Olen kuullut, että syyrialaisia hamstereita ei voi olla kuin yksi, mutta entäs nämä muut (kääpiöt)?. Jotkut ovat sanoneet, että niitä voi olla useampi samassa häkissä. Tulevatko pojat keskenään toimeen vai kannattaako ottaa tyttöjä?
Itse mielummin ottaisin poikia, mutta tappelevatko ne sitten?
Toivoisin vastausta.
7
267
Vastaukset
- jokunen.-.-.
Eli, roborovskit, chambellit ja talvikot sietävät kaveria, roboilla on pakko olla kaveri, ilmasn kaveria ne eivät tule toimeen ja ihminen ei voi korvata sitä..Ja kiinankääpiöhamsut ja syyrialaiset pitää olla yksin, etenkin syyrialiset eivä siedä ollenkaan toista!!!!!!Muuten kuin kiima aikana, jasilloinki tietenkin vain uros ja naaras!!!:)
Olet kuullut oikein, syyrialaiset ovat erakoita eivätkä tule toimeen yhdessä muulloin kuin poikasina. Kääpiölajeista venäjänkääpiöhamsteri (vkh) roborovski ja vkh campbelli ovat laumaeläimiä, joten niitä pitääkin ottaa aina vähintään kaksi. Naaraat ja urokset tulevat yleensä toimeen yhtä hyvin, mutta riitoja voi syntyä sukupuolesta riippumatta.
- *miettii*
Kiitos molemmille erittäin kovasti vastauksista, niistä oli paljon hyötyä :)
- Essi
Ihan vain pieni oikaisu tähän... :D Jos sallitte...
Minulla on venäjänkääpiöhamsteri... Se ei todellakaan tule toimeen toisten venäjänkääpiöhamstereitten kanssa! Se on siis erakko, ihan kuin syyrialaisetkin...
Anteeksi, että avasin suuni...- *miettii*
Eihän sinun Essi mitään anteeksi pidä pyytää, tottakai tahdon tietää kaiken mahdollisen. Omistajan omat kokemukset ovat aina se paras tieto :)
Mutta kiitos kovasti myös sinulle vastauksestasi - suski87
Venäjänkääpiöhamstereitakin on kolmea eri lajia; talvikoita, roborovskeja ja campbelleja. Näistä talvikot ovat ehkä yleisempiä ja nykyään ne ovatkin lähes poikkeuksetta erakoita, eli tulevat vain harvoissa tapauksissa aikuistuttuaan toimeen toisten yksilöiden kanssa. Useimmiten niitä suositellaankin siitä syystä syyrialaisten ja kiinankääpiöiden tapaan pidettäviksi yksin, tai ainakin pidettävän varalla toista terraariota, jos haluaa koittaa paria. Kaksi muuta venäjänkääpiöhamsterilajia, roborovskit ja campbellit sen sijaan tulevat useimmiten toimeen pareittain ja jopa pienissä laumoissa. Näitä suositellaankin hankittaviksi aina heti useampi, sillä lajitoveri on niille usein hyvin tärkeä. Joskus tosin näidenkin kanssa sattuu eteen yhteensopimattomat yksilöt tai erakkomaisempi luonne, jolloin pari saatetaan joutua eroittamaan.
- *miettii*
suski87 kirjoitti:
Venäjänkääpiöhamstereitakin on kolmea eri lajia; talvikoita, roborovskeja ja campbelleja. Näistä talvikot ovat ehkä yleisempiä ja nykyään ne ovatkin lähes poikkeuksetta erakoita, eli tulevat vain harvoissa tapauksissa aikuistuttuaan toimeen toisten yksilöiden kanssa. Useimmiten niitä suositellaankin siitä syystä syyrialaisten ja kiinankääpiöiden tapaan pidettäviksi yksin, tai ainakin pidettävän varalla toista terraariota, jos haluaa koittaa paria. Kaksi muuta venäjänkääpiöhamsterilajia, roborovskit ja campbellit sen sijaan tulevat useimmiten toimeen pareittain ja jopa pienissä laumoissa. Näitä suositellaankin hankittaviksi aina heti useampi, sillä lajitoveri on niille usein hyvin tärkeä. Joskus tosin näidenkin kanssa sattuu eteen yhteensopimattomat yksilöt tai erakkomaisempi luonne, jolloin pari saatetaan joutua eroittamaan.
Kiitoksia sinullekin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483