oma GPS navi

iruyre

Miten työnantajat suhtautuvat, jos sanon työhaastattelussa käyttäväni mielellään omaa navigaattoria työaikana?

Tuleeko siitä käsitys, että kaveri on pelkkä turisti vai, että kaveri on laittanut rahaa työvälineisiin ja löytää varmemmin myös perille. Kyse jakeluhommasta.

11

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantajasta

      mutta miksi tämä pitäisi hänelle kertoa haastattelussa?
      Vaihtoehdot ovat joko mainitsemasi, tai sitten jotain muuta eli taas kysymys johon on täältä turha vastausta hakea.
      Olen sitä mieltä että gps on kiva ja silleen mutta jos liikut oudossa paikassa, ei gps anna minkäänlaista kuvaa mitä ympärillä on. Vanha kunnon paperikartta on varmempi, ei petä akku eikä rikkoudu tippuessa. Myös auton ikkuna pysyy ehjänä opastimen unohtuessa kojetaululle yöksi.
      Mopoillessa taas gps on kätevä mutta silloinkin takalaukussa kulkee paperikartta alueesta jolla liikun.

      • spg

        "ei petä akku eikä rikkoudu tippuessa"

        Akkuhan ei voi loppua, kun se on käytössä kokoajan pistokkeessa. Naarmuja laitteeseen voi tulla jos jollain amatöörillä on tapana pudotella sitä, mutta niin voi kännykkään ja kaikkiin muihinkin.

        Omasta mielestäni gps:sän suurin ongelma on se, että ne ei päivitä automaattisesti tiemuutoksia, esim. työmaat, yksisuuntaiset tiet ym.


    • -kysymys

      Oletettavasti kaikki työnantajat suhtautuvat asiaan positiivisesti.
      Onhan se ilmiselvää säästöä liikennöitsijälle!

      • jonnin verran

        Kyllä se varmasti ihmettelee kovasti kun muut kuskit pärjää pelkällä puhelinluettelolla. Jättäisin asian mainitsematta ja käyttäisin sitä omaa navia jos sellaista tykkäisin käyttää.

        Vaan en tykkää, puhelinluettelo on paljon nopeampi käyttää, sieltä löytyy myös kaikki osoitteet, jotka eivät kokemuksieni mukaan löydy navista, aina niistä joitain katuja puuttuu ja puhelinluettelon kanssa reitin suunnitteleminen jää itselle, jolloin ei tule yllätyksiä.

        Kuulin tässä hiljattain, että erään pääkaupunkiseudulta kotoisin olevan firman auto oli joutunut navi-suunnistuksen takia vaikeuksiin Porvoossa, kun se oli opastanut reitin vanhan kaupungin läpi, eli paikasta johon ei talvella ole kuorma-auton kanssa mitään asiaa jos ei tunne aluetta. Oli siinä tullut erään talon räystäs kontin läpi ja hinuria oli tarvittu kääntämään auto alamäkeen kun pito ei siihen muuten riittänyt. Vähän ihmetytti kun autossa oli vielä kaksi kuljettajaa ja kumpikaan ei ympäristöstä huomaa, että paikka ei ole oikein sopiva isolle autolle.


      • stycke
        jonnin verran kirjoitti:

        Kyllä se varmasti ihmettelee kovasti kun muut kuskit pärjää pelkällä puhelinluettelolla. Jättäisin asian mainitsematta ja käyttäisin sitä omaa navia jos sellaista tykkäisin käyttää.

        Vaan en tykkää, puhelinluettelo on paljon nopeampi käyttää, sieltä löytyy myös kaikki osoitteet, jotka eivät kokemuksieni mukaan löydy navista, aina niistä joitain katuja puuttuu ja puhelinluettelon kanssa reitin suunnitteleminen jää itselle, jolloin ei tule yllätyksiä.

        Kuulin tässä hiljattain, että erään pääkaupunkiseudulta kotoisin olevan firman auto oli joutunut navi-suunnistuksen takia vaikeuksiin Porvoossa, kun se oli opastanut reitin vanhan kaupungin läpi, eli paikasta johon ei talvella ole kuorma-auton kanssa mitään asiaa jos ei tunne aluetta. Oli siinä tullut erään talon räystäs kontin läpi ja hinuria oli tarvittu kääntämään auto alamäkeen kun pito ei siihen muuten riittänyt. Vähän ihmetytti kun autossa oli vielä kaksi kuljettajaa ja kumpikaan ei ympäristöstä huomaa, että paikka ei ole oikein sopiva isolle autolle.

        Jakeluajossa usein liikutaan toistuvasti samalla alueella, ja normaalisti sen kyllä oppii tuntemaan suhteellisen nopeasti. Eri asia on sellaiset ajot missä liikutaan esim. koko maassa tai vaikka ulkomaillakin, silloin navi on näppärämpi kuin kontillinen karttoja, vaikkei se niitä aivan sataprosenttisesti korvaakaan.

        Navigaattorin käyttö itsessään on helppoa, mutta se vaatii pientä harjaantumista että pystyy tunnistamaan käyttökelvottomat reittivalinnat, joskus mullakin "tomppa" käskee kääntyä jonnekin kinttupolulle vaikka puolen kilometrin päässä menee se oikea tie mitä pitkin pääsee. Ei sitä navia aina tarvitse totella, ei se suutu.

        Joo, tiedän yhden tyypin joka ajoi jakeluautoa, vielä 2kk jälkeen tämä käytti navigaattoria löytääkseen niihin samoihin paikkoihin...sitten sen auton hommat vaihtuivat kun ei tavara liikkunut, ko. kuskin "kohtalosta" en tiedä.


      • jucca.
        stycke kirjoitti:

        Jakeluajossa usein liikutaan toistuvasti samalla alueella, ja normaalisti sen kyllä oppii tuntemaan suhteellisen nopeasti. Eri asia on sellaiset ajot missä liikutaan esim. koko maassa tai vaikka ulkomaillakin, silloin navi on näppärämpi kuin kontillinen karttoja, vaikkei se niitä aivan sataprosenttisesti korvaakaan.

        Navigaattorin käyttö itsessään on helppoa, mutta se vaatii pientä harjaantumista että pystyy tunnistamaan käyttökelvottomat reittivalinnat, joskus mullakin "tomppa" käskee kääntyä jonnekin kinttupolulle vaikka puolen kilometrin päässä menee se oikea tie mitä pitkin pääsee. Ei sitä navia aina tarvitse totella, ei se suutu.

        Joo, tiedän yhden tyypin joka ajoi jakeluautoa, vielä 2kk jälkeen tämä käytti navigaattoria löytääkseen niihin samoihin paikkoihin...sitten sen auton hommat vaihtuivat kun ei tavara liikkunut, ko. kuskin "kohtalosta" en tiedä.

        Kyllä itekin pidän gps:sää päällä vaikka ajelen usein samoja reittejä. Ottaa vaikka äänet pois, niin siitä ei ole mitään haittaa. Jos sattuu olemaan jotain onnettomuuksia ja työmaita ja täytyy kääntyä jo aikasemmin johonkin, niin äkkiäkös gps pelastaa tilanteen.

        Jos on vähänkin parempi gepsi, niin tauolla kahvikupin äärellä voit tehdä valmiiksi ajoreitin, jota kone sitten noudattaa alusta loppuun.


      • stycke kirjoitti:

        Jakeluajossa usein liikutaan toistuvasti samalla alueella, ja normaalisti sen kyllä oppii tuntemaan suhteellisen nopeasti. Eri asia on sellaiset ajot missä liikutaan esim. koko maassa tai vaikka ulkomaillakin, silloin navi on näppärämpi kuin kontillinen karttoja, vaikkei se niitä aivan sataprosenttisesti korvaakaan.

        Navigaattorin käyttö itsessään on helppoa, mutta se vaatii pientä harjaantumista että pystyy tunnistamaan käyttökelvottomat reittivalinnat, joskus mullakin "tomppa" käskee kääntyä jonnekin kinttupolulle vaikka puolen kilometrin päässä menee se oikea tie mitä pitkin pääsee. Ei sitä navia aina tarvitse totella, ei se suutu.

        Joo, tiedän yhden tyypin joka ajoi jakeluautoa, vielä 2kk jälkeen tämä käytti navigaattoria löytääkseen niihin samoihin paikkoihin...sitten sen auton hommat vaihtuivat kun ei tavara liikkunut, ko. kuskin "kohtalosta" en tiedä.

        asiaa veli hyvä :) Ruotsin ja norjan ajossa navigaattori säästänyt jo paljon aikaa javaivaa, kun ei ole tarvinut joka kylällä alakaa kyselemään paikkakunnan karttaa että osaa perille.. Paperinen maantiekartta vielä tukena, niin ei eksy oikeastaan koskaan...


      • vlosdvbads
        Rahtari-73 kirjoitti:

        asiaa veli hyvä :) Ruotsin ja norjan ajossa navigaattori säästänyt jo paljon aikaa javaivaa, kun ei ole tarvinut joka kylällä alakaa kyselemään paikkakunnan karttaa että osaa perille.. Paperinen maantiekartta vielä tukena, niin ei eksy oikeastaan koskaan...

        Puhumattakaan siitä, että useimmissa laitteissa voidaan ajoesteet(matala sillanalitus/tms.) merkata gepsin muistiin, joten vastaisuudessa konhe ei edes ohjaa "hankalalle" reitille...


    • jakke67

      kyllä hyvä laite suosittelen ajan täysperää joskus outoja jako paikkoja varsinkin yksityiset, vie perille eikä aikaa tuhraannu,

    • suhtautuvat

      positiivisesti. Voithan vielä kysyä että, saatko tankata ja ostaa renkaat omillas. Öljynvaihdothan on luonnollisesti kuskin maksettavaksi kuuluvia kuluja, jos kerran ajaa, niin joutaa ostaan myös öljyt.

    • Ei kananta mainita haastattelussa omasta navigaattorista mitään. Se on vain huono asia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe