Osaisiko kukaan kertoa mistä johtuvat poikittaiset uurteet varpaiden kynsissä? Kynnen epätasaisuuden huomaa silmällä ja kynnen uurteet tuntuvat selvästi... Huomasin asian joulun tienoilla.. Mitä tartteis tehdä?
poikittaiset uurteet kynsissä
3
1220
Vastaukset
- musigiant
Kynsien uurteet voivat johtua monesta eri syystä. Se voi olla esim. kynsisienestä tai kynnen kasvuhäiriöistä johtuvaa, ja esimerksi kalkin puuttee voi näkyä kynsissä. Jos kynsisieni on poissuljettu vaihtoehto, niin ehdotan mineraalilisää, esimerkiksi kalkkia 1000mg päivässä D-vitamiini 10 µg sinkkiä ja magnesiumia. B-vitamiinit myös tarpeellisia. Kannattaa syödä kaikkia b-vitamiinejä sisältävää valmistetta, koska eri b-vitamiinien puutosoireet voivat muistuttaa toisiaan. Itse syön päivittäin Multi-tabsia 500 mg c-vitamiinia, 500-1000mg kalkkia kalaöljykapseleita (epa dha ~800mg kumpaakin berokkaa satunnaisesti. Aikaisemmin mulla oli pieniä häiriöitä kynsissä, mutta nykyään ne ovat tasaisen kauniit ja kestävät, eikä niissä ole valkoisia läikkiäkään, mitä niissä oli ennen kuin aloitin vitamiinien ja mineraalien käytön lisäravinteena.
- kaikkia
Minulla on niitä uurteita sormien kynsissä. Kynnet myös taipuvat helposti sisäänpäin, jos vähänkin kasvatan, siis sivuilta sisäänpäin. Syön noita kaikkia luettelemiasi vitamiineja. Joten - voivat uurteet johtua myös jostain muusta.
- kaunis bodari poika
kannatais kokeilla twinlabin monivitaa tai solgarin monivitaa ja saman sarjan b-vitaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889