Asustan Espoossa ihan tavallisessa kerrostalossa, jossa on kaapelitv. Töllöttimenä minulla on Philipsin "26 lcd tv, jossa on sisäänrakennettu digiviritin. Digitv:n puolella töllöttimestä näkyy vallan mainiosti Ylen kanavat eli siis kanavanippu a, mutta mtv3, nelonen ja sub ei suostu näkymään. Töllötin ilmoittaa liian heikosta signaalista. Töllötin on ollut mulla jo jonkun aikaa ja aikaisemmin kanavanippu b:n kanavat ovat näkyneet ihan hyvin. Mistä mahtaa jothtua, että kanavanippu b on yhtäkkiä hävinnyt eikä uudelleen haku auta?? Näkyy aina vaan ylen kanavat. Osaisiko joku kertoa, missä syy tai mitä asialle voisi tehdä?
Kanavanippu B ei näy
11
12508
Vastaukset
- on se
että sun taulutelkkarissasi se digiviritin on tarkoitettu antenniverkolle, siksi et voi ottaa vastaan muita kuin A-nipun kanavia. Monissa kaapeliverkoissa kyllä välitetään antenniverkon A-nippu mutta muut antenniverkon niput jää ulottumattomiin.
Jos haluat katsoa kaikkia antenniverkon kanavia niin sun pitää hankkia oma antenni, mieluiten vaikka parvekkeelle, sisälläkin VOI saada jotain kuvaa mutta ulkoantenni on aina paras.
Esim. huomaamaton Digiality DA-5000 on hyvä hankinta, se ei ole iso, hädin tuskin kahvipaketin kokoinen (joskin litteämpi) ja menee kivasti partsin seinälle.- ihmettelijä-iita
Syy ei voi olla tämä, koska telkkari on ollut mulla about puoli vuotta ja kyllä se kanavanippu b on sieltä näkynyt aiemmin. Nyt joku aika sitten hävisi näkymästä kokonaan. Telkkarissa on kaksi viritintä ja se on tarkoitettu käsitykseni mukaan kaapeliverkoille.
- on se toinen
ihmettelijä-iita kirjoitti:
Syy ei voi olla tämä, koska telkkari on ollut mulla about puoli vuotta ja kyllä se kanavanippu b on sieltä näkynyt aiemmin. Nyt joku aika sitten hävisi näkymästä kokonaan. Telkkarissa on kaksi viritintä ja se on tarkoitettu käsitykseni mukaan kaapeliverkoille.
viritin analoginen, jolla on näkyneet ne SubTV ym. muut b-nipun kanavat analogisena.
Sitä en osaa sanoa miksei ne enää näy :( - on se
ihmettelijä-iita kirjoitti:
Syy ei voi olla tämä, koska telkkari on ollut mulla about puoli vuotta ja kyllä se kanavanippu b on sieltä näkynyt aiemmin. Nyt joku aika sitten hävisi näkymästä kokonaan. Telkkarissa on kaksi viritintä ja se on tarkoitettu käsitykseni mukaan kaapeliverkoille.
kaapelipuolen viritin on sökö. Yleisin syy muiden kuin Ylen kanavien näkymättömyyteen digitelkkarilla ja kaapeliverkossa, kyllä on tuo ekassa vastauksessani mainitsema.
Aika vähän noita kaapeliverkkoon tarkoitettuja taulutelkkareita kuitenkaan on, joten onnittelut.
Ai niin, tv:si merkki on Philips joten se kertoo jo jonkun verran...Philipsiin ei täällä luoteta kovin paljoa. Tai jotkut Philipsin laitteet voi olla hyviä, toiset taas ei. - ihmettelijä-iita
on se toinen kirjoitti:
viritin analoginen, jolla on näkyneet ne SubTV ym. muut b-nipun kanavat analogisena.
Sitä en osaa sanoa miksei ne enää näy :(Siis kyllä sub, maikkari ja nelonen on ennen (about pari kk sitten) näkyneet diginä ihan moitteettomasti eikä viritin voi olla mienkään sökö.
- mallia johon
ihmettelijä-iita kirjoitti:
Syy ei voi olla tämä, koska telkkari on ollut mulla about puoli vuotta ja kyllä se kanavanippu b on sieltä näkynyt aiemmin. Nyt joku aika sitten hävisi näkymästä kokonaan. Telkkarissa on kaksi viritintä ja se on tarkoitettu käsitykseni mukaan kaapeliverkoille.
olisi integroitu C-viritintä (kaapeli)!
Teeveessäsi on integroitu DVB-T-digitaaliviritin ja analooginen viritin.
Welho koelähettää T-signaalia jolloin kaapelista näkyy T-virittimellä Ylen kanavat. On mahdollista, että welho on aikaisemmin koelähettänyt muitakin kanavia.
Sulla on pari vaihtoehtoa; Hanki pöytä-antenni, jolla näet kaikki T-lähetykset. Tai hankit C-boxin, jolla näet kaikki kaapelilähetykset diginä. Kolmas vaihtoehto on, että heitätä mäkeen toosasi ja ostat sellaisen telkkarin, jossa on integroituna C-viritin. Niitä on pari merkkiä tyrkyllä. ihmettelijä-iita kirjoitti:
Siis kyllä sub, maikkari ja nelonen on ennen (about pari kk sitten) näkyneet diginä ihan moitteettomasti eikä viritin voi olla mienkään sökö.
Antennijohtosi on ehkä ollut rikki ja siten toiminut antennina. Lähes kaikki digitelevisiot ovat antenniverkkoon. Erityisesti kaikki Philipsin TV:t ja boksit.
- tv verolle
sama tapahtui nytkin kaapelitalossa.
Ei nuo teiän selitykset kelpaa :)
Yhtäkkiä vain yksi nippu katosi- Veron palautus?
Mitä katosi ja missä katosi? Yrititkö edes löytää kadonnutta kanavanippua suorittamalla kanavien uudelleenhaku?
- 15+16
Veron palautus? kirjoitti:
Mitä katosi ja missä katosi? Yrititkö edes löytää kadonnutta kanavanippua suorittamalla kanavien uudelleenhaku?
Kyllä haettu kanavat uudelleen useampaankin kertaan, automaattina ja välillä manuaalisesti. Löytyy kaikki muut paitsi ei B:n kanavia.
Mitään muutosta laitteissa tai kytkennöissä ei tehty.
Edellispäivänä näkyi, seuraavana ei.
- Anonyymi
Kanavanippu B taas hukassa tai erittäin heikko. Samasta lähettimestä muut niput tulee kyllä erinomaisedti. Sntennitalous. Mikä mättää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711569
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361176- 521025
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html187878- 39769
- 49740
- 60668
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244532640- 119634
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp77568