Talomme puiseen julkisivuverhoukseen on syksyn/talven aikana tullut erittäin runsaasti mustia homepilkkuja. Alemmissa keskusteluissa on juttua että lähtisi kloriitilla pois, ilmeisesti itsekseen kun vaan suihkuttaa sitä homekohtiin, vai pitääkö huuhdella vedellä tai harjata harjalla?...suihkuttelenko raakaa kloriittiliuosta vai laimennanko sen vedellä, millä suhteella?
Homepilkkujen poisto
7
6330
Vastaukset
- timanttimies
siis pirtulla
- joonassssss
Oliko teilläkin petrooliöljymaali / pellavaöljymaali?
- Miihka...
Homepilkkujen poistoon käy kloriitti,tai vahvasti emäksinen pesuaine.
Esim.Kloriittia n.30% liuoksena seinään ja sitten huuhtelu painepesurilla päälle.- älä...
Älä, älä vain mene painepesurilla kastelemaan seinärakenteita tai saat pian homeen pesiytymään puuverhouksen pinnasta koko talon rakenteisiin.
Maalikaupasta saat maalatun pinnan puhdistamiseen tarkoitettua homepesua. Pesuaineen joutuu huuhtelemaan pois, mutta ei missään tapauksessa painepesurilla. - home-sweet-home
Kloriitti (esim. 30%) poistaa homeen varsin tehokkaasti ihan suihkutettunakin. Pahimmissa paikoissa voi joutua hieman harjaamaan. Huuhtelua suositellaan, mutta ei toki painepesurilla. Itse olen jättänyt huuhtelematta, mutta silti seuraavana kosteana syksynä/talvena homepilkut tulevat taas.
- vaikuttaa
Katsoppas tätä...ei tarvitse huuhdella jne vaikkei kyllä kauhean ympäristöystävälliseltä vaikuta
http://www.detox.fi/tuotteet_bor.htm- maalia käyttäessä?
Toimiikohan tämä aine silloinkin? Voiko tosiaan olla huuhtelematta, jos maalaa päälle? Tietääkö kukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909