Outo paikkakunta

TyytyväinenIhminen

En ole haapavetinen, mutta olen jonkun verran lukenut tätä haapavetisten palstaa. Kyllä on tyytymättömiä ja paljon kärsineen oloisia ihmisiä, joilla on paljon hampaankolossa. No, elämä ei kohtele kaikkia tasapuolisesti. Mutta onneksi itse asun kaukana Haapavedestä..

26

1812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunis paikkakunta, tämä palsta nyt vaan sellainen paineiden purkupaikka. Toisaalta, jos jotain Haapavedellä tapahtuu, niin asia puidaan parissakymmenessä aloituksessa, eipähän jää kellekkään hampaankoloon mitään. Täällä näyttää olevan sana vapaa, paikkakuntalaisia jonkin verran tuntevana voin sanoa, ettei kyseinen paikkakunta poikkea muista alueen kunnista mitenkään. Ovat ehkä herkempiä ottamaan asiosta kantaa, mutta liekkö sekään huonopuoli.

• vähän

pidempään tätä palstaa. Pian huomaat, että tyytymättömien viestien takana on koko ajan samat henkilöt. Minä olen itse oikein tyytyväinen täällä asumiseen ja palveluihin. Tämä on ihanteellinen paikka kasvattaa lapsia. Maisemat ovat hienot, ja matka on kohtuullinen lisäpalvelujen äärelle. Joka paikassa on valittajansa. Kaikkialla ne eivät vain ole vallanneet nettipalstaa. Me paikkakuntalaiset tunnemme näitä kirjoittajia, emmekä paljon korvaamme lotkauta niille. Henkilökohtainen katkeruus ja poliittinen peli saa jotkut näin epätoivoiseen toimintaan. Tule vaan tutustumaan, täällä on ihan mukavaa.

t. Monella paikkakunnalla eri puolella Suomea asunut haapavetinen

• Symbioosi = D

kuin olisi lukenut omaa tekstiä :D Yhdyn jokaiseen sanaasi täydellä sydämellä.
        Mukava oli tulla aikanaan takaisin Haapavedelle asumaan ja tykkäämpä asua vieläkin :D

• on oikeesti olemassa, niin

mikä vika sinussa on kun palasit tai muutit Haapavedelle?
        Paikkakunnan kauneudesta: Kauhean näköinen turvevoimala kaikkien silmien edessä. Kesällä näköalaa hallitsee rehevoityvä pienen joen matala leventymä, jota järveksi kutsutaan ja ympäristössä on suorastaan järkyttävän näköinen Suomen laajin yhtenäinen turvesuo, mustaa pölyä silmänkantamattomiin!
        Suomesta löytyy ihan oikeastikin kauniita paikkakuntia ja ennenkaikkea sellaisia paikkakuntia, jossa ihmiset osaavat kunnioittaa toinen toisiaan!
        Mutta aika hauskaa ajatella, että sinä viihdyt Suomen per*lävessä!

• täällä
        on oikeesti olemassa, niin kirjoitti:

Paikkakunnan kauneudesta: Kauhean näköinen turvevoimala kaikkien silmien edessä. Kesällä näköalaa hallitsee rehevoityvä pienen joen matala leventymä, jota järveksi kutsutaan ja ympäristössä on suorastaan järkyttävän näköinen Suomen laajin yhtenäinen turvesuo, mustaa pölyä silmänkantamattomiin!
        Suomesta löytyy ihan oikeastikin kauniita paikkakuntia ja ennenkaikkea sellaisia paikkakuntia, jossa ihmiset osaavat kunnioittaa toinen toisiaan!

syntynyt ja paljon maailmaakin olen kiertänyt. Toinen tykkää toisesta. Minun elämääni ei hidasta turvevoimala maisemassa, en sitä edes näe, kuin joskus harvoin. Silloinkin ajattelen, että moni saa työtä siitä, kun savu nousee piipusta. Turvesuon olen nähnyt tasan yhden kerran viidentoista vuoden aikana. Rehevöitynytkin järvi on järvi maisemassa. Siihen pätee ehkä sellainen ajatus, että katsojasta riippuu onko lasi puoleksi täysi vai puoleksi tyhjä. Minä näen veden, sinä kaislat ja ruohon. Sitä paitsi ei kaislikko ole mitenkään pahan näköinen, tympeä vaan uidessa.

• En ole paikkakuntalaisia, ...
        täällä kirjoitti:

syntynyt ja paljon maailmaakin olen kiertänyt. Toinen tykkää toisesta. Minun elämääni ei hidasta turvevoimala maisemassa, en sitä edes näe, kuin joskus harvoin. Silloinkin ajattelen, että moni saa työtä siitä, kun savu nousee piipusta. Turvesuon olen nähnyt tasan yhden kerran viidentoista vuoden aikana. Rehevöitynytkin järvi on järvi maisemassa. Siihen pätee ehkä sellainen ajatus, että katsojasta riippuu onko lasi puoleksi täysi vai puoleksi tyhjä. Minä näen veden, sinä kaislat ja ruohon. Sitä paitsi ei kaislikko ole mitenkään pahan näköinen, tympeä vaan uidessa.

jouduin asumaan siellä vajaan vuoden. Olen avomeripurjehtija, joskin pidän kauniista Suomen ja myös Ruotsin saaristosta. Olen asunut Jenkeissä, Keski-Euroopassa, muualla Skandinaviassa ja kuudella eri paikkakunnalla Suomessa. En viihdy likaisissa mutapohjajärvimaisemissa. Silti kauniita seutuja Suomessa on paljon. En ole puoliksi juotu/puoliksi täysi -määritelmään laitettavissa.
        Olen opiskellut paljon! Kaikkialla muualla olen saanut arvostusta ja tasavertaisen ihmismäistä kohtelua, mutta siellä minua ei noteerattu lainkaan. Olin valmis tekemään siellä lähes mitä tahansa työtä. En saanut mitään, joten jatkoin työuraani muualla. Tuntui, kuin olisin ollut härkää hankeen vetämässä aina, kun yritin keskustella paikallisten päättäjien kanssa asioistani. Voin niin pahoin joka ainoa päivä, että nykyään kiitän Luojaani jokaisesta hetkestäni, jonka saan elää poissa sieltä! Olen myös kiitöllinen, että sekä lapseni että lastenlapseni saavat asua henkisesti avarammilla laitumilla yhdessä monien muiden samanlaisten eteenpäin pyrkivien ihmisten kanssa!

• Remuelkku
        on oikeesti olemassa, niin kirjoitti:

Vaan menetä toivorikkauttasi.. kyllä puutetta ja kurjuutta piisaa.

• huomaa..
        En ole paikkakuntalaisia, ... kirjoitti:

jouduin asumaan siellä vajaan vuoden. Olen avomeripurjehtija, joskin pidän kauniista Suomen ja myös Ruotsin saaristosta. Olen asunut Jenkeissä, Keski-Euroopassa, muualla Skandinaviassa ja kuudella eri paikkakunnalla Suomessa. En viihdy likaisissa mutapohjajärvimaisemissa. Silti kauniita seutuja Suomessa on paljon. En ole puoliksi juotu/puoliksi täysi -määritelmään laitettavissa.
        Olen opiskellut paljon! Kaikkialla muualla olen saanut arvostusta ja tasavertaisen ihmismäistä kohtelua, mutta siellä minua ei noteerattu lainkaan. Olin valmis tekemään siellä lähes mitä tahansa työtä. En saanut mitään, joten jatkoin työuraani muualla. Tuntui, kuin olisin ollut härkää hankeen vetämässä aina, kun yritin keskustella paikallisten päättäjien kanssa asioistani. Voin niin pahoin joka ainoa päivä, että nykyään kiitän Luojaani jokaisesta hetkestäni, jonka saan elää poissa sieltä! Olen myös kiitöllinen, että sekä lapseni että lastenlapseni saavat asua henkisesti avarammilla laitumilla yhdessä monien muiden samanlaisten eteenpäin pyrkivien ihmisten kanssa!

että avomeripurjehtia ei oo ikkää kunnon työtä tehny kuntien luukuilla vaan kierelly....

• aktivistien kylä

täällä kepulitki kylvetetään kunnolla.
      Ja synnit pannaan jonoon,
      eikä kättä nostamalla irrotella.

• kärsivät

ihmiset täällä laskee alle kymmeneen. Samat ihmiset joita on vasuri tai pari ja muutama muuten vain herjojaan sekaan pistämässä, siinä ne kirjoittelijat. Asialliset vastaukset kyllä huomaa jo kirjoitusten tasosta ja asian tuntemuksesta. Itse olen ikityytyväinen syntyperäiseen Haapavetisyyteeni, se on asenne miten elämään asennoituu. Positiivinen elämän asenne vie pitkälle, tällaista tavallistakin ihmistä.

• täälläkin on

erittäin tyytyväinen ihminen, vaikka olenkin pienituloinen, ei kyllä jaksasi tuommosta katkeruutta ja kateutta kuin mitä nuo yhet.

• HAAPAVETINEN

Tämä Haapavesi on ihan jees paikkakunta.
      Nuo muutamat kitisijä-valittajat ovat aivan oma "kylähullu"-porukka, jollaisia on kaikilla paikkakunnilla. Täällä ne ovat vain tavallista äänekkäämpiä ja öykkärimäisempiä. Pari heistä valittaa omista henkilökohtaisista vastoinkäymisistään johtuen ja muut kai pelkaästään kateudesta paremmin pärjääviä yms. kohtaan.

• onnellinen,

mutta se on täysin omaa ansiotani.

• tyytyväisiä haapavetisiä

on alle kymmenen. Haapavesi on täynnä pa**ahousuja juntteja, joista suurin osa ei ole päässyt omaa peräkammaria pitemmnälle elämässään. Päättäjien koulutus on niin ja näin ja junttipuoleet pitävät valtaa vain vaientamalla muita ihmisiä.
      Jos selaatte näitä palstan juttuja puoli vuotta taaksepäin, huomaatte, miten juntteja ovat ne pari hassua haapavetistä onnellista. Tänne ei kulje kunnolla julkinen liikenne eikä tänne kukaan eksy. Jos joku sattumalta eksyykin, hänet onnistutaan varmasti ajamaan omalla typeryydellämme pikapikaa pois! Ei paljoo naurata!

• Tulin tälle paikkakunnalle aikoja sitten.
      Ajattelin, että olen ehkä pari vuotta täällä ja sitten suunnistan vaikka Ouluun.
      Olen viihtynyt niin hyvin, että en ajattelekaan poismuuttoa.
      En valita mistään. Oma tupa - oma lupa!
      Kaikki palvelut ovat lähellä ja luontoa löytyy.

• kertovan enemmän,

sinusta vai siitä hiipuvasta paikkakunnasta?

• Minä=?
        kertovan enemmän, kirjoitti:

sinusta vai siitä hiipuvasta paikkakunnasta?

Paikkakunta ei ole mikään hiipuva, vaan vireä ja toimiva.
        Itseäni en lähde arvioimaan, sinä olet siinä parempi.
        Kiinnostaisi kuitenkin perustelut väittämillesi.

• sinua, mutta hiipuva
        Minä=? kirjoitti:

Paikkakunta ei ole mikään hiipuva, vaan vireä ja toimiva.
        Itseäni en lähde arvioimaan, sinä olet siinä parempi.
        Kiinnostaisi kuitenkin perustelut väittämillesi.

on oikea sana sille kehitykselle, missä Haapavesi kamppailee. Minusta ei kannata jatkaa sen enempää keskustelua, koska tiedämme molemmat, että esim. muuttotappio hieman pidemmällä aikavälillä on samalla sekä selviö että ikuisuuskysymys siksi, että aina voi suhteuttaa Haapaveden hiipumisvauhtia johonkin vauhdikkaammin hiipuvaan jne. Toivottelen hyvää yötä! Minun on ainakin aika mennä nukkumaan!
        Ps. edellinen viestini oli ihan hyväntahtoinen heitto, ei sen enempää

• tarkkailija-hsi

Teet aivan vääriä johtopäätöksiä muutamien valittajien kirjoituksista.

• *anyway*

pärjätään...vaikka valittajat joskus vaivaavat
        "mieltä" ja "sielua":) Hyviä öitä!

• tuon verran hampaankolossa.

• voi havaita hyvin

Haapaveden perusongelman. Ihmisten mielipiteet jakautuvat selkeästi kahtia ja kumpikin osapuoli pyrkii loukkaamaan ja mitätöimään toista osapuolta. Haapavetiseen mentaliteettiin ei kuulu toisen huomioiminen, asioista keskusteleminen eikä sen asian miettiminen, miten voisi löytää jonkunnäköisiä yhteisiä näkemyksiä. Ollaan vain omissa linnoituksissaan ja itse asia unohtuu keskinäisissä solvauksissa. Näin kaikki asiat muuttuvat lopulta arvovaltataisteluksi ja niitä joudutaan ratkomaan kaikkien kannalta epäedullisilla valitus-/käräjöintiprosesseissa!
      Valtaapitävien ylimielisyys tyyliin:"Kansa on puhunut, nyt pulinat pois" on ihmisarvoa loukkaava punainen vaate. Siihen ei tämän päivän hengen mukaista mielipiteen vaihtoa ja keskustelua mahdu!

• neljäs vuosi

on vaalit niissä kansa puhuu, sen mukaan on mentävä, sen on tehtävä päätökset jonka kansa valitsee, näihän on eduskunnassakin.

• innostusta on saatu
        neljäs vuosi kirjoitti:

on vaalit niissä kansa puhuu, sen mukaan on mentävä, sen on tehtävä päätökset jonka kansa valitsee, näihän on eduskunnassakin.

Haapavedellä joka asiasta.

Ja nämä nimimiehet pitäs tuotteistaa.
        Nukeiksi,
        juomiksi,
        puuroiksi,
        juustoiksi...

• vaan keskustellaan
        neljäs vuosi kirjoitti:

jokaisen ryhmän kanssa ja sovitellaan päätöksiä mahdollisimman monelle sopiviksi. Haapavedellä ei osata tästä mekanismista edes alkeita!

• sillä eduskunnassakin
        vaan keskustellaan kirjoitti:

jokaisen ryhmän kanssa ja sovitellaan päätöksiä mahdollisimman monelle sopiviksi. Haapavedellä ei osata tästä mekanismista edes alkeita!

äänestetään melkein kaikista asioista. Haapaveellä on vain niin kunniankipeitä hävijäjiä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      139
      13243
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      85
      3685
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      128
      3000
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1420
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      37
      1393
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      155
      1356
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1294
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1224
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1081
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      989
    Aihe