jos menkat ei alakkaan!?
        kiva että sä viitsit tikutella ovista, itellä ei oo tikkuja, enkä oikein usko niihin tuon pcon takia, mä oon sitä mieltä että pregnyl voi antaa plussan ovistikkuunkin, vaikkei ovis olis vielä, mutta tiedäppä siitä!

        mun piti hieman suostutella miestä vielä eilen illalla muhinoimaan. oli "muka" todella väsynyt eikä se tykkää yhtään pakotetusta hommasta, en kyllä mäkään, mutta minkäs sille voi. totesin vaan että minä oon vetäny lääkkeet ja käynyt seurannat jne joten nyt on miehen toimittava, ja sitten suostui ja oli sit ihan mielissään taas ;)
        mutta kyllä se voi hieman puulta maistua tällainen ajoitus peli..
        meilläkin tänään vaan levätään, kaikin puolin. ja toivotaan parasta!! ja odotellaan raskausoireita, hih :)

        maskeeraa raskaustestin ainakin 14 pvän ajaks joten Ilona toi sun arvios menee ihan jotakuinkin realistiseksi.

        kyl me viel vaunuja työnnetään.. on meidän motto!

        t. annamanna


      • akon
        annamanna kirjoitti:

        mä oon aina ollu tosi villinä mieheni perään.

        se tietää sen.

        joten tää ei ole mitään uutta.

        eilen olin vaan huonolla tuulella.

        nukuin vähän ja se meni ohi. sit se söpöliini kysy tuunko nukkumaan. sanoin et kohta.. ja luin lehtee.. ja site menin nukkuun. ja sitten kuulkaa ... söin sen.. mikä kipinä mieheni kanssa! en ole halunnut ketään niin kokonaisvaltaisesti kuin häntä! ensitapaamisesta alkaen ajattelin aina että "elämäntehtäväni" on tehdä ne lapset hänen kanssaan. rakastan häntä niin. se on ihana olotila. odotin kauan ja olin yksin monta vuotta. miltei 10 v. ja leikkkauksia, surua, sukulaistne kuolemia, menetyksiä. mutta istten löytyikin se oikea.

        arvatkaa mikä onni!

        kyllä mmies tykkäsi. tänään aamullakiin sanoi että kun käytiin nukkumaan niin joku yhtäkkiä hänet suukotteli..

        meillä on aina mennyt niin hyvin ja siitä oon onnellinen. ollaan kyl vanhoja jo tekemään lapsia, muttta kannatti oodoottaa.

        rakastan niin miestäni. hän on todella ymmärräväinen vaik on välil raskasta työssä.

        tänään taas toivon saavani päästä hänen kainaloonsa ja saavani hänen hellyyttänsä johti se rakasteluun tai ei.

        t. annamanna

        oi ko mieki pääsisin "vällyihin"...viimeksi sunnuntaina sain..ukko aamuvuorossa ni se ei jaksa ja nyt on tuo inssiki huomena ni pittää "säästää" spermoja...kyllä se alkaa hirvesti haluttamhan ko tietää ettei saa... :)


      • annamanna
        akon kirjoitti:

        oi ko mieki pääsisin "vällyihin"...viimeksi sunnuntaina sain..ukko aamuvuorossa ni se ei jaksa ja nyt on tuo inssiki huomena ni pittää "säästää" spermoja...kyllä se alkaa hirvesti haluttamhan ko tietää ettei saa... :)

        Mä oon ollu heikkona kultaani alusta pitäen. ja se kyllä sen huomaa.. se tässä onkin kultasta.

        tänäänkin kun töihin lähti niin huomas että kenestä sitä täällä tykätään.

        on se varmasti hänelle kiva kun tietää että on ykkönen aina!

        mutta noi hormonihoidot on meilleki ollu (tai mulle..) raskaita.. oon turvoksis, alakulossa (epänormaalii mulle) kiukkunen mut harvoin..

        gynet monesti suostittelee tota joka toinen pvä menetlemää yhdynnöis ja meil se on about ollut niin..

        ovis jeee!!!


        annamanna


    • DitaVonBlonde

      Joo eli anteeksi nyt en ole käynyt täällä sen jälkeen kun menkat alkoivat, olen kaivannut lepoa ja irtiottoa näistä asioista kun en ole voinut itse tapahtumiin vaikuttaa...

      Liz, voi ei!!! *halaa* Mitä luin niin IHME tosiaan jos et ollutkaan raskaana, kannattaa varmaan kumminki testata vielä viikonloppuna, oli ne sen verran hurjat oireet!

      Ja muut, peukkuja myös teille! ;)

      Kävin tänään lääkärillä ja ultrattiin. Nyt on kp 5 ja aloitin tänään Clomit 3 kertaa päivässä!! :O kuulosti aika hurjalta minusta... irroituspiikkiä eivät luvanneet mutta pitää nyt katsoa mitä sitten follikkeliultra näyttää...

      • ilona.

        Tervetuloa takaisin!!!
        Hyvä että sun annosta nostettiin, aika hurjaa kyllä mutta tuloksia tarvitaan! Sen ovulaation sä kyllä tarttet, oisin luullut pregnylin astuvan kuvioihin lisäksi, no ne tietää sun tilanteen parhaiten. aika myöhään kierrossa alotat nuo clomit, mikä merkitys sillä muuten on? itse aloitan ne aina kp 2!!


      • annamanna

        kato nyt kp12-13 follien koko ja pyydä sit sitä irrotuspiikkiä viel!!

        yks kamu sai sen ja ovuloi ja kuitnekin tuli vaan yks laps ettei kaikki kaksosii saa!!

        tsemiä clomikierrolle, onko sulla vatsakipuja??

        meillä tääl himas hellii itseään...

        t. annamanna


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin!!!
        Hyvä että sun annosta nostettiin, aika hurjaa kyllä mutta tuloksia tarvitaan! Sen ovulaation sä kyllä tarttet, oisin luullut pregnylin astuvan kuvioihin lisäksi, no ne tietää sun tilanteen parhaiten. aika myöhään kierrossa alotat nuo clomit, mikä merkitys sillä muuten on? itse aloitan ne aina kp 2!!

        jos epäillään cervixtekijän olevan uhattuna..

        tohon kannattais ottaa nyt ulta 12-13 kp ja kattoo follien koko ja irrottaa ne pregnylillä et sais sen ovulaation tapahtumaan varmasti.

        no, mielipiteitä on suuntaan ja toiseen. toiv onnistuu. ei loputtomiin voi odottaa.

        hyvä kun jatketaan yrittämistä. parempi mun mielestä clomit ja pregnyl kun fsh induktio esimerkiksi.

        annamanna


    • *LeiDi*

      täällähän minäkin!! on ollut jo melkein vierotusoireet tältä sivustolta, kun ei ole töiden ja sairastelujen takia kerennyt tutkailemaan muiden vointia!=)

      Elikkäs: mun viimeset menkat alko myöhässä, toiveikkaana tein jo testinkin, mutta aina siinä komeilee turhankin kuuluisa yksi viiva!!NEGA!!!=( laitoin clomien piikkiin tuon vuodon venymisen..=( joten... mulla nyt menossa 3 clomikierto, kp6, 2 nappia per päivä.. varasin yksityiseltä ultraan ajan ens viikolle kp 13, kun eivät vieläkään mulle kunnalliselta anna!! epäreilua!!=( viime kierrossa ei ultrattu, joten halusin nyt sitten käydä tsekkaamassa tilanteen!=) puhuimme samaisen gynen kanssa jo ekan kierron ultrassa, että jos ei tuloksia tule, kokeillaan lisänä pregnyliä, jota nyt sitten ens viikolla ajattelinkin pyytää..

      mukava lukea myös muiden kokemuksia pregnylistä, tietääpi sitten mihin varautua!!=)

      jaksamisia!!!!!

      • annamanna

        moikka

        tsemppiä ja pyydä toi pregnyl kehiin!! sillä saa aika hyvän ovulaation ja varman ni ei tartte kytätä sitä!!

        t.annamanna


    • ilona.

      Heippa mitä kaikille kuuluu? Mulla on masu vieläkin ihan pikkasen kipee ja voivottelen jos se ovis oliskin ollut vasta tänään, eikai näin myöhään enää?

      Ihanaa kun meidän clomiklaani taas vahvistuu ja onko nyt lähes kaikki taas paikalla??

      Ketäs me sitten jännätään ekana? :)

      • annamanna

        näinä tärkeinä päiviä...

        Ilona, folliasiantuntijana.. vastaapa sänyt etenkin kun sulla on jo jälkikasvuakin.. kai tossa jossain kirjotuksessa sanottin että vähän pitäis väletellä ja jopa käyttää kortsuakin jos 20 mm folleja on yli 2 ja mullahan oli!

        no me oltiin ke iltana (ke aamuna olin laittanu pregnylin..) ja to aamuna katoiin oviksen joka oli

        ja to oli välipvä kun ei jaksettu ja tänään olis suunnitelmissa.

        jos ovis tapahtuu 36-40 h sis niin kauas se elää siellä, kuulema noin ½-1 pävää

        laskujeni mukkaan eilen tapahtunu ovis sit illasta olis aikaa tähän pe iltaan.. joten pvä viel on aikaa..

        mies lupas kiiruhtaa kotiin töistä.. ja vietettään thai ilta.. ruokineen, hierontoineen.. mmmm.. aivan ihanaa.. rakastan nniin miestäni.. todella.. hänelle ja vain häenlle haluan tehdä lapsen.. odotan vaan koska taas tavataan. tämä on ollut tällästa alusta saakka.. ja ei ole muuttunut miksikään. näkyy uloskin päin..

        no joo.. siis hempeilyn puolelle meni taas kun kaipaan isäntää.. mutta hei, kertokaahan millasia frekvenssejä teidän gynet suositteli hoitojen ajan..? mulle sanottiin perussääntönä että joka toinen pvä ja sitten kun ja jos folleja on plajon niin jäätä hattuseen.. kuten me eilen...

        muita uutisia.. kertokaa vaik kierron vaiheet ja lääkitykset muistinviorkistykseks.

        hyvä ku muistan omani!!!

        teroluttia en nyt alota vähään aikaan kun voi viel gynen mukaan tulla toinenkin ovis ja jopa ens vkolla.. niin en alota mitään viel vasta ehkä vkon päästä..!!

        t. annamanna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        näinä tärkeinä päiviä...

        Ilona, folliasiantuntijana.. vastaapa sänyt etenkin kun sulla on jo jälkikasvuakin.. kai tossa jossain kirjotuksessa sanottin että vähän pitäis väletellä ja jopa käyttää kortsuakin jos 20 mm folleja on yli 2 ja mullahan oli!

        no me oltiin ke iltana (ke aamuna olin laittanu pregnylin..) ja to aamuna katoiin oviksen joka oli

        ja to oli välipvä kun ei jaksettu ja tänään olis suunnitelmissa.

        jos ovis tapahtuu 36-40 h sis niin kauas se elää siellä, kuulema noin ½-1 pävää

        laskujeni mukkaan eilen tapahtunu ovis sit illasta olis aikaa tähän pe iltaan.. joten pvä viel on aikaa..

        mies lupas kiiruhtaa kotiin töistä.. ja vietettään thai ilta.. ruokineen, hierontoineen.. mmmm.. aivan ihanaa.. rakastan nniin miestäni.. todella.. hänelle ja vain häenlle haluan tehdä lapsen.. odotan vaan koska taas tavataan. tämä on ollut tällästa alusta saakka.. ja ei ole muuttunut miksikään. näkyy uloskin päin..

        no joo.. siis hempeilyn puolelle meni taas kun kaipaan isäntää.. mutta hei, kertokaahan millasia frekvenssejä teidän gynet suositteli hoitojen ajan..? mulle sanottiin perussääntönä että joka toinen pvä ja sitten kun ja jos folleja on plajon niin jäätä hattuseen.. kuten me eilen...

        muita uutisia.. kertokaa vaik kierron vaiheet ja lääkitykset muistinviorkistykseks.

        hyvä ku muistan omani!!!

        teroluttia en nyt alota vähään aikaan kun voi viel gynen mukaan tulla toinenkin ovis ja jopa ens vkolla.. niin en alota mitään viel vasta ehkä vkon päästä..!!

        t. annamanna

        No itse en tiedä enään mistään mitään ;) Johan sitä asiantuntujaksi luulisi kaiken yrittämisen ja kokeneen jälkeen, mutta joka kuukausi on niin erilainen että huh huh vaan!
        Itse luulen että ovis mulla olikin eilen, ja me ei tehty mitään.... kääks aika paha virhe. Mä sain pregnylin tosin maanantaina, mutta kai se eilen silti saattoi olla. Nyt ärsyttää :(((
        Tosin voihan niitä uimareita siellä olla vieläkin, ehkä olikin vielä ovista odottamassa, mutta mutta mutta....heikolta vaikuttaa. Ja nyt olis niinkuin kaikki ohi, koska se munasolu ei kauaa elä, muutaman tunnin vaan mielestäni (simpathan elävät päiviä)..

        Silloin kun meillä tärppäsi oli mulla kolme follia, yksi oli ovuloinut itestään (hurjaa!!) seurantaa edeltävänä iltana, mutta pregnylillä irrotettiin vielä perään kaksi yli 20mm follia. Yksi siis tärppäsi onnellisesti :))) Siinä oli kyllä hyvät mahikset kolmella pelata, tässä kierrossa yhden kanssa on sitten jo paljon vaikeampaa, etenkin kun ajoitus taisi mennä puihin.

        Meille sanottiin että pitää muhinoida kerran päivässä kolmen päivän ajan, alkaen piikistä. Me tehtiin sit niin, ja lopetettiin, ja pahus taidettiin lopettaa liian aikasin.

        heh kyllä huomaamme kuinka olet miehesi perään ;) kyllä sen kuulee jutuista, ja hyvä niin :)) näinhän onnellisena niitä lapsia pitääkin tehdä! Mäkin olen mieheni perään kovasti, vaan tärppipäivinä se meno saattaa muuttua hieman pakottavaksikin :(

        Ootte varmaan keskustelleet aiheesta "mitä jos tulee kaksoset tai kolmoset"? Me puhuttiin aikoinaan ja sovittiin että antaa tulla vaan jos on tullakseen. Nyt on sama fiilis, vaikka meillä onkin jo yksi lapsi, joka on vielä vauva. Olisi kyllä TODELLA rankkaa, siis aivan hurjaa menoa, mutten silti sanoisi ei..

        Jännä juttu tuo uudestaan ovulointi, voiko niin tosiaan käydä??!


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        No itse en tiedä enään mistään mitään ;) Johan sitä asiantuntujaksi luulisi kaiken yrittämisen ja kokeneen jälkeen, mutta joka kuukausi on niin erilainen että huh huh vaan!
        Itse luulen että ovis mulla olikin eilen, ja me ei tehty mitään.... kääks aika paha virhe. Mä sain pregnylin tosin maanantaina, mutta kai se eilen silti saattoi olla. Nyt ärsyttää :(((
        Tosin voihan niitä uimareita siellä olla vieläkin, ehkä olikin vielä ovista odottamassa, mutta mutta mutta....heikolta vaikuttaa. Ja nyt olis niinkuin kaikki ohi, koska se munasolu ei kauaa elä, muutaman tunnin vaan mielestäni (simpathan elävät päiviä)..

        Silloin kun meillä tärppäsi oli mulla kolme follia, yksi oli ovuloinut itestään (hurjaa!!) seurantaa edeltävänä iltana, mutta pregnylillä irrotettiin vielä perään kaksi yli 20mm follia. Yksi siis tärppäsi onnellisesti :))) Siinä oli kyllä hyvät mahikset kolmella pelata, tässä kierrossa yhden kanssa on sitten jo paljon vaikeampaa, etenkin kun ajoitus taisi mennä puihin.

        Meille sanottiin että pitää muhinoida kerran päivässä kolmen päivän ajan, alkaen piikistä. Me tehtiin sit niin, ja lopetettiin, ja pahus taidettiin lopettaa liian aikasin.

        heh kyllä huomaamme kuinka olet miehesi perään ;) kyllä sen kuulee jutuista, ja hyvä niin :)) näinhän onnellisena niitä lapsia pitääkin tehdä! Mäkin olen mieheni perään kovasti, vaan tärppipäivinä se meno saattaa muuttua hieman pakottavaksikin :(

        Ootte varmaan keskustelleet aiheesta "mitä jos tulee kaksoset tai kolmoset"? Me puhuttiin aikoinaan ja sovittiin että antaa tulla vaan jos on tullakseen. Nyt on sama fiilis, vaikka meillä onkin jo yksi lapsi, joka on vielä vauva. Olisi kyllä TODELLA rankkaa, siis aivan hurjaa menoa, mutten silti sanoisi ei..

        Jännä juttu tuo uudestaan ovulointi, voiko niin tosiaan käydä??!

        siis ovistesti neg ke

        pistin pregnylin aamulla klo 8 ke

        ovistesti to aamuna

        rakasteltiin ke -to yönä

        to aamulla ovistesti


        to "välipäivä"

        nyt pe suunnitelmissa koti-iltaa...


        folleja ne mainitut määrät..

        pitäisikö siis olla joka pvä vai taukopäivä vai mitä?? muilla kokemusta?? taukopvä tänäänkin..??

        kuulin että munasolu on ½-1 pvän hengissä.. kääk!

        outoa..

        mikä on mielipiteenne..? kommentteja?

        t. annamanna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        siis ovistesti neg ke

        pistin pregnylin aamulla klo 8 ke

        ovistesti to aamuna

        rakasteltiin ke -to yönä

        to aamulla ovistesti


        to "välipäivä"

        nyt pe suunnitelmissa koti-iltaa...


        folleja ne mainitut määrät..

        pitäisikö siis olla joka pvä vai taukopäivä vai mitä?? muilla kokemusta?? taukopvä tänäänkin..??

        kuulin että munasolu on ½-1 pvän hengissä.. kääk!

        outoa..

        mikä on mielipiteenne..? kommentteja?

        t. annamanna

        Ehdottomasti mielestäni muhinoitte tänään. Ovistestihän näyttää että ovis TULEE TAPAHTUMAAN joko sinä päivänä tai seuraavana, elikkä sulla voi olla ovis tänään, joten hommiin, niinhän?
        Tää on mun mielipide..


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        siis ovistesti neg ke

        pistin pregnylin aamulla klo 8 ke

        ovistesti to aamuna

        rakasteltiin ke -to yönä

        to aamulla ovistesti


        to "välipäivä"

        nyt pe suunnitelmissa koti-iltaa...


        folleja ne mainitut määrät..

        pitäisikö siis olla joka pvä vai taukopäivä vai mitä?? muilla kokemusta?? taukopvä tänäänkin..??

        kuulin että munasolu on ½-1 pvän hengissä.. kääk!

        outoa..

        mikä on mielipiteenne..? kommentteja?

        t. annamanna

        Perhesuunnittelun kotisivuilta:

        Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään.


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        Ehdottomasti mielestäni muhinoitte tänään. Ovistestihän näyttää että ovis TULEE TAPAHTUMAAN joko sinä päivänä tai seuraavana, elikkä sulla voi olla ovis tänään, joten hommiin, niinhän?
        Tää on mun mielipide..

        ihana prinssini sanoinkin että tulee kotiin jo aiemmin heti kun pääsee lähtemään duunista jotta saadaan näitä asioita hoidettua..

        kultani on niin söpökin..

        kiitos avusta ja arvostan kovasti kommenttejanne..

        kun on rakastunut niin sitä on pää aivan sekaisin..

        joo, toi siittiöiden 3-5 pvän ikä on helpottavaa meidän kannalta..ja munasolujen toisaalta ½-1 pvää elinikä ei niinkään helpottavaa..

        tässä on ruvennu tajuamaan hiljakseen ettei nää olekaan niin yksiselitteisiä asioita eikä ole helppoja ensinkään. aina ei tule lapsia napista painamalla , eikä varsinkaan miehen kanssa jonka haluaa!!

        t. annamanna


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        No itse en tiedä enään mistään mitään ;) Johan sitä asiantuntujaksi luulisi kaiken yrittämisen ja kokeneen jälkeen, mutta joka kuukausi on niin erilainen että huh huh vaan!
        Itse luulen että ovis mulla olikin eilen, ja me ei tehty mitään.... kääks aika paha virhe. Mä sain pregnylin tosin maanantaina, mutta kai se eilen silti saattoi olla. Nyt ärsyttää :(((
        Tosin voihan niitä uimareita siellä olla vieläkin, ehkä olikin vielä ovista odottamassa, mutta mutta mutta....heikolta vaikuttaa. Ja nyt olis niinkuin kaikki ohi, koska se munasolu ei kauaa elä, muutaman tunnin vaan mielestäni (simpathan elävät päiviä)..

        Silloin kun meillä tärppäsi oli mulla kolme follia, yksi oli ovuloinut itestään (hurjaa!!) seurantaa edeltävänä iltana, mutta pregnylillä irrotettiin vielä perään kaksi yli 20mm follia. Yksi siis tärppäsi onnellisesti :))) Siinä oli kyllä hyvät mahikset kolmella pelata, tässä kierrossa yhden kanssa on sitten jo paljon vaikeampaa, etenkin kun ajoitus taisi mennä puihin.

        Meille sanottiin että pitää muhinoida kerran päivässä kolmen päivän ajan, alkaen piikistä. Me tehtiin sit niin, ja lopetettiin, ja pahus taidettiin lopettaa liian aikasin.

        heh kyllä huomaamme kuinka olet miehesi perään ;) kyllä sen kuulee jutuista, ja hyvä niin :)) näinhän onnellisena niitä lapsia pitääkin tehdä! Mäkin olen mieheni perään kovasti, vaan tärppipäivinä se meno saattaa muuttua hieman pakottavaksikin :(

        Ootte varmaan keskustelleet aiheesta "mitä jos tulee kaksoset tai kolmoset"? Me puhuttiin aikoinaan ja sovittiin että antaa tulla vaan jos on tullakseen. Nyt on sama fiilis, vaikka meillä onkin jo yksi lapsi, joka on vielä vauva. Olisi kyllä TODELLA rankkaa, siis aivan hurjaa menoa, mutten silti sanoisi ei..

        Jännä juttu tuo uudestaan ovulointi, voiko niin tosiaan käydä??!

        viel ens vkolla voi olla ovulaatioita..

        koska toi clomi on ollut tossa alla niin ovul voi olla useita ja kun pregnyl on otettu siihen viel niitä irrotteleen niin vauhti voi olla melkonen.

        ihan kiva..

        t. annamanna

        ps. odotan täs et mies tulee kotiin.. meen vaik yritti kylpyyn... mmmm...


      • *LeiDi*
        annamanna kirjoitti:

        siis ovistesti neg ke

        pistin pregnylin aamulla klo 8 ke

        ovistesti to aamuna

        rakasteltiin ke -to yönä

        to aamulla ovistesti


        to "välipäivä"

        nyt pe suunnitelmissa koti-iltaa...


        folleja ne mainitut määrät..

        pitäisikö siis olla joka pvä vai taukopäivä vai mitä?? muilla kokemusta?? taukopvä tänäänkin..??

        kuulin että munasolu on ½-1 pvän hengissä.. kääk!

        outoa..

        mikä on mielipiteenne..? kommentteja?

        t. annamanna

        hommiin vaan!! toivotaan parasta!! siitä tuskin haittaa on jos "liian usein" yrittää, pikemminkin jos liian harvoin!=)


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        No itse en tiedä enään mistään mitään ;) Johan sitä asiantuntujaksi luulisi kaiken yrittämisen ja kokeneen jälkeen, mutta joka kuukausi on niin erilainen että huh huh vaan!
        Itse luulen että ovis mulla olikin eilen, ja me ei tehty mitään.... kääks aika paha virhe. Mä sain pregnylin tosin maanantaina, mutta kai se eilen silti saattoi olla. Nyt ärsyttää :(((
        Tosin voihan niitä uimareita siellä olla vieläkin, ehkä olikin vielä ovista odottamassa, mutta mutta mutta....heikolta vaikuttaa. Ja nyt olis niinkuin kaikki ohi, koska se munasolu ei kauaa elä, muutaman tunnin vaan mielestäni (simpathan elävät päiviä)..

        Silloin kun meillä tärppäsi oli mulla kolme follia, yksi oli ovuloinut itestään (hurjaa!!) seurantaa edeltävänä iltana, mutta pregnylillä irrotettiin vielä perään kaksi yli 20mm follia. Yksi siis tärppäsi onnellisesti :))) Siinä oli kyllä hyvät mahikset kolmella pelata, tässä kierrossa yhden kanssa on sitten jo paljon vaikeampaa, etenkin kun ajoitus taisi mennä puihin.

        Meille sanottiin että pitää muhinoida kerran päivässä kolmen päivän ajan, alkaen piikistä. Me tehtiin sit niin, ja lopetettiin, ja pahus taidettiin lopettaa liian aikasin.

        heh kyllä huomaamme kuinka olet miehesi perään ;) kyllä sen kuulee jutuista, ja hyvä niin :)) näinhän onnellisena niitä lapsia pitääkin tehdä! Mäkin olen mieheni perään kovasti, vaan tärppipäivinä se meno saattaa muuttua hieman pakottavaksikin :(

        Ootte varmaan keskustelleet aiheesta "mitä jos tulee kaksoset tai kolmoset"? Me puhuttiin aikoinaan ja sovittiin että antaa tulla vaan jos on tullakseen. Nyt on sama fiilis, vaikka meillä onkin jo yksi lapsi, joka on vielä vauva. Olisi kyllä TODELLA rankkaa, siis aivan hurjaa menoa, mutten silti sanoisi ei..

        Jännä juttu tuo uudestaan ovulointi, voiko niin tosiaan käydä??!

        toi mun tuttu gyne tosiaan sano et monta kertaa voi ovuloida yhden kierron aikana etenkin clomilla ja etenkin jos siinä on viel pregnyl pistetty kun sehän sen ovulaation käynnistää ja tuttuni kyl sano että on melkosen varma ovulaation käynnistäjä toi pregnyl.

        kyselin vielä että paljonkos on noin 30 v uransa aikana nähny kolmosia niin sanoi että ei ole 3 nähny ku 2-3 kolmosraskautta uransa aikana ja on yli 60 v rouva. lupas tehdä mulle ultran jos ja kun raskaudun.

        jep miehen kans ollaan puhuttu että lapsia saa tulla kun tulee.

        kultanikin tietää ettei meil ole kauheesti aikaa tehdä. lisäks kummassakaan suvussa ei ole perillisiä, ei ainoatakaan, mutta hoitajia, huonetta ja sukua olis vaik kuin näille pienille, koteja, kummeja ja mummeja.

        joten kaikki tuntuvat olevan onnessaan kun me yritetään. kun muuten mun ja kultani suvut päättyy tähän. enpä tiedä oisko suuri vahinko.. mut kultaani rakastan ja hänelle haluan tehdä lapsukaisia jos vain meille siunaantuu.

        on tää ihmeellistä ja jännittävää aikaa. mitenhän noi miehet kokee sen.. kyllä mun mies tais vähän jännittää simppa-analyysiä vaik ei myöntäny mitään. taputtelin kultaa sepaluksille ja sanoin että tämä se on ihana paketti täällä.... ; )

        normaalit testit oli molemmilla ja meille sanottiinkin että äkkiä vaan kun leikkauksissa tuli taukoa niin heti yrittämään.. kun saatiin 2 kk tauko niin siitä vaan ja siksi clomit. muuten on todettu normaaleiksi.

        kivaa kirjotella teille kun tajuatte miten piinaavaa tämä voi olla kun on vähän kun nuorallatanssija. jos tuleekin takapakkia niin sitten voi olla että haaveet saa unohtaa.

        Ilona, mikä on vointi?

        Dita, helpompi olo? MIllasia oireita siitä clomista? miksi et ota kp 3-7? ja pregnylit sullekin!!!

        t. annamanna


    • DitaVonBlonde

      ihana tosiaan lukea kaikista taas kuulumisia :))

      • annamanna

        ettei se häiritse ns. cervixtekijää eli kai tässä tapauksessa kohdunlimaa, kohdunkaulalla olevaa limaa joka auttaa siittiöitä etteenpäin.

        monillahan irtoo limatulppa, isokin oikeen ovulaation aikaan. ootteko huomannu.

        jos pelätään että on tällänen tilanne joka estää siittiöitä pääsemästä kohtuun niin clomia voidaan annostella eri päivinä, joko kierron 3-7 päivinä tai kierron 5-9 päivinä. alotus yleensä 50 mg. SIIS NÄIN OLEN KUULLUT, EN VARMUUDELLA ENEMPÄÄ ASIASTA TIEDÄ!!!!

        clomihan aiheuttaa norm. ovulaation ja yleensä hyvän keltarauhasen tuotannon, mutta simppojen kulkukin olis turvattava ja se ei ain ole hlppoa.

        JOS EPÄILLÄÄN LÄÄKKEEN (CLOMIN HAITTAAVAN CERVIXTEKIJÄÄ) clomi voidaan annostella 3-7 päiville.

        voi olla joku syy jonka takia otat 5-9 pvä, en tiedä miksi mutta voithan vaihtaakin noita päiviä mkillon otat. juttele gynen kanssa asiasta. mutta uhka nyt on vähän voimakas sana, pahoittelen, ei ollut mitään mielipahaa tarkoitus aiheuttaa.. ottaa vaan asia puheeksi ettei kukaan vaan vahingossa jää sen limatulppajutun takia lapsettomaksi.

        lisäksi korostan.. kuulin näitä asioita 2-4 eri taholta joten kysykäähhän omilta gyneiltänne, mikään ei ole absoluuttinen totuus maailmassa. ei varsinkaan täällä suomi24 palstalla.

        t.annamanna (pahoitellen.. posket tosin punasina nyt ja simpat sisällä... : )


      • DitaVonBlonde
        annamanna kirjoitti:

        ettei se häiritse ns. cervixtekijää eli kai tässä tapauksessa kohdunlimaa, kohdunkaulalla olevaa limaa joka auttaa siittiöitä etteenpäin.

        monillahan irtoo limatulppa, isokin oikeen ovulaation aikaan. ootteko huomannu.

        jos pelätään että on tällänen tilanne joka estää siittiöitä pääsemästä kohtuun niin clomia voidaan annostella eri päivinä, joko kierron 3-7 päivinä tai kierron 5-9 päivinä. alotus yleensä 50 mg. SIIS NÄIN OLEN KUULLUT, EN VARMUUDELLA ENEMPÄÄ ASIASTA TIEDÄ!!!!

        clomihan aiheuttaa norm. ovulaation ja yleensä hyvän keltarauhasen tuotannon, mutta simppojen kulkukin olis turvattava ja se ei ain ole hlppoa.

        JOS EPÄILLÄÄN LÄÄKKEEN (CLOMIN HAITTAAVAN CERVIXTEKIJÄÄ) clomi voidaan annostella 3-7 päiville.

        voi olla joku syy jonka takia otat 5-9 pvä, en tiedä miksi mutta voithan vaihtaakin noita päiviä mkillon otat. juttele gynen kanssa asiasta. mutta uhka nyt on vähän voimakas sana, pahoittelen, ei ollut mitään mielipahaa tarkoitus aiheuttaa.. ottaa vaan asia puheeksi ettei kukaan vaan vahingossa jää sen limatulppajutun takia lapsettomaksi.

        lisäksi korostan.. kuulin näitä asioita 2-4 eri taholta joten kysykäähhän omilta gyneiltänne, mikään ei ole absoluuttinen totuus maailmassa. ei varsinkaan täällä suomi24 palstalla.

        t.annamanna (pahoitellen.. posket tosin punasina nyt ja simpat sisällä... : )

        ahaa no nyt valkeni :DD

        juuh ei haitannut ollenkaan alkoi vaan mietityttämään mutta hyvä kun selvensit :) ei oo ollu oikee vointi hyvä viime päivät

        huimaa, väsyttää, vitu**taa, oksettaa ja musta tuntuu et tää 3 on mulle liikaa :D ja aamulla oli alkanu pukkaamaan jo finnejä naamaan ja kohta varmaan muuallekin, voi kun kiva kun ens viikolla olis valokuvauskeikkaa ja näin :(

        Miten muiden voinnit?? Kenenkäs tilannetta me aletaan nyt ekaksi jännäämään? ;)

        mulla on nyt kp 8... ja viel pitäis jaksaa noita niellä! :OO


      • ilona.
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        ahaa no nyt valkeni :DD

        juuh ei haitannut ollenkaan alkoi vaan mietityttämään mutta hyvä kun selvensit :) ei oo ollu oikee vointi hyvä viime päivät

        huimaa, väsyttää, vitu**taa, oksettaa ja musta tuntuu et tää 3 on mulle liikaa :D ja aamulla oli alkanu pukkaamaan jo finnejä naamaan ja kohta varmaan muuallekin, voi kun kiva kun ens viikolla olis valokuvauskeikkaa ja näin :(

        Miten muiden voinnit?? Kenenkäs tilannetta me aletaan nyt ekaksi jännäämään? ;)

        mulla on nyt kp 8... ja viel pitäis jaksaa noita niellä! :OO

        kyllä noi 3 tabua on aikamoinen satsi, vähemmästäkin tulee finnejä ja järkyttävä olo. mä oon ollut lähes hermoromahduksen partaalla molemmissa kierroissa vikan tabun aikaan, mut sit on helpottanut.

        niin tosiaan kuka on eka plussaaja??? :)))


      • annamanna
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        ahaa no nyt valkeni :DD

        juuh ei haitannut ollenkaan alkoi vaan mietityttämään mutta hyvä kun selvensit :) ei oo ollu oikee vointi hyvä viime päivät

        huimaa, väsyttää, vitu**taa, oksettaa ja musta tuntuu et tää 3 on mulle liikaa :D ja aamulla oli alkanu pukkaamaan jo finnejä naamaan ja kohta varmaan muuallekin, voi kun kiva kun ens viikolla olis valokuvauskeikkaa ja näin :(

        Miten muiden voinnit?? Kenenkäs tilannetta me aletaan nyt ekaksi jännäämään? ;)

        mulla on nyt kp 8... ja viel pitäis jaksaa noita niellä! :OO

        Heippa, Dita, onhan toi clomi 3 kpl iso annos

        mul kans on 1 finni peräti.. huomasin etä terolut ehkä teki jkv enemmän

        en muista mikä kp on enkä enää en oo laskenu. ooon ollu aika väsyny ja maha kipeä, turpea.

        olin anoppilas tänään.. kysy oonko raskaana ja muutkin istä hienovarasesti kyseli,, sanoin etten tiedä vielä ja et kerron heti kun tiedän. ovat tosi kultaisia ja herttaisia mulle..

        vatsassa täys tunne.. olispa siellä vaan pikkkkuisemme..

        en oo alottanu teroluttiakaan kyllä et siitä se ei ainakaan ole.. gyne sano että vasta kunnolla ovulaation jälkeen kannattaa alottaa terot eli tosi loppukierrosta ettei ne torpedoi mahdollista loppukierron ylimäärästä ovulaatiota kun pregnylkin on tohon pistetty.

        kuulin, että ehkä pregnyl kuulema tekis plussan reaksaustestiin ... ei mulle tehny, tein testin muutama pvä laitettuani sen piikin ja testi oli neg. eli ei se ainakaan viel siihen mennes tehny väärää positiivista.

        en nyt aio tetata viel aikoihin.

        kuulin et vasta 2 vkoa ovulaation jällkeen voi testata tai jotain sinnepäin.

        kertokaahan vointejanne madamet..

        sunnuntaiterveisin,

        annamanna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        Heippa, Dita, onhan toi clomi 3 kpl iso annos

        mul kans on 1 finni peräti.. huomasin etä terolut ehkä teki jkv enemmän

        en muista mikä kp on enkä enää en oo laskenu. ooon ollu aika väsyny ja maha kipeä, turpea.

        olin anoppilas tänään.. kysy oonko raskaana ja muutkin istä hienovarasesti kyseli,, sanoin etten tiedä vielä ja et kerron heti kun tiedän. ovat tosi kultaisia ja herttaisia mulle..

        vatsassa täys tunne.. olispa siellä vaan pikkkkuisemme..

        en oo alottanu teroluttiakaan kyllä et siitä se ei ainakaan ole.. gyne sano että vasta kunnolla ovulaation jälkeen kannattaa alottaa terot eli tosi loppukierrosta ettei ne torpedoi mahdollista loppukierron ylimäärästä ovulaatiota kun pregnylkin on tohon pistetty.

        kuulin, että ehkä pregnyl kuulema tekis plussan reaksaustestiin ... ei mulle tehny, tein testin muutama pvä laitettuani sen piikin ja testi oli neg. eli ei se ainakaan viel siihen mennes tehny väärää positiivista.

        en nyt aio tetata viel aikoihin.

        kuulin et vasta 2 vkoa ovulaation jällkeen voi testata tai jotain sinnepäin.

        kertokaahan vointejanne madamet..

        sunnuntaiterveisin,

        annamanna

        mäkään en tiedä mikä kp on menossa, varmaan sama kun sulla :) väsymyshän voi olla r. oire.... olispa ihanaa jos sulla kävisi tärppi, sun makikset oli kyllä aika hyvät mielestäni!

        pregnylhän sisältää raskaana olevan naisen virtsaa....kuulostaapa kamalalta... eli senkin takia pitäisi plussa pärähtää r.testiin... kumma ettei sulle tullut! miksi testailit jo näin aikasin??

        mulla "repäisi" mahasta tänään äkillisesti kun laskeuduin lattialle leikkimään meidän neidin kanssa, heti tule JEEEEE olo, mutta ainahan sitä saa toivoa ;)

        olo muuten ihan ok. olispa oikeita oireita :)
        aika rohkeeta että ootte kertonut perheelle yrityksestä!!


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        mäkään en tiedä mikä kp on menossa, varmaan sama kun sulla :) väsymyshän voi olla r. oire.... olispa ihanaa jos sulla kävisi tärppi, sun makikset oli kyllä aika hyvät mielestäni!

        pregnylhän sisältää raskaana olevan naisen virtsaa....kuulostaapa kamalalta... eli senkin takia pitäisi plussa pärähtää r.testiin... kumma ettei sulle tullut! miksi testailit jo näin aikasin??

        mulla "repäisi" mahasta tänään äkillisesti kun laskeuduin lattialle leikkimään meidän neidin kanssa, heti tule JEEEEE olo, mutta ainahan sitä saa toivoa ;)

        olo muuten ihan ok. olispa oikeita oireita :)
        aika rohkeeta että ootte kertonut perheelle yrityksestä!!

        että nään tekeekö pregnyl sen teestin positiiiviseksi jo nyt vai ei!

        ja ei tehnykään! vaikka on hcg:ta jota itse testissä testataan, eli ei välttämättä siis maskeeraakaan heti testiä!

        ja oli herkkä advance 10 IU testi


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        että nään tekeekö pregnyl sen teestin positiiiviseksi jo nyt vai ei!

        ja ei tehnykään! vaikka on hcg:ta jota itse testissä testataan, eli ei välttämättä siis maskeeraakaan heti testiä!

        ja oli herkkä advance 10 IU testi

        kyllähän sulle voi hyvinkin se plussa vielä tulla tässä kierrossa, sun oireet on niinkin vahvoja, aivan ihanaa.... nyt on toiveet korkealla sun puolesta :))


    • _Lizardus_

      Toinen clomipäivä menossa...masentaa niin kamalasti,että taidan pitää paussia näistä keskustelupalstoista ainakin siihen asti kunnes on uusi inssi tehty.Mutta plussatsemii teille kaikille muille,itse oon tullu siihen päätökseen et ihan sama mitä tässä yrittää niin lasta ei tähän perheeseen taida ikinä tulla! pakko kait se on vaan alkaa pikkuhiljaa hyväksymään...ei tässä muukaan kait enää auta!

      • ilona.

        en saa masentua, muista että me ollaan kaikki samassa junassa, yhessä yritetään ja petytään, kunnes se plussa tulee meille jokaiselle :))

        ymmärrän kyllä että tauko vois olla ihan hyvästä, mutta luovuttaa ei saa, kyllä se vauva tulee..... aivan taatusti!!!

        miten muilla menee????? en oo ehtiny lukea vielä kaikkia viestejä, on ollut aika kiirettä koko viikonlopun.. annamanna onko vielä oireitä??? :))


      • annamanna

        niin se on varmasti meillä monilla niin lähellä ja tuttu vieras. sä vaan sen kiekaset kunnolla ääneen. kiitos siitä. varmaan helpottaa monia muita.

        luepas tosta kun kerroin olleeni anoppilassa. ei ollut helppoa sielläkään VAIKKA ovat herttasia, kivoja, varaavat mulle siivoojat, apua kotiin jne.. (etten rasittais itteeni ja sais veristä vuotoa tms..ja keskenmenoa kuten äitini..) kysyvät hinovaraisesti siitä huolimatta on surulllista ja masentavaa kun tuntuu etten saakaan lasta ja akaikki on mun varassa. masentaa. masentaa. masentaa.

        ei näin. ei kivaa. elämä ei mennytkään niin kun haluttiin.

        pakko yrittää jatkaa ja yrittää lasta ja jos ei tule niin hyväksyä sitten asiat kuten ovat. näin se on mutta miten onkaan helposti sanottu mutta huonosti nielty.
        ja pirun vaikeesti nielty.

        jatkan omenahillon tekemistä tässä ja toivon että pahoinvointini on sitä oikeaa ; )

        t.manna


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        en saa masentua, muista että me ollaan kaikki samassa junassa, yhessä yritetään ja petytään, kunnes se plussa tulee meille jokaiselle :))

        ymmärrän kyllä että tauko vois olla ihan hyvästä, mutta luovuttaa ei saa, kyllä se vauva tulee..... aivan taatusti!!!

        miten muilla menee????? en oo ehtiny lukea vielä kaikkia viestejä, on ollut aika kiirettä koko viikonlopun.. annamanna onko vielä oireitä??? :))

        moi

        miten itse voit?

        kyl mul on oiretta, oksettaa ja sitten on turpea olo oalavatsassa ja täyteläinen olo. voi olla tietty clomeistakin.

        jää nähtäväksi.

        olin treenaamas salilla ja meinasin pökrätä. tulivat kysyyn onks kaikki ok. vähän heikko olo.

        mites muut? kuulumisia?

        t. mannis


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        niin se on varmasti meillä monilla niin lähellä ja tuttu vieras. sä vaan sen kiekaset kunnolla ääneen. kiitos siitä. varmaan helpottaa monia muita.

        luepas tosta kun kerroin olleeni anoppilassa. ei ollut helppoa sielläkään VAIKKA ovat herttasia, kivoja, varaavat mulle siivoojat, apua kotiin jne.. (etten rasittais itteeni ja sais veristä vuotoa tms..ja keskenmenoa kuten äitini..) kysyvät hinovaraisesti siitä huolimatta on surulllista ja masentavaa kun tuntuu etten saakaan lasta ja akaikki on mun varassa. masentaa. masentaa. masentaa.

        ei näin. ei kivaa. elämä ei mennytkään niin kun haluttiin.

        pakko yrittää jatkaa ja yrittää lasta ja jos ei tule niin hyväksyä sitten asiat kuten ovat. näin se on mutta miten onkaan helposti sanottu mutta huonosti nielty.
        ja pirun vaikeesti nielty.

        jatkan omenahillon tekemistä tässä ja toivon että pahoinvointini on sitä oikeaa ; )

        t.manna

        sulla on siis pahoinvointia!!? mahtavaa :))) siis hyvällähän minä sitä tarkotan tietysti :))))

        ja omenahilloa teet tällaiseen aikaan, oletpas tarmokas!

        kuinka kauan te olette vauvaa nyt yrittäneet siis? hienoa että sulla on suku tukiverkostona, se on todella mahtava apu vauvan saavuttuakin!


    • ilona.

      Miten menee tänään???

      Onko kellään mitään kerrottavaa, ompa hiljaista täällä tänään...

      • annamanna

        Kiitos kysymästä!

        Vointi on kutakuinkin samanlainen kokoajan.

        Vatsassa on semmonen "kiinteä" tunne kun sinne olis pari korkkiruuvia porautunu. Se on vähän kipeä ja raskas. RAskas olo on kokoajan ja vähän huono olo. Treeneissä tuli viime vkolla huono olo ja heikotti. Näitä oireita on ollu ny yli vkon. Koitan olla ajattelematta niitä suuntaan ja toiseen ja keskittyä muuhun, esim tähän työhöni. Oon ruokiksella. Muuta oon aika väsyny että jaksan kyl tän peruskaavan tehdä mutta en just muuta.

        Odotan että pääsisin lomalle. pakko pitää jotain lomaa koha pikkupätkä ja levätä kaikkki mahodollinen aika.

        eilen sain anopilta omenoita ja vinimarjaa niiin niitä siinä hillostelin rakkaalleni illasta. tuli makeet isot hilloputkit jotka säilöin sitten tulevia aikoja varten.

        mietin siinä mielessäni että jos vauvoja atulee miten niille sitten annetaan hillososeita ja miten annetaan ja mistä iästä lähtien.. ja mieleni valtasi ajatusi siitä että onko joku ruuvi mun päässä röysällä vai onko joku ruuvi todella kiinnittyny tonne kohtuun kun se on oikeesti kipee.. kuvittelenkohan vaan..

        no, kohta se nähdään tuleeko menkat vaiko eikö....

        mitä teil muille kuuluu??

        t. annamanna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        Kiitos kysymästä!

        Vointi on kutakuinkin samanlainen kokoajan.

        Vatsassa on semmonen "kiinteä" tunne kun sinne olis pari korkkiruuvia porautunu. Se on vähän kipeä ja raskas. RAskas olo on kokoajan ja vähän huono olo. Treeneissä tuli viime vkolla huono olo ja heikotti. Näitä oireita on ollu ny yli vkon. Koitan olla ajattelematta niitä suuntaan ja toiseen ja keskittyä muuhun, esim tähän työhöni. Oon ruokiksella. Muuta oon aika väsyny että jaksan kyl tän peruskaavan tehdä mutta en just muuta.

        Odotan että pääsisin lomalle. pakko pitää jotain lomaa koha pikkupätkä ja levätä kaikkki mahodollinen aika.

        eilen sain anopilta omenoita ja vinimarjaa niiin niitä siinä hillostelin rakkaalleni illasta. tuli makeet isot hilloputkit jotka säilöin sitten tulevia aikoja varten.

        mietin siinä mielessäni että jos vauvoja atulee miten niille sitten annetaan hillososeita ja miten annetaan ja mistä iästä lähtien.. ja mieleni valtasi ajatusi siitä että onko joku ruuvi mun päässä röysällä vai onko joku ruuvi todella kiinnittyny tonne kohtuun kun se on oikeesti kipee.. kuvittelenkohan vaan..

        no, kohta se nähdään tuleeko menkat vaiko eikö....

        mitä teil muille kuuluu??

        t. annamanna

        sullahan ne "pari korkkiruuvia" voisi olla kaksosten alut :))

        mulla on hieman samaa, kummaa tunnetta ihan alamahassa, kaikenlaista kuvittelen jo nyt ;)
        jos olis raskausoireita niin aika aikastahan se kai olisi. mutta toivoa saa :))

        koska ite meinaat testailla?? mulla varmaan vasta joskun ensi viikon puolessa välissä aikasintaan..


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        sullahan ne "pari korkkiruuvia" voisi olla kaksosten alut :))

        mulla on hieman samaa, kummaa tunnetta ihan alamahassa, kaikenlaista kuvittelen jo nyt ;)
        jos olis raskausoireita niin aika aikastahan se kai olisi. mutta toivoa saa :))

        koska ite meinaat testailla?? mulla varmaan vasta joskun ensi viikon puolessa välissä aikasintaan..

        kaksi viikkoa tai jotain sellasta pregnylin jälkeen..

        kiva, just oon lähdös likkakavereiden kans rillutteleen hiihtokeskukseen.. isäntä jää kotiin.. enkä saa sit juoda.. mut sittepähän oon kuivin suin.. korkkiruuveineni..

        kyllä mua yököttää taas niin.. mutta voihan se olla noista clomeistakin taas tai pregnylistä tai molemmista..

        eihän se vielä kai nyt kiinnity jos vasta olis tapahtunu se irtoominen.. siis se pregnylhän me pistettiin ke ja nyt on ma niin onhan tästä jo kohta viikko jo.. ja 5-7 pvää sillä menee kun vaeltaa kohtuun niin kai se periaatteessa ehtis, mutta tiedä nyt tästä ihmisen anatomiasta sitte!!!

        jatkan duuneja!

        voidaan hyvin.. t. annamanna


      • DitaVonBlonde työkoneelta
        annamanna kirjoitti:

        kaksi viikkoa tai jotain sellasta pregnylin jälkeen..

        kiva, just oon lähdös likkakavereiden kans rillutteleen hiihtokeskukseen.. isäntä jää kotiin.. enkä saa sit juoda.. mut sittepähän oon kuivin suin.. korkkiruuveineni..

        kyllä mua yököttää taas niin.. mutta voihan se olla noista clomeistakin taas tai pregnylistä tai molemmista..

        eihän se vielä kai nyt kiinnity jos vasta olis tapahtunu se irtoominen.. siis se pregnylhän me pistettiin ke ja nyt on ma niin onhan tästä jo kohta viikko jo.. ja 5-7 pvää sillä menee kun vaeltaa kohtuun niin kai se periaatteessa ehtis, mutta tiedä nyt tästä ihmisen anatomiasta sitte!!!

        jatkan duuneja!

        voidaan hyvin.. t. annamanna

        mulle ei kuulu sen kummempia. olo on vain ihan kamala, oksettaa, pyörryttää, vatsassa kiertää, yöt menee pyöriessä, seksihalut on ihan täysillä ja olo äreä kuin mikä :D ja minäkö hormonihirmu :PPP

        Aamulla kävi jotain pelottavaa. Me heräsin ja kaikki näytti jotenkin oudon sumeelta... ku liikutin kättäni näkökenttäni yli toiselle puolelle, ni mul jäi sellaiset "kuviot" niiden mun käsien perästä :O Ikäänkuin piirrustuksissa vauhtiraidat. oliskohan Clomeista sitten. Onneks se meni ohi.

        Onko teille muille muuten tullut ihan kamalat seksihalut noista clomeista? ja oletteko aina ihan kosteita? mulla on kaiken aikaa sellaista kiihotusliman tapaista kirkasta nestettä. ei yhtään mun tapaista!! Tää on kyllä tosi kamala annos lääkettä... Mun kroppa ei meinaa sulattaa tätä annosta. olo on semmonen etten kestäis enää päivääkää ottaa noita lääkkeitä. Ajatuskin oksettaa.

        Niin ja minulle on seurantaultra nyt perjantaina, enpä mahda muistella mikä kp se on mutta varmaan jotain 13-14 paikkeilla.. Siellä yritän saada sen pregnylin! ei tällästä turhaan tahdo kärsiä ja lääkkeitä maksella!

        *hali*


      • kjs
        DitaVonBlonde työkoneelta kirjoitti:

        mulle ei kuulu sen kummempia. olo on vain ihan kamala, oksettaa, pyörryttää, vatsassa kiertää, yöt menee pyöriessä, seksihalut on ihan täysillä ja olo äreä kuin mikä :D ja minäkö hormonihirmu :PPP

        Aamulla kävi jotain pelottavaa. Me heräsin ja kaikki näytti jotenkin oudon sumeelta... ku liikutin kättäni näkökenttäni yli toiselle puolelle, ni mul jäi sellaiset "kuviot" niiden mun käsien perästä :O Ikäänkuin piirrustuksissa vauhtiraidat. oliskohan Clomeista sitten. Onneks se meni ohi.

        Onko teille muille muuten tullut ihan kamalat seksihalut noista clomeista? ja oletteko aina ihan kosteita? mulla on kaiken aikaa sellaista kiihotusliman tapaista kirkasta nestettä. ei yhtään mun tapaista!! Tää on kyllä tosi kamala annos lääkettä... Mun kroppa ei meinaa sulattaa tätä annosta. olo on semmonen etten kestäis enää päivääkää ottaa noita lääkkeitä. Ajatuskin oksettaa.

        Niin ja minulle on seurantaultra nyt perjantaina, enpä mahda muistella mikä kp se on mutta varmaan jotain 13-14 paikkeilla.. Siellä yritän saada sen pregnylin! ei tällästä turhaan tahdo kärsiä ja lääkkeitä maksella!

        *hali*

        huomannut kanssa että aika livakkaa on alapäässä kun olen clomeja syönyt. Olen ollut hiukan ihmeissäni kun se näyttää ihan niiltä kaikkien kuvailemilta ovislimoilta. Mutta se on molemmilla kierroilla loppunut sen viiden päivän satsin jälkeen.

        Nyt odottelen ultraa joka on ke. Vielä ei ole ollut sellaisia oireita että ovis olisi tulossa :O(. Ehkä on liian aikaista kun on kp11.

        Minäkin meinaan kysyä sitä Pregnyliä jos minulla on jotain mikä vois irrota.

        Plussatuulia teille Annamanna ja Ilona ;o)


      • ilona.
        DitaVonBlonde työkoneelta kirjoitti:

        mulle ei kuulu sen kummempia. olo on vain ihan kamala, oksettaa, pyörryttää, vatsassa kiertää, yöt menee pyöriessä, seksihalut on ihan täysillä ja olo äreä kuin mikä :D ja minäkö hormonihirmu :PPP

        Aamulla kävi jotain pelottavaa. Me heräsin ja kaikki näytti jotenkin oudon sumeelta... ku liikutin kättäni näkökenttäni yli toiselle puolelle, ni mul jäi sellaiset "kuviot" niiden mun käsien perästä :O Ikäänkuin piirrustuksissa vauhtiraidat. oliskohan Clomeista sitten. Onneks se meni ohi.

        Onko teille muille muuten tullut ihan kamalat seksihalut noista clomeista? ja oletteko aina ihan kosteita? mulla on kaiken aikaa sellaista kiihotusliman tapaista kirkasta nestettä. ei yhtään mun tapaista!! Tää on kyllä tosi kamala annos lääkettä... Mun kroppa ei meinaa sulattaa tätä annosta. olo on semmonen etten kestäis enää päivääkää ottaa noita lääkkeitä. Ajatuskin oksettaa.

        Niin ja minulle on seurantaultra nyt perjantaina, enpä mahda muistella mikä kp se on mutta varmaan jotain 13-14 paikkeilla.. Siellä yritän saada sen pregnylin! ei tällästä turhaan tahdo kärsiä ja lääkkeitä maksella!

        *hali*

        kuulostaapa kamalalta Dita :(((
        pelottava juttu toi näköhäiriö.... varmaan clomeista johtuu, en yhtään ihmettelisi.. toivottavasti ei vaan tuu uudestaan! kandeisko soittaa lekurille, toi oli varmaan semmonen sivuoire mitä ei saisi olla...?

        ymmärrän että sun olo on varmaan ihan kamala. mulle se tulee kahestakin tabusta, mutta se menee sit kyllä ohi. kivaa että seuranta on pian, kyllä siellä varmaan tuloksia näkyykin! :))

        mulla noita limoja on tullut ja mennyt. joskus oon ihan kostee, joskus ihan kuiva ;) ovislimoja en kyllä huomannut... mutta miehen perään olin kyllä oviksen tienoilla ihan tosissani, kauhee himo. mies sanoi jälkeenpäin että oli tosi kivaa (vaikka kerran mun hänet pitikin lähes pakottaa hommiin)

        jeps pregnyl peliin vaan, miksi ei !!!!!


      • ilona.
        kjs kirjoitti:

        huomannut kanssa että aika livakkaa on alapäässä kun olen clomeja syönyt. Olen ollut hiukan ihmeissäni kun se näyttää ihan niiltä kaikkien kuvailemilta ovislimoilta. Mutta se on molemmilla kierroilla loppunut sen viiden päivän satsin jälkeen.

        Nyt odottelen ultraa joka on ke. Vielä ei ole ollut sellaisia oireita että ovis olisi tulossa :O(. Ehkä on liian aikaista kun on kp11.

        Minäkin meinaan kysyä sitä Pregnyliä jos minulla on jotain mikä vois irrota.

        Plussatuulia teille Annamanna ja Ilona ;o)

        kandee puuhastella miehen kanssa ennen seurantaakin, jos vaikka sulla tuliskin aikainen ovis, eihän sitä ikinä tiedä :)

        ja pregnyl on pyydettävä, jos eivät suosiolla anna niin kysykää ihmeessä miksi ei, itse en tiedä syytä, en ymmärtäisi (tai ehkä jos siellä on liikaa kypsiä folleja, monikkoraskaus (3-4 vauvaa!!) voisi olla aika hurja juttu)


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        kaksi viikkoa tai jotain sellasta pregnylin jälkeen..

        kiva, just oon lähdös likkakavereiden kans rillutteleen hiihtokeskukseen.. isäntä jää kotiin.. enkä saa sit juoda.. mut sittepähän oon kuivin suin.. korkkiruuveineni..

        kyllä mua yököttää taas niin.. mutta voihan se olla noista clomeistakin taas tai pregnylistä tai molemmista..

        eihän se vielä kai nyt kiinnity jos vasta olis tapahtunu se irtoominen.. siis se pregnylhän me pistettiin ke ja nyt on ma niin onhan tästä jo kohta viikko jo.. ja 5-7 pvää sillä menee kun vaeltaa kohtuun niin kai se periaatteessa ehtis, mutta tiedä nyt tästä ihmisen anatomiasta sitte!!!

        jatkan duuneja!

        voidaan hyvin.. t. annamanna

        heippa vaan, toivottavasti on ollut mukava päivä!
        et meinaa juoda yhtään nyt alkoholiako?

        mua oksetti pregnyl ekana päivänä vissiin muttei sitten enää.. aika outoa tuo sun olotila :(( toivottavasti olo kohenee!

        niin en tiedä kauanko kestää että mahdollinen vauva takertuisi limikseen... varmasti olet kyllä oikeassa tuon 5-7 päivää suhteen. mulla on nyt pregnylistä kulunut viikko!


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        heippa vaan, toivottavasti on ollut mukava päivä!
        et meinaa juoda yhtään nyt alkoholiako?

        mua oksetti pregnyl ekana päivänä vissiin muttei sitten enää.. aika outoa tuo sun olotila :(( toivottavasti olo kohenee!

        niin en tiedä kauanko kestää että mahdollinen vauva takertuisi limikseen... varmasti olet kyllä oikeassa tuon 5-7 päivää suhteen. mulla on nyt pregnylistä kulunut viikko!

        näin kai on ettei saa juoda jos on raskaana.
        mä juon yleensä viiniä sen mitä juon ja 1-2 lasia. mut silti huolestuttais jos tietäis et on raskaana. mua inhottaa jo ne savuset lappiravintolat kun tiedän et kaverit haluu mennä sinne ja mä en halua.. no. ehkä ei tartte huolehtia siitä.. ja menkat taas tulee.

        on naisilla varmaan tosiaan paineita tästä raskautumiseta. mä oon tosiaan niin naivi että heti kerroin että yritetään, en salaa mitään tollasta. jos oon sit maho niin minkäs sille voi.. pakko jatkaa vaan tätä yrittämistä.. heh..

        ei auta muuta. oon tosi väsyny. ärsyttävää joskus kun ei tiedä mitä tuolla masus oikein tapahtuu. jos kp 15 oli viim vkolla niin sillon nyt on jotain yli 22 luokkaa ja vois alottaa hyvin terot loppukierron lujittammiseks..

        oon tosi väsyny.. miten tää raskautuminen onkin niin vaikeetaa. voi miksi.. arggghhh...

        plussattais kaikki nyt please...


        t. annamanna... ja Ditalle ne pregnylit..


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        heippa vaan, toivottavasti on ollut mukava päivä!
        et meinaa juoda yhtään nyt alkoholiako?

        mua oksetti pregnyl ekana päivänä vissiin muttei sitten enää.. aika outoa tuo sun olotila :(( toivottavasti olo kohenee!

        niin en tiedä kauanko kestää että mahdollinen vauva takertuisi limikseen... varmasti olet kyllä oikeassa tuon 5-7 päivää suhteen. mulla on nyt pregnylistä kulunut viikko!

        unta vaan..

        oon tosi skeptinen. tää on niin vaikeeks menny, ymmärrän hyvin että Liziltä palo pinna ja se lähti läiskiin ja jätti meidät tänne... ; (


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        näin kai on ettei saa juoda jos on raskaana.
        mä juon yleensä viiniä sen mitä juon ja 1-2 lasia. mut silti huolestuttais jos tietäis et on raskaana. mua inhottaa jo ne savuset lappiravintolat kun tiedän et kaverit haluu mennä sinne ja mä en halua.. no. ehkä ei tartte huolehtia siitä.. ja menkat taas tulee.

        on naisilla varmaan tosiaan paineita tästä raskautumiseta. mä oon tosiaan niin naivi että heti kerroin että yritetään, en salaa mitään tollasta. jos oon sit maho niin minkäs sille voi.. pakko jatkaa vaan tätä yrittämistä.. heh..

        ei auta muuta. oon tosi väsyny. ärsyttävää joskus kun ei tiedä mitä tuolla masus oikein tapahtuu. jos kp 15 oli viim vkolla niin sillon nyt on jotain yli 22 luokkaa ja vois alottaa hyvin terot loppukierron lujittammiseks..

        oon tosi väsyny.. miten tää raskautuminen onkin niin vaikeetaa. voi miksi.. arggghhh...

        plussattais kaikki nyt please...


        t. annamanna... ja Ditalle ne pregnylit..

        juominen on ihan ok ennen plussausta, tosin itekkin ottaisin tosi iisisti..
        verenkiertohan on yhteinen vasta joskus viikolla 5, joten sitä ennen ei mitään vahinkoa vauvalle edes alkoholista tulisi. sit kun on plussa tullut niin ei sit mitään, ainakaan tippaakaan vasta kun joskus loppuvaiheessa se on jo eri asia, silloin sais vaikka yhen pienen lasin ottaa (jos haluaa)...
        tupakan savuakin siis pitää välttää!

        mua kanssa väsyttää ZzzzzZZzzzzz


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        unta vaan..

        oon tosi skeptinen. tää on niin vaikeeks menny, ymmärrän hyvin että Liziltä palo pinna ja se lähti läiskiin ja jätti meidät tänne... ; (

        nyt pitää vaan jaksaa, niin se vaan on. olis parempi olla miettimättä näitä juttuja mutta vaikeetahan se on.... tiedän....

        mulla on tänään kp 19 menossa, koko ajan tulee mieleen apua alkaako menkat taas. miten saiskin ihan pyyhittyä pois koko jutun mielestä!


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        unta vaan..

        oon tosi skeptinen. tää on niin vaikeeks menny, ymmärrän hyvin että Liziltä palo pinna ja se lähti läiskiin ja jätti meidät tänne... ; (

        vieläkin latkin sitä, joka päivä, kohta tulee jo korvistakin! ;)


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        nyt pitää vaan jaksaa, niin se vaan on. olis parempi olla miettimättä näitä juttuja mutta vaikeetahan se on.... tiedän....

        mulla on tänään kp 19 menossa, koko ajan tulee mieleen apua alkaako menkat taas. miten saiskin ihan pyyhittyä pois koko jutun mielestä!

        mä kans toivon ettei tulis..

        käydään unille..

        toivotaan että ollaan pieniin päin..

        t. annamanna


      • kjs
        ilona. kirjoitti:

        kandee puuhastella miehen kanssa ennen seurantaakin, jos vaikka sulla tuliskin aikainen ovis, eihän sitä ikinä tiedä :)

        ja pregnyl on pyydettävä, jos eivät suosiolla anna niin kysykää ihmeessä miksi ei, itse en tiedä syytä, en ymmärtäisi (tai ehkä jos siellä on liikaa kypsiä folleja, monikkoraskaus (3-4 vauvaa!!) voisi olla aika hurja juttu)

        ollaan menkkojen jälkeen puuhasteltu säännölliseen joka päivä :o)Molemmat ollaan oltu tosi hyvällä tuulella ;o)

        Aloitin tänään oviksen tikuttamisen. Tuloksena vaaleampi viiva kuin kontrolli-ikkunassa :o( No huomenna selviää onko kehittynyt yhtään johtofollia.

        Isäntä sanoi eilen, että olen koukussa tähän meidän ketjuun. Vastasin olevani. Minusta tuntuu lohdulliselta että en ole yksin tämän asian kanssa, että on ihmisiä jotka jaksaa ymmärtää ja kannustaa vaikkei tunnetakaan toisiamme. Kiitoksia siitä teille kaikille!


      • _Lizardus_
        annamanna kirjoitti:

        unta vaan..

        oon tosi skeptinen. tää on niin vaikeeks menny, ymmärrän hyvin että Liziltä palo pinna ja se lähti läiskiin ja jätti meidät tänne... ; (

        tässä vaan on nyt kaikenlaista....ukon perheen kans kränää sun muuta...mul on nyt ens tiistaina eli 13.3 folliultra että toivotaanpahan vaa taas et ois hyviä folleja (ja useampi kuin yksi) siellä odottelemassa valmiina...aattelin et kysäisen nyt sitä pregnyliä,en vaa sit tiiä miten sen laitan ku mul piikkikammo enkä taatusti osaa/uskalla itse itselleni mitään ihmeen piikkei alkaa laitteleen...


      • *LeiDi*
        _Lizardus_ kirjoitti:

        tässä vaan on nyt kaikenlaista....ukon perheen kans kränää sun muuta...mul on nyt ens tiistaina eli 13.3 folliultra että toivotaanpahan vaa taas et ois hyviä folleja (ja useampi kuin yksi) siellä odottelemassa valmiina...aattelin et kysäisen nyt sitä pregnyliä,en vaa sit tiiä miten sen laitan ku mul piikkikammo enkä taatusti osaa/uskalla itse itselleni mitään ihmeen piikkei alkaa laitteleen...

        juu sun kantsii kans yrittää kysyä sitä pregnyliä! mulla huomenna kp12 ja seurantaultra, ajattelin pyytää myös pregnyliä, minulla kun ei sitä ennemmin ole ollut ja kun tuloksia ei oo tullut, niin jospa sillä nyt sitten seuraavaksi.. mulla kuitenkin jo 3 clomikierto, enkä ajatellut syödä kun enää yhden tämän jälkeen jos tarvis on, eiköhän ne tehoa jo 4 kk jos on tehotakseen..=)

        Dita: mulla oli kans saman tyylisiä "näköharhoja" kun sulla, mulla tuli niitä muutamana päivänä tuossa alkuvaiheessa, mutta nyt loppunut! aivan sairas makeenhimo vaan koko ajan päällä!=p

        ilmottelen huomenna miten mun follien kans kävi! tsemppiä muille!


    • kjs

      taitaa olla minun viimisiä kirjoituksia tässä ketjussa. Kävin tänään folliultrassa kp13 ja yhtään irtoavaa follia ei ollut, ei edes lähimainkaan. Oikealla puolella ei ollut yhtään. Kohdun limakalvo aivan liian ohut vain 2,5mm. Mun clomien syönti loppuu tähän.

      Seuraavaksi on ohjelmassa (seuraavassa kierrossa) munatorvien aukiolotutkimus ja siirto naisten klinikalle Hkiin hoitoon.

      Seuraavaksi saattaa olla hoitona gonadotropiini-pistokset. En edes tiedä kuinka kauan saan odottaa sinne pääsyä.

      Nyt olo ei ole häävi. Itkettää,harmittaa ja epätoivo iskee. Koko ajan olen lähempänä rankkoja hoitoja ivf/icsi.

      Mä toivon teille muille oikein paljon plussaonnea ja jaksamista. Mulla sitä ei nyt ole :o(

      • DitaVonBlonde töistä...

        ..olen tosi pahoillani sun puolesta kjs! Varmaan monilla meistä muistakin on pelkoja just noita rankkoja hoitoja kohtaan ja kuitenkin ne saattaa olla tulevaisuudessa arkipäivää...

        *halaa*

        Toi kohdun limakalvo on kans kumma juttu! Saakohan sitä joillain lääkkeillä kasvatettua.. uskoisin kyllä että siihen on joku keino keksitty jos ei se vanha kunnon greippimehu ole tuottanut tuloksia.

        Leidi, heh, hauska kuulla etten ole ainoa jolla on ollut noita harhoja :D ja vielä hauskempi kuulla että ne menevät ohi... no ei mulla nyt ole enää tullutkaan, eilen illalla oli kun heräsin päikkäreiltä mut se meni taas ohi...

        Perjantaina mulla follikkeliultra, se olis vissiin kp 14! Mun pitää muistaa kysyä Pregnylistä ja tosta limakalvon paksuudesta myöskin... :O viimeksi ei sanoneet mitään ja jäi VAIVAAMAAN!

        Muutoin kaikki oireet ovat tällä erää hävinneet, paitsi kuumat aallot öisin... ja välillä myös päivisin...


      • annamanna
        DitaVonBlonde töistä... kirjoitti:

        ..olen tosi pahoillani sun puolesta kjs! Varmaan monilla meistä muistakin on pelkoja just noita rankkoja hoitoja kohtaan ja kuitenkin ne saattaa olla tulevaisuudessa arkipäivää...

        *halaa*

        Toi kohdun limakalvo on kans kumma juttu! Saakohan sitä joillain lääkkeillä kasvatettua.. uskoisin kyllä että siihen on joku keino keksitty jos ei se vanha kunnon greippimehu ole tuottanut tuloksia.

        Leidi, heh, hauska kuulla etten ole ainoa jolla on ollut noita harhoja :D ja vielä hauskempi kuulla että ne menevät ohi... no ei mulla nyt ole enää tullutkaan, eilen illalla oli kun heräsin päikkäreiltä mut se meni taas ohi...

        Perjantaina mulla follikkeliultra, se olis vissiin kp 14! Mun pitää muistaa kysyä Pregnylistä ja tosta limakalvon paksuudesta myöskin... :O viimeksi ei sanoneet mitään ja jäi VAIVAAMAAN!

        Muutoin kaikki oireet ovat tällä erää hävinneet, paitsi kuumat aallot öisin... ja välillä myös päivisin...

        estrogeenilla

        kiireessä, manna


      • annamanna

        tää on niin kipee asia meille kaikille.

        sitten kun joku kirjottaa ain välillä miten asia oikeesti on tulee itselleenkin mieleen että niin, näinhän tää tosiaan on.

        mutta sitten uutisia: kuule kyllä mä oon kuullu että sitä limakalvoa saa paksuunnutettua kuulema estrogeenihoidolla, mielestäni (muistikuvaa... ) ystävälläni oli joku estrogeenilääke siihen tarkotukseen ja sitten oli joku femar niminenkin.. tms. hoitoa lapsettomuushoidossa mukana (on estrogeeniä..)

        ja yksi lekurituttu kertoi että gynel olivat tutkineen 6 v pikkutyttöä jolle tuli kuukautiset yhtäkkiä !! ja kohdun limakalvo oli paksuuntunut itsestään!! syytä mietittiin et mistäs johtuu.. oli mennyt ottamaan MUMMIN VAIHDEVUOSIPILLEREITÄ joissa on just estrogeeniä joka paksuunnutti pikkuneidein kohdun limakalvon joka sitten muutaman napin jälkeen vuosi pois!!!

        joten kyl toimii!!!

        elikä eipäs nyt luovuteta!!!

        lähden kipittään alakertaan hakeen sämpylää...

        voimahalit.. kyl ne follit sieltä tulee.. mä en itse tiedä mitään omistani, tänään tein testin ja se oli negaaaaaaaa... vaik liian aikasin tein, halusin vaan nähdä tekeekö PREGNYL sen paljon puhutun ja mainostetun VÄÄRÄN POSITIIVISEN tuloksen. mutta eipäs tehnyt.

        olen siis maho. kiva. vaik. oli folleja 3 3 molemmilla puolilla. ja pregnylin pistin. että kuule ei se yks ultralausunto mitään katso!!! tässä sitä täälläki ollaan vaikka kuin folleilla ensin leveillään!! tyylipuhdas nega tuli silti! ja putosin taas kovaa ja korkeelta.

        meen syömään , sain vielä ylimääräsen työpinolistankin tohon pöydälle.. että sillälailla.. kyl nyt muuten jo viinilasi maistuis. t. annamanna


      • ilona.

        voi itku miten kävi, MUTTA hyvääkin siinä on, nimittäin nyt tiedät mitä siellä on tekeillä ja siihen saat sitten hoitoa ja vauvan mahikset on sitten hyvät :)) et turhaan tuhlaa aikaasi clomeja napsien, kun en eivät tee mitään!

        joitko sä ikinä greippimehua? mulla se vahvisti limiksiä aivan silmissä.

        mulle on tehty toi aukiolotutkimus, ei oo paha juttu, tsemppiä!!

        pää pystyssä vaan marssit sinulle oikeita hoitoja kohti ja varmaan ehkä plussaatkin vielä ennen meistä montaa. tiedän että varmasti iski kamala masis, mutta jaksettava on, minäkin taivalsin todella pitkän ja piinaavan tien, mutta vauvahan se lopulta tuli ja lopulta nopeammin kuin oltaisiin voitu edes uneksia!
        kaikkea hyvää sinulle ja vauvaisaa tulevaisuutta :)))


      • kjs
        ilona. kirjoitti:

        voi itku miten kävi, MUTTA hyvääkin siinä on, nimittäin nyt tiedät mitä siellä on tekeillä ja siihen saat sitten hoitoa ja vauvan mahikset on sitten hyvät :)) et turhaan tuhlaa aikaasi clomeja napsien, kun en eivät tee mitään!

        joitko sä ikinä greippimehua? mulla se vahvisti limiksiä aivan silmissä.

        mulle on tehty toi aukiolotutkimus, ei oo paha juttu, tsemppiä!!

        pää pystyssä vaan marssit sinulle oikeita hoitoja kohti ja varmaan ehkä plussaatkin vielä ennen meistä montaa. tiedän että varmasti iski kamala masis, mutta jaksettava on, minäkin taivalsin todella pitkän ja piinaavan tien, mutta vauvahan se lopulta tuli ja lopulta nopeammin kuin oltaisiin voitu edes uneksia!
        kaikkea hyvää sinulle ja vauvaisaa tulevaisuutta :)))

        mä olen juonut joka aamu 2-3dl greippimehua ja olen syönyt sinkkiäkin siinä toivossa että se vahvistaisi limakalvoja.

        Ihanaa kun sinä ja muut jaksatte kannustaa ja olla positiivisia :o). Kyllä olo on taas hitusen parempi alkujärkytyksen jälkeen.

        Yhtä asiaa mä en ymmärrä. Jos minulla ei ole hyvän kokoista follia edes vasemmalla puolella, niin miksi mua nippailee juuri sieltä vasemmalta puolelta? Vaikuttaako clomit siten että voi olla oviksen kaltaisia oireita vaikkei ovista olisi?

        Mä jatkat greippimehun juontia ja vällyjen alla muhimista jos vaikka sittenkin... Toisaalta aika turhaa :o(

        Saanhan mä pysyä tässä ketjussa jatkossakin, vaikken enää clomeja syökkään? Voisin olla teidän tienraivaaja siinä mielessä, että jos joku muu joutuu siirtyy muihin lääkkeisiin voin kertoa mitä tuleman pitää. Saanhan jäädä please,please!

        Kiitoksia myös annamanna ja ditavanblonde kannustuksesta. Ja plussaonnea kaikille.


      • ilona.
        kjs kirjoitti:

        mä olen juonut joka aamu 2-3dl greippimehua ja olen syönyt sinkkiäkin siinä toivossa että se vahvistaisi limakalvoja.

        Ihanaa kun sinä ja muut jaksatte kannustaa ja olla positiivisia :o). Kyllä olo on taas hitusen parempi alkujärkytyksen jälkeen.

        Yhtä asiaa mä en ymmärrä. Jos minulla ei ole hyvän kokoista follia edes vasemmalla puolella, niin miksi mua nippailee juuri sieltä vasemmalta puolelta? Vaikuttaako clomit siten että voi olla oviksen kaltaisia oireita vaikkei ovista olisi?

        Mä jatkat greippimehun juontia ja vällyjen alla muhimista jos vaikka sittenkin... Toisaalta aika turhaa :o(

        Saanhan mä pysyä tässä ketjussa jatkossakin, vaikken enää clomeja syökkään? Voisin olla teidän tienraivaaja siinä mielessä, että jos joku muu joutuu siirtyy muihin lääkkeisiin voin kertoa mitä tuleman pitää. Saanhan jäädä please,please!

        Kiitoksia myös annamanna ja ditavanblonde kannustuksesta. Ja plussaonnea kaikille.

        no tietty jäät tänne meidän kanssa pulisemaan!! ihanaa kun haluat ja jaksat niin hienosti !!

        noista tuntemuksista mä en tiedä... mullakin nippailee ja jomottaa molemmilta puolilta, ei aavistustakaan mitä se tarkottaa :(

        nyt tää menee täällä mulla ihan yksinpuheluksi joten häviän taas.... ;)


    • Epätietoinen tässäkin asiassa

      Viestiketjussa puhuttiin taas kerran siitä kovasti mieltä askarruttavasta limakalvon paksuudesta!

      Minkä paksuinen limakalvon tulisi olla? Onko 5 cm yhtään järkeenkäypä mitta? Sellaisen muistan jääneen korviin kaikumaan omalla kohdalla, mutta sen hyvyyttä tai huonoutta ei mitenkään kommentoitu.

      Mietin tässä vaan että jatkanko greippikuuria vai ei.................

      • ilona.

        12,5mm ja se kuulemma on hyvä, muhkea jopa. ei minusta 5mm vielä ole paksu, mutta minimi kai on jotain 6mm että edes olisi follilla mahis jäädä siihen kiinni (korjatkaa jos olen väärässä)

        greippis minulla toimii, itsellä limis oli kerran aijemmin yhdessä ultrassa 12mm, lopetin mehun ja ylihuomenna siitä ultrassa se oli enää 9mm, joten aloitin mehun taas HETI ja limis paksuuntui taas siihen 12mm pintaan. minulla se siis toimii, en tiedä sopiiko se kaikille.


      • DitaVonBlonde
        ilona. kirjoitti:

        12,5mm ja se kuulemma on hyvä, muhkea jopa. ei minusta 5mm vielä ole paksu, mutta minimi kai on jotain 6mm että edes olisi follilla mahis jäädä siihen kiinni (korjatkaa jos olen väärässä)

        greippis minulla toimii, itsellä limis oli kerran aijemmin yhdessä ultrassa 12mm, lopetin mehun ja ylihuomenna siitä ultrassa se oli enää 9mm, joten aloitin mehun taas HETI ja limis paksuuntui taas siihen 12mm pintaan. minulla se siis toimii, en tiedä sopiiko se kaikille.

        .. toihan kuulosti ilona todella todella muhkeelta!! mietin vaan et voiskoha synnyttäneellä naisella olla jotenki isompi kohtu ja sitä kautta myös paksumpi limis? mulle on jäänyt sellainen kuvat et synnyttämättömällä naisella on vielä ihan pieni kohtu...


      • ilona.
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        .. toihan kuulosti ilona todella todella muhkeelta!! mietin vaan et voiskoha synnyttäneellä naisella olla jotenki isompi kohtu ja sitä kautta myös paksumpi limis? mulle on jäänyt sellainen kuvat et synnyttämättömällä naisella on vielä ihan pieni kohtu...

        toki kohtu isompi voi olla, venynyt jne, aika rankastikkin, mutten tiedä vaikuttaako se limiksen paksuuteen. saattaahan se olla, mutten itse kyllä siitä tiedä pakko sanoa..

        piti käydä vetäsemässä päikkärit, väsytti niin hurjasti. ompas raavasta tämä elämä ;)

        mitä teille kaikille kuuluu? annamanna testasit taas, huomasin, ja vieläkin negaa.... mutta kyllähän se vielä plussaksi muuttuu :)


      • annamanna

        ultralausunnon mukaan näin oli joulukuun ultrassa ja viime ultras tais olla samaa luokkaa, ehkkä viel villiintyneemmäs tai paksummas kunnossa ton terolutin takia. söin sitä yhden kierron ajan loppukierrosta 15-28 kp 10 mg x1 annoksella.

        pregnylistä tuli ihan kiva fiilis, tuli sellanen olo että ovuloi todella, pelkäsin ensin TODELLA laittaa sitä, mutta sitten en enää pelänny, ajattelin ettei oel mitään menetettävää. ja nyt odottelen tuleeko menkat. kp jotain yli 20 nyt. tein eilen testin. negatiivinen, halusinnähdä antaako pregnyl mulle väärän plusssan. testi oli advance 10 iu, eli tosi herkkä.

        plussaonnea, kyl me viel kaikki plussataan!

        Ilona, huhuuu... mitä kuuluuuu?? taidan ottaa huikan greippimehua..

        t. annamanna


      • annamanna
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        .. toihan kuulosti ilona todella todella muhkeelta!! mietin vaan et voiskoha synnyttäneellä naisella olla jotenki isompi kohtu ja sitä kautta myös paksumpi limis? mulle on jäänyt sellainen kuvat et synnyttämättömällä naisella on vielä ihan pieni kohtu...

        ns. norm. kierron aikana kiertopäivänä 22 limakalvo 65 mm laususnnon mukaan mut sen jälkeen taas paksuuntunu. en oo synnyttäny, mut kohtu ja limakalvo on turpeemmat ton terolutin jälkeen ja clomienkin takia varmaan.. ainakin kun noita ultrakuvia kattoo ja mittauksia niistä, ero on ihan selvä.

        keltarauhashormoni ja clomit palauttaa useimmiten uinuvat munasarjat eloon ennemmin tai myöhemmin. lisäksi greippimehua. ihanaa yrittää ja toivoa... voi kun tää vaan viel onnistuis!!!

        t. annamanna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        ultralausunnon mukaan näin oli joulukuun ultrassa ja viime ultras tais olla samaa luokkaa, ehkkä viel villiintyneemmäs tai paksummas kunnossa ton terolutin takia. söin sitä yhden kierron ajan loppukierrosta 15-28 kp 10 mg x1 annoksella.

        pregnylistä tuli ihan kiva fiilis, tuli sellanen olo että ovuloi todella, pelkäsin ensin TODELLA laittaa sitä, mutta sitten en enää pelänny, ajattelin ettei oel mitään menetettävää. ja nyt odottelen tuleeko menkat. kp jotain yli 20 nyt. tein eilen testin. negatiivinen, halusinnähdä antaako pregnyl mulle väärän plusssan. testi oli advance 10 iu, eli tosi herkkä.

        plussaonnea, kyl me viel kaikki plussataan!

        Ilona, huhuuu... mitä kuuluuuu?? taidan ottaa huikan greippimehua..

        t. annamanna

        ei kuulu mitään, mahaa vähän juilii, oiskohan taas ne menkat tuloillaan....
        otin tänään kunnon päiväunet, olo on ihan kiva itseasiassa. ei mitään muuta, entäs siellä??


      • Annamanna

        Välittömästi kuukautisvuodon jälkeen limakalvo on ohut, 1-4 mm:n paksuinen. Estrogeenituotannon suurentuessa normaali endometrium eli kohdun limakalvo kasvaa 7-10 mm:n paksuiseksi. Keltarauhasvaiheessa se on paksuudeltaan 8-16 mm


      • annamanna
        annamanna kirjoitti:

        ultralausunnon mukaan näin oli joulukuun ultrassa ja viime ultras tais olla samaa luokkaa, ehkkä viel villiintyneemmäs tai paksummas kunnossa ton terolutin takia. söin sitä yhden kierron ajan loppukierrosta 15-28 kp 10 mg x1 annoksella.

        pregnylistä tuli ihan kiva fiilis, tuli sellanen olo että ovuloi todella, pelkäsin ensin TODELLA laittaa sitä, mutta sitten en enää pelänny, ajattelin ettei oel mitään menetettävää. ja nyt odottelen tuleeko menkat. kp jotain yli 20 nyt. tein eilen testin. negatiivinen, halusinnähdä antaako pregnyl mulle väärän plusssan. testi oli advance 10 iu, eli tosi herkkä.

        plussaonnea, kyl me viel kaikki plussataan!

        Ilona, huhuuu... mitä kuuluuuu?? taidan ottaa huikan greippimehua..

        t. annamanna

        riippuu kierron vaiheesta.. mulla eri vaihees tehdyistä uä lausunnoista näkee kp:n mukaan millanen limakalvon pitäis olla, tässä referenssiä teille.

        t. annamanna, käyn unille klo on kohta yks.. zzzzzzzzz


        Välittömästi kuukautisvuodon jälkeen limakalvo on ohut, 1-4 mm:n paksuinen. Estrogeenituotannon suurentuessa normaali endometrium kasvaa 7-10 mm:n paksuiseksi. Keltarauhasvaiheessa se on paksuudeltaan 8-16 mm


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        ei kuulu mitään, mahaa vähän juilii, oiskohan taas ne menkat tuloillaan....
        otin tänään kunnon päiväunet, olo on ihan kiva itseasiassa. ei mitään muuta, entäs siellä??

        sain vastaukset noihin limakalvokysymyksiin. eli olkaahan huoletta kanssasiskot: limakalvon paksuus vaihtelee sen mukaan millon teidät on tutkittu.. kattokaa aina se kiertopäivä.. ja kannattaa puhua siitä hoidosta joka mahd paksuunnuttaa limakalvoa.. oon kuullu et sellasta on..

        yötä!

        t.mannis


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        sain vastaukset noihin limakalvokysymyksiin. eli olkaahan huoletta kanssasiskot: limakalvon paksuus vaihtelee sen mukaan millon teidät on tutkittu.. kattokaa aina se kiertopäivä.. ja kannattaa puhua siitä hoidosta joka mahd paksuunnuttaa limakalvoa.. oon kuullu et sellasta on..

        yötä!

        t.mannis

        siis kiitos pikku tietoiskusta annamanna! :)

        mitenpä siellä menee? mikä on olo?
        täällä ihan ok. mua pisti mahasta oudosti, mikälie juttu taas sekin. toiveethan aina nousee kaikesta pienestäkin, ja usein aivan epäolennaisista jutuista. voikun ei olis mitään tuntoja, olis helpompaa! olen nyt ihan asennoitunut niin että menkat alkaa, ja jos alkaa niin sitten alkaa! harmihan se on, ja turhauttavaa, mutta minkäs teet. odotellaan nyt vaan. täällä ei uutisia suuntaan eikä toiseen..


      • *LeiDi*
        annamanna kirjoitti:

        sain vastaukset noihin limakalvokysymyksiin. eli olkaahan huoletta kanssasiskot: limakalvon paksuus vaihtelee sen mukaan millon teidät on tutkittu.. kattokaa aina se kiertopäivä.. ja kannattaa puhua siitä hoidosta joka mahd paksuunnuttaa limakalvoa.. oon kuullu et sellasta on..

        yötä!

        t.mannis

        kiva, että jaksoit ottaa selville niiin monen mieltä kalvaneesta asiasta!! Kiitos!!=)


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        siis kiitos pikku tietoiskusta annamanna! :)

        mitenpä siellä menee? mikä on olo?
        täällä ihan ok. mua pisti mahasta oudosti, mikälie juttu taas sekin. toiveethan aina nousee kaikesta pienestäkin, ja usein aivan epäolennaisista jutuista. voikun ei olis mitään tuntoja, olis helpompaa! olen nyt ihan asennoitunut niin että menkat alkaa, ja jos alkaa niin sitten alkaa! harmihan se on, ja turhauttavaa, mutta minkäs teet. odotellaan nyt vaan. täällä ei uutisia suuntaan eikä toiseen..

        moi

        mulla kauhee kiire duunissa. ei kuulu erityistä. flunssanen olo.

        alotin muutama pvä sitte terolutin yhellä tabletilla päivässä ja ihan ok menee jotain pikkusia vihlasuja mulla on ollu ja kokoajanhan on ollu vöhn vihlasuja massussa ja jotain pahoinvointeja mutta eikös aina noin clomilla.

        tosin ainakin ekaa kertaa pregnylin knassa nyt tietää et kai sitä sitten ovuloi ainakin.. ehkä.. ainakin saa ovulaatiolle vauhtia.. eli on tässä vielä toivoa..

        miten te voitte.. montas tääll viel on.. liz meni, kjs karkas.. vai..??

        ilona on, samoin Leidi Dita ja meidän uusi kamu.. mikä on nimesi..?? ja onko muita..?

        utelee annamanna.. kohta on uuden ketjun alottamisen aika, vai mitä. ..?


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        siis kiitos pikku tietoiskusta annamanna! :)

        mitenpä siellä menee? mikä on olo?
        täällä ihan ok. mua pisti mahasta oudosti, mikälie juttu taas sekin. toiveethan aina nousee kaikesta pienestäkin, ja usein aivan epäolennaisista jutuista. voikun ei olis mitään tuntoja, olis helpompaa! olen nyt ihan asennoitunut niin että menkat alkaa, ja jos alkaa niin sitten alkaa! harmihan se on, ja turhauttavaa, mutta minkäs teet. odotellaan nyt vaan. täällä ei uutisia suuntaan eikä toiseen..

        ilona, mikä kp meillä on..??

        manna


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        ilona, mikä kp meillä on..??

        manna

        eilisen johdosta siis :)

        mulla on vasta kp 23 menossa, luulisin, oon vähän sekasin niissä..


    • *LeiDi*

      ultrat tehty ja pregnyl resepti kouraan!!=) löytyi 3 follia 12mm 14mm ja 16 mm sekä perjantai aamuna olis tarkotus pistää tuo elämäni ensimmäinen pregnyl piikki!! *jännittää*

      mutta enemmän olen huolissani limakalvon paksuudesta, vaivaiset 6mm!!! kuulostaako tuo aivan liian ohuelta? .. ja voi sitä greippimehun määrää, jota on tullut juotua, eikä tuon parempaa limistä kehittynyt..=( taitaa mennä tää kierto tuon takia aivan harakoille, mulle ei nimittäin kokeilla tämän kierron jälkeen enää pregnyliä, koska joutuisin aina sitä ennen käydä ultrassa, eikä siihen ole tarvetta kun clomit tehoaa suht hyvin noihin folleihin,,, vaan ei toivottua lopputulosta tule!!!! lisäksi sain 4 kk clomi reseptin vielä lisäksi, eli jos sen hakisin ja söisin, tulisi mulle 8 kk yhtämittainen kuuri!! hurjaa..! saa nähdä uskaltaako..

      jotenkin jäi kyllä huono maku suuhun tuon ultran jälkeen, kun se limiskin kuitenkin on niin ohut.. ei taida tuosta pregnylistä olla mitään hyötyä..=(

      • ilona.

        tuohan on hyvä saalis, monta follia ja tuostahan ne kivasti kasvaa! ja pregyl kasvattaa niitä vielä enemmän ennen kuin irrottaa ne! hyvä että sait sen, se kyllä auttaa ja ovulaatiosta saa enemmän varmuutta.
        kyllä tuo 6mm on varmaan ihan hyvä, kai olisivat sanoneet jotain siitä muuten!? siis jos limis on liian ohut, eihän sitten ole mitään järkeä edes pregnyliä ottaa, joten positiivisena vaan eteenpäin!!

        itellä vielä 2 kiertoa clomeilla jäljellä ja sitten "jotain muuta" tiedossa..


      • *LeiDi*
        ilona. kirjoitti:

        tuohan on hyvä saalis, monta follia ja tuostahan ne kivasti kasvaa! ja pregyl kasvattaa niitä vielä enemmän ennen kuin irrottaa ne! hyvä että sait sen, se kyllä auttaa ja ovulaatiosta saa enemmän varmuutta.
        kyllä tuo 6mm on varmaan ihan hyvä, kai olisivat sanoneet jotain siitä muuten!? siis jos limis on liian ohut, eihän sitten ole mitään järkeä edes pregnyliä ottaa, joten positiivisena vaan eteenpäin!!

        itellä vielä 2 kiertoa clomeilla jäljellä ja sitten "jotain muuta" tiedossa..

        kiitos kovasti!! aina välillä sitä tarvii kannustusta ja muiden tukea, on nämä hoidot usein sen verran rankkoja käydä läpi.. Toivotaan kuitenkin että meistä kaikista vielä tulee onnellisia äitejä!!=)


      • *LeiDi*

        tänään aamulla siis pregnyl pistetty! nyt rakkaat ystävät, kaipaisin kaikenlaisia kokemuksia, oireita yms..

        mua kirveli todella paljon se aine kun se levis tuola rasvakudoksessa, sen oikein tunsi! mutta onneksi nyt jo helpompaa, ei enää minkäänlaisia kipuja!! ootteko tuntenut pregnylin jälkeen ovulaation erilaisena kuin mahdollisesti ennen?


      • ilona.
        *LeiDi* kirjoitti:

        tänään aamulla siis pregnyl pistetty! nyt rakkaat ystävät, kaipaisin kaikenlaisia kokemuksia, oireita yms..

        mua kirveli todella paljon se aine kun se levis tuola rasvakudoksessa, sen oikein tunsi! mutta onneksi nyt jo helpompaa, ei enää minkäänlaisia kipuja!! ootteko tuntenut pregnylin jälkeen ovulaation erilaisena kuin mahdollisesti ennen?

        minulla alkoi oireet seuraavana aamuna piikistä (piikki iltapäivällä), mahaa jomotti ihan kamalasti, aivan hurjaa oli, samoin sitä seuraava aamu mutta voimakkaampana jopa. kerran tunsin prengylillä kun munasolu irtosi, heräsin siihen ja ihmettelin asiaa! (itseasiassa heräsin siihen tässäkin kierrossa, mutta jomotukseen, en itse siihen "irtoamiseen")

        viime kierrossa en tuntenut pregnylistä yhtään mitään, en siis mitään. jotkut tuntee, jotkut ei. mulla ei kyllä yhtään kirvellyt se. saiko tästä nyt mitään selvää..

        kerrothan heti kun tuntemuksia tulee, jos tulee? mielenkiintoista :)


    • DitaVonBlonde töistä..

      olin tänää sit siel ultras niin siellä oli kuulemma yks 14mm folli ja limakalvot surkeat 2-3 mm!! :,( olo on ihan kamala... en sit pyytäny ees pregnyliä.. eihän tohon limiksee mikään alkio vois ees kiinnittyy...

      Se lääkäri oli tosi ilkee se itketti mua siellä saarnaamalla mulle kuinka jokainen on vastuussa omasta terveydestään ja mun pitäis kuulemma lihoa eikä se uskonut et mä en vaa liho!!!!!!!! nytki 4vkoa ollaa pomon kaa käyty mäkkärissä vetää safkaa ja kiloakaan en oo saanu lisää... Se sano et ei mulle kannata syöttää mitää kalliita hormoneita.. ihan kuin olisin täysin toivoton tapaus....

      Se puhu niistä pistoshoidoista mistä kjs:llekki ja kerto et ne on sit SATOJA (!!!???) euroja kiertoa kohti... sit se katto mua ku keppikerjäläistä ja kysy et miten paljon mä oon ajatellut laittaa tähän touhuun rahaa.. sanoin et aika paljon... mut se ei vaikuttanu kyllä yhtään siltä et se uskois munn koskaan raskautuvan ainakaan tällä painolla.. oon siis 156cm ja 40kg... olen aina ollu siro ja pieni.

      Mitä ne pistoshoidon on?? tietääkö kukaan niistä mitään esim sinä kjs?

      Sit se sano et pitäis painaa 50kg ja mä sanoin et se on kyllä täysin epärealistinen paino mulle... kun minkäs teet jos ei painoa vaan kerry.. sit se vaan sano et "no niin varmaan TUOSSA IÄSSÄ" ihanku 19 olis täysmäntti ikä ja hän (jotain 60v) ite Jumala.

      Kertokaa mulle rakkaat siskot mitä enään teen???? kaikki on tosi toivotonta ja harmaata...

      hoitaja oli vähän kiltimpi mulle, se sano et viellä mut raskaaksi saadaan jollain konstilla kun oon niin nuoriki mut eihä se ikäkään aina auta.. ja kehotti se et kannattaa silti viikonloppuna puuhata sängyn puolella... kun ihmeitäkin kuulemma tapahtuu...

      Se lääkäri vain sai mut tunteen itteni aivan toivottomaksi ja arvottomaksi ihmiseksi. itkin siel vastaanotolla, itkin kotimatkan bussissa ja nytkin itkettää vaik pitäis olla normaali ku oon tääl töissä...

      Nyt just adoptio tuntuu ihanalta vaihtoehdolta ja tosi lohdulliselta... oon oikeesti haaveillut lapsesta asti äitiydestä ja aiomme sitten vaikka adoptoida, yhtälailla omia ne lapset silloinkin on... voi kunpa minusta vain tulis äiti.... viellä joskus...

      *halaa*

      • ilona.

        Dita, se 14mm folli kasvaa siellä vielä ennenkuin irtoaa! Mulla viime kierrossa kp 12 oli alle 10mm folleja ainoastaan, ja kp 19 niistä yksi oli kasvanut 18mm kokoiseksi :)
        Sen mukana sun limiskin siis voi hyvinkin kasvaa !!!!!! Joten yrittämistä peliin taas, peli ei ole menetetty...

        Itsekkin olin todella hoikka, enkä lihonut en sitten millään, kakkuja ja jädeä vedin ihan hulluna, mutta ei. Ei se sun vika ole, sun ruumiinrakenne on vaan hoikka. Kyllä sitä painoa varmaan tulee vielä, mutta voivathan hoikatkin ja sirot ihmiset saada vauvoja!

        Ootko yhtään vielä piristynyt, toivottavasti olet :) Yritä vaan hymyillä, kyllä näitä vastoinkäymisiä meillä itse kullakin riittää, mutta yksinhän me ei olla :)


      • ilona.

        että miksi eivät tarjonneet mitään lääkettä sitä limistä paksuntamaan jos se kerran oli liian ohut? vai sanoiko ne niin? älä ota henk. kohtaisesti inhottavia kommentteja heiltä, kyllä varmasti raskaudut pian !! positiivisia pitää olla !! :))


      • DitaVonBlonde
        ilona. kirjoitti:

        että miksi eivät tarjonneet mitään lääkettä sitä limistä paksuntamaan jos se kerran oli liian ohut? vai sanoiko ne niin? älä ota henk. kohtaisesti inhottavia kommentteja heiltä, kyllä varmasti raskaudut pian !! positiivisia pitää olla !! :))

        ei se lääkäri vaikuttanut yhtään siltä et se ees uskois et mul on mitää mahiksia raskautua... ja näytti myös sen mulle aivan suoraan. hoitaja sentään koitti olla toiveikas ja rohkaista... mutta ei olo ainakaan vielä parempi ole...

        mitähän tässä nyt sitten pitäis tehdä? ei mulla viime kierrollakaan irronnut se folli vaikka se oli kp 12 ja 15mm kokoinen kuitenkin... miks ihmeessä se nyt irtoais...

        Pitäisköhän kävästä yksityisellä? mä haluaisin tässä asiassa jonkin sortin apua, ja lääkärin joka uskoo ja toivoo mulle onnistumista! miten nopee yksityiselle saa aikoja? ne vois antaa tohon limikseen jotain ja ehkä sit sen irrotuspiikin kumminkin... jos se folli kasvaa...

        en tajuu miks se lääkäri oli oikeesti NIIN toivoton ja häijy. aiemmin se on ollut ihan kiva. elle sitten siksi että olen oikeasti toivoton tapaus....

        *sekaisin*


      • DitaVonBlonde
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        ei se lääkäri vaikuttanut yhtään siltä et se ees uskois et mul on mitää mahiksia raskautua... ja näytti myös sen mulle aivan suoraan. hoitaja sentään koitti olla toiveikas ja rohkaista... mutta ei olo ainakaan vielä parempi ole...

        mitähän tässä nyt sitten pitäis tehdä? ei mulla viime kierrollakaan irronnut se folli vaikka se oli kp 12 ja 15mm kokoinen kuitenkin... miks ihmeessä se nyt irtoais...

        Pitäisköhän kävästä yksityisellä? mä haluaisin tässä asiassa jonkin sortin apua, ja lääkärin joka uskoo ja toivoo mulle onnistumista! miten nopee yksityiselle saa aikoja? ne vois antaa tohon limikseen jotain ja ehkä sit sen irrotuspiikin kumminkin... jos se folli kasvaa...

        en tajuu miks se lääkäri oli oikeesti NIIN toivoton ja häijy. aiemmin se on ollut ihan kiva. elle sitten siksi että olen oikeasti toivoton tapaus....

        *sekaisin*

        Olin ovela ja varasin ajan yksityiselle gynelle Lahden Hemoon maanantaiksi!! maksakoon mitä maksaa, haluan että tilanne katsotaan uudestaan viikonlopun jälkeen ja aijon kysyä jotain mikä paksuntaa limistä ja ehkä sittenkin jotain mikä mahdollisesti kasvattaa ja irrottaa tuon follin?

        Kuulostaako järkevälle?? Mielipiteitä...


      • Minna--Maaret

        Moi,

        ole huoleti painoa tulee kyl kkun syöt militekojes mukaan, mutta lääkäris on kyl oikeessa. Nimittäin estrogeeni muodostuu rasvakudoksessa ja jos sitä ei ole, ei juurikaan estrogeeniakaan paksuunnuttaan limakalvoo..

        mul meni 40kg painosena rahaa yhteensä noin 12500 euroo hoitoihin erilaisiin ja ei tullu vauvaa.. vuodet meni.. arrgghh... sitten rupesin syömään kunnolla, mullahan pituus on sama kun sulla eli sillon BMI on tosi alhanen ja ihminen on alipainoinen. siitä kärisii hormonitoiminta.

        mutta. palkkio oli aivan ihana ja on nyt tossa vaunuissa tuhisemassa... suosittelen, eli annahan palaa!!! hoida samalla mahdollista syömishäiriötä, se monilla on siellä taustalla, niin oli mullakin. mutta pääsin sen ylitse niin helpotti kaikki muukin. sitä on vaikee myöntää, mutta kun saa hoidon alkuun niin kaikki palaset menee lopulta kohdalleen.

        mä tajuan sen nyt hyvin mitä mulle sillon selitettiin. ei vauva voi saada alkuaan jos olen itse niin laiha "nälkäkurki" kun olin. mulla oli ihan vääristyny ruumiinkuva ja se mun limakalvo jota tuijottelin oli vaan SEURAUSTA mun laihuudesta jonka kaikki tiesi olevan patologista. itkin, surin,masennuin, mutta vauvan halusin.

        jälkeenpäin aajattelin että vauveli autto mut irti syömishäiriöstä ja äidiksi. olen todella onnellinen näin. en sano että sun tilantees on yks yhteen mun tilanteen kanssa mutta kuulostaa niin samanlaiselta että halusin kirjottaa juuri sulle.

        sitäpaitsi, itse sain vertaistukea vastaavassa tilanteessa olleelta neidolta ja arvaa miten se helpotti mua. ensin ahdisti ja inhotti, mutta sitten helpotti. just se miten se sano mulle suoraan ne asiat eikä kierrelly ja kaaarrellu asioita. muutoksetlähtee sitten itsestä, havahtua pitää.

        se on kokonaisvaltanen prosessi, onnea taipaleelle, voin sanoa että kannattaa!

        t. MM


      • ilona.
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        Olin ovela ja varasin ajan yksityiselle gynelle Lahden Hemoon maanantaiksi!! maksakoon mitä maksaa, haluan että tilanne katsotaan uudestaan viikonlopun jälkeen ja aijon kysyä jotain mikä paksuntaa limistä ja ehkä sittenkin jotain mikä mahdollisesti kasvattaa ja irrottaa tuon follin?

        Kuulostaako järkevälle?? Mielipiteitä...

        oon ihan sun puolella, hyvin teit !!!!!!!!!!!

        toinen mielipide vaan kehiin HETI, ettet aikaa tuhlaile turhaan! itekkin aikoinaan olin semmosella "hälläväliä" lääkärillä kuka ei ottanut mua ollenkaan tosissaan... vaihdoin lääkäriä joka sitten pisti asioihin vauhtia! en itekkään sietäisi inhottavaa asennetta lekurilta enkä keltää... hyvin teit Dita !! :)

        pyydä just jotain rohtoa sitä limistä vahvistamaan, ja pregnyl (muista että sekin kasvattaa vielä sitä munarakkulaa ennenkuin siis irrottaa lopulta sen) ja voithan sä pyytää jotain muutakin vauhdittamaan follin kasvua? mutten kyllä tiedä mitä..

        mainiota!! =)


      • *LeiDi*
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        ei se lääkäri vaikuttanut yhtään siltä et se ees uskois et mul on mitää mahiksia raskautua... ja näytti myös sen mulle aivan suoraan. hoitaja sentään koitti olla toiveikas ja rohkaista... mutta ei olo ainakaan vielä parempi ole...

        mitähän tässä nyt sitten pitäis tehdä? ei mulla viime kierrollakaan irronnut se folli vaikka se oli kp 12 ja 15mm kokoinen kuitenkin... miks ihmeessä se nyt irtoais...

        Pitäisköhän kävästä yksityisellä? mä haluaisin tässä asiassa jonkin sortin apua, ja lääkärin joka uskoo ja toivoo mulle onnistumista! miten nopee yksityiselle saa aikoja? ne vois antaa tohon limikseen jotain ja ehkä sit sen irrotuspiikin kumminkin... jos se folli kasvaa...

        en tajuu miks se lääkäri oli oikeesti NIIN toivoton ja häijy. aiemmin se on ollut ihan kiva. elle sitten siksi että olen oikeasti toivoton tapaus....

        *sekaisin*

        mä kävin aikoinani todella ylimielisellä gynellä munatorvien aukiolotutkimuksessa ja se kokemus oli ihan hirvee!! hänelle ei todellakaan ollut pääasia minun raskautuminen/tai sen yritys, vaan oma pätemisen tarve ja piikittely.. lekurin (ylilääkärin) käytökseen puuttui lopuksi jo hoitajakin, koska hän rupesi syyttämään minua omasta lapsettomuudesta ja siitä "jos ei sitä nyt pientä kipua kestä..." ainut hyvä puoli käynnistä oli se että sain clomireseptin tältä reissulta käteen.. sain kuitenkin kyseisestä lekurista tarpeekseni ja varasin ajan yksityiselle seuranta ultriin yms.. kontrolleihin, koska en niitä kunnalliselta saanut (sillä olen myös aika nuori ja minullahan on aikaa!!)yksi puolentunnin käynti on maksanut alta 70 euroa ja palvelu ja hoitojen eteneminen on ihan eri luokkaa kun kunnallisella, nyt sitten toissa päivänä kävin ultrassa ja lekuri määräs mulle pyynnöstäni pregnylin, että katotaan miten tää toimii (tänään pistetty)! mutta siis uskon että sun olis kans paremoi kokeilla tuota yksityisen puolen asiantuntemusta, ehkä sielä suhun suhtaudutaan vakavasti, näin ainakin kävi mulle!!=)

        tsemppiä!!


      • DitaVonBlonde
        *LeiDi* kirjoitti:

        mä kävin aikoinani todella ylimielisellä gynellä munatorvien aukiolotutkimuksessa ja se kokemus oli ihan hirvee!! hänelle ei todellakaan ollut pääasia minun raskautuminen/tai sen yritys, vaan oma pätemisen tarve ja piikittely.. lekurin (ylilääkärin) käytökseen puuttui lopuksi jo hoitajakin, koska hän rupesi syyttämään minua omasta lapsettomuudesta ja siitä "jos ei sitä nyt pientä kipua kestä..." ainut hyvä puoli käynnistä oli se että sain clomireseptin tältä reissulta käteen.. sain kuitenkin kyseisestä lekurista tarpeekseni ja varasin ajan yksityiselle seuranta ultriin yms.. kontrolleihin, koska en niitä kunnalliselta saanut (sillä olen myös aika nuori ja minullahan on aikaa!!)yksi puolentunnin käynti on maksanut alta 70 euroa ja palvelu ja hoitojen eteneminen on ihan eri luokkaa kun kunnallisella, nyt sitten toissa päivänä kävin ultrassa ja lekuri määräs mulle pyynnöstäni pregnylin, että katotaan miten tää toimii (tänään pistetty)! mutta siis uskon että sun olis kans paremoi kokeilla tuota yksityisen puolen asiantuntemusta, ehkä sielä suhun suhtaudutaan vakavasti, näin ainakin kävi mulle!!=)

        tsemppiä!!

        Olette ihania!! Ette usko miten hyvältä tuntuu kun jotkut tietävät mistä puhun ja miten HALUAN tätä lasta!!

        Ja oli ihanaa että otitte myös kantaa tuohon yksityiseen lääkäriin, maksaahan se mutta en aio luovuttaa!

        tottakai olen tosi kevyt, tiedän sen, ja varmaan paino (????) auttaisi vähän asiaa, mutta toisaalta äidin suvun naiset on kaikki ikäisinäni ollut pieniä, mun tätikin sai lapsen 18 vuotiaana ja paino vaan 38 kun alko odottaa. Kyllä se raskaus sitte anto ne vauvan tarvitsemat kilot.

        Minä menen sinne lekurille maanantaina ja tulen sitten kertomaan sainko apua. Jos en saanut apua ja oma lääkärini jatkaa linjallaan niin sitten kyllä otan e-pillerit käyttöön ja syön niitä kunnes painan enemmän... syödessäni pillereitä painoin huikeat 43 kiloa, jee.

        onkohan normaalia että Clomien vaikutukset tuntuu vieläkin, kp 15? mua huimaa ja eilen oli taas näköharhoja?


      • DitaVonBlonde
        Minna--Maaret kirjoitti:

        Moi,

        ole huoleti painoa tulee kyl kkun syöt militekojes mukaan, mutta lääkäris on kyl oikeessa. Nimittäin estrogeeni muodostuu rasvakudoksessa ja jos sitä ei ole, ei juurikaan estrogeeniakaan paksuunnuttaan limakalvoo..

        mul meni 40kg painosena rahaa yhteensä noin 12500 euroo hoitoihin erilaisiin ja ei tullu vauvaa.. vuodet meni.. arrgghh... sitten rupesin syömään kunnolla, mullahan pituus on sama kun sulla eli sillon BMI on tosi alhanen ja ihminen on alipainoinen. siitä kärisii hormonitoiminta.

        mutta. palkkio oli aivan ihana ja on nyt tossa vaunuissa tuhisemassa... suosittelen, eli annahan palaa!!! hoida samalla mahdollista syömishäiriötä, se monilla on siellä taustalla, niin oli mullakin. mutta pääsin sen ylitse niin helpotti kaikki muukin. sitä on vaikee myöntää, mutta kun saa hoidon alkuun niin kaikki palaset menee lopulta kohdalleen.

        mä tajuan sen nyt hyvin mitä mulle sillon selitettiin. ei vauva voi saada alkuaan jos olen itse niin laiha "nälkäkurki" kun olin. mulla oli ihan vääristyny ruumiinkuva ja se mun limakalvo jota tuijottelin oli vaan SEURAUSTA mun laihuudesta jonka kaikki tiesi olevan patologista. itkin, surin,masennuin, mutta vauvan halusin.

        jälkeenpäin aajattelin että vauveli autto mut irti syömishäiriöstä ja äidiksi. olen todella onnellinen näin. en sano että sun tilantees on yks yhteen mun tilanteen kanssa mutta kuulostaa niin samanlaiselta että halusin kirjottaa juuri sulle.

        sitäpaitsi, itse sain vertaistukea vastaavassa tilanteessa olleelta neidolta ja arvaa miten se helpotti mua. ensin ahdisti ja inhotti, mutta sitten helpotti. just se miten se sano mulle suoraan ne asiat eikä kierrelly ja kaaarrellu asioita. muutoksetlähtee sitten itsestä, havahtua pitää.

        se on kokonaisvaltanen prosessi, onnea taipaleelle, voin sanoa että kannattaa!

        t. MM

        Kiitos koskettavasta kirjoituksestasi! Huomasin minäkin meidän välillä yhtäläisyyksiä.. oli hyvä kun kirjoitit..

        Eilinen kamala lääkärikokemus ja sinun teksti tänään sai mut kyllä aatteleen, ja nyt musta tosiaan tuntuu et aion alkaa lihottautuu ihan hulluna. syön kaikkea ja aina kun on vähänkin nälkä...

        tavallisesti mä syön kyllä paljon herkkuja ja muuta hyvää, mut oikee ruoka jää joskus syömättä. Mun pitää kai vaan syödä vaikkei siltä tunnukaan.

        Toi syömishäiriöjuttukin valitettavasti taitaa osua hiukan tähän mukaan, vaikka geeneilläni nyt ilmeisesti onkin suuri merkitys painossani. tuntuu etten koskaan ole tarpeeksi hoikka ja kaunis. Teen valokuvamallin hommia harrastuksekseni ja lisäksi harrastan vatsatanssia. Ne asettaa omat vaatimuksensa mun ulkoiselle olemukselle... Kaikkein eniten kyllä musta tuntuu et se olen ollu mä ite joka on määritelly paljon mun olis jees painaa ja miltä mun tulis näyttää.. Koska mua pyöreämmätkin tytöt malleilee, ja samoin pyöreämmät tanssii...

        Kiitos kaunis sinulle ja paljon onnea!! Jos luet tämän niin kerrotko minulle että paljon painoit kun tulit raskaaksi, kuinka kauan sinun piti olla painavempi ennen kuin raskauduit ja millä hoidolla vai ihan luomuna? Mulla on kumminkin PCO ja sitä kautta kaikki sen aiheuttamat ongelmat ja jo siitä aiheutuvat hormonihäiriöt. koskaan minulla ei ole ollut edes omaa kuukautiskiertoa. Hurjin painoni ikinä on ollut 43 kiloa ja se oli niihin aikoihin kun söin e-pillereitä.


      • *LeiDi*
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        Olette ihania!! Ette usko miten hyvältä tuntuu kun jotkut tietävät mistä puhun ja miten HALUAN tätä lasta!!

        Ja oli ihanaa että otitte myös kantaa tuohon yksityiseen lääkäriin, maksaahan se mutta en aio luovuttaa!

        tottakai olen tosi kevyt, tiedän sen, ja varmaan paino (????) auttaisi vähän asiaa, mutta toisaalta äidin suvun naiset on kaikki ikäisinäni ollut pieniä, mun tätikin sai lapsen 18 vuotiaana ja paino vaan 38 kun alko odottaa. Kyllä se raskaus sitte anto ne vauvan tarvitsemat kilot.

        Minä menen sinne lekurille maanantaina ja tulen sitten kertomaan sainko apua. Jos en saanut apua ja oma lääkärini jatkaa linjallaan niin sitten kyllä otan e-pillerit käyttöön ja syön niitä kunnes painan enemmän... syödessäni pillereitä painoin huikeat 43 kiloa, jee.

        onkohan normaalia että Clomien vaikutukset tuntuu vieläkin, kp 15? mua huimaa ja eilen oli taas näköharhoja?

        mulla tuntui clomien oireet koko kierron ajan aina välillä, saattoi olla päiviä, jolloin ei mitään oireita tai tuntemuksia, toisinaan taas melkein kaikki mahdollinen!! äkkiseltään voisin sanoa, että omalla kohdallani oireita oli enemmän loppukierrossa, sekä ekassa että tokassa kierrossa. tietysti voi olla että toisessa kierrossa ei ole mitään ja toisessa kaikki!
        ota näistä nyt sitten selvää!!=)

        tsemppiä sulle ja jaksamisia!!=)


      • MM99
        DitaVonBlonde kirjoitti:

        Kiitos koskettavasta kirjoituksestasi! Huomasin minäkin meidän välillä yhtäläisyyksiä.. oli hyvä kun kirjoitit..

        Eilinen kamala lääkärikokemus ja sinun teksti tänään sai mut kyllä aatteleen, ja nyt musta tosiaan tuntuu et aion alkaa lihottautuu ihan hulluna. syön kaikkea ja aina kun on vähänkin nälkä...

        tavallisesti mä syön kyllä paljon herkkuja ja muuta hyvää, mut oikee ruoka jää joskus syömättä. Mun pitää kai vaan syödä vaikkei siltä tunnukaan.

        Toi syömishäiriöjuttukin valitettavasti taitaa osua hiukan tähän mukaan, vaikka geeneilläni nyt ilmeisesti onkin suuri merkitys painossani. tuntuu etten koskaan ole tarpeeksi hoikka ja kaunis. Teen valokuvamallin hommia harrastuksekseni ja lisäksi harrastan vatsatanssia. Ne asettaa omat vaatimuksensa mun ulkoiselle olemukselle... Kaikkein eniten kyllä musta tuntuu et se olen ollu mä ite joka on määritelly paljon mun olis jees painaa ja miltä mun tulis näyttää.. Koska mua pyöreämmätkin tytöt malleilee, ja samoin pyöreämmät tanssii...

        Kiitos kaunis sinulle ja paljon onnea!! Jos luet tämän niin kerrotko minulle että paljon painoit kun tulit raskaaksi, kuinka kauan sinun piti olla painavempi ennen kuin raskauduit ja millä hoidolla vai ihan luomuna? Mulla on kumminkin PCO ja sitä kautta kaikki sen aiheuttamat ongelmat ja jo siitä aiheutuvat hormonihäiriöt. koskaan minulla ei ole ollut edes omaa kuukautiskiertoa. Hurjin painoni ikinä on ollut 43 kiloa ja se oli niihin aikoihin kun söin e-pillereitä.

        sitten kun raskauduin olin 48-50 hujakoilla ja raskaudesta jäi 5-7 kg mut ne meni imetyksessä.

        onneks mä paranin siitä syömishäiriöstäni ja itu ja porkkanakierteesta! vauva pelasti mun elämän ihan hel..ltä...

        annoin mennä vaan rauhassa kohti vauvaa, virran mukana.. tiesin että olen alikehittyny nälkäkurki jonka reisistä ei estrogeenia tipu kun ne on niin kun syöpäpotilailla konsanaan.

        mulla oli kans pco, sain clomit ja sitten kun painoa tuli lisää (yritettiin kauan..) niin follit kassvo, limakalvo oli ihan eri näköinen, loppukierrosta sain teroja ja sitten irrotuspiikkiä ja kannatti sitten hoitaa. ensin se alipaino veks ennenkun kanssattaa rahojaan tuhlata mihinkäään!

        tsemppiä ja plussaonnea! hyvä kun kyselet ja oot aktiivinen, siitä se lähtee!


      • DitaVonBlonde
        MM99 kirjoitti:

        sitten kun raskauduin olin 48-50 hujakoilla ja raskaudesta jäi 5-7 kg mut ne meni imetyksessä.

        onneks mä paranin siitä syömishäiriöstäni ja itu ja porkkanakierteesta! vauva pelasti mun elämän ihan hel..ltä...

        annoin mennä vaan rauhassa kohti vauvaa, virran mukana.. tiesin että olen alikehittyny nälkäkurki jonka reisistä ei estrogeenia tipu kun ne on niin kun syöpäpotilailla konsanaan.

        mulla oli kans pco, sain clomit ja sitten kun painoa tuli lisää (yritettiin kauan..) niin follit kassvo, limakalvo oli ihan eri näköinen, loppukierrosta sain teroja ja sitten irrotuspiikkiä ja kannatti sitten hoitaa. ensin se alipaino veks ennenkun kanssattaa rahojaan tuhlata mihinkäään!

        tsemppiä ja plussaonnea! hyvä kun kyselet ja oot aktiivinen, siitä se lähtee!

        kiitos kiitos!! et tiedä (tai ehkä tiedätkin) miten paljon tämä minulle merkitsee! Alipaino, PCO ja toive lapsesta... Yleensä kun juttelee PCOlaisten kanssa niin he puhuvat vain laihdutuksesta syynä se että monen pitäisikin laihduttaa...

        Mä en kyllä koskaan oo ollu millään porkkana- ja itudietillä, vaan syön mielelläni rasvaisiakin ruokia... ehkä pitää vain syödä enemmän :D Ja mulla on taipumusta siihen etten syö aina kun olisi nälkä... Se pitää kitkeä pois!!

        Tuo tarinasi oli niin kovin lohduttava. Tuntuu hyvälle tietää että joku samassa tilanteessa kanssani ollut on raskautunut!


      • kjs

        ja voimia jaksamaan eteenpäin.

        Se on kumma kun lääkärit pääsääntöisesti eivät anna minkäänlaista lohdutusta, kertovat vaan karut tosiasiat ja näkemiin. Minullekaan ei kerrottu mitään millä limakalvoja saisi paksummaksi. Naureskelivat vain kun sanoin että greippimehua olen juonut jos olisi vaikuttanut. Mulle lääkäri totesi että clomit eivät stimuloi tarpeeksi jotta folleja kehittyisi ja että vahvempia lääkkeitä pitää syödä.

        Kauheasti pitää kysyä ja udella että saa vastauksia tulevaisuutta varten. Minä olen käynyt nämä alkuhoidot Hyvinkään sairaalassa ja neljä eri lääkäriä jo ollut. Eikä ne puhu juuri mitään ellei kysy. Siinä makaat sitten tyhmänä jalat levällään eikä kukaan viitti selittää mitä näkyy. Kyllä niin vit...taa!!!!

        Ne pitohoidot ovat gonadotropiini-pistoksia jotka aloitetaan kierron 2.-5. päivänä ja hoitoa jatketaan seuraten hoitovastetta estradiolimäärityksin ja ultraäänitutkimuksin.Pistoksien antoa jatketaan kunnes johtavan follikkelin läpimitta on vähintään 18 mm, jolloin HCG-pistoksella laukaistaan ovulaatio.

        Koitetaan jaksaa eteenpäin vaikka meillä se tuntuu astetta vaikeammalta kun hoidot eivät tunnu tehoavan. Kyllä meillä vielä se vauva sylissä on, pakko uskoa niin :o)

        Kirjoittele Dita mitä se yksityinen sulle sanoo.


    • ilona.

      Minulla alkoi pientä vuotoa tänään, kp 24 jo, joten taidan tippua kyydistä. On uuvuttava olo, en jaksa osallistua mihinkään nyt, sellainen on mieliala, itkettää väkisinkin, masis iski :((

      Kaikkea hyvää teille koko ihana joukko ja toivottavasti plussia tulee !!!!

      • DitaVonBlonde

        Lepää vain ja hemmottele itseäsi, aina on uusia kiertoja ja uusia mahdollisuuksia. Olethan Clomeilla ennenkin lapsen saanut. Uskon että sinulle se onni suodaan viellä toisenkin kerran ellei enemmänkin...

        Onneksi näistä pettymyksistä kuitenkin toipuu. Annat vain aikaa itsellesi ja keräät voimia!!

        Ja jos vuoto on ihan pientä niin eikö alkuraskaudessakin voi vielä tulla niukat menkat? Toivotaan että vuoto ei muutu kovemmaksi vaan kyse olisikin jostain muusta. Toivoa on!


      • _Lizardus_

        minä täällä taas hei! tässä hiljaiseloa pidelly oman pettymykseni jälkeen,mutta täällä taas.Ens tiistaina folliultra ja hieman kyl jänskättää et mitä siel näkyy vai näkyykö mitää...uuteen inssiinkin jo alkanu henkisesti valmistautuun,eilen kyl masisti taas ihan sika paljon ku anoppi soitti mun miehelle ja innoissaa tiedusteli et oliko siitä viime kierron inssistä nyt lapsenlasta tuloillaa...

        Pistää masentamaan tollane,mut minkäs sille mahtaa =( varasin jopa ajan mielenterveystoimistoonkin kun on niin paha olla tän lapsettomuuden kanssa ja hoidot on kummiski henkisesti niin raskaita.Mut plussatsemii kaikille ja ilona kyllä se siitä taas suttaantuu parmmaksi *ojentaa kukkasen*


      • annamanna

        pieni vuoto on eriasia.. eikö??

        haleja, tsemiä, tulehan takas jos vaan jaksat...

        meidän umpipositiivinen ilona.

        tuu ees jännään mun kanssa... kaikkihan koht on lähteny.. Dita? Leidi? kjs kai meni vai? uusi tulokas? huhuu ladyt?

        t. annamanna


      • annamanna
        _Lizardus_ kirjoitti:

        minä täällä taas hei! tässä hiljaiseloa pidelly oman pettymykseni jälkeen,mutta täällä taas.Ens tiistaina folliultra ja hieman kyl jänskättää et mitä siel näkyy vai näkyykö mitää...uuteen inssiinkin jo alkanu henkisesti valmistautuun,eilen kyl masisti taas ihan sika paljon ku anoppi soitti mun miehelle ja innoissaa tiedusteli et oliko siitä viime kierron inssistä nyt lapsenlasta tuloillaa...

        Pistää masentamaan tollane,mut minkäs sille mahtaa =( varasin jopa ajan mielenterveystoimistoonkin kun on niin paha olla tän lapsettomuuden kanssa ja hoidot on kummiski henkisesti niin raskaita.Mut plussatsemii kaikille ja ilona kyllä se siitä taas suttaantuu parmmaksi *ojentaa kukkasen*

        laitan uuden ketjun tonne ekasivulle.. kokoonnutaan sinne kertomaan uutiset...

        t.annamanna


      • kjs

        jaksaa Ilona, kyllä se plussa sieltä vielä tulee.

        Tiedän kyllä tunteen kun oikein masentaa. Se pettymys on niin suuri sen odottamisen jälkeen.

        Nyt vain uutta kiertoa kohti ja peukut pystyyn!!


    • ilona.

      Olipa mukavat viestit teiltä taas täällä ystäväiset :)

      onkohan mulla jotain vikaa tässä jaksossa ovulaatio - kuukautiset, kun sehän on siis liian lyhyt?? Senhän pitäisi olla vähintään 12 päivää, vai....? Eihän näin lyhyt kierto voi olla ok? Ovulaatio oli varmaan kp 14 veikkaisin, ja nyt siis on kp 24. Kuukautiset on alkamassa, enemmän vuotoa tullut tänään. Onneksi on ollut muuten mukava päivä kaikin puolin, ja tosiaan maailman ihanin pikku neiti "lohduttamassa" mammaa..
      On se vaan hassua että minä kirjoittelen täällä Lapsettomien puolella, mutta niin se vaan on että ilman hoitoja ei meille yhtäkään vauvaa olisi tullut, sen verran paljon mussa vikaa on. Ja ikäkin alkaa kertyä meille molemmille, ja lisää jälkikasvua niin haluttaisiin että hoitoja on jatkettava vaan ei siinä muuta vaihtoehtoa kertakaikkiaan vaan ole. Toivottavasti ymmärrätte..

      Mukavaa viikonloppua kaikille!

      • annamanna

        moi,

        jos ovis 14 jaj vuotoo jo 24 kp niin sillon toi luteaalivaihe eli keltarauhasvaihe jää ihan liian llyhyeksi vaikka hedelmöitttyminen tapahtuiskin.

        luteaalivaihetta voi tukea lugesterolilla (emättimeen 1 puikko 26-28 kp (mutta sullakin se olis liian myöhään) joten parempi olis terolut 10mg x1 kierron 15-28 päivinä tai 16-28 päivinä (ei samaanaikaan ovulaation kans ettei torpedoi sitä sen keltiksen kans.. mielell vasta seuraavina päivinä aloittais ton terolutin..

        niin ei mene kierto sekasin ja ehkä takertuu tonne liimikselle paremmin ja ei tule pikkusia pätkäkiertoja jotka voi mainiosti olla alkuraskauden keskenmenoja.

        alotan uutta ketjua tonne ekasivulle,, tuuthan sinne niin tsemitään kimpas kaikki tass jooko. sun raskautumisprossat ona parhaat kun sulla on jo lapsi!!


        plussaonnea, hanki se tero sinne loppukiertoon! t. annamanna


      • annamanna

        äläs nyt rupee puhuun iästä mitään.. täällä se vasta vanha kyysä sohval istuu...


        katsopas miten kivan ketjun loihdin tonne ekasivulle.. siellä on puhutteleva motivaatiotekstikin.. ja tääl aurinko paistaa..

        lähden piirustuskurssille.. toiv saan luovuutta jostakin luonnosta. t.annamanna


        ps tarttukaahan clomiketjuun kuten alkio limikseen!!


      • ilona.
        annamanna kirjoitti:

        moi,

        jos ovis 14 jaj vuotoo jo 24 kp niin sillon toi luteaalivaihe eli keltarauhasvaihe jää ihan liian llyhyeksi vaikka hedelmöitttyminen tapahtuiskin.

        luteaalivaihetta voi tukea lugesterolilla (emättimeen 1 puikko 26-28 kp (mutta sullakin se olis liian myöhään) joten parempi olis terolut 10mg x1 kierron 15-28 päivinä tai 16-28 päivinä (ei samaanaikaan ovulaation kans ettei torpedoi sitä sen keltiksen kans.. mielell vasta seuraavina päivinä aloittais ton terolutin..

        niin ei mene kierto sekasin ja ehkä takertuu tonne liimikselle paremmin ja ei tule pikkusia pätkäkiertoja jotka voi mainiosti olla alkuraskauden keskenmenoja.

        alotan uutta ketjua tonne ekasivulle,, tuuthan sinne niin tsemitään kimpas kaikki tass jooko. sun raskautumisprossat ona parhaat kun sulla on jo lapsi!!


        plussaonnea, hanki se tero sinne loppukiertoon! t. annamanna

        sinähän puhut kuin lääkäri konsanaan :)
        kiitos neuvosta, pitää soittaa lekurille huomenna, ja pyytää uusi clomiresepti ja ne terot kanssa. mutta mä en tarkkaan tiiä koska se ovis on, joten miten tietää koska aloittaa ne terot....? äääääääääh, ompa harmi että näin kävi.. vieläkin voivottelen itsesäälissäni ;) hieman tosin helpottaa, vaikka ahdistaakin..

        toki jännään sun ja muitten kanssa, paljon plussaonnea !!!!
        ps. mikä olo?


      • annamanna
        ilona. kirjoitti:

        sinähän puhut kuin lääkäri konsanaan :)
        kiitos neuvosta, pitää soittaa lekurille huomenna, ja pyytää uusi clomiresepti ja ne terot kanssa. mutta mä en tarkkaan tiiä koska se ovis on, joten miten tietää koska aloittaa ne terot....? äääääääääh, ompa harmi että näin kävi.. vieläkin voivottelen itsesäälissäni ;) hieman tosin helpottaa, vaikka ahdistaakin..

        toki jännään sun ja muitten kanssa, paljon plussaonnea !!!!
        ps. mikä olo?

        pregnylin kans oviksen tietää tarkasti.

        sen jälkeen sitten 3-4 pvää terot ei aiemmin ettei sotke ovulaatiota.

        mulla on viel terot tabl pvässä.. yks rouva tos sano että testas 4-5 inseminaation jälkeen ja oli ottanu pregnyliä joka kerta mut oli negaa aina eli hänen mukaansa pregnyl ei mitenkään maskeeraa tuloksia.


      • annamanna

        niin muuten Ilona, onhan todella olemassa aivan fysiologista, normaalia ovulaation aikana tulevaa, ns ovulatorista vuotoa joka voi kestää jopa 3-5 päivää.

        mulla oli kerran sellasta ja kauhistuin. en sillon syöny pillereitä enkä yrittäny lasta eikä ollu isäntääkään, mutta hämmästelin että mistäs tää tämmönen ´vuoto yhtäkkiä tulee. luin kirjallisuutta ja selvitin: yleiset syyt on yleisiä ja haravinaiset harvinaisia. sit kysyin gyneltä että voiko kestää noinkin kauan se ns ovulatorinen, ovulaation aikana tuleva vuoto niin sanoi että kyl voi ja kauemminkin.


        tossahan clomeilla pistetään munasarjoihin vauhtia, ne raukat jos on vielä polykystisiä ja joutuu puksttaan täysillä, sitten ovulaation aikana sieltä vuorotellen follit räjähtelee niin kai sieltä välillä tulee kierron välissääkin välivuotoa. on tiety totta ettei kukaan meistä taatusti kaipaa etenkään täs vaiheessa mitään välivuotoja varsinkaan kun vauvoja haikaillaan, mutta on kai luonnollista että joskus luonto toimii toisin kun me odotetaan.

        jos tehdään meidän naisten palstan kesken gallup kuinka monella on ollut välivuotoja, veikkaanpa että kaikilla jonkinlaista. itse ainakin ilmottaudun listalle ensimmäisenä.

        terveisin, annamanna


    • Anonyymi

      Minulle tuli mieleen että hedelmöitynyttä munasolua kutsutaan joskus kasvaimeksi vaikka se on lapsen alku

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe