et 340 variaattori

mph

Meillä -85 et 340 t yamaha. Kelkka pelaa hienosti kun ajelee hitaasti, mutta kun painaa kaasua alkaa täristämään. Taka variaattorin liuku palat on just uusittu mutta silti täristää. Olisko kellään tietoa mitä asialle voisi tehdä muuta kuin vaihtaa kelkka? Tiedoista kiitollinen.

11

3887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama juttu

      ostin ihan äskettäin et 340 yamahan ja siinä oli samalainen tärinävika ja syykin löyti.
      kampiakselin toisenpään limppu eli kuvassa oleva
      nro 7 http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=18&A=15&B=2&Action=
      limppu Oli liikahtanut pari milliä .toinen pää oli korjattu aikaisemmin hitsaamalla kiini.
      pura se kone(lapsikin osaa ,on sen verran yksinkertainen kone) Sitten viet kampaiakselin koneistamoon ,niin laittavat siellä limput kohdalleen ja hitsaavat kiinni . laitata kumpikin pää, tunnin homma(kysy hinta ennenkuin viet) tuolta löydät räjäytyskuvat http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp
      variaattori lähtee irti kun haet jostain lainaa oikean irrotustapin tai sitten teet itse.tuolla sen tapaisia irroituspultteja http://www.psep.biz/store/yamaha_snowmobile_clutch_puller.htm
      ja et 340 toinen tyypivika on öljypumppu,pumppua ei välttämättä tarvitse jos sekoittaa itse bensansekaan öljyä 2,5%.

      • mph

        Miten paikansit tärinän tuosta johtuvaksi. Voisitko soittaa tai lähettää mulle numeron niin soitan sulle. puh. 0500389333 Mika


      • _jammu_

      • mutta konesitamolla
        mph kirjoitti:

        Miten paikansit tärinän tuosta johtuvaksi. Voisitko soittaa tai lähettää mulle numeron niin soitan sulle. puh. 0500389333 Mika

        näkevät .kone vaan tärisee käynnissä.
        ja kaikki antamani tiedot on faktaa.
        mutta konehan on yksin kertainen purkaa eikä kamoiakselin tarkistus paljoa maksa koneistamolla,niin sittempähän tiedät ainakin että onko kamppiakseli kondiksessa.:D


      • näin onnistuu
        _jammu_ kirjoitti:

        Moi !

        Mites tuo tuorevoitelu otetaan pois käytöstä tossa 340:ssä ? Itellä -88 340t/r ja aattelin alkaa sekotteleen itse...
        Mistä tuo pumppu ( http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=13&A=32&B=5 ja http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=13&A=32&B=6 ) saa käyttövoimansa ? kampuralta ?? Ilmesesti sillä öljyllä voidellaan noi kaks mokkulaa eli toi drive gear pitänee purkaa ja jättää tyhjäks ??

        otat pumpun pois ja aukaiset kuvassa näkyvät laipat http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=13&A=32&B=6

        sitten nakkaat hammasrattaat sekä akselin nro 12 ja pumpun käyttöakselin nro 4 mäelle. seuraavaksi tulpaat reiät jotka jää näkyviin(2 reikää) kuvassa 12 ja 4 akselit menee niistä läpi,onnistuu 10mm pulteilla ja lukkomuttereilla ,vähän silkonia pulttien kannan alle sekä rikan alle ja sitten kiristät pultit seuraavaksi ja sitten laitat laipat kiinni. muista laittaa pultit sillain että pultinkannat jää laippan sisäpuolelle ja rikat ja mutterit ulkopuolelle ,niin mahtuu menemään laipat kiinni.
        Mutta Mutta minulla on myös toinen jammu et 340 ja siinä on vaan katkaistu vaijeri ja letkut pumpulta ja reiät tukittu pumpusta ,mutta parempi purkaa pois ,niin ei hammasrattaat hajoa. näkyy olevan vaseliini voitetlulla hammasrattaat,niin ei ihme jos ei pummpu pyöri kovin kauaa.


      • näin onnistuu
        näin onnistuu kirjoitti:

        otat pumpun pois ja aukaiset kuvassa näkyvät laipat http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=13&A=32&B=6

        sitten nakkaat hammasrattaat sekä akselin nro 12 ja pumpun käyttöakselin nro 4 mäelle. seuraavaksi tulpaat reiät jotka jää näkyviin(2 reikää) kuvassa 12 ja 4 akselit menee niistä läpi,onnistuu 10mm pulteilla ja lukkomuttereilla ,vähän silkonia pulttien kannan alle sekä rikan alle ja sitten kiristät pultit seuraavaksi ja sitten laitat laipat kiinni. muista laittaa pultit sillain että pultinkannat jää laippan sisäpuolelle ja rikat ja mutterit ulkopuolelle ,niin mahtuu menemään laipat kiinni.
        Mutta Mutta minulla on myös toinen jammu et 340 ja siinä on vaan katkaistu vaijeri ja letkut pumpulta ja reiät tukittu pumpusta ,mutta parempi purkaa pois ,niin ei hammasrattaat hajoa. näkyy olevan vaseliini voitetlulla hammasrattaat,niin ei ihme jos ei pummpu pyöri kovin kauaa.

        muistin hieman väärin .nro 12 akselia ei tarvi poistaa, se saa jäädä reiän tulpaksi ,hammasrattaan voi ottaa posi jos haluaa mutta ei pakko. sen nro 4 akseli reiän voi tulpata pultilla.


      • _jammu_
        näin onnistuu kirjoitti:

        muistin hieman väärin .nro 12 akselia ei tarvi poistaa, se saa jäädä reiän tulpaksi ,hammasrattaan voi ottaa posi jos haluaa mutta ei pakko. sen nro 4 akseli reiän voi tulpata pultilla.

        Asia vilpitön, kiitos vinkeistä.
        Aika ihme veto, että nuo rattaat on "kesto"voideltu... noh noissa on kait ollu joskus hihnavetojaki eikä rattaita, aika hasardi tollanen hihnakin on...


      • _jammu_
        _jammu_ kirjoitti:

        Asia vilpitön, kiitos vinkeistä.
        Aika ihme veto, että nuo rattaat on "kesto"voideltu... noh noissa on kait ollu joskus hihnavetojaki eikä rattaita, aika hasardi tollanen hihnakin on...

        Yks juttu vielä, mistähän tohon löytyis uudet jarrupalat ?? Nuohan on erilaiset nuo palat http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp?Type=13&A=32&B=14 ja mulle on tyrkytetty paloja, jotka on samanlaiset keskenäs. En tohtinu ottaa..


      • elikkäs

      • mph
        mutta konesitamolla kirjoitti:

        näkevät .kone vaan tärisee käynnissä.
        ja kaikki antamani tiedot on faktaa.
        mutta konehan on yksin kertainen purkaa eikä kamoiakselin tarkistus paljoa maksa koneistamolla,niin sittempähän tiedät ainakin että onko kamppiakseli kondiksessa.:D

        Käytin akselin koneistamolla, ja täristää edelleen. Tutkimus jatkuu vaikka lumet lähti, no jospa ens talvena. vinkkejä edelleen kaivataan. oliskohan kenelläkään etu variaattoria myydä, siis toimivaa.


      • Anonyymi
        mph kirjoitti:

        Käytin akselin koneistamolla, ja täristää edelleen. Tutkimus jatkuu vaikka lumet lähti, no jospa ens talvena. vinkkejä edelleen kaivataan. oliskohan kenelläkään etu variaattoria myydä, siis toimivaa.

        Vaihda variaattorin hihna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      77
      5268
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      67
      4678
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      128
      4620
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      341
      1962
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      90
      1620
    6. 94
      1556
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1486
    8. 344
      1174
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      991
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      56
      980
    Aihe