Heippa vaan!
Nyt tarttis pikaisesti saada tietää, miten voisin (yrittää) saada selville jos ukkokulta on asentanut mun koneelle jonkun spy ohjelman?
Olin viikonlopun reissussa ja tulin kotiin ja mun kone on "tyhjä"... siis ei mitään vanhoja internet osioitteita, ei historiatietoja ... Ukko sanoi että oli "päivittänyt" konetta - mutta ilme kertoin enemmän kuin sanat. Eli mistäs lähtisin nyt sitten selvittämään, mitä hän on siellä "päivitellyt"?
Tai kohta alkaa ihan oikea PäIVITYS! (UKON PäIVITYS ja siinä riittää sitten hänellä päivittelemistä)
Mistä tietää (jos voi) että koneeseen on asennetty Spy ohjelma
7
1087
Vastaukset
- ehdotan..
Totuusillan järjestämistä.
- F-f
Aja F-Securen Online Scanner. Se on moneen kertaan hyväksi testattu ja jollei ukkos ole joku guru, löytää se todennäköisesti haittaohjelmat. Tosin, historiatietojen katoaminen ei sinänsä ole merkki vakoiluohjelmasta vaan paremminkin historiatietojen poistosta. ;) Tässä kuitenkin linkki:
http://support.f-secure.fi/fin/home/ols.shtml
- käsityösivuilla
ja pyyhkinyt jäljet pois, kato palomuurilogista, missä käynyt.
Ei kehannu tunnustaa... - ei tiedä mistään
Ihan ensiksi kerro ja kysy suoraan epäilyksistäsi, jokin selityshän asialle varmasti on eikä asiassa tarvitse edes olla kysymys mistään vakoilusta eikä salailusta.
Jos ukkosi tai akkasi on niin sairaalloisen mustasukkainen, ettei pysty kunnoittamaan edes yksityisyyden suojaasi ja on alkanut kyttäämään ja vakoilemaan mitä teet tietokoneellasi on korkein aika laittaa maailmalle ukko/akka kierrätykseen, "maailma on sellainen höylä, jotta se höylää suuremmankin pölkyn".
Esim. tällä 75€ maksavalla Keyshark Key Loggerilla olisi kenen tahsna hyvin helppo seurata mitä koneella tehdään.
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=911- mutta_
Tuohon jos menee, on luottamus jo mennyt ja kannattaako enää jatkaa yhdessä?
Sitäpaitsi yksityisyyden suojaakin on rikottu, avioerokäräjillä sitten puidaan omaisuuden jaon lisäksi vielä tuotakin ja arvaa kuka taitaa jäädä häviölle.
Tietysti kiinnijääminenhän se ratkaisee, joudutaanko tuohon.
Olen vahvasti sitä mieltä, että ukkosi on käynyt katselemassa "hauskoja [koti]xx-videoita" tai muita kiinnostavia kuvia sisältäviä sivuja, eikä kehdannut tunnustaa. Oli sen vuoksi lakaissut jäljet pois, eikä tiennyt sinun säilyttävän/käyttävän sivuhistoriaa. - joo mutta ei kuitenkaan
mutta_ kirjoitti:
Tuohon jos menee, on luottamus jo mennyt ja kannattaako enää jatkaa yhdessä?
Sitäpaitsi yksityisyyden suojaakin on rikottu, avioerokäräjillä sitten puidaan omaisuuden jaon lisäksi vielä tuotakin ja arvaa kuka taitaa jäädä häviölle.
Tietysti kiinnijääminenhän se ratkaisee, joudutaanko tuohon.
Olen vahvasti sitä mieltä, että ukkosi on käynyt katselemassa "hauskoja [koti]xx-videoita" tai muita kiinnostavia kuvia sisältäviä sivuja, eikä kehdannut tunnustaa. Oli sen vuoksi lakaissut jäljet pois, eikä tiennyt sinun säilyttävän/käyttävän sivuhistoriaa.selitit jotain siitä avioero kiistasta että kumpi joutuu häviölle tai jotain kun muija tutkii keyloggerilla salaa miehen tekosia. entäpä jos tietokone on tämän naisen, hän saa tunkea koneeseen millaset vakoiluohjelmat tai masiinat kuin itse tahtoo ei siinä koneen omistaja ainakaan mitään häviä. mutta jos kone on avio miehen asia on toinen.........
- Mika....
että viittitkin kysellä tyhmiä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä702351Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2521418- 831252
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3411150