Nyrpeät kanat

Matkustaja

Kummalliseksi leikkikentäksi ja nuorten, kokemattomien tyttöjen areenaksi on Blue1:n kabiinihlökunta muuttunut. Matkustan paljon esim. Hki-Tukholma väliä ja olen viimeisen puolen vuoden aikana moneen kertaan joutunut todistamaan miten palvelun taso on laskenut. Emot ovat todella nuoria, ilmeisen kouluttamattomia ja naiiveja. Luulevat olevansa matkustajien yläpuolella, palvelu on väkinäistä ja usein nyrpeää. Pokkeuksia tietenkin löytyy, mutta palvelun laatu on nuorten tyttöjen myötä laskenut kuin lehmän häntä. Stuertit ovat kyllä palvelualttiimpia ja asiallisempia kuin esim. Finnarilla.

Ei Blue1:lle ilmeisesti hakeudu kypsempää henkilökuntaa ja/tai he ovat hakeutuneet leveämmän leivän pariin. Tiedä häntä, mutta muutama emo, joilla on jo muutama maili elämää takana, ei olisi pahitteeksi.

37

7287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhu

      Onhan se varmaan raskas työ mutta kenellä se ei ole niin? Bluella en ole koskaan lentänyt, Finnairilla kylläkin, eikä siitä ole pahaa sanottavaa. Karsein kokemus oli Kuubasta Müncheniin, olisi pitänyt syönnin jälkeen astiat laittaa oikein tarjottimelle. Sanoin kyllä suorat sanat, että kuka täällä on töissä, minä vai sinä?Tämä on Lufthansan tytäryhtiö joka lentää vain pitkiä matkoja Karibialle yms.

    • se menee

      Nuoret emakot hakee vauhtia muista yhtiöistä kunnes pääsevät suuren kotimaisen leipiin, ja uutta nuorta, kokematonta verta tulee tilalle..

    • ok...

      Kyllä se palvelu on ihan OK, ehkä jopa hieman parempaa kuin Finnairilla. Ikävä kyllä Blue1 menit juuri poistamaan ilmaisen tarjoilun Skandinavian lennoilta, mutta ainakin nämä ostettavat pikkupurtavat ovat kohtuuhintaisia (Snack Bag 5 €, kun vastaavat purtavat maksaisi Helsingin lentoaseman kahviossa vähintään 10 €).

      • EBG

        Kyllä ne tarjoilut kuuluu edelleenkin hintaan economy flex:ssä Pohjoismaiden lennoilla. Sitä saa mitä tilaa...


    • ...

      Minkälaista palvelua oikein odotat 40 minuuttia kestävällä Helsinki-Tukholma -lennolla? Jotakin ihmeellistä matkustajan mielistelyä tekohymyineen vai mitä??? Minusta lentoyhtiöistä riippumatta palvelu on ihan hyvää. Suhtaudutko samalla tavalla myös kaupan myyjiin ja kassoihin, ravintoloiden tarjoilijoihin, bussikuskeihin, jne.

      • matkustaja

        En todellakaan mitään tekohymyjä enkä mielistelyä odota emoilta, vaan aitoa ja ystävllistä asiakkaan kohtaamista. Enkä varsinkaan odota mitään erityispalvelua lennolla, on se sitten lyhyt tai pitkä. Riittäisi, ettei tarvitsisi kuunnella narinaa, jos sattuu jotain kysymään tai pyytämään. Ystävälliseen kysymykseen voisi vastata ystävällisesti, eikä ainakaan viestittää katseella ja ilmeellä kolleegoilleen, miten tyhmä asiakas taaaas on kun kysyy/pyytää jotain. Huokailut ja silmien pyöritykset voisi jättää kotiin.

        Kyllä, suhtaudun samalla tavalla myös muihin asiakaspalvelijoihin. Alasta riippumatta. Useimmiten kuitenkaan kaupan myyjät jne. tajuavat pitää tunteensa ja ajatuksensa asiakkkaista omana tietonaan. Tämä on minun kokemukseni.


      • hjhjhjhjhjh
        matkustaja kirjoitti:

        En todellakaan mitään tekohymyjä enkä mielistelyä odota emoilta, vaan aitoa ja ystävllistä asiakkaan kohtaamista. Enkä varsinkaan odota mitään erityispalvelua lennolla, on se sitten lyhyt tai pitkä. Riittäisi, ettei tarvitsisi kuunnella narinaa, jos sattuu jotain kysymään tai pyytämään. Ystävälliseen kysymykseen voisi vastata ystävällisesti, eikä ainakaan viestittää katseella ja ilmeellä kolleegoilleen, miten tyhmä asiakas taaaas on kun kysyy/pyytää jotain. Huokailut ja silmien pyöritykset voisi jättää kotiin.

        Kyllä, suhtaudun samalla tavalla myös muihin asiakaspalvelijoihin. Alasta riippumatta. Useimmiten kuitenkaan kaupan myyjät jne. tajuavat pitää tunteensa ja ajatuksensa asiakkkaista omana tietonaan. Tämä on minun kokemukseni.

        "Useimmiten kuitenkaan kaupan myyjät jne. tajuavat pitää tunteensa ja ajatuksensa asiakkkaista omana tietonaan." Kaupoissa on myös yleensä inhimillisemmät työskentelyajat ja -tilat. Voisi olla että joku kaupankin täti pyörittäisi kerran silmiään jos olisi aikaeroväsymyksestä sekaisin päässyt vihdoin sinne kahvihuoneen puolelle taukoaan viettämään kun joku asiakkaista tunkisi sinne asioitaan hoitamaan.


      • bussilla

        ...


      • jopas joo
        hjhjhjhjhjh kirjoitti:

        "Useimmiten kuitenkaan kaupan myyjät jne. tajuavat pitää tunteensa ja ajatuksensa asiakkkaista omana tietonaan." Kaupoissa on myös yleensä inhimillisemmät työskentelyajat ja -tilat. Voisi olla että joku kaupankin täti pyörittäisi kerran silmiään jos olisi aikaeroväsymyksestä sekaisin päässyt vihdoin sinne kahvihuoneen puolelle taukoaan viettämään kun joku asiakkaista tunkisi sinne asioitaan hoitamaan.

        Aikaeroväsymys Helsinki Tukholma välillä. Voi poloisia.


      • Vellu Pirinen
        jopas joo kirjoitti:

        Aikaeroväsymys Helsinki Tukholma välillä. Voi poloisia.

        Mulla on ainakin joka kerta Tallinnasta tullessa aivan tolkuton jet lag.


    • Suomessa

      Lentoyhtiöt Suomessa, etenkin Finnair, ovat rekrytoineet paljon uusia emäntiä viime aikoina. Ja tarve kasvaa koko ajan. Mutta, mutta. Kun ei riitä tarpeeksi tasokkaita tulijoita. Aikaisemmin ovat pystyneet tarkkaan valikoimaan hakijoista oikeanlaiset, mutta nyt pitää pian ottaa jokainen peruskoulusta juuri tullut pirkko joka vaan saadaan töihin edes pariksi kuukaudeksi. Vaihtuvuus on suurta ja aina uudet, kokemattomat työntekijät. Kielitaitovaatimuksia ei enää pystytä asettamaan ja asiakaspalvelukokemukseksi riittää yhden kesän duuni turkkilaisessa pizzeriassa. Kyllähän se palvelussa sitten näkyy...Huolestuttaa myös vähän se, miten nuoret, kokemattomat tytöt oikeasti selviäisivät hätätilanteessa. Pitää toivoa ettei osu kohdalle.

    • emojen taso

      Kyllä se valitettavsti on niin, että Blue 1:lle menevät nykyään kaikki, jotka eivät muualle pääse. Ja kaikki vähänkin järkevät yrittävät päästä Blue 1:lta pois, kun saavat työkokemusta sieltä.
      Kukaan vähänkään järkevä ei jaksa Blue 1 ongelmia, kuten puuttuvia lisiä palkoista ym. Itse seurasin tyttöystäväni juttuja firmasta ja huh huh. Siihen tulokseen tulin, että firmassa jatkavat ne, jotka eivät osaa laskea palkkojaan ja ovat siksi ihan tyytyväisiä, kun eivät tajua että heitä huijataan palkoissa. Toinen ryhmä ovat nämä, jotka ovat tulleet töihin iskeäkseen rikkaan miehen kapteenista, silloin palkka on sivuseikka. Kolmas ryhmä on nämä, jotka rakastavat sitä, kun "kaikki katsovat ihaillen, kun kuljen lentoemo puvussa ja on kivaa sanoa kaikille baarissa, että olen lentoemo, saa ihailevia katseita ja ilmaisia drinkkejä". Tällaiset eivät mihinkään Finnairin tasoiseseen paikkaan pääse elvistelemään, joten ainoa mahdollisuus on jäädä.
      Blue 1 ei saa enää rekrytoitua hyvää porukkaa, koska Finnairin tarve on niin kova ja suurin osa haluaa sinne parempien palkkojen ja reittien takia. Ennen oli Blue 1:llekin kovemmat kriteerit, mutta nyt varmaan 80 prossaa hakijoista pääsee.
      Onhan siellä kuulemma järkeviäkin tyyppejä töissä, mutta vähenemään päin. Onneksi tyttöystäväni tajusi vaihtaa alaa kokonaan ja voimme molemmat paljon paremmin kun hänen työskennellesään Blue 1:lla :)

      • :D x3

        :D :D :D


      • uhu

        aikasta raskas työ, lentoemon työ. Itse en varmaan olisi siihen pystynyt. Mutta kun ajattelee, että lennot Bluella kestää monesti vain tunnin tai keski-eurooppaan kolmisen tuntia niin kyllä sen ajan pitäisi jaksaa palvella. Niinkuin tossa aiemmin kerroin, olen vain yhden häjyn lentoemon tavannut ja se lento kesti 10 tuntia. Muuten täältä Saksasta kun Condorilla tai LTU:lla Karibialle lentää, siellä on vain profeja ja täytyy ihmetellä kuinka ne jaksaa. Nukkuukohan ne siellä välillä? Nukkuukohan ne lentäjätkin ;)?


      • ...

        No, ei kovin fiksulta vaikuta tyttöystäväsi, kun tuollaisen kuvan yrityksestä on sinulle antanut =)

        Ihan vinkiksi vaan, että kaikki suomalaiset lentoyhtiöt ovat ihan samanlaisia, pidemmän päälle, koneessa lukee vaan eri nimi. Nuoret emännät, palkka-asiat jne. kaikki löytyvät jokaisesta firmasta.


      • captaini

        vai onko tyttöystäväsi sen verran heikkotasoinen ettei sen pärställä päässyt kipparin rouvaksi B->


      • kertoo paljon kapteneista
        captaini kirjoitti:

        vai onko tyttöystäväsi sen verran heikkotasoinen ettei sen pärställä päässyt kipparin rouvaksi B->

        Blue1n kapteeneille käy siis kikattava pikkulikka, kunhan pärstä on korkeatasoinen? Kertoo paljon kapteenienkin älykkyydestä :D


      • EBG

        Pääsäänöisesti SAS/Blue1:llä lentävänä voin sanoa, etta Blue1 emoissa ei mitään vikaa ole - erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa porukkaa - tunnen lähes jokaisen ulkonäöltä (yli 100000 EB pointsia vuoden aikana pelkästään Euroopassa). Jokaisella ihmisellä on huonot päivänsä, mutta Finskin vanhat ladyt eivät välttämättä ole silmäniloja siinä missä Blue1:n timmit iloiset kissat.


      • ylpeilee?

        Mäkin olen ravintolassa törmänny ylpeisiin puluemoihin, jotka on niin ylpeenä ammatistaan. Samoin on huvittavaa seurata, kun ne nokka pystyssä kävelee lentokentällä. Mitä ylpeydenaiheita niilläkin on? Ne on lentäviä tarjoilijoita ahtaissa tiloissa, eivätkä edes pääse ulkomaille viiden tähden hotelleihin yöpymään ja maailmaa näkemään kuten muiden yhtiöiden emot. Uudet puvutkin on aivan halvan näköisiä.
        Ei se niiden tarjoilu ja myyntityö vanhoissa peltipurkeissa nyt niin hohdokasta ole, että siitä olisi varaa ylpistyä.


    • pikkutyttöjä

      Onhan se selvä, että B1 saa rekrytoitua vaan kikattavat pikkutytöt, jotka eivät muualle pääse. Kuka nyt haluaa lentää Kuopioon tai Ouluun, kun muilla suomalaisilla firmoilla pääsee eksoottisiin paikkoihin?
      Samaa mieltä minäkin, että viime kesän jälkeen taso laskenut hurjasti. Koneissa näkyy aina keskenään kikattavia pikkuneitejä, jotka luulevat olevansa mallin hommissa, eivätkä raskaassa työssä.

      • kaikkien pitäisi

        ...haluta eksoottisiin paikkoihin?
        Ehkä jotkut tykkää vaan olla töissä, lensi kone minne tahansa?


      • kaikki sanoo
        kaikkien pitäisi kirjoitti:

        ...haluta eksoottisiin paikkoihin?
        Ehkä jotkut tykkää vaan olla töissä, lensi kone minne tahansa?

        Niinhän ne kaikki Blue 1 emot sanoo, että heitä kiinnostaa lentää vaan niitä lyhyitä reittejä. Hih. Kumma kyllä, näistä sanojista yli puolet on kuitenkin hakenut Finskille tai Afille, eivätkä päässeet. Miksi sitten ovat hakeneet muihin yhtiöihin, jos ne lyhyet reiti on niin ihania...


      • EBG
        kaikki sanoo kirjoitti:

        Niinhän ne kaikki Blue 1 emot sanoo, että heitä kiinnostaa lentää vaan niitä lyhyitä reittejä. Hih. Kumma kyllä, näistä sanojista yli puolet on kuitenkin hakenut Finskille tai Afille, eivätkä päässeet. Miksi sitten ovat hakeneet muihin yhtiöihin, jos ne lyhyet reiti on niin ihania...

        Miksi kaikkien suomalaisten pitäisi lentää Finskillä? Oletteko ajatelleet sitä, että toisilla ihmisillä esim. työnantajat saattavat asettaa rajoitteita lentoyhtiöiden/allianssien käytölle? Mielestäni SAS/Economy Flex/Blue1 Economy Flex ovat aivan eri tasolla, kuin Finskin Economy - ja niin myös ne emot.


      • CA73

        Tällä palstalla kaukutaan Blue1:n emäntiä kikatteleviksi pikkutytöiksi ja toisella palstalla Finnairin emäntiä vanhoiksi kalkkunoiksi. Koettakaa nyt jo päättää mitä haluatte!!!


    • sivusta seuraaja työkaveri

      Pari tuttuani pääsi viime vuonna Blue 1:lle, missä itsekin työskentelen ja voi sitä leuhkintaa. Aina kun lähdemme johonkin diskoon, he haluavat kaikille miehille tehdä selväksi, että olemme lentoemoja. Oikeasti noloa, itse en haluaisi sitä kaikille toitottaa. Ja toinen näistä kertoo ihan pokalla, kuinka hän nauttii kävellä lentokoneen käytävällä ja tuntee, kuinka miehet syö häntä katseellaan. Voi elämän kevät!
      Musta tuntuu, että Blue 1:n täytyy pian laskea ikärajaa 20 vuoteen ja muutenkin lieventää hakukriteereitä, kun viime hauissa ollut vaikeutta saada tarpeeks soveltuvaa porukkaa ja se näykyy... Veikkaan, että 20 v tytöt olisivat hyviä firmaan, koska heillä ei ole elämänkokemuksen tuomaa kriittisyyttä ja kyseenalaistamisen taitoa ja heille kaikki firman jutut menee läpi ilman sen kummempaa perustelua. Lisäksi tämän ikäiset eivät vielä pääse Finnairille, joten Blue 1 vois pitää heitä ainakin pari vuotta ennenkun tytöt kyllästyisivät ja hakisivat kenties Finnairille tai opiskelemaan.
      20 vuotiaille koko blue 1 touhu olis ihanaa, kun he juuri nauttii siitä, että voi kaikille sanoa olevansa emo ja voi vähän flirttailla matkustajien kanssa, pääsee yöpyyn hotellissa ja kenties kapu tarjoaa drinkin jossain. (Näitä asioita nämä nuoret kaverini ainakin tuntuvat mielellään kavereilleen kertovan...) Palkkakin on ton ikäselle ihan loistava, ei muualta taitais sellasta liksaa saada.
      Firma on ylpeä nuoresta keski-iästään, joten tolla keinolla sitä vielä alemmas.
      Itse alan olla hieman liian vanha katselemaan tätä touhua, enkä ole ainoa meistä "vanhoista", jotka ovat samaa mieltä. Ennen Blue 1 oli mahtava firma, mahtava porukka jne, mutta kasvun myötä sinne tullut liikaa kaikkia ikäviä sivuilmiöitä ja alalle sopimattomia henkilöitä.

      • Voi Tapoja

        Huhuh, mitä luettavaa. Flirttailla matkustajien kanssa? Kertoa discossa olevansa lentoemäntä? Onpa siinä elämän sisältöä. Itsekin matkustamossa työskentelevänä huolestuttaa jo millaisen kuvan ammattikunnasta nämä tyttöset antavat muulle maailmalle. Ihmettelin kyllä kerran itsekin kun Vantaan Jumbossa näin pari nuorta tyttöstä ostoksilla. Hieraisin vähän silmiäni kun molemmilla oli Blue1:n virkapuku päällä...Eivätkä olleet tosiaan mitenkään vaivihkaa hakemassa eväitä lennolle vaan ihan rauhassa kiertelemässä ja shoppailemassa. Enpä ole ennen kuullut että virkapukua vapaa-ajalla pidettäisiin. Antaa kyllä oudon kuvan koko yrityksestä. Ennen oli selvät säännöt ja valvonta nuorillekin tyttösille jotka eivät muuten olisi osanneet käyttäytyä maailmalla. Taidanpa itse olla vielä hiljempaa ammatistani vastaisuudessa...


      • paikkaansa
        Voi Tapoja kirjoitti:

        Huhuh, mitä luettavaa. Flirttailla matkustajien kanssa? Kertoa discossa olevansa lentoemäntä? Onpa siinä elämän sisältöä. Itsekin matkustamossa työskentelevänä huolestuttaa jo millaisen kuvan ammattikunnasta nämä tyttöset antavat muulle maailmalle. Ihmettelin kyllä kerran itsekin kun Vantaan Jumbossa näin pari nuorta tyttöstä ostoksilla. Hieraisin vähän silmiäni kun molemmilla oli Blue1:n virkapuku päällä...Eivätkä olleet tosiaan mitenkään vaivihkaa hakemassa eväitä lennolle vaan ihan rauhassa kiertelemässä ja shoppailemassa. Enpä ole ennen kuullut että virkapukua vapaa-ajalla pidettäisiin. Antaa kyllä oudon kuvan koko yrityksestä. Ennen oli selvät säännöt ja valvonta nuorillekin tyttösille jotka eivät muuten olisi osanneet käyttäytyä maailmalla. Taidanpa itse olla vielä hiljempaa ammatistani vastaisuudessa...

        vapaa-ajalla ei yksikään emäntä voi shoppailla tax free -alueella. emänniltä, aivan kuten matkustajiltakin, pyydetään ostosten yhteydessä aina lippu tai miehistölista.

        sori!


      • tax free aluetta???
        paikkaansa kirjoitti:

        vapaa-ajalla ei yksikään emäntä voi shoppailla tax free -alueella. emänniltä, aivan kuten matkustajiltakin, pyydetään ostosten yhteydessä aina lippu tai miehistölista.

        sori!

        Kiitos tiedosta ;)


      • pahoittelut
        tax free aluetta??? kirjoitti:

        Kiitos tiedosta ;)

        niin, pahoitteluni. ymmärsin väärin!


      • EBG
        paikkaansa kirjoitti:

        vapaa-ajalla ei yksikään emäntä voi shoppailla tax free -alueella. emänniltä, aivan kuten matkustajiltakin, pyydetään ostosten yhteydessä aina lippu tai miehistölista.

        sori!

        No kerropa siten, miten oli mahdollista pari vuotta sitten, kun Finairin (miespuolinen)matkustamo henkilökunta Oktober-fest aikaan kävi Münchenin kentällä shoppaamassa 5L Oktober-fest kaljakanistereita molemmille käsille á 9EUR? Seen that.


      • tähän viestiin
        EBG kirjoitti:

        No kerropa siten, miten oli mahdollista pari vuotta sitten, kun Finairin (miespuolinen)matkustamo henkilökunta Oktober-fest aikaan kävi Münchenin kentällä shoppaamassa 5L Oktober-fest kaljakanistereita molemmille käsille á 9EUR? Seen that.

        työaikana saa kukin tehdä mitä haluaa. ja kateelliset seuraa vieressä!


    • meininkiä

      Blue1 työntekijän työ on samaa kun pikaruokalatyöntekijän työ, paitsi että ollaan ilmassa. Yhtä nopeata ja persoonatonta palvelua, mikä tietysti johtuu lyhyistä reiteistä, eipä niissä ehdi kun myydä liukuhihnalla ja kerätä liukuhihnalla. Tyttö parat stressaantuvat, jos niiltä kysyy jotain ylimääräistä, sen olen huomannut. Eipä kai tuollaista liukuhihnaa jaksa tehdä kuin nuoret tytöt.

      • paikkaansa

        Voin sanoa melko suurella kokemuksella, että ei pidä paikkaansa. Lensin varmaankin 50 kertaa Blue1:llä viime vuonna eri Pohjoismaihin, ja palvelu on ollut mielestäni hyvää, eikä ainakaan huonompaa kuin Finnairilla.

        Ainoa, mikä pisti ärsyttämään, on jatkuvat pienet myöhästelyt (ja välillä isommatkin), mutta tuntuu, että tämän vuoden puolella tuo tilanne on hieman korjaantunut.


    • alaikärajaa

      koulutukseen sitten nostaa esim. 30 v.? Tiiätkö että jokainen lentoemäntä on ollu joskus elämässään nuori ja kokematon..ja eiköhän ne ole nuoretkin koulutettuja. Niillä vaan vähemmän kokemusta ko. ammatista ja mahdollisesti asenne joillakin väärä. Ei silti pidä yleistää jos muutama on nyrpeä.

    • ex pulu1 emo

      Kyllä Suomessa ei todellakaan ole vielä mitään työvoimapulaa tälle alalla. Hakijoita riittää pilvinpimein edelleen. Onhan se varmaan niin, että Finnair nappaa hakijoista parhaat, mutta Pulu1 saa myös paljon hyviä hakijoita. Onhan siellä varmasti tullut jokunen nyrpeä kana ja kikattava pikkutyttökin virhearviointina valittua, mutta todella paljon siellä on hyvääkin porukkaa. Alan ongelma on vaan se, että uusia innokkaita hyviä tulokkaita on tulossa satamäärin ja siksi työnantajien kohtelu on mitä on. Se näkyy myös pulussa. Puristetaan mehut pois näiltä tyypeiltä ja otetaan uusia innokkaita tilalle.

    • Sivusta seuraaja

      Niinkauan, ku on maailmassa olemassa lentoyhtiöitä, ni niin kauan niitä aina haukutaan!!!!!!!!!!!!

    • Air Pacific

      Palvelu ehdottoman miellyttävää, sujuvaa, kiireetöntä, mutta toimivaa. Kaiken lisäksi lentokoneet viihtyisiä, uuden aikaisia ja ruoka & juomat maittavia!! Pitkä lentokin hurahtaa kuin siivillä lentäen -matka suorastaan loppuu kesken.
      Surkeimmat lentokokemukset ovat minulle sattuneet American Airlinesilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe