Toivoisin vastausta.

*miettii*

Olen kuullut, että syyrialaisia hamstereita ei voi olla kuin yksi, mutta entäs nämä muut (kääpiöt)?. Jotkut ovat sanoneet, että niitä voi olla useampi samassa häkissä. Tulevatko pojat keskenään toimeen vai kannattaako ottaa tyttöjä?
Itse mielummin ottaisin poikia, mutta tappelevatko ne sitten?

7

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokunen.-.-.

      Eli, roborovskit, chambellit ja talvikot sietävät kaveria, roboilla on pakko olla kaveri, ilmasn kaveria ne eivät tule toimeen ja ihminen ei voi korvata sitä..Ja kiinankääpiöhamsut ja syyrialaiset pitää olla yksin, etenkin syyrialiset eivä siedä ollenkaan toista!!!!!!Muuten kuin kiima aikana, jasilloinki tietenkin vain uros ja naaras!!!:)

    • Olet kuullut oikein, syyrialaiset ovat erakoita eivätkä tule toimeen yhdessä muulloin kuin poikasina. Kääpiölajeista venäjänkääpiöhamsteri (vkh) roborovski ja vkh campbelli ovat laumaeläimiä, joten niitä pitääkin ottaa aina vähintään kaksi. Naaraat ja urokset tulevat yleensä toimeen yhtä hyvin, mutta riitoja voi syntyä sukupuolesta riippumatta.

    • *miettii*

      Kiitos molemmille erittäin kovasti vastauksista, niistä oli paljon hyötyä :)

    • Essi

      Ihan vain pieni oikaisu tähän... :D Jos sallitte...
      Minulla on venäjänkääpiöhamsteri... Se ei todellakaan tule toimeen toisten venäjänkääpiöhamstereitten kanssa! Se on siis erakko, ihan kuin syyrialaisetkin...
      Anteeksi, että avasin suuni...

      • *miettii*

        Eihän sinun Essi mitään anteeksi pidä pyytää, tottakai tahdon tietää kaiken mahdollisen. Omistajan omat kokemukset ovat aina se paras tieto :)
        Mutta kiitos kovasti myös sinulle vastauksestasi


      • suski87

        Venäjänkääpiöhamstereitakin on kolmea eri lajia; talvikoita, roborovskeja ja campbelleja. Näistä talvikot ovat ehkä yleisempiä ja nykyään ne ovatkin lähes poikkeuksetta erakoita, eli tulevat vain harvoissa tapauksissa aikuistuttuaan toimeen toisten yksilöiden kanssa. Useimmiten niitä suositellaankin siitä syystä syyrialaisten ja kiinankääpiöiden tapaan pidettäviksi yksin, tai ainakin pidettävän varalla toista terraariota, jos haluaa koittaa paria. Kaksi muuta venäjänkääpiöhamsterilajia, roborovskit ja campbellit sen sijaan tulevat useimmiten toimeen pareittain ja jopa pienissä laumoissa. Näitä suositellaankin hankittaviksi aina heti useampi, sillä lajitoveri on niille usein hyvin tärkeä. Joskus tosin näidenkin kanssa sattuu eteen yhteensopimattomat yksilöt tai erakkomaisempi luonne, jolloin pari saatetaan joutua eroittamaan.


      • *miettii*
        suski87 kirjoitti:

        Venäjänkääpiöhamstereitakin on kolmea eri lajia; talvikoita, roborovskeja ja campbelleja. Näistä talvikot ovat ehkä yleisempiä ja nykyään ne ovatkin lähes poikkeuksetta erakoita, eli tulevat vain harvoissa tapauksissa aikuistuttuaan toimeen toisten yksilöiden kanssa. Useimmiten niitä suositellaankin siitä syystä syyrialaisten ja kiinankääpiöiden tapaan pidettäviksi yksin, tai ainakin pidettävän varalla toista terraariota, jos haluaa koittaa paria. Kaksi muuta venäjänkääpiöhamsterilajia, roborovskit ja campbellit sen sijaan tulevat useimmiten toimeen pareittain ja jopa pienissä laumoissa. Näitä suositellaankin hankittaviksi aina heti useampi, sillä lajitoveri on niille usein hyvin tärkeä. Joskus tosin näidenkin kanssa sattuu eteen yhteensopimattomat yksilöt tai erakkomaisempi luonne, jolloin pari saatetaan joutua eroittamaan.

        Kiitoksia sinullekin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe