Mistä tietää (jos voi) että koneeseen on asennetty Spy ohjelma

apu olis kiva yllatys

Heippa vaan!

Nyt tarttis pikaisesti saada tietää, miten voisin (yrittää) saada selville jos ukkokulta on asentanut mun koneelle jonkun spy ohjelman?

Olin viikonlopun reissussa ja tulin kotiin ja mun kone on "tyhjä"... siis ei mitään vanhoja internet osioitteita, ei historiatietoja ... Ukko sanoi että oli "päivittänyt" konetta - mutta ilme kertoin enemmän kuin sanat. Eli mistäs lähtisin nyt sitten selvittämään, mitä hän on siellä "päivitellyt"?

Tai kohta alkaa ihan oikea PäIVITYS! (UKON PäIVITYS ja siinä riittää sitten hänellä päivittelemistä)

7

1057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotan..

      Totuusillan järjestämistä.

      • F-f

        Aja F-Securen Online Scanner. Se on moneen kertaan hyväksi testattu ja jollei ukkos ole joku guru, löytää se todennäköisesti haittaohjelmat. Tosin, historiatietojen katoaminen ei sinänsä ole merkki vakoiluohjelmasta vaan paremminkin historiatietojen poistosta. ;) Tässä kuitenkin linkki:

        http://support.f-secure.fi/fin/home/ols.shtml


    • käsityösivuilla

      ja pyyhkinyt jäljet pois, kato palomuurilogista, missä käynyt.
      Ei kehannu tunnustaa...

    • ei tiedä mistään

      Ihan ensiksi kerro ja kysy suoraan epäilyksistäsi, jokin selityshän asialle varmasti on eikä asiassa tarvitse edes olla kysymys mistään vakoilusta eikä salailusta.


      Jos ukkosi tai akkasi on niin sairaalloisen mustasukkainen, ettei pysty kunnoittamaan edes yksityisyyden suojaasi ja on alkanut kyttäämään ja vakoilemaan mitä teet tietokoneellasi on korkein aika laittaa maailmalle ukko/akka kierrätykseen, "maailma on sellainen höylä, jotta se höylää suuremmankin pölkyn".

      Esim. tällä 75€ maksavalla Keyshark Key Loggerilla olisi kenen tahsna hyvin helppo seurata mitä koneella tehdään.
      http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=911

      • mutta_

        Tuohon jos menee, on luottamus jo mennyt ja kannattaako enää jatkaa yhdessä?
        Sitäpaitsi yksityisyyden suojaakin on rikottu, avioerokäräjillä sitten puidaan omaisuuden jaon lisäksi vielä tuotakin ja arvaa kuka taitaa jäädä häviölle.
        Tietysti kiinnijääminenhän se ratkaisee, joudutaanko tuohon.
        Olen vahvasti sitä mieltä, että ukkosi on käynyt katselemassa "hauskoja [koti]xx-videoita" tai muita kiinnostavia kuvia sisältäviä sivuja, eikä kehdannut tunnustaa. Oli sen vuoksi lakaissut jäljet pois, eikä tiennyt sinun säilyttävän/käyttävän sivuhistoriaa.


      • joo mutta ei kuitenkaan
        mutta_ kirjoitti:

        Tuohon jos menee, on luottamus jo mennyt ja kannattaako enää jatkaa yhdessä?
        Sitäpaitsi yksityisyyden suojaakin on rikottu, avioerokäräjillä sitten puidaan omaisuuden jaon lisäksi vielä tuotakin ja arvaa kuka taitaa jäädä häviölle.
        Tietysti kiinnijääminenhän se ratkaisee, joudutaanko tuohon.
        Olen vahvasti sitä mieltä, että ukkosi on käynyt katselemassa "hauskoja [koti]xx-videoita" tai muita kiinnostavia kuvia sisältäviä sivuja, eikä kehdannut tunnustaa. Oli sen vuoksi lakaissut jäljet pois, eikä tiennyt sinun säilyttävän/käyttävän sivuhistoriaa.

        selitit jotain siitä avioero kiistasta että kumpi joutuu häviölle tai jotain kun muija tutkii keyloggerilla salaa miehen tekosia. entäpä jos tietokone on tämän naisen, hän saa tunkea koneeseen millaset vakoiluohjelmat tai masiinat kuin itse tahtoo ei siinä koneen omistaja ainakaan mitään häviä. mutta jos kone on avio miehen asia on toinen.........


    • Mika....

      että viittitkin kysellä tyhmiä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe