aupairius?

abi_07

au pair. hyviä ja huonoja puolia?

omat mietinnät:
halpa budjetti
mahdollisuus tutustua toiseen kulttuuriin
uusia kokemuksia
oppii "käsittelemään" lapsia

-jokaisella perheellä on omat ongelmansa
-perhe-elämän asettamat rajat
-jos ei lastenhoidosta aikaisempaa kokemusta, niin voi olla hankala päästä (?)
-kotityöt aika yksitoikkosia

onko au pairius hyvä keino teidän mielestänne viettää vuosi? :)

kiitoos.

1

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usassa nyt

      Olen ollut aupairina nyt taalla jotain 7kk ja on kylla joka hetki kannattanut! Olen tutustunut ihmisiin ja tahan taysin uuteen kulttuuriin, kavereita saanut ja elamankokemusta on myos karttunut. Lastenhoitoa on myos kylla tassa ajassa "jonkin verran" tullu tehtya :D

      Mulla ei ole perheen kanssa ollut mitaan isompia ongelmia, tietenkin joskus jotain pienta (kuten kun kerran kolhaisin autoa) on ollut mutta en voi sanoa etta olisin perheen kanssa kunnolla matsia koskaan ottanut (siis tahan mennessa...!).

      Ja mitka "perhe-elaman asettamat rajat"?! Taalla olen tyoajallani aivan normaalisti toissa, ja kun vapaa-aika alkaa niin saan tehda melkeinpa ihan mita lystattaa. Tietenkaan ei mitaan semmosta voi tehda etta tulee kannissa/krapulassa toihin, ja totta kai asut perheen kanssa samassa talossa ja teilla on omat juttunne, mutta ei mulla ainakaan ole tama elama minkaalaisia ongelmia aiheuttanut.

      Kotitoista en oikein osaa sanoa, mulle kun kotityo tarkottaa astianpesukoneen tyhjennysta/lounaan laittoa pari kertaa viikossa/pyykin pesua kerran viikossa, ja jos jarjeston kautta menet niin niillakin saannoissa sanotaan etta me ei olla mitaan siivoojia (imuriin en ole kertaakaan taalla koskenut tms).

      Ja kylla aupairiksi paasee vaikkei ole paljoa kokemusta lapsista, koska aupairit ei ole mitaan "nannyja" ja kaikki perheet siten tietaa etta mikaan ammattilainen ei ole taloon tulossa. Yrita vaikka hankkiutua jonnekin naapuriin katsomaan lapsia vaikka viikonloppuna joskus tms, niin kylla siitakin jo yhden kokemusmerkinnan saa.

      Onnea matkaan, suosittelen tata vaikka ei tama elama aina pelkkaa juhlaa olekaan lasten kanssa...! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1270
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      51
      942
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      834
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      798
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      740
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      30
      650
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      643
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe