Parketin hiominen ja lakkaus, onko 30€m2 ryöstö??

Typerä on se joka maksaa?

Ostimme juuri asunnon, jonka parkettilattia on paikoitellen hyvinkin huonossa kunnossa (vettynyt niin, että pala lähtee irti), mutta myös hyvässäkin kunnossa.

Saimme hinta-arvion työstä:
Parketin hiominen ja lakkaus värilakalla 30€/m2. Onko tämä tyhmän asiakkaan ryöstö? Mitä olen katsonut, niin yleensä hinta on n. 15€/m2.
Mitä voin tehdä?

13

4271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni lattia

on suhteessa kalliimpi.

Minkälainen parketti on kyseessä, kaiketi mosaiikki vai sauvaparketti ?

• siellä ne tekijät on!

on toi 30egee aika suolanen hinta jos kysessä on pelkkä hionta/lakkaus.jos korjailla pitää niin se on asia erikseen.

• mut elämä on

Hintavalta kuulostaa, ehkä kannattais laittaa uusi ja käyttää kotitalousvähennys verotuksessa? Jos se kerran on vettynytkin niin pahasti, niin ties mitä siellä alla on?

• omistaja eli myyjä

ole korjauttanut tuollaista kotivakuutuksellaan? Onka mahdollisuus saada vielä hinnasta kompensaatioita?

• Alkup.

Sauvaparkettia on, ja täytyy korjailla, ja saadaan onneks myös värilakka, mutta silti tuo 30€ tuntuu ihan kammottavalta, kun uusi tammiparketti oli just jotain 23e/m2 bauhaus:ssa...

Kyllä me nyt yritetään sitä sitten hieman tingata, asiansa osaavat äijät ovat kyllä kyseessä. Niitä vettymiskohtia ei enää tiedä olleen, mutta silti...

• eunukki..

kuulostaa tuo bauhausin parkettihinta epäilyttävän halvalta.ei taida hääppöstä olla kuten halpakaupoissa yleensä.sauvaparketti on ihan eriasia kun lautaparketti ja helpommalla pääset kun annat lattian kuivua ja jos parketti on irti niin vaihtaa siltäosin uutta ja hioo sitten koko lattian.ei siihen korjaamiseen mene montaa tuntia ja hionta alle 20€/m2

• kotitalousvähennys

Parketin hionnasta ja lakkauksesta saa 60 %:N kotitalousvähennyksen työn osuudesta. Vähennyksen voi jättää veronpalautuksiin tai saada kuluvan vuoden veroprosentin alennuksena.

• asentaja10

Jos tuohon hintaan kuuluu irtoviilujen liimaukset, hionta, sävytys ja lakkaus hyvin tehtynä takuutyönä niin hinta on ihan ok.
      Sävytys lisää sitä hintaa aika paljon ja ne ylimääräiset korjaukset hionnan yhteydessä myös.

• ammattilainen

Ei alihintaa lainkaan jos hinta sisältää korjaukset,hionnan sekä lakkauksen. Voit toki itse hioa ilmaiseksi paperiarkilla:D:D

• arvelu76876

Jos alkuperäinen parketti todella hieno, vanha, eksoottinen, erikoinen puu, talon tyyiin sopiva jne. ja lisäksi korjausfirma ammattitaitoinen ja luotettava, niin 30 kannattaa maksaa.

Jos se on jotain 80-luvun tulitikkua (tai vanhempaakin), niin laittaisin Bauhausin parketin jos noin halvalla saa. Mikään ei takaa että irtoviilut tulee kunnolla kiinni ja etteikö uusia irtoaisi ajan myötä. Värilakka kyllä viittaa siihen että alkuperäistä puuta ei haluta tai ei ole tarve kunnioittaa.

• TTGroup

13€ m2 sisältää kaiken, hionta, lakka. www.parketti.org

• Mitkä koneet?

"13€ m2 sisältää kaiken, hionta, lakka."
      Ja tekijät tulee mistä maasta? Miten takuu? Entä parketin korjaus ja värjäys? Maksu sitten kun työ on hyväksytty kuten suomalaisten kanssa?

• 0oijhi0jpj

kaupasta saa uutta 24,90€ neliö, siitä voi vetää johtopäätöksen että ei tod kannata 30€ neliö hiominen. vanha pois ja uusi tilalle. ja laitat itte niin ei maksa asentaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3209
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3077
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2942
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1657
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59