mistä tietää linnun ikä?

shaku-

hei mistä tietää että minkä ikäinen lintu on esim undulaatti?

4

573

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Jos linnulla on rengas jalassa siitä saattaa löytyä vuosiluku joka saattaa kertoa linnun syntymävuoden tai sitten ei. Rekisteröidyn renkaallisen linnun syntymäaika pitäisi myös löytyä lemmikkilinturekisteristä.

Renkaattomasta linnusta, jonka historiaa ei tunneta, ikää on käytännössä mahdoton määrittää muuten kuin tasolla "nuori" (ihan poikanen, undun tapauksessa niillä on vielä otsassa raidat nokkaan asti ja tummat silmät) tai "aikuinen" tai "hyvin vanha" (ja tämäkään ei ole mitenkään selvää).

• hshsh

okei no katselen minun linnun rengastetta mutta kiitos sinulle..

• undun rengas

Mun lintu nukku pois torstai aamuna mutta otin renkaan pois muistoksi. En tiiä miltä vuodelta se rengas on ja en tiiä minkä ikäinen se lintu oli koska en ymmärrä mitään siitä renkaasta voisittekohan auttaa kun mulla on semmonen harmaa rengas ja en löytäny miltä vuodelta se on tietääkö kukaan teistä miltä vuodelta se on?

• -M-

Jossei siinä renkaassa ole jotain selkeää numeroa jonka voisi vuosiluvuksi tulkata noin linnun eliniän pituisella ajalla niin eipä tuota mitenkään voi tietää. Vuosiluvullisissa renkaissa se vuosi on usein kahdella numerolla poikittain merkitty, mutta monethan käyttää ihan vaan juoksevaa numeroa tai pelkkää värirengasta josta ei syntymäaikaa selviä. Avorenkaan on myös voinut laittaa vaikka linnun maahantuoja tai myyvä tukkuri, jolloin se on ihan vaan maahantuontia varten eikä juuri sen yksilön alkuperästä kerro mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3621
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2383
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      141
      2028
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      891
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      821
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      810
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      775
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      4
      744
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      697
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      676
    Aihe