Aivoleikkaus edessä

Aivoverisuonen hyvänlaatuin...

Hei.

Pahoittelen jos tässä tulee nyt toistoa, en ainakaan huomannut kenenkään kysyvän aiheesta, mutta en ihan kaikkia juttuja jaksanut lukea.

Aivoverisuonen hyvänlaatuinen kasvain voi olla periaatteessa kenellä tahansa ja vaikka läpi elämän. Se voi olla täysin oireetonkin eikä sille tällöin tarvitse tehdä mitään. Minun kohdallani se rupesi vuotamaan siksi se leikataan.

Minua pelottaa sen sijainti: keskellä pääkoppaa, aivolohkojen välissä. Lääkärikin sanoi, että leikkaus on riskialtis sijaintinsa takia. Jos jollekkin tehty leikkaus kyseiselle alueelle(tai kyseisen syyn takia)kuulisin mielelläni kokemuksia. Oliko pitkä toipumisaika? Tuliko komplikaatioita? Itselleni kerrottu liuta riskejä jäikö sinulle mitään seuraamuksia kuten oikean käden halvaus tai puheen vaikeutuminen?

Kiitos jos joku jaksoi lukea tai viitsii vastata.

Terv. Ainoa laatuaanko?

5

7531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös....

      eräs nuori nainen, jolla hyvälaatuinen craniopharyngeoma kasvain aivolohkojen välissä. Paikka on kieltämättä hankala, niinkuin päässä olevat yleensäkin. On niin paljon kaikkia "osia" jotka saattavat haavoittua. Mulle tehtiin ensimmäinen leikkaus v.2001. Kasvainta ei saatu pois vaikean sijaintinsa takia. Sen jälkeen on kokeiltu monenlaista hoitoa. Suntti on sinänsä hyvä homma, että aivopainetta ei kerry niin paljon, päätä ei siis särje. Mulle on tehty muitakin leikkauksia nyt myöhemmin, edellinen tammikuussa. Kaikista olen kuitenkin hyvin selvinnyt, leikkauksissa ei ole tullut mitään komblikaatioita. Tästä edellisestä leikkauksesta sain kahden kuukauden sairasloman. SAirasloman pituus on varmasti yksilöllistä. Sairaalassa olin viikon. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Onnea!

      • aivoverisuonen hyvänlaatuin...

        Hei taas

        Olipa kiva kun vastasit, en ole siis ihan ypö yksin :) Olen saanu ladattua itelleni positiivista energiaa ja miettiny, että hyvin se menee eikä komplikaatioita tule. Liekkö ne sitten melko harvinaisiakin...

        Niin oliko sulla siis samassa kohtaa päätä tuo vaiva kun mullakin?

        Hui alkaa kohta jänskättään...kahden viikon päästä tähän aikaan minut on ehkä jo leikattu. Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista!

        Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille muillekkin, jotka lukee tämän!

        T:En ehkä ainoa laatuaan


      • aivoverisuonen hyvänlaatuin...
        aivoverisuonen hyvänlaatuin... kirjoitti:

        Hei taas

        Olipa kiva kun vastasit, en ole siis ihan ypö yksin :) Olen saanu ladattua itelleni positiivista energiaa ja miettiny, että hyvin se menee eikä komplikaatioita tule. Liekkö ne sitten melko harvinaisiakin...

        Niin oliko sulla siis samassa kohtaa päätä tuo vaiva kun mullakin?

        Hui alkaa kohta jänskättään...kahden viikon päästä tähän aikaan minut on ehkä jo leikattu. Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista!

        Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille muillekkin, jotka lukee tämän!

        T:En ehkä ainoa laatuaan

        Hei taas kaikille!

        Tämän tarinani on jo niin monet lukenut (kiitos siitä), että ajattelin vielä kertoa, että leikkaus meni täydellisesti, kaikki saatiin pois eikä komplikaatioita tullut.

        Olen siis terve kuin pukki (päivittäisiä asiaankuuluvia päänsärkyjä lukuunottamatta, jotka lähtevät särkylääkkeellä) ja kuukauden päästä vasta on tarkistus magneettikuvaus.

        Hiuksiani leikattiin vain vähän, leikkaus tehtiin vasemmalta puolelta ja arpi jää piiloon hiusrajan alle. On nyt jo kahdessa viikossa parantunut hienosti.

        Sairaalassa jouduin olemaan lähes kaksi viikkoa ja sairaslomaa tuli yli kaksi kuukautta, mutta pääasia, että kaikki on nyt kunnossa.

        Suosittelen kaikille lämpimästi käymään pään magneettikuvauksessa, mieluiten vaikkei olisi edes mitään oireita, koska päässä voi olla vaikka mitä oireettomiakin sairauksia tekeillä ja saapahan mielenrauhan jos mitään ei ole.

        Eritoten jos pääkipua tai huimausta ilmenee niin KÄYKÄÄ IHMEESSÄ jo oman mielenrauhanne vuoksi. Itse menin yksityisen kautta ja maksoin 350 euroa ja olin varma ettei mitään löydy ja nyt puolivuotta jälkeenpäin minulle on tehty aivoleikkaus.

        Jos jollakin tulee jotain kysymyksiä asiantiimoilta tai tarvii rohkasua operaatioon niin kirjotelkaa vain, mie voin yrittää auttaa, mutta älkää pelätkö kyllä kaikki hyvin menee.

        Aurinkoista kesän odoutusta!


      • -minä---
        aivoverisuonen hyvänlaatuin... kirjoitti:

        Hei taas kaikille!

        Tämän tarinani on jo niin monet lukenut (kiitos siitä), että ajattelin vielä kertoa, että leikkaus meni täydellisesti, kaikki saatiin pois eikä komplikaatioita tullut.

        Olen siis terve kuin pukki (päivittäisiä asiaankuuluvia päänsärkyjä lukuunottamatta, jotka lähtevät särkylääkkeellä) ja kuukauden päästä vasta on tarkistus magneettikuvaus.

        Hiuksiani leikattiin vain vähän, leikkaus tehtiin vasemmalta puolelta ja arpi jää piiloon hiusrajan alle. On nyt jo kahdessa viikossa parantunut hienosti.

        Sairaalassa jouduin olemaan lähes kaksi viikkoa ja sairaslomaa tuli yli kaksi kuukautta, mutta pääasia, että kaikki on nyt kunnossa.

        Suosittelen kaikille lämpimästi käymään pään magneettikuvauksessa, mieluiten vaikkei olisi edes mitään oireita, koska päässä voi olla vaikka mitä oireettomiakin sairauksia tekeillä ja saapahan mielenrauhan jos mitään ei ole.

        Eritoten jos pääkipua tai huimausta ilmenee niin KÄYKÄÄ IHMEESSÄ jo oman mielenrauhanne vuoksi. Itse menin yksityisen kautta ja maksoin 350 euroa ja olin varma ettei mitään löydy ja nyt puolivuotta jälkeenpäin minulle on tehty aivoleikkaus.

        Jos jollakin tulee jotain kysymyksiä asiantiimoilta tai tarvii rohkasua operaatioon niin kirjotelkaa vain, mie voin yrittää auttaa, mutta älkää pelätkö kyllä kaikki hyvin menee.

        Aurinkoista kesän odoutusta!

        Moikka! Oi kun on ihana kuulla että leikkauksesi meni hyvin, kun ensimmäisen viestisi perusteella taisit kovasti jännittää leikkausta!Olen todella iloinen puolestasi! Minulla on myös aivoleikkaus ensi torstaina. Kasvain on aiheuttanut minulle epilepsiaa, kouristuskohauksia, tajuttomuuskohtauksia. Minua jännittää todella paljon se leikkaus. Lääkäri sanoi minulle, että kasvain on hyvin pieni ja hyvänlaatuinen. Hän ei kuitenkaan maininnut kasvaimen paikkaa, ja vaikka olisi en tajunnut sitä kun se oli kauhea shokki. En oikein pysty olla edes 2 minuuttia enempää rahassa kun aina tulee mieleen se leikkaus :( ajattelen aina miten perheeni käy jos vaikka leikkaus epäonnistuu. Ihanaa kuitenkin kuulla, että vaikka sinulla oli vaikassa paikassa kasvain se saatiin kokonaan poistettua, ei voisi tässä vaiheessa parempaa uutista kuulla :) toivotan sinulle pitkää ja ihanaa elämää ;)


    • Anonyymi

      Reilu viikko sitten olin aivoleikkauksessa Tampereella, tikit vai mitkä niitit ne olikin on poistettu päänsärky on melko kova ei jaksa oikein liikkua ,nyt kotona 5päivää kävi kotona kotisairaaanhoitajat antipioottia suoraan suoneen oli tulehdusarvot noussut vielä viikko antipioottia tabuina. Verikokeet ja tt- kuvaus kahden viikon päästä, muuten olo ok paitsi toi jatkuva päänsärky. Iltaisin kunnon trobit niin saa hyvin nukuttua yön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe