Läpinäkyvyysongelma osa 2

jmp-

Edelleen PhotoShop 7.0 ja Windows XP.

Yritetäänpäs vielä näin, tässä kuvassa näkyy ongelmani, siinä on yksityiskohta suurennettuna kahdesta eri kuvasta:

http://www.munkuvat.org/kuvat/740.jpeg

Ylemmässä olen piirtänyt pehmeäreunaisen mustan viivan luomalleni uudelle tasolle. Shakkiruutukuvio tarkoittaa läpinäkyvyyttä. Viivan mustat kohdat eivät näy läpi ollenkaan, ja viivan vaalentuessa reunojaan kohden läpinäkyvyys lisääntyy.

Alemmassa on tavallaan skannattu paperilta piirroskuvan viiva. Tausta ei ole läpinäkyvä vaan valkoinen, eikä kuva ole mistään kohdasta yhtään läpinäkyvä.

Miten saan muutettua alemman kuvan/tason samanlaiseksi kuin ylempi?

15

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trolliolli

      http://www.aijaa.com/v.php?i=331777.jpg

      U mean something like this?

      Tuo onnistuu aikaisemmin selittämäni tasomaskien avulla. En vain aluksi tajunnut haluamaasi käyttötarkoitusta, joten pikkaisen pieleen meni.


      Avaa skannaamasi harmaasävykuva.

      Kopioi se uudelle tasolle (ctrl/omppu j) ja poista background-taso.

      Valitse kaikki (ctrl/omppu a) ja kopioi (ctrl/omppu c).

      Tee tasolle tasomaski, laita se näkyväksi channels-valikosta ja liitä kuva kanavalle (ctrl/omppu v). Sen jälkeen voit laittaa kanavan taas näkymättömäksi.

      Aktivoi tasomaski Layer-paletista ja käännä värit (ctrl/omppu i).

      Sitten voit tehdä sen alle tyhjän tason, jolle voit piirtää jos haluat.


      Jokohan nyt olisi oikeat neuvot.

      • jmp-:lle

        Jos et ymmärrä jmp:n kysymystä aivan oikein tai vastaat vähänkin väärin, niin sehän haukkuu sinut maanrakoon. Ei sellaiselle tollolle kannata mitään vastailla.


      • jpg-

        älä kirjoittele kun et ymmärrä edes kysymystäni. olet tosi tyhmä.


      • trolliolli
        jpg- kirjoitti:

        älä kirjoittele kun et ymmärrä edes kysymystäni. olet tosi tyhmä.

        Mitäs sinä sitten olet kysynyt? Vaikea ymmärtää, ellei anneta mahdollisuutta.

        Kyllä minä itse päätän kenelle vastaan ja kenelle en.


      • jo sekaisin
        trolliolli kirjoitti:

        Mitäs sinä sitten olet kysynyt? Vaikea ymmärtää, ellei anneta mahdollisuutta.

        Kyllä minä itse päätän kenelle vastaan ja kenelle en.

        Minä tässä vaan kyselen, älä sinä trolliolli sekaannu ammattilaisten asioihin.


      • jmp-

        Palataanpas taas aiheeseen. Kiitos trolliollille, mallikuvasi on juuri sitä, mitä haen. Mutta:

        Kun avaan PhotoShopilla uuden työn, lisään siihen uuden kerroksen, ja vetäisen kerrokseen yhden pehmeäreunaisen viivan, toimii se haluamallani tavalla, ILMAN MITÄÄN MASKEJA JA KANAVIA! Eli oman mallikuvani yläosan mukaisesti.

        Perimmäinen kysymykseni on koko ajan ollut se, että miten skannatun kuvan saa toimimaan samalla tavalla, siis ilman mitään maskeja ja kanavia ja kikkailuja?


      • heti..
        jmp- kirjoitti:

        Palataanpas taas aiheeseen. Kiitos trolliollille, mallikuvasi on juuri sitä, mitä haen. Mutta:

        Kun avaan PhotoShopilla uuden työn, lisään siihen uuden kerroksen, ja vetäisen kerrokseen yhden pehmeäreunaisen viivan, toimii se haluamallani tavalla, ILMAN MITÄÄN MASKEJA JA KANAVIA! Eli oman mallikuvani yläosan mukaisesti.

        Perimmäinen kysymykseni on koko ajan ollut se, että miten skannatun kuvan saa toimimaan samalla tavalla, siis ilman mitään maskeja ja kanavia ja kikkailuja?

        sanonut etkä silloin kuin sanoit "Enkä halua, että joku kohta siitä on täysin läpinäkyvä ja toinen kohta täysin läpinäkymätön. Vaan haluan, että mustat kohdat ovat täysin läpinäkymättömiä, valkoiset kohdat ovat täysin läpinäkyviä ja harmaat kohdat siltä väliltä"

        Tuo löytyy Pissis-valikosta, sieltä Makemyhorny ja brush my boobs..=)

        Usko nyt perkele kun sulle sanotaan ettei se ole mahdollista nappia painamalla.


      • jmp-
        heti.. kirjoitti:

        sanonut etkä silloin kuin sanoit "Enkä halua, että joku kohta siitä on täysin läpinäkyvä ja toinen kohta täysin läpinäkymätön. Vaan haluan, että mustat kohdat ovat täysin läpinäkymättömiä, valkoiset kohdat ovat täysin läpinäkyviä ja harmaat kohdat siltä väliltä"

        Tuo löytyy Pissis-valikosta, sieltä Makemyhorny ja brush my boobs..=)

        Usko nyt perkele kun sulle sanotaan ettei se ole mahdollista nappia painamalla.

        pysy poissa tältä palstalta kun et ymmärrä alkeitakaan,


      • kommentti...
        jmp- kirjoitti:

        pysy poissa tältä palstalta kun et ymmärrä alkeitakaan,

        "Tuo löytyy Pissis-valikosta, sieltä Makemyhorny ja brush my boobs..=) "


      • housus palaa..!!
        jmp- kirjoitti:

        pysy poissa tältä palstalta kun et ymmärrä alkeitakaan,

        Osta spray-purkki ja tuhri lähiöseinä takapihaltasi, siinä on sulle seuraavaksi 15 vuodeksi telmittävää, thumps up..=)


      • wheelingood
        jo sekaisin kirjoitti:

        Minä tässä vaan kyselen, älä sinä trolliolli sekaannu ammattilaisten asioihin.

        lähettäkää orkkikset vaikka mulle niin heitän roskiin


      • trolliolli
        jmp- kirjoitti:

        Palataanpas taas aiheeseen. Kiitos trolliollille, mallikuvasi on juuri sitä, mitä haen. Mutta:

        Kun avaan PhotoShopilla uuden työn, lisään siihen uuden kerroksen, ja vetäisen kerrokseen yhden pehmeäreunaisen viivan, toimii se haluamallani tavalla, ILMAN MITÄÄN MASKEJA JA KANAVIA! Eli oman mallikuvani yläosan mukaisesti.

        Perimmäinen kysymykseni on koko ajan ollut se, että miten skannatun kuvan saa toimimaan samalla tavalla, siis ilman mitään maskeja ja kanavia ja kikkailuja?

        Pienen mietiskelyn jälkeen tuli sellainen tunne, että tuo voisi olla mahdollista jollakin toisella tavalla. Mutta minulle tuli myös sellainen tunne, että tuo mahdollinen toinen tapa ei ole ainakaan helpompi kuin esittämäni tasomaskin käyttäminen.

        Tasomaski on juuri tuota tarkoitusta varten. Mustat kohdat ovat täysin läpinäkyviä, 50% harmaat puoliksi läpinäkyviä ja valkoisen läpinäkymättömiä jne. En oikein ymmärrä miksi et halua käyttää tuota tapaa? Kun se kerran toimii.


    • -Ridge-

      Onko musta viiva saman paksuista piirroksessa, jos on niin taikasauvalla klikkaa jotain viivan pätkää ja selectistä similar, inverse ja feather ja delete, noin sulla näkyy vain ne mustat ja harmaa-alueet viivan reunoissa, loput läpinäkyviä....kunhan arvailen lämpimikseni..=)

    • alkeitakaan

      mutta täällä se kyllä haukkuu kaikki auttamaan yrittävät tuusannuuskaksi. Todella ala-arvoinen ja kirjoitustaidoton pipertäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe