Jo rakennusaikana saa tavaroista tapella ja kun talo valmis ja pystystysvikainen niin ei ilmiselviin reklamaatioasioihin oteta kantaa. Kannattaa aina mennä siihen firmaan lakimiehen kanssa! Siellä on niin ummikkoa porukkaa töissä, niin asennusryhmässä johdossa kuin johdossa yleensä, että ne ei tajua itsekkään miten tyhmiä puhuvat! Ahnella on paskainen loppu! Mikä niitä ihmisiä vaivaa kun eivät tajua olevansa asiakaspalveluammatissa?
Mammuttihirsi ei hoida asioitaan
59
13980
Vastaukset
- rakentamaan alkava
Kirjottelin jo äsken samasta asiasta tuonne toiseen keskusteluun, mutta kirjoitampa vielä tähän. Eli siis, nyt tahdon teitä paskanpuhujia vähä esille enemän!
Meillä on tarkoitus aloittaa omakotitalon rakentaminen, ja yks vakavimmista vaihtoehdoista on mammutti. Olen käynyt useissa Mammutin näyttelyissä ja pystytysnäytöksissä, sekä itse talotehtaan toimistolla. Olen tykännyt kaikista kohteista, enkä ole koskaan paikanpäällä kuullut valitusta.
Tahtoisin ennen ostopäätöstä käydä myös näissä paskoissa kohteissa käymässä! Jos sellaisia on niin hurja määrä, kun täällä tuntuu kuuluvan olevan, niin voisitteko antaa osotetta, niin tulisin käymään?
Jotenki sellainen kuva jäänyt tältä palstalta, että yksi ja sama tyyppi jauhaa paskaa eri nimimerkeillä.
Eli siis missä nää paskat kohteet on? Tahtoo tulla käymään katsoon onko vika talossa, talomyyjässä, toimittajassa vaikko kenties asukkaan korvien välissä? =)- kukkoilee?
hä... mammutin jälleenmyyjät kuumenee kun rupee tunkiot nousemaan esiin. näitä teidän asiakkaita on riittävän monta tiedossa meillä muillakin rakentajilla. kantaisitte edes kerran vastuunne kun asiakas esittää kritiikkiä. täyttä piittaamattomuutta virheistä ja siitä että ihmisillä on koko omaisuus ja perheiden tulevaisuus kiinni näissä teidän paskakasoissa...
uskomaton esitys jälleen kerran...
hävetkää. - ennenkuin ostat.
Minä ostin ja kadun omaa tyhmyyttäni. Tuolla se seisoo ja vaihtaa ei voi. Eikä edes asuta vielä siinä. Pystytysporukan mokia korjaillaan edelleen. Sellaisia saippuapaloja Mammuutin kaverit ovat ettei mihinkään kysymyksiin saa suoria rehellisiä vastauksia. Paha mieli tulee monella näistä jutuista ja niinkai tarkoitus toisilla onkin, minä en ole ennen tänne valittanut, sanon vaan että etsi hyvä ihminen joku toinen vaihtoehto sillä niitä on!
- silti ihan livenä
ennenkuin ostat. kirjoitti:
Minä ostin ja kadun omaa tyhmyyttäni. Tuolla se seisoo ja vaihtaa ei voi. Eikä edes asuta vielä siinä. Pystytysporukan mokia korjaillaan edelleen. Sellaisia saippuapaloja Mammuutin kaverit ovat ettei mihinkään kysymyksiin saa suoria rehellisiä vastauksia. Paha mieli tulee monella näistä jutuista ja niinkai tarkoitus toisilla onkin, minä en ole ennen tänne valittanut, sanon vaan että etsi hyvä ihminen joku toinen vaihtoehto sillä niitä on!
on valmis huutelemaan ostamaansa virhettä, vaikka mieluusti sinulle näyttäisinkin jotta uskoisit. Pää pensaaseen vaan...
- USKOmatonta!
Pidäs Ilpo pääs kii! Kyllä asia on niin, että minun nurkkiini et tule kiertelemään, se on oma asiasi jos et usko mitä ihmiset sinulle puhuvat!
- duunari2
juuri yhden mammuttihirsitalon ja muuten oli mammutti ihan ok, mutta suurin osa puutavarasta oli laskettu väärin eli melkein kaikki loppui kesken ja puuttuvan tavaran saaminen tontille kesti aina vähintään n. 2 viikkoa. Paremmin olisi kuulemma toiminut jos paikkakunnalla olisi ollut Puukeskus (yhteistyö kumppani). Paremmin olisi mielestäni toiminut jos määrät olisi laskettu OIKEIN.
Asennuksessa ei ollut suuria virheitä, pari isoa naarmua sisäseinässä.
Itselleni jos tekisin, ottaisin pelkän hirsitoimituksen, asentaisin hirret itse ja hankkisin lopun tarvittavan puutavan kanssa itse. - wade
kukkoilee? kirjoitti:
hä... mammutin jälleenmyyjät kuumenee kun rupee tunkiot nousemaan esiin. näitä teidän asiakkaita on riittävän monta tiedossa meillä muillakin rakentajilla. kantaisitte edes kerran vastuunne kun asiakas esittää kritiikkiä. täyttä piittaamattomuutta virheistä ja siitä että ihmisillä on koko omaisuus ja perheiden tulevaisuus kiinni näissä teidän paskakasoissa...
uskomaton esitys jälleen kerran...
hävetkää.Missä se tönösi nousee pystyyn? Haluun käydä katsomassa mikä paskalaitos on tulossa. Jos et edes paikkakuntaa voi sanoa, niin tiedän että olet huuhaa.
- miehet siellä
wade kirjoitti:
Missä se tönösi nousee pystyyn? Haluun käydä katsomassa mikä paskalaitos on tulossa. Jos et edes paikkakuntaa voi sanoa, niin tiedän että olet huuhaa.
yrittää ottaa selvää että kuka valittaa niin pääsis uhkaileen ja karjumaan!
"Kiva" kuulla etten olekkaan ainoa joka on tehnyt elämänsä suurimman virheen ostaessaan Mammutin ladon.
Luuletteko tosiaan että sanoisin taloni osoitteen? kyllä Ylikiimingissäkin netti pelaa.. - duunari3
duunari2 kirjoitti:
juuri yhden mammuttihirsitalon ja muuten oli mammutti ihan ok, mutta suurin osa puutavarasta oli laskettu väärin eli melkein kaikki loppui kesken ja puuttuvan tavaran saaminen tontille kesti aina vähintään n. 2 viikkoa. Paremmin olisi kuulemma toiminut jos paikkakunnalla olisi ollut Puukeskus (yhteistyö kumppani). Paremmin olisi mielestäni toiminut jos määrät olisi laskettu OIKEIN.
Asennuksessa ei ollut suuria virheitä, pari isoa naarmua sisäseinässä.
Itselleni jos tekisin, ottaisin pelkän hirsitoimituksen, asentaisin hirret itse ja hankkisin lopun tarvittavan puutavan kanssa itse.Itse olen ollut parilla hirsityömaalla hommissa. Toinen oli Mammutti ja toinen Honka. Täytyy sanoa ettei kumpikaan osaa laskea. Mammutin toimituksesta puuttui tosiaan hirmuisesti tavaraa eikä sitä saatu vielä toisellakaan yrittämällä riittämään. Hongalla lautaa taas oli liikaa. Sinällään ei haitannut kun saatiin leikkimökki sillä jo pitkälle hehee. Irtopisteet kerää Honkarakenne!
- Nimetön
duunari3 kirjoitti:
Itse olen ollut parilla hirsityömaalla hommissa. Toinen oli Mammutti ja toinen Honka. Täytyy sanoa ettei kumpikaan osaa laskea. Mammutin toimituksesta puuttui tosiaan hirmuisesti tavaraa eikä sitä saatu vielä toisellakaan yrittämällä riittämään. Hongalla lautaa taas oli liikaa. Sinällään ei haitannut kun saatiin leikkimökki sillä jo pitkälle hehee. Irtopisteet kerää Honkarakenne!
kuka tahansa laskemaan menekkejä, ei välttämättä määrät satu osumaan kohdalleen.
- tyytyväinen Turun seudulla
Meillä on mammuttitalo tulossa ja parhaillaan ollaan sisätyövaiheessa. Meillä on sellainen timpuriporukka duunissa, että voi vain ihmetellä niiden ammattitaitoa. Murehtivat sellaisista asioista mitä emme ole edes tulleet ajatelleeksi sekä laittavat myös muut urakoitsijat hommiin. Meillä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ko projektin aikana. Palvelu on aina ollut asiantuntevaa ja budjettikin pitää. En voi muuta kuin suositella lämpimästi.
- markolau
Mammutilla on asiantunteva myyjä joka suurelta osalta vaikutti valintaamme ja hyvä tavara vaikkakin sitä oli vähänlaisesti. Lisää tavaraa tuli suunnilleen viikon päästä (jos osasi puhelimeen perustella miksi loppui) Puukeskukselta, ei siis hätää jos timpureille on muita hommia siksi aikaa.
Asiakaspalvelu itse Mammutilla mättää pahasti. Ehkä vikaa on myös meissä, kas kun ajattelimme ettemme ota halvinta vaan maksetaan vähän enemmän niin homma pelaa. Pikkuasioista ei jaksaisi raksa-aikana määkiä kun -tiedätte kyllä- muutakin tekemistä olisi!
Tämä ei pitänyt ihan paikkaansa vaan Mammuttilaiset tulivat "hoitamaan" asiakassuhteita raksalle eli huutivat ja mekastivat kunnes emme jaksaneet enää valittaa. (kehtasimmekin?)
Talo on komeannäköinen vrt kauneus katsojan silmässä / piirustusten mukaan eli hirsitoimittaja siihen ei paljon määritä vaan ihan rakennuttaja itse ja myöhemmin naapurit.
Hirsiä saa keltä vaan uskonnostakin riippumatta :D ja samaa puuta ne on. Talo ei ole myöskään pelkät hirret vaan paljon on tekemistä muilla rakenteilla ja tekniikalla sekä omalla työllä. Talotoimittajaltahan ostetaan yleensä pelkkä "kuori". Minusta tärkein ero on rakennuttaminen urakkana, tuo itkun ja ihanuuden aika jonka toivoisi sujuvan luikkaasti kuin ripuli pytyssä, hermotkin maksaa vaikkei euroissa voi mitata.
koti.phnet.fi/markolau
"osta mersu ja toivo että saat sen" - hongan kanssa
duunari3 kirjoitti:
Itse olen ollut parilla hirsityömaalla hommissa. Toinen oli Mammutti ja toinen Honka. Täytyy sanoa ettei kumpikaan osaa laskea. Mammutin toimituksesta puuttui tosiaan hirmuisesti tavaraa eikä sitä saatu vielä toisellakaan yrittämällä riittämään. Hongalla lautaa taas oli liikaa. Sinällään ei haitannut kun saatiin leikkimökki sillä jo pitkälle hehee. Irtopisteet kerää Honkarakenne!
niin, että puutavaraa jäi yli yllin kyllin. Lankkua ja lautaa. Ja oli jopa 1 ylimääräinen hirsikin matkassa.
- ylimääräinen puutavara
hongan kanssa kirjoitti:
niin, että puutavaraa jäi yli yllin kyllin. Lankkua ja lautaa. Ja oli jopa 1 ylimääräinen hirsikin matkassa.
paljoa lämmitä jos ite talo on päin persettä!
Ja se ylimääräinen hirsi on varahirsi jota käytetään jos joku on mennyt pilalle.. - hyvä ja
ylimääräinen puutavara kirjoitti:
paljoa lämmitä jos ite talo on päin persettä!
Ja se ylimääräinen hirsi on varahirsi jota käytetään jos joku on mennyt pilalle..seisoo nätisti perustuksillaan. Ja sekö lämmittää että puutavaraa puuttuu kilometritolkulla ja sitä saa odottaa montaviikkoa. Häpeäisit edes vastaustasi. Mutta tuskin sinusta on edes siihen.
"ylimääräinen hirsi on varahirsi jota käytetään jos joku on mennyt pilalle"
Eikä muuten edes ollut, kun kyselin asiaa. Oli tullu 1 pilari liikaa. Mutta sain pitää sen. - Ari Pajukoski
miehet siellä kirjoitti:
yrittää ottaa selvää että kuka valittaa niin pääsis uhkaileen ja karjumaan!
"Kiva" kuulla etten olekkaan ainoa joka on tehnyt elämänsä suurimman virheen ostaessaan Mammutin ladon.
Luuletteko tosiaan että sanoisin taloni osoitteen? kyllä Ylikiimingissäkin netti pelaa..Aloitamme rakentamaan kesällä. Olen sopinut tapaamisen Mammutin edustajan kanssa. Minä kirjoitan omalla nimelläni ja ohessa sähköpostiosoitteeni, johon voit pistää tiedon itsestäsi ja huonosti menneestä kohteestasi.
Rakennus tulee yrityksemme käyttöön www.tarppimatkat.fi.
Jos et näillä tiedoin uskalla antaa yhteystietojasi, ei puheisiisi voi luottaa lainkaan. - Utelias
Ari Pajukoski kirjoitti:
Aloitamme rakentamaan kesällä. Olen sopinut tapaamisen Mammutin edustajan kanssa. Minä kirjoitan omalla nimelläni ja ohessa sähköpostiosoitteeni, johon voit pistää tiedon itsestäsi ja huonosti menneestä kohteestasi.
Rakennus tulee yrityksemme käyttöön www.tarppimatkat.fi.
Jos et näillä tiedoin uskalla antaa yhteystietojasi, ei puheisiisi voi luottaa lainkaan.Joko on sähköposti tukossa?
- Ari Pajukoski
Utelias kirjoitti:
Joko on sähköposti tukossa?
Ei ainuttakaan moiteviestiä Mammutista...
- perinteisesti...
eli ollaan reteesti itse pystytetty ja tehty muukin kaikki talkoilla halvalla ja sitten kun mökistä on tullutkin susipaska, niin syytellään heti muita, kun ei muuallekkaan voi enää omaa tyhmyyttään ja kiukkua purkaa?
jos kaikki tarinat on totta, niin olisi mukava nähdä jotain faktaa, niin kuin tietyillä sivuilla esim. selvistä älvärimokista on tehty. - Petri Mäki
tyytyväinen Turun seudulla kirjoitti:
Meillä on mammuttitalo tulossa ja parhaillaan ollaan sisätyövaiheessa. Meillä on sellainen timpuriporukka duunissa, että voi vain ihmetellä niiden ammattitaitoa. Murehtivat sellaisista asioista mitä emme ole edes tulleet ajatelleeksi sekä laittavat myös muut urakoitsijat hommiin. Meillä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ko projektin aikana. Palvelu on aina ollut asiantuntevaa ja budjettikin pitää. En voi muuta kuin suositella lämpimästi.
Joo mäkin kävin turun toimistossa juttelemassa
oli asiallinen kaveri toi hannuksela ,ja mitä kerroit tuntuis sopivan tänne turun seudun palvelu imagoon!Ja tuskimpa tota määrää vuodessa
myytäisiin jos aikaisemmat toimitukset ois menny
perseelleen,sillä suomi on pieni maa ,jutut kulkee äkkiä. - bööö22
tyytyväinen Turun seudulla kirjoitti:
tämän äskeisen ylistysviestin on kirjoittanut?
- Piirinen Oy
Meille voit tulla . Olen rakentanut hirsitaloja Saksaan ja Suomeen 20 vuotta ja kaikista on tullut valmis talo:))
Sopimusasioihin en voi ottaa kantaa,mutta kaikki mitä on paperilla sovittu,on pakko pitää.
Lähes kaikkien valmistajien taloja pystyttelen,eikä ole venäläisiä eikä virolaisia samalla työmaalla,eikä tule!!
- rakensin myös!
joku tavara loppui,tuli samana päivänä lisää, no problem!
itse kasailin kaikki meni hyvin!
pari naarmua:sain korvauksen!!
kiva asua, hieno talo, hyvä ilma talossa!!
kaikki ok ei valittamista!
ps en käy seuroissa joku mainitsee kuitenkin siitä!! - paljon myydään
On nykyajan ostajat liian pikkutarkkoja. Nuppineulan kanssa mennään puu puulta etsien vikoja. Ainahan tuolla tavalla syynäämällä saa vikoja löytymään mistä tahansa tuotteesta. Maailman suurimmaltakin!
- onkin syynä!!
teidän pitää myydä vain sen verran minkä pystytte kunnolla tekemään. Tiedän sen että nykyään tehdään niin paljon ja nopeasti kuin ehditään ja sitten korjataan viat mitkä asiakkaat sattuu huomaamaan, mutta teillä on tuo puutteiden korjaus aivan ala-arvoista.
teillä on tiedossa että korvauksien saaminen oikeus teitse on hankalaa ja aikaa vievää, eikä moni jaksa enää talon valmistuttua alkaa tappeleen.
Mutta muistakaa että se kääntyy pian teitä vastaan kuten näistä viesteistä voidaan lukea.. - Nimetön
onkin syynä!! kirjoitti:
teidän pitää myydä vain sen verran minkä pystytte kunnolla tekemään. Tiedän sen että nykyään tehdään niin paljon ja nopeasti kuin ehditään ja sitten korjataan viat mitkä asiakkaat sattuu huomaamaan, mutta teillä on tuo puutteiden korjaus aivan ala-arvoista.
teillä on tiedossa että korvauksien saaminen oikeus teitse on hankalaa ja aikaa vievää, eikä moni jaksa enää talon valmistuttua alkaa tappeleen.
Mutta muistakaa että se kääntyy pian teitä vastaan kuten näistä viesteistä voidaan lukea..mitään vaikutusta, kun on suureksi päässyt. Kaikki ne Mammuttia ostaa kuitenkin.
- oikeus ja kohtuus
onkin syynä!! kirjoitti:
Mutta muistakaa että se kääntyy pian teitä vastaan kuten näistä viesteistä voidaan lukea..Just niin.
- Naapuri....
Naapuri rakensi pari vuotta sitten Mammuttihirren talon ja tyytyväinen on ollut. Itsekin sitä hieman kateellisena aina katselen. Onhan se komea talo, päältä ja sisältä. Mitään negatiivista ei naapuri ole kertonut talosta, toimituksesta eikä palvelusta.
Taitaa olla vain kilpailijoiden panettelua koko kirjoittelu.- 1.5cm raot
Eipä sitä kannata kaikenmaailman vahingoniloisille mennä huutelemaan kun seinät pullistelee. Ihminen kun on niin sairas että nauttii siitä kun toista onnistuu Mammutti kusettamaan isolla rahalla.
- mitään
1.5cm raot kirjoitti:
Eipä sitä kannata kaikenmaailman vahingoniloisille mennä huutelemaan kun seinät pullistelee. Ihminen kun on niin sairas että nauttii siitä kun toista onnistuu Mammutti kusettamaan isolla rahalla.
jos puun ominaisuus on vääntyillä kun se on kesällä metsästä otettu, pikakuivattu ja tehotuotettu maailman viimeisintä tekniikkaa olevalla valmistuslinjalla.
Ei tekijät sille voi yhtään mitään. - en USKO
mitään kirjoitti:
jos puun ominaisuus on vääntyillä kun se on kesällä metsästä otettu, pikakuivattu ja tehotuotettu maailman viimeisintä tekniikkaa olevalla valmistuslinjalla.
Ei tekijät sille voi yhtään mitään.olisivat myymättä tuotetta jota eivät tunne!
- Voimala
Itse rakensin 200m2 mammuttitalon ja hyvä on ollut, talo on ollut pystyssä kohta kolme vuotta eikä ongelmia ole ollut. Lämmintäkin on ollut.
Rakentaminenhan koostuu suuresta osasta ongelmia ja virheitä.
Niitä syntyy aina kun rakennetaan, se on eri asia kuka ne osaa ratkaista.
Mammutti toimi mielestäni oikein hyvin - en ossaa sanoa olisiko kenenkään muun talotehtaan kanssa ollut mitään ongelmia. Pieniä ongelmia oli ja ne hoidettiin ja ne pitää osata hoitaa. Pienet ongelmat kuuluu asiaan mutta täällä ne ei ratkea. Nykyään ihmiset vain narisevat joka pirun asiasta, koska eivät osaa tehdä mitään itse. Kaikki pitäisi tuoda valmiina käteen.
Pystytin itse ja rakensin alusta loppuun kaiken itse - jos ei homma toimi niin kävelen peilin eteen ja valitan sille joka sieltä näkyy!
Kannattaa opetella rakentaessa muutakin kuin lakaisemaan ja järjestelmään tonttia.
Ja jos joku väittää ettei ehdi tai osaa niin valehtelee, vuorokaudessa on aikaa 24 tuntia, riippuu mihin sen käyttää. Sohvan kuluttamiseen sitä ei kannata käyttää.
Opettelee rakentamaan ja ratkoo ongelmia niiden syntyessä eikä kuluta aikaansa itkemällä internetissä!- justiinsa joo
Kivahan se on kun 200 tonnia ottaa asuntolainaa ja saa paskan talon jossa seinät pullistelee. Kyllähän tästä joku muu on vastuussa kuin viaton ostaja. On niitä kuule oikeuslaitoksia olemassa jotka kulkuttajaakin kuuntelee. Jos sinulla on hyvä talo ollut, niin onnea vaan. Prosentuallisesti mammuttiin ollaan tyytymättömiä 80% tapauksista!
- Helsky
justiinsa joo kirjoitti:
Kivahan se on kun 200 tonnia ottaa asuntolainaa ja saa paskan talon jossa seinät pullistelee. Kyllähän tästä joku muu on vastuussa kuin viaton ostaja. On niitä kuule oikeuslaitoksia olemassa jotka kulkuttajaakin kuuntelee. Jos sinulla on hyvä talo ollut, niin onnea vaan. Prosentuallisesti mammuttiin ollaan tyytymättömiä 80% tapauksista!
Kiinnostaisi tietää mihin tuon prosenttilukusi perustat? Olemme suunnittelemassa rakentamista, ja suurin suosikkimme on tähän mennessä ollut Mammutti. Mielenkiinnolla luen näitä keskusteluja, koska en toki tahtoisi tehdä elämäni virhettä.. ei sitä rahaa niin sentään jaettavaksi asti ole. Joten onko jossain ihan tutkittua tietoa näiden hirsitalojen rakentamisesta ja asiakastyytyväisyydestä, tietäisikö joku?
- Trill
Helsky kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mihin tuon prosenttilukusi perustat? Olemme suunnittelemassa rakentamista, ja suurin suosikkimme on tähän mennessä ollut Mammutti. Mielenkiinnolla luen näitä keskusteluja, koska en toki tahtoisi tehdä elämäni virhettä.. ei sitä rahaa niin sentään jaettavaksi asti ole. Joten onko jossain ihan tutkittua tietoa näiden hirsitalojen rakentamisesta ja asiakastyytyväisyydestä, tietäisikö joku?
kuulisin vähän enemmän faktaa noista hurjista tyytymättömien joukoista. Hirsitaloa itsekin suunnittelemme ja Mammuttihirsi on yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Jotenkin minusta vain tuntuu että ainakin tässä ketjussa nämä tyytymättömät ovat yksi ja sama kirjoittaja. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä. Kuten Helsky sanoi, mielellään en tekisi elämäni virhettä taloa ostaessani.
Saatoin toki huonosti lukea nuo aloitusviestit, mutta en oikein päässyt käsitykseen siitä, mikä talossa oikeastaan on vialla, muuta kuin että se on "paska". Se kai on aika subjektiivinen käsitys? - Tammenterho_1
Trill kirjoitti:
kuulisin vähän enemmän faktaa noista hurjista tyytymättömien joukoista. Hirsitaloa itsekin suunnittelemme ja Mammuttihirsi on yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Jotenkin minusta vain tuntuu että ainakin tässä ketjussa nämä tyytymättömät ovat yksi ja sama kirjoittaja. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä. Kuten Helsky sanoi, mielellään en tekisi elämäni virhettä taloa ostaessani.
Saatoin toki huonosti lukea nuo aloitusviestit, mutta en oikein päässyt käsitykseen siitä, mikä talossa oikeastaan on vialla, muuta kuin että se on "paska". Se kai on aika subjektiivinen käsitys?Ikävää että hyvä tuote on pilattu epäpätevällä porukalla. Eivät osaa toimittaa ovia, ikkunoita tai valvoa niiden ammattikoulutasoisten "asentajien" toimintaa.
Kyllä nyt riittää !
En voi suositella tätä yritystä kenellekään, valitse Finnlamelli sen sijaan. Siellä homma toimii. - En tod. suosittele..
Tammenterho_1 kirjoitti:
Ikävää että hyvä tuote on pilattu epäpätevällä porukalla. Eivät osaa toimittaa ovia, ikkunoita tai valvoa niiden ammattikoulutasoisten "asentajien" toimintaa.
Kyllä nyt riittää !
En voi suositella tätä yritystä kenellekään, valitse Finnlamelli sen sijaan. Siellä homma toimii.Perustuksista lähtien kaikki mennyt huonosti. Mikään aikataulu minkä tehtaalta saat tinkimisen jälkeen ei pidä paikkansa, vaikka yrität itse huolehtia ja infota toimittajaa mikä tavara puuttuu ja mikä on väärää. Kukaan ei ota vastuuta mistään.
Todella huonosti hoidettu koko projekti alusta loppuun. Muuton jälkeen kaikki keskeneräiset asiat edelleen hoitamatta ja kukaan ei edes vastaa reklamaatioihin. Puhelimitse ei saa ketään kiinni, jne. . .
Loppukiire oli luvattuun aikatauluun niin kova että asentajien oli pakko laittaa märkää tavaraa kiinni. Lämmitysjärjestelmät niin väärin säädetty vielä kolmen korjauskerrankin jälkeen että jouduin ottamaan ulkopuolisen ammattilaisen hoitamaan ja opastamaan asentajia.
Asumisen jälkeen vikalista kasvaa koko ajan... - yrjönä
En tod. suosittele.. kirjoitti:
Perustuksista lähtien kaikki mennyt huonosti. Mikään aikataulu minkä tehtaalta saat tinkimisen jälkeen ei pidä paikkansa, vaikka yrität itse huolehtia ja infota toimittajaa mikä tavara puuttuu ja mikä on väärää. Kukaan ei ota vastuuta mistään.
Todella huonosti hoidettu koko projekti alusta loppuun. Muuton jälkeen kaikki keskeneräiset asiat edelleen hoitamatta ja kukaan ei edes vastaa reklamaatioihin. Puhelimitse ei saa ketään kiinni, jne. . .
Loppukiire oli luvattuun aikatauluun niin kova että asentajien oli pakko laittaa märkää tavaraa kiinni. Lämmitysjärjestelmät niin väärin säädetty vielä kolmen korjauskerrankin jälkeen että jouduin ottamaan ulkopuolisen ammattilaisen hoitamaan ja opastamaan asentajia.
Asumisen jälkeen vikalista kasvaa koko ajan...Meille tulossa Mammutin paketti ja ongelmia on nyt jo vaikka yhtään tavaraa ole edes vielä tullut. Kukaan ei ota mistään vastuuta ja yritetään kusettaa ihan surutta. Piirrustuksia muutettiin sovitusta, puhelimessa luvataan, mutta mitään et saa kirjallisena yms. Kaikki lähti menemään huonosti kun oli nimi laitettu paperiin.
- manun illallinen
yrjönä kirjoitti:
Meille tulossa Mammutin paketti ja ongelmia on nyt jo vaikka yhtään tavaraa ole edes vielä tullut. Kukaan ei ota mistään vastuuta ja yritetään kusettaa ihan surutta. Piirrustuksia muutettiin sovitusta, puhelimessa luvataan, mutta mitään et saa kirjallisena yms. Kaikki lähti menemään huonosti kun oli nimi laitettu paperiin.
vi**u mitä touhua!
- Onnellinen hirsitalon omistaja
Olen täysin erimieltä mammutin asiakaspalvelusta, kun kyseinen herra tai rouva!! Hyvä esimerkki on kun laskutukseen soittaa, siellä saa aina hyvin iloista ja asiallistapalvelua. Kevät terveiset Mammutin laskutuksen iloiselle naiselle!!
- kyrsiintynyt
Tämä on paska puhetta. Ite olen vähitellen uskomassa tähän teoriaan että sillä on oikeasti väliä kuulutko siihen tiettyyn uskonlahkoon. Uskomattoman huonoa palvelua ollaan saatu. Muuttovalmis my ass.
- pi-isamino
kyrsiintynyt kirjoitti:
Tämä on paska puhetta. Ite olen vähitellen uskomassa tähän teoriaan että sillä on oikeasti väliä kuulutko siihen tiettyyn uskonlahkoon. Uskomattoman huonoa palvelua ollaan saatu. Muuttovalmis my ass.
Ootteko miettineet mistä mammutti hommaa keittiöt, ikkunat ja ovet jne.... kaikki samaa "klaania".
- pettynyt
Meillä sama juttu..tavara on ollut huonoa, ei ole riittänyt..lisääkään ei ole tullut. Joka asiasta on saanut tapella ja oikeesti mikään ei ole toiminut! Kaikki toimi loistavasti siihen asti kun kaupat lyötiin lukkoon, siitä alkoikin alamäki. :( Harmi, kun elämän suurimmasta investoinnista kyse.
- masentunu
Näköjään muutkin hirsitalofirmat kusettaa asiakkaitaan. Honkatalot tosin taitaa vielä olla se suurin kusettaja.
- asdfasdfask
masentunu kirjoitti:
Näköjään muutkin hirsitalofirmat kusettaa asiakkaitaan. Honkatalot tosin taitaa vielä olla se suurin kusettaja.
Näitä keskustelualueiden viestejä kun lukee niin ei taida olla montakaan firmaa jota uskaltaisi käyttää pelkästään täältä saadun palautteen perusteella. Melkoisia katastrofitarinoita tuntuu olevan aika lailla, en sitten tiedä mikä osuus näistä on kaikista toteutuksista.
Onko sutta ja sekundaa 0.1% / 1% /10% tahi sitten 50% prosenttia, mene ja tiedä. Viestien perusteella toimittajasta riippumatta suurinpiirtein 50% on jonkinasteisia ongelmia niin puu kuin hirsitaloissaankin.
- Yrjö Malmikivi
Viime syksynä alettiin toteuttamaan pitkäaikaista haavetta omasta kodista. Hirsitalo oli ollut haaveissa jo pitkään. Vaihtoehtoina olivat Maanhonka, Mammutti, Honka ja Finnlamelli. Ensiksi sovimme tapaamisen Mammutti-miehen kanssa. Tämä "Pentti Köyri" (nimi lainattu eräästä suomalaisesta leffasta) tulikin esittelemään mallistoaan ja "kuulemaan" meidän toiveita, meidän haaveilemastamme talosta. Talomalli löytyi Finnlamellin esitteestä. No, kuinka ollakkaan lopputulos oli lyhykäisyydessään tämä: talomalli on hirveä ja tontti ihan perseestä, eikä missään nimessä mitään maalämpöä, vaan suora sähkölämmitys. "Minä piirrän teille uuden talon ja tehkää se tuonne" Masennus ja vitutus oli niin valtava, että rakennushaaveet jäivät siihen. Meni puolitoista kuukautta, ennenkuin helpotti sen verran, että pystyi taas alkaa ajattelemaan asiaa. Toimittaja on valittu ja papereita pitäis kirjotella seuraavan 4 päivän kuluessa. Jee!
- zvsaf
Uteliaana kiinnostus heräsi eli mikäs se Finnlamellin talomalleista oli huono mammuttimiehen mielestä? Olen katsellut Finnlamellin talomalleja mukavilta nuo näyttävät.
Toinen kiinnostava tieto olisi että mikäs toimittaja olisi teille tulossa ja millä valmiusasteella? - Yrjö Malmikivi
zvsaf kirjoitti:
Uteliaana kiinnostus heräsi eli mikäs se Finnlamellin talomalleista oli huono mammuttimiehen mielestä? Olen katsellut Finnlamellin talomalleja mukavilta nuo näyttävät.
Toinen kiinnostava tieto olisi että mikäs toimittaja olisi teille tulossa ja millä valmiusasteella?Taisi olla Tähtihovi...
- Yrjö Malmikivi
Yrjö Malmikivi kirjoitti:
Taisi olla Tähtihovi...
Finnlamelli ja täydellinen puuosatoimitus.
- zvsaf
Yrjö Malmikivi kirjoitti:
Finnlamelli ja täydellinen puuosatoimitus.
Kiitoksia Yrjö, ihan näppärän oloinen talo tuo on, ei mitään hävettävää. Itsellekin on tulossa samalla tavalla olohuoneesta ylös asti auki oleva lamellihirsitalo. Alakerrassa teillä näyttää tulevan vielä mukavan kokoinen makuuhuone.
- ylii
Jatkanpa ketjua Mammuttihrrestä, valitettavasti minulla ei ole yhtään parempaa sanomista kuin edellisillä :( Jos joku lukija suunnittelee Mammuttihirren muuttovalmis taloa, niin pliis, mieti vielä kerran! Ajattelimme että saisimme helpon ratkaisun, eli muuttovalmiin talon, mutta olemme itse joutuneet soittelemaan työmisesten perään. Lista on loputon.... ja töiden viivästymisestä Mammuttihirsi on syyttänyt meitä, vaikka ilman meidän työpanosta ja huolehtimista se ei olisi edes näin pitkällä :(
Muuttovalmis ei ole todellakaan muuttovalmis. Ensi viikolla kuluttajasuojalautakunnan puheille, tässä mennään vielä varmaan käräjille :(
Se oman kodin onnesta.- *hirsitalo*
Hei,
kannattaa ehdottomasti olla kuluttajasuojalautakunnan kanssa tekemisissä. Lisäksi teettäkää tavarantarkistus puolueettoman mielipiteen saamiseksi.
Meillä on mammuttitalo, jonka asennustyöstä riideltiin pitkään ja hartaasti. Onneksi meillä oli oikeusturvavakuutus ja lähipiirissä ammattitaitoisia asianajajia. Mammutti käyttää väsytys/huuto -tekniikkaa. Älkää lannistuko! - Onnistunut projekti
*hirsitalo* kirjoitti:
Hei,
kannattaa ehdottomasti olla kuluttajasuojalautakunnan kanssa tekemisissä. Lisäksi teettäkää tavarantarkistus puolueettoman mielipiteen saamiseksi.
Meillä on mammuttitalo, jonka asennustyöstä riideltiin pitkään ja hartaasti. Onneksi meillä oli oikeusturvavakuutus ja lähipiirissä ammattitaitoisia asianajajia. Mammutti käyttää väsytys/huuto -tekniikkaa. Älkää lannistuko!Mammuttihirren myyjä jäi mieleen omituisesta käytöksestään. Vanha sanonta "niin on miltä näyttää" taitaa pitää paikkansa. Aina, kun kaveri venytti totuutta, alkoivat silmät räpsyä. Onneksi munasivat jo myyntivaiheessa, niin ostettiin talo Finnlamellilta. Siellä palvelu ja tavara oli kunnollista. Ainoastaan säällisen räystäslaudan kanssa oli toimitusongelmia. Se oli huono/iso-oksaista ja vieläpä vajaakanttista. Toisaalta esim. lattialauta ylitti laatukriteerimme. Kokonaisuus on huippulaadukas! Kiitos siitä eräälle Suomen parhaista kirvesmiehistä ja myös hyvälle talotehtaalle.
- rollonklyyva
Onnistunut projekti kirjoitti:
Mammuttihirren myyjä jäi mieleen omituisesta käytöksestään. Vanha sanonta "niin on miltä näyttää" taitaa pitää paikkansa. Aina, kun kaveri venytti totuutta, alkoivat silmät räpsyä. Onneksi munasivat jo myyntivaiheessa, niin ostettiin talo Finnlamellilta. Siellä palvelu ja tavara oli kunnollista. Ainoastaan säällisen räystäslaudan kanssa oli toimitusongelmia. Se oli huono/iso-oksaista ja vieläpä vajaakanttista. Toisaalta esim. lattialauta ylitti laatukriteerimme. Kokonaisuus on huippulaadukas! Kiitos siitä eräälle Suomen parhaista kirvesmiehistä ja myös hyvälle talotehtaalle.
Miten myyjä venytteli totuutta? Mistä tiesit? Aika paljon kuulostaa olevan MammuttiHirsi riitoja kuluttajasuojalautakunnan käsittelyssä. Oliko tämä Suomen paras kirvesmies Finnlamellin työntekijä? Ei ollut ns. avaimet käteen paketti? Finnlamelin talo taitaa nousta meidänkin tontille.
- hullujussi123
Jos vain on mahdollista, niin blogi pystyyn ja kerrot (rehellisesti) mikä meni pieleen ja mitä mammutti vastasi.. kaikki, koko tarina. Saadaan nämä helvetin koijarit jotenkin kuriin. "Villa painajainen" on hyvä esimerkki:
villapainajainen.blogspot.com
Puskaradio soi! - Onnistunut projekti
rollonklyyva kirjoitti:
Miten myyjä venytteli totuutta? Mistä tiesit? Aika paljon kuulostaa olevan MammuttiHirsi riitoja kuluttajasuojalautakunnan käsittelyssä. Oliko tämä Suomen paras kirvesmies Finnlamellin työntekijä? Ei ollut ns. avaimet käteen paketti? Finnlamelin talo taitaa nousta meidänkin tontille.
Ongelmat olivat toimituksen sisällössä. Sopimusta yritettiin sorvata useampaan otteeseen, mutta aina sieltä puuttui jotakin. Kun yksi asia saatiin kuntoon, oli jotain muuta "unohtunut". Viimeinen niitti oli, kun koko ulkorakennus oli alkuperäissuunnitelmaa paljon pienempi. Piirustus oli jotenkin vahingossa "vaihtunut". Finnlamellilta sai kaiken, mitä osasi pyytää. Sopimuksen läpikäymiseen on syytä käyttää jotain tuttua kirvesmiestä tai rakennusmestaria. Vain sopimukseen kirjoitetut tavarat kuuluvat hintaan. Kannattaa varmistaa, että sopimuksessa oleva puutavara on riittävän paksua. (esim. vuorilaudat vähintään 28mm jne), kattoruoteet tarpeeksi tiheään, lattialauta parempilaatuista, väliovissa helat, kaikkiin väliseiniin hirsipaneelit, ikkunoissa tuuletusmekanismit ja hyttysverkot, kuisteissa kaiteet ja portaat, portaissa kaiteet... Lista on pitkä, mutta kannattaa satsata sopimusvaiheessa nyhräämiseen. Rautakauppa on kalliimpi.
Kirvesmies oli meillä töissä verokortilla. Hyviä kirvesmiehiä löytyy, kun kyselee rakennuttajilta kokemuksia. - nynnynnyy
hullujussi123 kirjoitti:
Jos vain on mahdollista, niin blogi pystyyn ja kerrot (rehellisesti) mikä meni pieleen ja mitä mammutti vastasi.. kaikki, koko tarina. Saadaan nämä helvetin koijarit jotenkin kuriin. "Villa painajainen" on hyvä esimerkki:
villapainajainen.blogspot.com
Puskaradio soi!Tämmöinen mammuttihirsi-helvetti-blogi löyty ainakin: http://juke123.blogaaja.fi/ongelmia-mammuttihirren-kanssa/
Pahempaa kuin villa painajainen :-/
- Mammuttiin tyytyväin
Moi
Meillä ainakin mennyt kaikki lähes moitteetta. Puhallusvillat viivästyivät hieman, mutta muuten ei mitään ongelmia. Puutavaraa ylikin ja laatu mielestäni hyvää. Kaikki talotehtaat tekee businesta ja mikä väärin, usein se tärkein yksittäinen asiakas unohtuu. Omistuksetkin menevät välillä ristiin ja samalla yrityksellä useita tuotemerkkejä.
Enkä ole vielä kuullut yhdestäkään täysin onnistuneesta projektista! Yleensä vähintään joku tilattu ammattimies talotehtaasta riippumatta vetää homman puihin. - Mammuttiin tyytyväin
Moi
Meillä ainakin mennyt kaikki lähes moitteetta. Puhallusvillat viivästyivät hieman, mutta muuten ei mitään ongelmia. Puutavaraa ylikin ja laatu mielestäni hyvää. Kaikki talotehtaat tekee businesta ja mikä väärin, usein se tärkein yksittäinen asiakas unohtuu. Omistuksetkin menevät välillä ristiin ja samalla yrityksellä useita tuotemerkkejä.
Enkä ole vielä kuullut yhdestäkään täysin onnistuneesta projektista! Yleensä vähintään joku tilattu ammattimies talotehtaasta riippumatta vetää homman puihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123846Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja313230Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2963205Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82040- 2541891
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk81838Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2391452- 801395
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi431204Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81133