kaasutin

aprilisti

Moro. Kyselisin että minkäköhän kokosta kaasaria kannattas laittaa aprilia sx:ään kun pytty on metrakitin pro race ( 69,40 c.C ) ?
ja arrowin laitan kohta kiinni kun kerkiää. Kiitos etukäteen.

10

11682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dddd

      24-28mm

      • aprilisti

        No jos sais ihan tarkan mitan kiitos. Ja kiitos että jaksoit vastata.. xD


      • perkelee
        aprilisti kirjoitti:

        No jos sais ihan tarkan mitan kiitos. Ja kiitos että jaksoit vastata.. xD

        Kaikki tuolta väliltä saa varmasti toimimaan kunhan osaat säätää, osta isoin mihin on varaa..


      • ???
        perkelee kirjoitti:

        Kaikki tuolta väliltä saa varmasti toimimaan kunhan osaat säätää, osta isoin mihin on varaa..

        Ai että isompi on aina parempi? Enpä usko, että saat mitään hyötyä 28mm kaasarista verrattuna vaikka 22mm kaasariin. Liian iso kaasari on hankala säätää, eikä sillä ole muuta vaikutusta kuin kasvanut bensankulutus ja huonompi toimivuus.


      • sherlock
        ??? kirjoitti:

        Ai että isompi on aina parempi? Enpä usko, että saat mitään hyötyä 28mm kaasarista verrattuna vaikka 22mm kaasariin. Liian iso kaasari on hankala säätää, eikä sillä ole muuta vaikutusta kuin kasvanut bensankulutus ja huonompi toimivuus.

        Oot osittain oikeessa, mutta Pro Race -pytty vaan on niin korkeaviritteinen, että tarvitsee ison kaasarin, jotta kaikki teho saadaan ulos. Pääsääntönä on, että pienellä kaasarilla saadaan alavääntöä ja suurella kaasarilla saa tehoa yläkiekoille. Ei se 22mm kaasarilla potki samaan malliin yläkierroksilla, ku esim. 26mm. Tosin ei siitä PR-pytystä paljoa iloa ole, jos tuon Arrowin putkena pitää... :'( 22mm lähinnä sopiva jollekin Airsalille tai MK:n HM-pytylle.

        Suosittelen viestin aloittajaa vaihtamaan kampiakselin vahvistettuun ja petilaakerit väljempiin. Uuden kampiakselin mukana tulee yleensä luonnollisesti vahvistettu kiertokanki ja vahvistettu neulalaakeri yläpäähän. C4-laakerit toimii hyvin PR-pytyn kanssa. Vakiokytkinkään ei kauaa pidä, jollet jäykennä kytkintä uusilla jousilla tai prikoilla vanhojen jousien alle.


      • aprilisti
        sherlock kirjoitti:

        Oot osittain oikeessa, mutta Pro Race -pytty vaan on niin korkeaviritteinen, että tarvitsee ison kaasarin, jotta kaikki teho saadaan ulos. Pääsääntönä on, että pienellä kaasarilla saadaan alavääntöä ja suurella kaasarilla saa tehoa yläkiekoille. Ei se 22mm kaasarilla potki samaan malliin yläkierroksilla, ku esim. 26mm. Tosin ei siitä PR-pytystä paljoa iloa ole, jos tuon Arrowin putkena pitää... :'( 22mm lähinnä sopiva jollekin Airsalille tai MK:n HM-pytylle.

        Suosittelen viestin aloittajaa vaihtamaan kampiakselin vahvistettuun ja petilaakerit väljempiin. Uuden kampiakselin mukana tulee yleensä luonnollisesti vahvistettu kiertokanki ja vahvistettu neulalaakeri yläpäähän. C4-laakerit toimii hyvin PR-pytyn kanssa. Vakiokytkinkään ei kauaa pidä, jollet jäykennä kytkintä uusilla jousilla tai prikoilla vanhojen jousien alle.

        Sherlock voisit kertoa että mitä voisin vielä tehä kun on arrow, powerfilter , pr-pytty? Ja kytkinmessä on jäykemmät jouset ollu jo kauan. Kertoisitko kaikki, koska asun espanjassa ja osat on melkein puolet halvempia ku siellä suomessa. Ja rahaa mulla kyllä riittää virityksiin, eikä poliiseista oo pelkoo ku viritysvapaamaa.. xDD


      • sherlock
        aprilisti kirjoitti:

        Sherlock voisit kertoa että mitä voisin vielä tehä kun on arrow, powerfilter , pr-pytty? Ja kytkinmessä on jäykemmät jouset ollu jo kauan. Kertoisitko kaikki, koska asun espanjassa ja osat on melkein puolet halvempia ku siellä suomessa. Ja rahaa mulla kyllä riittää virityksiin, eikä poliiseista oo pelkoo ku viritysvapaamaa.. xDD

        PR-pytyn kanssa kaikkein sopivin putki on tietysti metran oma alakauttanen PR-putki, joka antaa tosi korkeen ja repivän tehoalueen. Vaikka Arrow onkin vakiopytylle yks korkeetehosimmista, PR-pytylle sekin on turhan laimea loppupeleissä. Kierroksia riittää PR-pytyllä ja putkella melkeinpä niin pitkälle, ku tuppia uskaltaa vääntää. Kaasuttimen sopiva koko voisi olla 26mm tai 28mm, riippuen ajotyylistä. Imukaula luonnollisesti mahdollisimman samankokoiseksi. Ilmanputsarin kehottaisin vaihtamaan esim. Pipercrossin vaahtomuoviputsariin, koska se ei päästä niin paljoa paskaa lävitseen, mutta antaa ilmaa riittävästi. Huonon putsarin huomaa mahdollisesti vasta seuraavan pytynavauksen yhteydessä, kun männän imupuolelle on ilmestynyt ikäviä naarmuja. :(

        Edellisessä viestissäni luettelin jo tarpeellisia koneen vahvistuksia: Vahvistettu PR-kampiakseli kiertokanki neulalaakeri, C4-petilaakerit ja erikoisjäykät kytkinjouset. Jollet ole vielä ketjuja vahvistanut, niin hanki äkkiä vahvistetut ketjut, ettei vakiot pamahda poikki ajossa.

        Jos rahaa on ku roskaa ja haluat kylän kireimmän mopon, niin Metrakitin kisasähköt kannattaa hommata, koska niillä saa kaiken tehon irti PR-kamoista. Vakiosähköt jää jo jälkeen PR-tehoilla korkeilla kierroksilla. Kisasähköt kustantaa aika paljon.

        Suosittelen siirtymään tuorevoitelusta seosvoiteluun, koska kaasuttimeen tulee tappivireillä niin iso suutin ja bensaa virtaa sieltä niin paljon läpi, ettei öljypumppu pysy säätämälläkään oikein mukana, jotta bensaan sekottuis tarpeeks öljyä.

        Saat mopoos menemään niin paljon rahaa, että myymällä mopos ja jättämällä viriosat ostamatta saisit niillä vähän käytetyn ja hienon kevarin. Mut onhan se varmaan mukava tunne, ku alla on kylän kirein mopo. :E


      • aprilisti
        sherlock kirjoitti:

        PR-pytyn kanssa kaikkein sopivin putki on tietysti metran oma alakauttanen PR-putki, joka antaa tosi korkeen ja repivän tehoalueen. Vaikka Arrow onkin vakiopytylle yks korkeetehosimmista, PR-pytylle sekin on turhan laimea loppupeleissä. Kierroksia riittää PR-pytyllä ja putkella melkeinpä niin pitkälle, ku tuppia uskaltaa vääntää. Kaasuttimen sopiva koko voisi olla 26mm tai 28mm, riippuen ajotyylistä. Imukaula luonnollisesti mahdollisimman samankokoiseksi. Ilmanputsarin kehottaisin vaihtamaan esim. Pipercrossin vaahtomuoviputsariin, koska se ei päästä niin paljoa paskaa lävitseen, mutta antaa ilmaa riittävästi. Huonon putsarin huomaa mahdollisesti vasta seuraavan pytynavauksen yhteydessä, kun männän imupuolelle on ilmestynyt ikäviä naarmuja. :(

        Edellisessä viestissäni luettelin jo tarpeellisia koneen vahvistuksia: Vahvistettu PR-kampiakseli kiertokanki neulalaakeri, C4-petilaakerit ja erikoisjäykät kytkinjouset. Jollet ole vielä ketjuja vahvistanut, niin hanki äkkiä vahvistetut ketjut, ettei vakiot pamahda poikki ajossa.

        Jos rahaa on ku roskaa ja haluat kylän kireimmän mopon, niin Metrakitin kisasähköt kannattaa hommata, koska niillä saa kaiken tehon irti PR-kamoista. Vakiosähköt jää jo jälkeen PR-tehoilla korkeilla kierroksilla. Kisasähköt kustantaa aika paljon.

        Suosittelen siirtymään tuorevoitelusta seosvoiteluun, koska kaasuttimeen tulee tappivireillä niin iso suutin ja bensaa virtaa sieltä niin paljon läpi, ettei öljypumppu pysy säätämälläkään oikein mukana, jotta bensaan sekottuis tarpeeks öljyä.

        Saat mopoos menemään niin paljon rahaa, että myymällä mopos ja jättämällä viriosat ostamatta saisit niillä vähän käytetyn ja hienon kevarin. Mut onhan se varmaan mukava tunne, ku alla on kylän kirein mopo. :E

        Kiitos ku kerroit koska oon 14 vuotta ja espanjas saa ajaa 14 vuotiaana.. ja rahaa kyllä on ja kohta täällä muuttu mopolaki 16 vuoteen eli saan ajella aika vitun kauan mopol. :D


      • aprilisti
        sherlock kirjoitti:

        PR-pytyn kanssa kaikkein sopivin putki on tietysti metran oma alakauttanen PR-putki, joka antaa tosi korkeen ja repivän tehoalueen. Vaikka Arrow onkin vakiopytylle yks korkeetehosimmista, PR-pytylle sekin on turhan laimea loppupeleissä. Kierroksia riittää PR-pytyllä ja putkella melkeinpä niin pitkälle, ku tuppia uskaltaa vääntää. Kaasuttimen sopiva koko voisi olla 26mm tai 28mm, riippuen ajotyylistä. Imukaula luonnollisesti mahdollisimman samankokoiseksi. Ilmanputsarin kehottaisin vaihtamaan esim. Pipercrossin vaahtomuoviputsariin, koska se ei päästä niin paljoa paskaa lävitseen, mutta antaa ilmaa riittävästi. Huonon putsarin huomaa mahdollisesti vasta seuraavan pytynavauksen yhteydessä, kun männän imupuolelle on ilmestynyt ikäviä naarmuja. :(

        Edellisessä viestissäni luettelin jo tarpeellisia koneen vahvistuksia: Vahvistettu PR-kampiakseli kiertokanki neulalaakeri, C4-petilaakerit ja erikoisjäykät kytkinjouset. Jollet ole vielä ketjuja vahvistanut, niin hanki äkkiä vahvistetut ketjut, ettei vakiot pamahda poikki ajossa.

        Jos rahaa on ku roskaa ja haluat kylän kireimmän mopon, niin Metrakitin kisasähköt kannattaa hommata, koska niillä saa kaiken tehon irti PR-kamoista. Vakiosähköt jää jo jälkeen PR-tehoilla korkeilla kierroksilla. Kisasähköt kustantaa aika paljon.

        Suosittelen siirtymään tuorevoitelusta seosvoiteluun, koska kaasuttimeen tulee tappivireillä niin iso suutin ja bensaa virtaa sieltä niin paljon läpi, ettei öljypumppu pysy säätämälläkään oikein mukana, jotta bensaan sekottuis tarpeeks öljyä.

        Saat mopoos menemään niin paljon rahaa, että myymällä mopos ja jättämällä viriosat ostamatta saisit niillä vähän käytetyn ja hienon kevarin. Mut onhan se varmaan mukava tunne, ku alla on kylän kirein mopo. :E

        Mistäköhän saisin pipecrossin vaahtomuoviputsarin ku netti sivuilla ei ollu kuin 125:siin.. Olisko nettisivua?


      • sherlock
        aprilisti kirjoitti:

        Mistäköhän saisin pipecrossin vaahtomuoviputsarin ku netti sivuilla ei ollu kuin 125:siin.. Olisko nettisivua?

        Pipercross on yleismallin suodatin. Kunhan ilmanottoaukko on halkaisijaltaan suurinpiirtein suositelluissa rajoissa, saa pipercrossin kiinni nippusiteellä. Ollaan kaverin kanssa kyllä laitettu tuommonen esimerkiksi 21-milliseen dellorton PHBG-kaasuttimeen, jossa oli ilmanputsarin kiinnityksen halkaisija arviolta reilusti alle 50mm.

        Eikä se piperi ole ainoa vaihtoehto. Myös nuo Malossin ym. valmistajien viritysputsarit ovat hyviä, mutta kannattaa suosia vaahtomuoviputsareita! Esim. Polinikin valmistaa EVO-sarjaansa Pipercrossmaista putsaria...

        Esim. MC-Scatterilta saa Suomesta tuota Pipercrossia edullisesti, en tiedä mistä noita Espanjasta saa...
        http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=26_106&products_id=3034


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe