Hei,
Olen lähdössä Lontooseen ensimmäistä kertaa. Olen siellä neljä kokonaista päivää paluupäivästä puolet. Mitä paikkoja suosittelet nähtäväksi näin lyhyessä ajassa?
Tate Modern on ainakin listalla. British Museum ei kiinnosta. Haluan shoppailla myös vaatteita ja kenkiä. Kiitos vinkeistä!
Lontoon nähtävyydet
5
6215
Vastaukset
- Lontoossa
Muutaman kerran Lontoossa käyneenä voisin sinulle suositella heti kärkeen ihan perus turisti kiertoajelua joka kiertää kaikki näkemisen arvoiset paikat kuten London bridge, Big Ben yms. Bussista käsin saa varsin mukavasti otettua kuvia.Kaksikerroksisia busseja lähtee lähes jokapaikasta ja saat varmasti tarkempaa tietoa hotellistasi tai lähimmältä metroasemalta.
Muutama muukin paikka on myös käymisen arvoinen, kuten Madame Toussaudin vahakabinetti, Tower(jossa ovat kruunujalokivet),Harrodsin tavaratalo on myös itsessään jo nähtävyys ja siellä vieraileminen saattaa syödä kokonaisen päivän joten suosittelen että katsot aulassa missä osastoilla tahdot vierailla.
Et kertonut matkasi ajankohtaa mutta jos kesällä menet niin myös Buckinghamin palatsi vuoronvaihtoneen on vaikuttava näky. Talviaikana tätä ei kuitenkaan ole mahdollista nähdä.London eye (suuri maailmanpyörä Thamesin rannalla ihan Big Benin vieressä)on käymisen arvoinen. Pyörähdys kestää noin puolituntia ja sieltäkäsin voit nähdä lähes koko Lontoon.ja tietysti Picadilly circus on mahtava näky varsinkin ilta-aikaan jolloin mainostaulut hehkuvat upeina.Picadilly on myös mukava illanviettopaikka, jossa sijaitsee monta mukavaa ravintolaa niin Japanilaisesta ruoasta intialaiseen.. Picadillyn alueella on myös paljon vaatekauppoja. Jos rahaa löytyy enemmänkin voit käydä shoppailemassa Bond streetilla jossa sijaitsee kaikki merkkiliikkeet kuten Dior, Gucci, Burberry yms. Nämä kaikki paikat joista kerroin ovat kyllä niitä suurimpia turistirysiä ja saatat joutua jonottamaan, mutta takaan sen olevan sen arvoista.
Muista kuitenkin että Lontoo on suomalaisen näkökulmasta kallis kaupunki ja kaikki maksaa enemmän tai vähemmän. Metrolla on edullisinta liikkua ja kannattaa ostaa kokopäivä lippu tai 10 kerran lippu joka käy myös busseihin. Lontoon metroverkoston oppii päivässä jonka jälkeen liikkuminen on vaivatonta paikasta toiseen. Suosittelen käymään paikallisilla nettisivuilla joista usenmiten löytyy kohteiden aukioloajat sekä hinnat. Näin ollen voit tehdä tarkemman budjetin itsellesi ja päättä missä haluat käydä.
Nooh voisin kyllä kertoa sivutolkulla sinulle Lontoosta, mutta tuskin edes kaikkialla kerkeät käymään. Suositteln myös lämpimästi käymään vähän syrjemmälläkin keskustasta jossa sijaitsee luonnollisesti halvempia ruokapaikkoja sekä vaateliikkeitä. Jos tahdot näistä tarkempia tietoja voin sinulle mielellään niistä erikseen kertoa, mutta etköhän näillä alkuun pääse ja neljä päivää kulumaan.
-N-- Bleu-marine
Kiitos vinkeistä. Olen ajatellut kävellä aika paljon, mutta tuo bussikierros on kätevä tapa tosiaan nähdä maamerkit kerralla. Oxford Streetille siis... Lähden matkalle ensi viikolla.
- Lontooseen
Bleu-marine kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Olen ajatellut kävellä aika paljon, mutta tuo bussikierros on kätevä tapa tosiaan nähdä maamerkit kerralla. Oxford Streetille siis... Lähden matkalle ensi viikolla.
ja pidä hauskaa kaupungin sykkeessä!!
-N- - the_sugar_plum_fairy
Lontooseen kirjoitti:
ja pidä hauskaa kaupungin sykkeessä!!
-N-Itse olen kanssa menossa ensimmäistä kertaa Lontooseen tuossa kesällä, ja tarkoituksena olisi käydä double decker sightseeingillä (esim. täällä tietoa: http://www.bigbustours.com/ )
Museoista ajattelin käydä british Museumissa, mutta se ei siuta tainnut kiinnostaakaan... Sitten olisi kiva käydä näillä kuuluisilla rokkipaikoilla (Abbey Roas, rokkareiden kotitalot yms...). Musikaaliin olin ajatellut myös mennä, We will rock you kiinnostaa erityisesti, eli tämä Queen musikaali. Jos olet alle 25-vuotias, voit päästä 15 punnalla musikaaliin. Katso täältä: http://www.getintolondontheatre.com/
Vahdinvaihtoa olisi myös tarkoitus käydä ihmettelemässä, olen kuullut että kannattaa mennä ajoissa paikan päälle että näkee jotain :)
siinäpä jotain ehdotuksia...hyvää matkaa!
- Dungeon
UPEA kokemus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632123Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301604
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505