Eli olen ajatellut ammattikorkeakouluun hakeutua opiskelemaan insinööriksi. Täysin varma en ole viellä suuntauksesta mutta jokin sähkö,rakennus tai elektroniikka insinööriksi olis tarkotus mennä. Toki muitakin harkitsen mutta tässä esimerkit. Joissakin nettisivuilla sanotaan että pitäisi olla valmis matkustelemaan työkohteiden takia. Niin mitä tämä tarkoittaa? Onko se jokaisessa työpaikassa niin, että kokoajan pitää olla muuttamassa tai matkustamassa ties missä työnperässä vai onko mahdollista myös pysyä samassa paikassa ilman että matkustelee?
Onko kellään kokemusta?
Insinööri, joutuuko matkustelemaan?
4
699
Vastaukset
- .........
Taitaa olla parempi ettet mene... Mietippä vähän voisko tuo matkustelu vaikka olla täysin työpaikkakohtaista vai onko MIU:lla(maailman insinööriunionilla) joka kuussa kokoukset jonne kaikkien on pakko aina matkustaa.
- edellisen kanssa
Niin ehkei kannata lähteä lukemaan insinööriksi, jos ei tiedä mitä se oikeasti tekee.
Onhan niitäkin insinöörejä jotka matkustelevat,
esimerkiksi merenkulkualan insinöörit joiden työpaikkat on esim laivoijen konehuoneessa. Ja aika paljon on myös automaatioinsinöörejä jotka tekevät töitä talon ulkopuolella.
- Räkä
Varsin vähän tänäpäivänä joutuu reissaamaan. Jos myyt firman tuotteita tai vastaat huollosta on matkapäiviä hyvinkin yli sata. Perusinssinä toimistossa ei paljoa tarvitse liikkua. Muuttaminen on kyseessä vain kun vaihdat työpaikkaa ja paikkakuntaa. Työkohteiden mukaan ei tarvitse kotia siirtää. Voit hyvin asua puolisosi kanssa jossain ja käydä "komennuksella" toisaalla. Komennuksista saat päivrahan ja kilometrikorvauksen.
Halutessasi työn jossa matkustetaan paljon saat jos kykysi siihen riittävät. Todellisuudessa matkapäivät harvoin ylittävät kahtakymmentä vuodessa. Mainituista aloista vain raksalla työmaapäällikkönä voi tulla paljon matkailua jos kohde on kaukana kodistasi.- Ping^
Selvensi paljon. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223