sormuksen pito

...

Pidättekö sormusta 24/7 kädessä.. itse ollaan tyttökaverin kanssa puhuttu kihloihin menemisestä vitsailin heti et mullehan se muuta tilannetta mitenkään, kun ei toi sormusten pito onnistu.. 4 sormusta omistan ja kaikki on ns. pilalle menneitä kun töissä naarmuuntuneet ja soikeaksi litistyneet ja yhden oon joutunut jopa sen takia katkaisemaan kultaliikkeessä että sain sen pois sormea puristamasta..
nii tuntuu tavallaan ton sormuksen ostaminen turhalta kun ei voi käyttää sitä ellei sit halua sitäkin pilata... kun se ei kuitenkaan olis uskottomuuden takia poissa sormesta ja samat on sit tulevan vihkisormuksen kohtalo mietityttänyt.. miltä muista tuntuis olla pitämättä kihla ja vihkisormuksia?

14

4153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kihloissa<3

      Olen siis nainen. Suosittelen, että jos sinulla on sellainen työ, jossa sormus aiheuttaa hankaluutta/rikkoutuu niin älä käytä sormusta työaikana. Itse en pidä sormusta 24/7, koska en esim osaa nukkua sormus sormessa tai käydä suihkusssa/saunassa.

      Se, että sormus ei aina ole sormessa ei vähennä kihlauksen arvoa millään lailla.

    • anni

      On itsestään selvää, ettei kaikissa töissä voi pitää sormuksia. Esim. terveydenhuoltoalalla sormusten käyttäminen on suorastaan kieletty, sillä niiden alle pesiytyy kaikenlaisia bakteereja.

      Joten kihlauksen/avioliiton arvoa ei mitenkään vähennä se, että joutuu ottamaan sormukset välillä pois. Itse käytän sormuksta muuten, mutta suihkussa, saunassa, nukkuessa, salilla ja treeneissä jätän suosiolla pois.

    • ...

      toi kyl totta, mietin vaan mitä on kavereita seurannut nii kaikki ovat sormustaan esillä aikastlailla pitänyt.. tuli vaan sellanen hassu tunne kun mietti et itse ei pystykkään sitä pitämään samalla tapaa..

    • Marsu

      pitää 24/7, mut mie kyllä pien. Paitsi suihkussa käydessä ja käsiä rasvatessa, sillo on sormus pois.

      Voitkoha mahollisesti pitää ketjua kaulassa? Jos mahollista ni laita se sormus siihe ketjuun. Tiiän ainakii yhen naimisissa olevan miehen jolla on sormus kaulassa ko ei just töissä voi sitä sormessa pitää.

    • SSandy

      Itse otan oman sormukseni pois mm. suihkuun mennessä, koska kultaseppä kertoi vaimonsa sormuksen pysyneen upeana näin. Suihkussa siihen saattaa pinttyä vaikka mitä, minä kun käytän sävyttäviä shampoita jne. Siivouksen ajaksi otan myös sormukseni pois. Avomiehellä taitaa tuo sormus olla aina sormessa.

    • juliajuu

      Oli pakko vastata, vaikka itsellä tuota rinkulaa ei sormessa olekaan...;) Eli omat vanhempani ovat olleet naimisissa jo yli 30vuotta ja isäni ei työnsä vuoksi ole sormuksia voinut käyttää, eli muistan nähneeni hänellä sormuksen sormessa vain juhlissa ja joskus viikonloppuisin, kun johonkin ollaan ihmisten ilmoille lähdetty. Ikinä ei kukaan ole asiaa ihmetellyt, eikä itsestänikään se mitenkään oudolta kuulosta. Eikä äitinikään siitä ikinä mitään hernettä ole nenäänsä vetänyt.;) Joten relax - kyllähän jotkut menevät kihloihin ja naimisiin kokonaan ilman sormuksia. Jos haluat(-te) sellaiset kuitenkin hankkia, niin voithan sinä käyttää omaasi vaikka (kuten edellä joku ehdotti) arkena esim. ketjussa kaulalla ja sitten "sopivissa tilanteissa" ihan sormessakin.=)

    • Mincha

      avokkini ei pidä sormustaan töissä, jättää sen kotiin ettei vaan huku.
      Vanhemmillanikaan en ole koskaan nähnyt vihkisormuksia sormissaan, äiti joskus laittaa jonnekin tärkeimpiin juhliin ja tapahtumiin mut isä ei käytä koskaan. Isä nimittäin joskus avioliittonsa alkupuolella kun rakensi taloa niin meinas menettää sormensa missä vihkisormus oli, sormus jäi johonkin kiinni ja meinas viedä sormen mennessään. Sen jälkeen sormus on ollut äidin korulaatikossa.

      Suosittelen just kotia jättämistä, tietysti se kaulakoruun laittaminen on myös hyvä vaihtoehto :D Avokkini vaan just samalla tavalla hukkas ensimäisen kihlasormuksen kun töissä meni kaulakoru poikki ja sormus katosi sileän tien. Että näin :D

    • Kultaseppä 3.

      Kannattaisiko siihen kultasormukseen sitten sijoittaa vaikka kolmen neljäpäivän normaali ihmisen palkka niin se kestäisikin jonkin aikaa?
      Mitä voi olettaa jos sormus maksaa alle 100 e? Ei sillä hinnalla mitään ikuista saada.

      Kunnon kultasormus takuulla kestää normaali työnteon käsillä. Jos olet vaikka joku levyseppä hitsari ja kantelet kymmenien kilojen rautalevyjä ilman hanskoja niin voit olettaa että pari raapaletta saattaa sormukseen tulla.
      Tai jos vaikka työksesi käytät nauhahiomakonetta niin eikö tunnu ikävälle tehdä töitä kädet verillä kun voisi käyttää asiamukaisia suojavälineitä.

      Minäkin teen kultaseppänä käsilläni töitä ja en pidä sormusta töissä kädessä. Ikävää olisi vetäistä silloin tällöin viilalla sormuksen päältä. Se nyt vain ei ole mahdollista saada sellaista sormusta mikä kestäisi kaiken. Edes titaanisormus ei kestä rankaa työtä päivittäin, tiedän varmana koska teen ja käytän myös niitä.

    • Empty finger

      Mulla ja mun miehellä ei ole kihalsormusta ja ei se mitään muuta. Tai en mä ainakaan kaipaa sitä millään tavalla. Vihkisormukset aiotaan hankkia, mutta varmaan pärjäisin ilman sitäkin. Samalla tavalla sitä naimisissa oltais...?

      • Empty finger

        Niin ja mun isällä ei ole aikoihin sormusta ollut (on kyllä siis olemassa sellainen) sormessa, kun on liian iso (kiloja pudonnut aikalailla). Ovat olleet yli 30 v naimisissa, että ei kai sillä kauheasti ole merkitystä. Vaikka kai se harmittaisi, jos se hukkuisi. Sen takia hän ei pidä sitä sormessa.


    • Täältä pesee

      Me emme voi kumpikaan pitää työssämme sormusta. Näin ollen aamulla lähdetään ilman sormusta liikkeelle. Sormus jää kotiin oottelemaan. Ei siis sujauteta käteen heti päivän päätteeksi. Kun ollaan vapaalla niin sormukset on sormissa useimmiten. Toki ihan kotona ollessa ei tule laitettua, mutta aina kun lähdetään "kylille" niin sitten.

      Hyvin toimii. Jopa mies käyttää sormusta oma aloitteisesti ja se tuntuu hyvältä;) Yhdessä 10v ja kihloissakin jo aika pitkään!

    • Mä en pysty pitämään työni takia kihlasormusta 24/7 päivässä, silloin kun olen töissä... mutta muute se on suurimman osan päivästä sormessa...tiskatessa jne. otan sen kyllä pois...ihan alussa tuntui oudolta olla ilman sormusta,mutta kyllä siihenkin tottuu... :)

    • Anonyymi

      Pidän ja tiedän, että miehenikin pitää. Ei asuta vielä siis yhdessä. Otetaan pois vain likaisissa töissä, suihkuun mennessä ja itse, kun rasvaan käsiäni. Jos mieheni ei pitäisi sormustaan, niin tuntuisi se vähän kummalliselta...Ei se uskottomuudesta kertoisi, vaan epäröinnistä suhdettamme kohtaan.

      Aloittaja, sun kannattaa jutella vielä tyttökaverisi kanssa mm. siitä, että miten hän kokee sen, että jos et pitäisikään sormusta sormessa.
      Voi olla totta se, että sormuksettomuus voi pitää sinkkuasenteessa kiinni. Sormus sormessa ikään kuin muistuttaa, että ei ole enää yksi, vaan on kaksi. Pitää puhaltaa yhteen hiileen.

    • Anonyymi

      Mun miehen sormus ei lähde pois sormesta. Se ei saa sitä oikeasti pois. Itselläni kaksi sormusta. En pidä niitä suihkussa tai leipoessa yms . Hygieniasyistä. Eikait nyt jos joutuu sormuksen pois ottamaan ole mikään ongelma. Kenenkään suhteen uskottavuus voi olla siitä kiinni. Porukat olleet 48 vuotta naimisissa kummallakaan ei ole ollut sormuksia sormessa niin kauan kun muistan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe