Lapset kerrostalossa

Väsynyt

Lapset ovat iloinen asia, ok.
Mutta missä teidän mielestänne kulkee raja, kun puhutaan lasten aiheuttamasta metelistä kerrostalossa?
Saako lapset esimerkiksi mellastaa ja kolistella mielinmäärin alkaen n. klo 6 lauantaiaamuna?
Joudun säännöllisesti joka aamu heräämään aikaisin naapurista kuuluvaan lapsen (ei mikään vauva, vaan n. 5-6 v) metelöintiin. Vanhemmat ei millään tavalla tuntuisi rajoittavan ja hillitsevän mekkalaa.
Vauvan itku on eri asia, siitä ei nyt ole kyse.
Toivoisin vastauksia myös lasten vanhemmilta. Onko tässä kohtaa vastuu pois teidän harteiltanne, ts. ette voi asialle mitään, tai mielestänne ei pidäkään tehdä mitään?

44

6659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelemattomuutta

      Jos lapset heräävät hyvin aikaisin, heille pitää opettaa että ovat hiljempaa. Näin kasvatan omaakin lastani. Haluan itsekin nukkua pitempään kuin 7 vapaapäivinä, ja kun lapsi herää jo 7 aikaan, annan vain aamupalan ja kehotan leikkimään hiljaa. Ja menen itse takaisin sänkyyn. Harvoin saan enää unta, mutta loikoilen kuitenkin.

      Kerrostaloasumisessa pitää huomioida muut asukkaat muutenkin kuin järjestyssääntöjen raameissa.

      Eri asia on sitten se, jos lapsi on yliaktiivinen (adhd tms) ja sen vuoksi häntä on vaikea hillitä.

    • Omat maailmalla

      Kuinka lapset käyttäytyy on aivan siitä kiinni miten heitä on kasvatettu.Yläpuolellamme asuu nuorehko pariskunta jolla on viidenvanha poika. Vanhemmat valvovat ja kolaavat pitkin yötä
      ja poika ravaa siinä mukana pahimmillaan klo 03 asti jolloin mielestäni sen ikäisen lapsen tulisi olla jo nukkumassa, mutta ei siellä se valvoo ja hyppää kunnes aikuiset sammuu.
      Päivät he sitten nukkuvat ja heräilevät iltapäivällä ja taas alkaa sama jumputus.

      • Ei ole sinullakaan mukavaa

        Tuntuu, ettei nykyajan vanhemmilla ole haluja edes kasvattaa lapsiaan!
        Oletko käynyt sanomassa asiasta?
        Minä kävin kerran naapurissa sanomassa, vastaanotto oli arvaat varmaan minkälainen..
        Mitä lapsesta kasvaa, kun vanhemmat ovat mitä ovat!
        Ja kaiken kukkuraksi vastailevat ihmisille rumasti ja toivottavat tervemenneiksi vanhainkotiin, jos eivät kestä kerrostaloelämää, eikä lasten leikkiä!


    • rakentajalla

      Nämä nykyajan neuvostomallin mukaisesti rakennetut elementtitalot eli neukkukuutiot eivät ole asumiseen kelpaavia. Ei se lasten vika ole, että grynderi-setä laittoi rahat liiviinsä mahdollisimman tehokkaasti.

      • kaikki ratkeaa

        Niin sitä pitää. Ei ongelmia enää...


    • hiljaiseläjä

      Jännä että naapurin lapsi aloittaa riehumisen heti aamusta. Kokemukseni mukaan lapset ovat aika unisia aamutuimaan ja ennemmin nyhjäävät sohvassa huopien alla katsomassa aamuohjelmia. Meillä isossa perheessä on ollut yleensä hiljaista aamulla.
      Nyt kun lapset ovat isoja naapurin lasten askeleet ja kolinat ovat alkaneet kuulua ihan toisella tavalla. Toisinaan meille kuuluu jatkuva töpötys ja joskus huomaan miettiväni, että naapurin lapsi on varsinainen duracell-pupu kun jaksaa vetää rundia koko päivän. Vaikka meillä mielestäni on aina ollut ihan tavallisen rauhallista on naapuriin varmaan kuulunut ihan samanlaisia jalkojen töminää ja lasten jatkuvan puuhailun kolinaa. En usko, että nykyvanhemmat ovat sen välinpitämättömämpiä kuin aiemmatkaan sukupolvet, mutta oma tilanne vaikuttaa siihen mitä kuuluu.

      • mieroi

        Lapseni olivat pienenä ihan normaaleja jos epäilet muuta. Kasvatin heidät kunnioittamaan toisia ja ottamaan huomioon myös toiset ja se onnisti. Heistä ei tullut huligaaneja.

        Tarkoitin vastauksellani vain sitä että lapset leikkivät tuossa iässä heti kun saavat silmänsä auki ja joissakin perheissä vain yksinkertaisesti lapset heräävät aikaisin koska vanhemmat laittavat lapset nukkumaan 7-8 aikaan illalla että saavat olla itekseen. Sen takia joissakin perheissä varmaan lapset heräävät aikaisin. Meillä lapset saivat valvoa viikonloppuna pitempään ja senpä takia he nukkuivatki aamulla pitkään.

        Kyllä ne aikuisetki saavat sitä metakkaa aikaan.

        Eiköhän meän kaikkien pitäisi muistaa se, että kerrostalossa asutaan tavallaan ja kukin taplaa tyylillään.

        Käy soittelemassa ovikelloa ja sanomassa että voisitteko pyytää lapsianne olemaan hiljempaa.

        Meidän talossa ainaki hiljaisuudeksi nimetty aika on ilta 22.00 - aamu 6.00 . Voi olla toisin joissakin taloissa mutta meidän kerrostalossa on määritelty tämä aika näin.

        Sorppa vaan jos nostatin hiuskarvat pystyyn mutta samaa vois sanoa niille jotka pitävät metakkaa klo: 22 jälkeen illalla.

        Mun elämää ei elämisen äänet rasita. Voi olla toisin jollakin muulla.


      • Aikuisten....
        mieroi kirjoitti:

        Lapseni olivat pienenä ihan normaaleja jos epäilet muuta. Kasvatin heidät kunnioittamaan toisia ja ottamaan huomioon myös toiset ja se onnisti. Heistä ei tullut huligaaneja.

        Tarkoitin vastauksellani vain sitä että lapset leikkivät tuossa iässä heti kun saavat silmänsä auki ja joissakin perheissä vain yksinkertaisesti lapset heräävät aikaisin koska vanhemmat laittavat lapset nukkumaan 7-8 aikaan illalla että saavat olla itekseen. Sen takia joissakin perheissä varmaan lapset heräävät aikaisin. Meillä lapset saivat valvoa viikonloppuna pitempään ja senpä takia he nukkuivatki aamulla pitkään.

        Kyllä ne aikuisetki saavat sitä metakkaa aikaan.

        Eiköhän meän kaikkien pitäisi muistaa se, että kerrostalossa asutaan tavallaan ja kukin taplaa tyylillään.

        Käy soittelemassa ovikelloa ja sanomassa että voisitteko pyytää lapsianne olemaan hiljempaa.

        Meidän talossa ainaki hiljaisuudeksi nimetty aika on ilta 22.00 - aamu 6.00 . Voi olla toisin joissakin taloissa mutta meidän kerrostalossa on määritelty tämä aika näin.

        Sorppa vaan jos nostatin hiuskarvat pystyyn mutta samaa vois sanoa niille jotka pitävät metakkaa klo: 22 jälkeen illalla.

        Mun elämää ei elämisen äänet rasita. Voi olla toisin jollakin muulla.

        Todellakin pahimpia häiriköitä ovat nämä täälläkin kovinta meteliä pitävät ns. tavisaikuiset ja lapset vain katsovat esimerkkiä heiltä.Lasten syyksi sitä ei sovi laittaa jos eivät vanhemmatkaan osaa käyttäytyä.Lapset oppivat nopeasti mallia katsomalla.
        Suurinosa aikuisista kasvattaa lapsensa noudattamaan sääntöjä, mutta valitettavan moni ei välitä mitä lapsensa tekee ja ainoastaan siksi että saa itse rällästää.Hiljaisuusaika ei toisille tarkoita mitään muuta kuin sitä että nyt ei naapurit häiritse heidän juhlimistaan.


      • hyvin monet lapset

        herätessään ovat täynnä energiaa, ja eilen kesken jäänyttä leikkiä pitää jatkaa uudella innolla tai uutta lelua pitää päästä kokeilemaan.

        Kyllä tämä lapsi ei ole pelkästään minun ongelmani tässä rapussa, en ole ainoa joka joutuu heräämään sen takia aikaisin.

        Monet nykyvanhemmat (ja valitettavasti enenevässä määrin) ovat välinpitämättömiä kuin aiemmat sukupolvet näissä asioissa. Jo heidän oma käytöksensä ja suhtautuminen naapureihin häirintäasioissa on vallan toista kuin aikaisemmin.
        Johan se paistaa näissä viesteissä tälläkin palstalla, luepa niitä.
        Ja ne omat tilanteet sitten tottakai vaikuttaa.
        Mutta kuten vanha viisaus sanoo, jokainen on oman onnensa seppä. Ja lapset on vanhempiensa toisintoja.

        En minäkään anna koirieni räksyttää aamulla, mutta en myöskään päivällä, illalla tai yöllä.
        Enkä antaisi kersojeni leikkiä niin kovaäänisesti että naapuri häiriintyy klo 6 aamulla.

        Mikäs lastenohjelma muuten alkaa niin aikaisin? Ei kai mikään.


      • mieroi
        hyvin monet lapset kirjoitti:

        herätessään ovat täynnä energiaa, ja eilen kesken jäänyttä leikkiä pitää jatkaa uudella innolla tai uutta lelua pitää päästä kokeilemaan.

        Kyllä tämä lapsi ei ole pelkästään minun ongelmani tässä rapussa, en ole ainoa joka joutuu heräämään sen takia aikaisin.

        Monet nykyvanhemmat (ja valitettavasti enenevässä määrin) ovat välinpitämättömiä kuin aiemmat sukupolvet näissä asioissa. Jo heidän oma käytöksensä ja suhtautuminen naapureihin häirintäasioissa on vallan toista kuin aikaisemmin.
        Johan se paistaa näissä viesteissä tälläkin palstalla, luepa niitä.
        Ja ne omat tilanteet sitten tottakai vaikuttaa.
        Mutta kuten vanha viisaus sanoo, jokainen on oman onnensa seppä. Ja lapset on vanhempiensa toisintoja.

        En minäkään anna koirieni räksyttää aamulla, mutta en myöskään päivällä, illalla tai yöllä.
        Enkä antaisi kersojeni leikkiä niin kovaäänisesti että naapuri häiriintyy klo 6 aamulla.

        Mikäs lastenohjelma muuten alkaa niin aikaisin? Ei kai mikään.

        Olen ainakin lapsiperheiden puolella.

        Mites estättä lapsia leikkimästä? Entä koiraa haukkumasta?

        Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn.

        No, eipä ole mun ongelma. Mun puolesta naapurin kersat saa leikkiä. Ei se mua häiritte. Enemmän häirittee jotku vasaran naputtelut remonttiasunnossa mutta en siitäkään valita tai sitten naapurin kovaääniset bileet ja niistä valitan.

        Aika huonot on eristeet jos lasten äänet kuuluu.

        Kasvattakaamme siis lapset olemaan hissuhiiriä jotka kävelevät varpaisillaan.

        Kannattais muuten varmaan muuttaa rivariin tai omakotitaloon jos normaali äänet häiritsee.

        Enpä usko että monenkaan perheen lapset jaksaa aamulla 6 aikaan vielä riekkua ja möykätä. Korkeintaan viikolla ne on vihasia kun vanhemmat joutuu herättään ne aikasin ja viemään tarhaan että pääsevät itte ansaitteen rahaa elämiseen.

        Muistelenpa vain että oli tosi vaikeita aamuja joskus aikoinaan herättää lapset aikasin. Ei siinä kärtyily auttanu tai kasvatusmenetelmät.

        Lapsi on lapsi ja annetaan lasten olla lapsia. Nykyisin on hyviä esimerkkejä siitä että lapset kapinoivat tuossa 10 ikäsinä ja kulkevat kadulla kännipäissään. Missäs on vanhemmat???? sillon kun nää hyvinkasvatetut lapset on illalla myöhään kartsalla kännissä?


      • järjenkäyttö off-asennossa
        mieroi kirjoitti:

        Olen ainakin lapsiperheiden puolella.

        Mites estättä lapsia leikkimästä? Entä koiraa haukkumasta?

        Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn.

        No, eipä ole mun ongelma. Mun puolesta naapurin kersat saa leikkiä. Ei se mua häiritte. Enemmän häirittee jotku vasaran naputtelut remonttiasunnossa mutta en siitäkään valita tai sitten naapurin kovaääniset bileet ja niistä valitan.

        Aika huonot on eristeet jos lasten äänet kuuluu.

        Kasvattakaamme siis lapset olemaan hissuhiiriä jotka kävelevät varpaisillaan.

        Kannattais muuten varmaan muuttaa rivariin tai omakotitaloon jos normaali äänet häiritsee.

        Enpä usko että monenkaan perheen lapset jaksaa aamulla 6 aikaan vielä riekkua ja möykätä. Korkeintaan viikolla ne on vihasia kun vanhemmat joutuu herättään ne aikasin ja viemään tarhaan että pääsevät itte ansaitteen rahaa elämiseen.

        Muistelenpa vain että oli tosi vaikeita aamuja joskus aikoinaan herättää lapset aikasin. Ei siinä kärtyily auttanu tai kasvatusmenetelmät.

        Lapsi on lapsi ja annetaan lasten olla lapsia. Nykyisin on hyviä esimerkkejä siitä että lapset kapinoivat tuossa 10 ikäsinä ja kulkevat kadulla kännipäissään. Missäs on vanhemmat???? sillon kun nää hyvinkasvatetut lapset on illalla myöhään kartsalla kännissä?

        Ei kukaan ole pyytänyt ketään kenenkään puolelle.
        Sulla on kumman agressiivinen, hyökkäävä asenne.
        Ja pitääkö ollanoin mustavalkonen se asenne, joko tai: mölyapina tai hiljanen hissukka = ei mitään keskiverto normaalia? Miksi?

        Eristeet on surkeat.
        Lasten äänet ei kaikki kuulu, mutta esimerkiksi pallon heitto seinään tai naruhyppely kuuluu.

        Taas toi rivari tai omakotitalo -vaihtoehto sulla tyrkyllä hihassa. Kas kun et sitä vanhustentaloa enää tarjoa.

        Lapset saa olla lapsia minunkin puolestani, mutta pakkoko niitten on antaa kasvaa kuin pellossa? Sinä osaat vastata tähän.

        Minua ei häiritse remontit, vasaroinnit, poraukset, jokainen tekee niin, se on välttämättömyys kun jotain pitää korjata.

        Huonosti kasvatetut lapset on ihan eri asia.

        Ja onhan se niin, että lapset on yksilöitä, yksi nukkuu pitkät yöunet ja herää aikaisin (kuten itsekin tuolla toisessa viestissäsi taisit huomauttaa) ja todellakin jaksaa leikkiä heti aamuvarhaisella.

        "Mites estätte lapsia leikkimästä tai koiria haukkumasta..?" Voi pyhä yksinkertaisuus, tämmöstäkö sulle pitää alkaa täällä kertaamaan.
        Koira oppii, kun kielletään ja ollaan johdonmukaisen tiukkoja. Ei tarvitse haukkua turhia.
        Lapsille voi opettaa, että kyllä aikaisin saa herätä, jos ei kerran nukuta, mutta leikitään hiljasempia leikkejä, ja päivemällä saa leikkiä äänekkäämmin. Kyllä ne lapset oppii, sehän on tarkoitus (vai mitä?) niinkuin koiratkin oppii.

        Sullako koirakin räksyttää kaiken aikaa, kun et tiedä millä kiellät sitä haukkumasta?
        Anna mun kaikki kestää!


      • keskustelua....
        järjenkäyttö off-asennossa kirjoitti:

        Ei kukaan ole pyytänyt ketään kenenkään puolelle.
        Sulla on kumman agressiivinen, hyökkäävä asenne.
        Ja pitääkö ollanoin mustavalkonen se asenne, joko tai: mölyapina tai hiljanen hissukka = ei mitään keskiverto normaalia? Miksi?

        Eristeet on surkeat.
        Lasten äänet ei kaikki kuulu, mutta esimerkiksi pallon heitto seinään tai naruhyppely kuuluu.

        Taas toi rivari tai omakotitalo -vaihtoehto sulla tyrkyllä hihassa. Kas kun et sitä vanhustentaloa enää tarjoa.

        Lapset saa olla lapsia minunkin puolestani, mutta pakkoko niitten on antaa kasvaa kuin pellossa? Sinä osaat vastata tähän.

        Minua ei häiritse remontit, vasaroinnit, poraukset, jokainen tekee niin, se on välttämättömyys kun jotain pitää korjata.

        Huonosti kasvatetut lapset on ihan eri asia.

        Ja onhan se niin, että lapset on yksilöitä, yksi nukkuu pitkät yöunet ja herää aikaisin (kuten itsekin tuolla toisessa viestissäsi taisit huomauttaa) ja todellakin jaksaa leikkiä heti aamuvarhaisella.

        "Mites estätte lapsia leikkimästä tai koiria haukkumasta..?" Voi pyhä yksinkertaisuus, tämmöstäkö sulle pitää alkaa täällä kertaamaan.
        Koira oppii, kun kielletään ja ollaan johdonmukaisen tiukkoja. Ei tarvitse haukkua turhia.
        Lapsille voi opettaa, että kyllä aikaisin saa herätä, jos ei kerran nukuta, mutta leikitään hiljasempia leikkejä, ja päivemällä saa leikkiä äänekkäämmin. Kyllä ne lapset oppii, sehän on tarkoitus (vai mitä?) niinkuin koiratkin oppii.

        Sullako koirakin räksyttää kaiken aikaa, kun et tiedä millä kiellät sitä haukkumasta?
        Anna mun kaikki kestää!

        Taitaa nää valittajat olla taas niitä kerrostalokyttääjiä. Näyttäis vähän siltä.

        Mä olen myös sitä mieltä että muuttakoot sinne vanhustentaloon tai rivitaloon tai jopa ihka omaan omakotitaloon nää narisijat.

        Elämänäänet kuuluu kerrostaloon. Mä asun kerrostalossa ja lyön tulpat korviin jos meno alkaa olla liian melusta.


      • mieroi
        järjenkäyttö off-asennossa kirjoitti:

        Ei kukaan ole pyytänyt ketään kenenkään puolelle.
        Sulla on kumman agressiivinen, hyökkäävä asenne.
        Ja pitääkö ollanoin mustavalkonen se asenne, joko tai: mölyapina tai hiljanen hissukka = ei mitään keskiverto normaalia? Miksi?

        Eristeet on surkeat.
        Lasten äänet ei kaikki kuulu, mutta esimerkiksi pallon heitto seinään tai naruhyppely kuuluu.

        Taas toi rivari tai omakotitalo -vaihtoehto sulla tyrkyllä hihassa. Kas kun et sitä vanhustentaloa enää tarjoa.

        Lapset saa olla lapsia minunkin puolestani, mutta pakkoko niitten on antaa kasvaa kuin pellossa? Sinä osaat vastata tähän.

        Minua ei häiritse remontit, vasaroinnit, poraukset, jokainen tekee niin, se on välttämättömyys kun jotain pitää korjata.

        Huonosti kasvatetut lapset on ihan eri asia.

        Ja onhan se niin, että lapset on yksilöitä, yksi nukkuu pitkät yöunet ja herää aikaisin (kuten itsekin tuolla toisessa viestissäsi taisit huomauttaa) ja todellakin jaksaa leikkiä heti aamuvarhaisella.

        "Mites estätte lapsia leikkimästä tai koiria haukkumasta..?" Voi pyhä yksinkertaisuus, tämmöstäkö sulle pitää alkaa täällä kertaamaan.
        Koira oppii, kun kielletään ja ollaan johdonmukaisen tiukkoja. Ei tarvitse haukkua turhia.
        Lapsille voi opettaa, että kyllä aikaisin saa herätä, jos ei kerran nukuta, mutta leikitään hiljasempia leikkejä, ja päivemällä saa leikkiä äänekkäämmin. Kyllä ne lapset oppii, sehän on tarkoitus (vai mitä?) niinkuin koiratkin oppii.

        Sullako koirakin räksyttää kaiken aikaa, kun et tiedä millä kiellät sitä haukkumasta?
        Anna mun kaikki kestää!

        TArkoitinkin että ilmeisesti joku "muu" kasvattaa lapsiaan kuin pellossa.

        perheessäni on allergikko joten meillä ei ole "rakkia" vinkumassa, sen sijaan naapurilla on.

        Sulla oli aika tyhjentävät vastaukst, olit niin kuin papukaija, onko sulla omia vastauksia? Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        Antaa lasten olla lapsia ja laittakaa todellakin ne tulpat korville tekin.


      • on kirjoittanut
        hyvin monet lapset kirjoitti:

        herätessään ovat täynnä energiaa, ja eilen kesken jäänyttä leikkiä pitää jatkaa uudella innolla tai uutta lelua pitää päästä kokeilemaan.

        Kyllä tämä lapsi ei ole pelkästään minun ongelmani tässä rapussa, en ole ainoa joka joutuu heräämään sen takia aikaisin.

        Monet nykyvanhemmat (ja valitettavasti enenevässä määrin) ovat välinpitämättömiä kuin aiemmat sukupolvet näissä asioissa. Jo heidän oma käytöksensä ja suhtautuminen naapureihin häirintäasioissa on vallan toista kuin aikaisemmin.
        Johan se paistaa näissä viesteissä tälläkin palstalla, luepa niitä.
        Ja ne omat tilanteet sitten tottakai vaikuttaa.
        Mutta kuten vanha viisaus sanoo, jokainen on oman onnensa seppä. Ja lapset on vanhempiensa toisintoja.

        En minäkään anna koirieni räksyttää aamulla, mutta en myöskään päivällä, illalla tai yöllä.
        Enkä antaisi kersojeni leikkiä niin kovaäänisesti että naapuri häiriintyy klo 6 aamulla.

        Mikäs lastenohjelma muuten alkaa niin aikaisin? Ei kai mikään.

        koiran räksyttämisestä? Koirankin kanssa voidaan leikkiä hiljaisesti tai rajummin. Minä kirjoitin, että en anna koiralle vinkulelua aikaisin aamulla, vain hiljaisia leikkejä. Myöhemmin sitten vinkuleluja, joista lähtee ääntä ja lisäksi koira ravaa lelun perässä. Ei tee sitä koko päivää, ei myöskään räksytä.


      • pohjosesta
        mieroi kirjoitti:

        TArkoitinkin että ilmeisesti joku "muu" kasvattaa lapsiaan kuin pellossa.

        perheessäni on allergikko joten meillä ei ole "rakkia" vinkumassa, sen sijaan naapurilla on.

        Sulla oli aika tyhjentävät vastaukst, olit niin kuin papukaija, onko sulla omia vastauksia? Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        Antaa lasten olla lapsia ja laittakaa todellakin ne tulpat korville tekin.

        vastailla ihan mitä lystäät, asenteesi ja periaatteesi kuitenkin loistaa läpi.

        Aivan sama onko sulla koiraa, ehkä parempi ettei olekaan.


      • pysytään vakassa
        mieroi kirjoitti:

        Olen ainakin lapsiperheiden puolella.

        Mites estättä lapsia leikkimästä? Entä koiraa haukkumasta?

        Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn.

        No, eipä ole mun ongelma. Mun puolesta naapurin kersat saa leikkiä. Ei se mua häiritte. Enemmän häirittee jotku vasaran naputtelut remonttiasunnossa mutta en siitäkään valita tai sitten naapurin kovaääniset bileet ja niistä valitan.

        Aika huonot on eristeet jos lasten äänet kuuluu.

        Kasvattakaamme siis lapset olemaan hissuhiiriä jotka kävelevät varpaisillaan.

        Kannattais muuten varmaan muuttaa rivariin tai omakotitaloon jos normaali äänet häiritsee.

        Enpä usko että monenkaan perheen lapset jaksaa aamulla 6 aikaan vielä riekkua ja möykätä. Korkeintaan viikolla ne on vihasia kun vanhemmat joutuu herättään ne aikasin ja viemään tarhaan että pääsevät itte ansaitteen rahaa elämiseen.

        Muistelenpa vain että oli tosi vaikeita aamuja joskus aikoinaan herättää lapset aikasin. Ei siinä kärtyily auttanu tai kasvatusmenetelmät.

        Lapsi on lapsi ja annetaan lasten olla lapsia. Nykyisin on hyviä esimerkkejä siitä että lapset kapinoivat tuossa 10 ikäsinä ja kulkevat kadulla kännipäissään. Missäs on vanhemmat???? sillon kun nää hyvinkasvatetut lapset on illalla myöhään kartsalla kännissä?

        mikä yleistys vikassa kappaleessa. Lapsetko kapinoivat about 10 vuotiaina ja kulkevat kännissä kaduilla? Huh! Nuorilla alkaa murroikä siinä 12-13 vuotiaina ja kestää joitakin vuosia. 14-16 vuotiaat saattavat olla hankalia hallita ja musiikki soi jokseenkin kovalla. Kännin vetäminen tai muukaan häiriökäyttäytyminen ei ole mikään itsestään selvyys. Suurin osa nuorista ohittaa iän ilman järkyttäviä sekoiluja ja suurin osa vanhemmista huolehtii nuoristaan ja tietää missä kulkevat. Kaduilla kulkevat nuoret ovat useimmiten huonoista oloista ja irrallisuus ja välinpitämättömyys ovat olleet nuoren arkipäivää jo varhaisesta lapsuudesta lähtien. Se tragedia mikä kaduilla kännäävien kymmenvuotiaiden taustalta löytyy on sitä kokoluokkaa, ettei sitä pidä lähteä ennustelemaan naapurista kantautuvien lapsen leikin äänien perusteella.


      • käy niin kuumana
        pysytään vakassa kirjoitti:

        mikä yleistys vikassa kappaleessa. Lapsetko kapinoivat about 10 vuotiaina ja kulkevat kännissä kaduilla? Huh! Nuorilla alkaa murroikä siinä 12-13 vuotiaina ja kestää joitakin vuosia. 14-16 vuotiaat saattavat olla hankalia hallita ja musiikki soi jokseenkin kovalla. Kännin vetäminen tai muukaan häiriökäyttäytyminen ei ole mikään itsestään selvyys. Suurin osa nuorista ohittaa iän ilman järkyttäviä sekoiluja ja suurin osa vanhemmista huolehtii nuoristaan ja tietää missä kulkevat. Kaduilla kulkevat nuoret ovat useimmiten huonoista oloista ja irrallisuus ja välinpitämättömyys ovat olleet nuoren arkipäivää jo varhaisesta lapsuudesta lähtien. Se tragedia mikä kaduilla kännäävien kymmenvuotiaiden taustalta löytyy on sitä kokoluokkaa, ettei sitä pidä lähteä ennustelemaan naapurista kantautuvien lapsen leikin äänien perusteella.

        että kirjoittelee ihan puuta heinää, mitä nyt neljäntuulenlakista ikinä kumpuaa.


      • avonnaisesti
        käy niin kuumana kirjoitti:

        että kirjoittelee ihan puuta heinää, mitä nyt neljäntuulenlakista ikinä kumpuaa.

        ja sanoo vielä katsovansa avoimin silmin maailmaa. Vaan eipä se mitään auta vaikka silmät avoimina mollottaa jos ovat sokeat..


    • siinä taas narisee

      Koputa päätäs ja aattele vähän!

      Lyö pumpulia korviis ja vedä unta nassuun että ei äänet häirihte.

      • pumpulit

        auttaa, kun pallo tärähtelee seinään! Eihän tää alottaja lapsia ole leikkimästä kieltänyt, pikkusen hiljempaa vaan!


      • vaan.............
        pumpulit kirjoitti:

        auttaa, kun pallo tärähtelee seinään! Eihän tää alottaja lapsia ole leikkimästä kieltänyt, pikkusen hiljempaa vaan!

        lapset on leikkiny kautta aikoin,
        niin 90 luvulla, 80 luvulla, ja 70 luvulla, ja nyt 2000 luvulla.

        eikä nyky lapset leiki sen kovempaa, ku nämä eri vuosi lukuina syntyneet.
        on tainnu näillä vanhemmilla joiden lapset jo aikuisia niin unohtua asiat. niin se tuppaa tapahtumaan kun ikää tulee.

        eikä silloin 90, 80, 70 luvulla kaikki äidit ja isit olleet niin pilkun viilaajia lasten kasvatuksessa. mutta hyvähän se on lapset kasvattaneena nyt hyvä morkata nyk. uusia äitejä ja isiä. kuinka huonoja ne onkaan... ku lapset elää pellossa.

        hei, tota samaa sontaa on ollu aiemminkin, jotkut lapset ovat eläneet aina pellossa, oli sit 70.luku, 80,-90- luku. tai nyt 2000 luvulla.

        ja joissakin taloissa tosiaan loppuu 6.aikaan hiljaisuus, kuten myös minun talossani missä asun.
        ja tähän samaan juttuun, huutakaa samalla sitten niistä jokka käy aamulla aikasin suihkus, enen töihin lähtöä ja jne.
        ja sitä paitsi osaa ne aikuiset/ vanhemmatkin ihmiset (on sellaisia jokka herää 5-6 aikaan- oli arki tai pyhä) niin jokka kävelevät pitkin asuntoaan, iskien aina "lujahkosti" kantapäänsä lattiaan... on näitä lapsissakin mutta totuus on se et kerrostalossa on aina elämää, ja ääniä.

        se varmaan on normaalia, johon on osattava sopeutua.

        ei se pumpuli varmaan korvissa autakkaan, osta kunnon korvatulpat, ni ei äänet häiritse.

        antakaa lapsien olla lapsia ja leikkiä, ainhana ja kautta aikain lapset ovat saaneet ääniä aikaan
        leikkimällä.

        suosittelen tosiaan sitä vanhus/ iäkkäiden taloa myös, jos äänet niin häiritsee.
        mutta ääniä sielläkin, mummot ja papat herää siinä 4-5- aikaan keitteleen kahvia ja pitämään ääntä.

        sitä paitsi nämä äreät 45-65 v. ihmiset on kaikista pahimpia valittajia, lasten aiheuttamista äänistä.
        mutta ajtelkaapa sitä, et 70v- ja siittä ylös päin ei haittaa ollenkaan lapsien äänet ja kova ääniset leikit.
        olen monelta mummolta ja papalta kuullut (yli 70v) et on todella ihanaa kuulla lasten ääniä ja niiden leikkiä. eikä niistä kukaan ole valittanut lasten aiheuttamasta äänestä ja sen voluumista.enempikin nauttinut.

        itse asun sellaisessa asunnossa, ja tässä rapussa asuu minun lisäkseni 1.opiskelija, 4- 50vuotiasta pariskuntaa, ja 3- yli 70v. ihmisistä.

        ja arvakkaapa mikä ikäryhmä lastenäänistä ja kaikesta muustakin valittaa suhteessa eniten: ne on nämä 50.vuotiaat, jokka on jo hoitaneet lapsensa aikuisiksi ja jne. eikä näistä 50 vuotiaista todellakaan miehet valita ( ainakin harvoin) ne on nämä lähemmäs 50v naiset joille on tainnut iskee ne vaihdevuodet.... ja monet muuta vaivat ja ongelmat.


      • 10 pistettä
        vaan............. kirjoitti:

        lapset on leikkiny kautta aikoin,
        niin 90 luvulla, 80 luvulla, ja 70 luvulla, ja nyt 2000 luvulla.

        eikä nyky lapset leiki sen kovempaa, ku nämä eri vuosi lukuina syntyneet.
        on tainnu näillä vanhemmilla joiden lapset jo aikuisia niin unohtua asiat. niin se tuppaa tapahtumaan kun ikää tulee.

        eikä silloin 90, 80, 70 luvulla kaikki äidit ja isit olleet niin pilkun viilaajia lasten kasvatuksessa. mutta hyvähän se on lapset kasvattaneena nyt hyvä morkata nyk. uusia äitejä ja isiä. kuinka huonoja ne onkaan... ku lapset elää pellossa.

        hei, tota samaa sontaa on ollu aiemminkin, jotkut lapset ovat eläneet aina pellossa, oli sit 70.luku, 80,-90- luku. tai nyt 2000 luvulla.

        ja joissakin taloissa tosiaan loppuu 6.aikaan hiljaisuus, kuten myös minun talossani missä asun.
        ja tähän samaan juttuun, huutakaa samalla sitten niistä jokka käy aamulla aikasin suihkus, enen töihin lähtöä ja jne.
        ja sitä paitsi osaa ne aikuiset/ vanhemmatkin ihmiset (on sellaisia jokka herää 5-6 aikaan- oli arki tai pyhä) niin jokka kävelevät pitkin asuntoaan, iskien aina "lujahkosti" kantapäänsä lattiaan... on näitä lapsissakin mutta totuus on se et kerrostalossa on aina elämää, ja ääniä.

        se varmaan on normaalia, johon on osattava sopeutua.

        ei se pumpuli varmaan korvissa autakkaan, osta kunnon korvatulpat, ni ei äänet häiritse.

        antakaa lapsien olla lapsia ja leikkiä, ainhana ja kautta aikain lapset ovat saaneet ääniä aikaan
        leikkimällä.

        suosittelen tosiaan sitä vanhus/ iäkkäiden taloa myös, jos äänet niin häiritsee.
        mutta ääniä sielläkin, mummot ja papat herää siinä 4-5- aikaan keitteleen kahvia ja pitämään ääntä.

        sitä paitsi nämä äreät 45-65 v. ihmiset on kaikista pahimpia valittajia, lasten aiheuttamista äänistä.
        mutta ajtelkaapa sitä, et 70v- ja siittä ylös päin ei haittaa ollenkaan lapsien äänet ja kova ääniset leikit.
        olen monelta mummolta ja papalta kuullut (yli 70v) et on todella ihanaa kuulla lasten ääniä ja niiden leikkiä. eikä niistä kukaan ole valittanut lasten aiheuttamasta äänestä ja sen voluumista.enempikin nauttinut.

        itse asun sellaisessa asunnossa, ja tässä rapussa asuu minun lisäkseni 1.opiskelija, 4- 50vuotiasta pariskuntaa, ja 3- yli 70v. ihmisistä.

        ja arvakkaapa mikä ikäryhmä lastenäänistä ja kaikesta muustakin valittaa suhteessa eniten: ne on nämä 50.vuotiaat, jokka on jo hoitaneet lapsensa aikuisiksi ja jne. eikä näistä 50 vuotiaista todellakaan miehet valita ( ainakin harvoin) ne on nämä lähemmäs 50v naiset joille on tainnut iskee ne vaihdevuodet.... ja monet muuta vaivat ja ongelmat.

        Kirjoitit asiaa. Olen samaa mieltä mieroin kanssa että valittajat sais asua omakotitalossa, rivitalossa tai vanhustentalossa. Sinne ne naapurikyttärit kuuluu. Saisivat olla rauhassa.Mutta sulle annan 10 pointsia. Hyvä kannanotto.


      • juuuhuuu
        10 pistettä kirjoitti:

        Kirjoitit asiaa. Olen samaa mieltä mieroin kanssa että valittajat sais asua omakotitalossa, rivitalossa tai vanhustentalossa. Sinne ne naapurikyttärit kuuluu. Saisivat olla rauhassa.Mutta sulle annan 10 pointsia. Hyvä kannanotto.

        ettekö te osaa lukea,vai eikö päänne pysty lukemastanne poimimaan kuin sanan sieltä täältä,niin älytöntä sinäkin heität!

        itse olen parikymppinen menevä ihminen joka kaikkea muuta tekee kuin on korvat höröllä naapurien tekemisistä, mutta ei kait sitä jumalauta tarvitse aamulla herätä kukonlaulun aikaan kamalaan rymyymiseen joka naapurien lapsista tulee.

        okei,on nuoria jotka pitää bileitä joka viikonloppu, dokuja jotkaa mekastaa viikollakin mutta eikö vanhempien joilla on lapset vastuullaan pitäisi olla hieman viisaampia? mites nämä kakarat sitten käyttäytyy koulussa ja ottaa siellä vastaan käskyjä kuten nyt lasketaan tai istu paikallasi jos kotona ei näitä kullannuppusia voida edes kieltää heittämästä aamulla palloa seinään!!!!


      • eipä paljoa voi
        juuuhuuu kirjoitti:

        ettekö te osaa lukea,vai eikö päänne pysty lukemastanne poimimaan kuin sanan sieltä täältä,niin älytöntä sinäkin heität!

        itse olen parikymppinen menevä ihminen joka kaikkea muuta tekee kuin on korvat höröllä naapurien tekemisistä, mutta ei kait sitä jumalauta tarvitse aamulla herätä kukonlaulun aikaan kamalaan rymyymiseen joka naapurien lapsista tulee.

        okei,on nuoria jotka pitää bileitä joka viikonloppu, dokuja jotkaa mekastaa viikollakin mutta eikö vanhempien joilla on lapset vastuullaan pitäisi olla hieman viisaampia? mites nämä kakarat sitten käyttäytyy koulussa ja ottaa siellä vastaan käskyjä kuten nyt lasketaan tai istu paikallasi jos kotona ei näitä kullannuppusia voida edes kieltää heittämästä aamulla palloa seinään!!!!

        mitä siellä naapurissa puuhataan. Mistä tiedät että ääni tulee pallosta? Yläkerran äänet kuulostavat ihan toisenlaisilta alakertalaisista kuin miltä ne paikan päällä kuulostavat. Vaikkapa ompelukone jyrää rankenteissa, mutta kotikeittiön pöydällä se suriseen vienosti. Eli naapurille verhonpäärmääminen voi olla kauhea kokemus. Jos talossa kuuluu eläminen häiritsevästi on paras muuttaa muualle. Lasten kasvaminen kestää vielä vuosia. Tuskin tulet saamaan aikaiseksi määräystä, jolla kielletään lapsia liikkumasta tai leikkimästä yöhiljaisuusajan jälkeen. Voithan toki kysäistä isännöitsijältä josko hän juttelisi vähän lasten vanhempien kanssa ja utelisi, että pelataanko siellä palloa vaiko ei.


    • lapseton, toistaiseksi

      kyllä leikki-ikäisille lapsille pitää ihan pienestä pitäen opettaa tuollaisia asioita kuin hiljaisuus varhaisaamuina!
      on paljon kivoja leikkejä, joihin ei kuulu kolistelu, huutaminen ja pomppiminen. itse en ole koskaan ollut aamun virkku, edes pienenä.
      mutta koululaisena ei tullut mieleenkään alkaa riehumaan aamuisin. oli ihanaa katsella aamuisin telkkaria, vaikka vaan uutisia ja sitten mahdollisesti jotain lasten ohjelmia.

      meillä on hiljaisuus 22-07.
      miksei ihmiset ymmärrä muuten sitä, että kun toiset heräävät töihin, niin toiset ovat ehkä saattaneet olla koko yön töissä ja menevät siinä klo 8 nukkumaan???
      oisko sitten kiva, kun naapurin lapset huutais ja leikkis palloillaan tms?
      TUSKIN!

      • kalllslajdl

        elää vuorotyöläisten mukaan.


      • niinkö...
        kalllslajdl kirjoitti:

        elää vuorotyöläisten mukaan.

        hmm,kumpikohan on oikeesti tärkeämpää,lapsen leikkiminen klo.6.00 aamulla,vai vuorotyöläisen nukkuminen että jaksaa mennä takasin töihin(että saa rahaa ja voi maksaa vuokran ja laskut)Siinäpä pähkinä purtavaksi..Oikeesti,penskalle ei aiheudu mitään vahinkoa siitä että siltä kielletään pallon pomputtelu seinään kello kuusi aamulla,työssäkäyvälle unien puute voi käydä erittäin kalliiksi.Helvetti et voi olla tyhmää porukkaa nykyään..(Minkälainen idiootti edes pomputtelee palloa johonkin makkarinseinään?!Me ainakin penska-aikoina mentiin ihan itte ulos pomputtelemaan)


      • leikkiä saa,
        niinkö... kirjoitti:

        hmm,kumpikohan on oikeesti tärkeämpää,lapsen leikkiminen klo.6.00 aamulla,vai vuorotyöläisen nukkuminen että jaksaa mennä takasin töihin(että saa rahaa ja voi maksaa vuokran ja laskut)Siinäpä pähkinä purtavaksi..Oikeesti,penskalle ei aiheudu mitään vahinkoa siitä että siltä kielletään pallon pomputtelu seinään kello kuusi aamulla,työssäkäyvälle unien puute voi käydä erittäin kalliiksi.Helvetti et voi olla tyhmää porukkaa nykyään..(Minkälainen idiootti edes pomputtelee palloa johonkin makkarinseinään?!Me ainakin penska-aikoina mentiin ihan itte ulos pomputtelemaan)

        eihän sitä kukaan halua tai voi kieltääkään, (vaikka tuolla tuo yksi väittää että noniin, nyt lapsilta kielletään leikkiminen), mutta leikki-ikäistä lasta voi, saa ja pitää kieltää häiritsemästä naapureita. Leikkiä voi hiljempaakin. Ei leikin tarvitse niin äänekästä aina olla.
        Yövuorolainen tarvitsee unta, mm. siksikin, että jaksaa tehdä töitä, kantaa veroeuronsa yhteiseen kekoon, josta sitten näille lapsiperheillekin jaetaan milloin missäkin muodossa!


    • mieroi

      Enpä usko etä lapset pomputtelee palloa aamulla 6:lta. Ei ole ainakaan kohdalleni sattunut kyseenlaista möykettä siihen aikaan aamulla. Kyllä ne pirpanat on ihan vaan kärtysiä kun ovat joutuneet nouseen ylös niin aikasin.

      Pikemminkin ääniä kuuluu rappukäytävältä kun lapsia viedään tarhaan. Jotkut menevät aikaisin töihin mutta ei se ole minua ainakaan herättänyt. Kuullu olen vaan jos olen itse noussut niin aikaisin kuten noskus teen kun menen aiemmin töihin.

      Alkuperäinen kirjoittaja on todennäköisesti just näitä tyyppejä jotka valittavat kaikesta ja tarkoitan "kaikesta" kerrostaloäänistä.

      Turha tätäkään asiaa on kommentoida "lapsettomille" .

      Lapsettomien paikka asua ei ehkä kuitenkaan ole kerrostalo!!!!

      Toiseksi mitä sitä asiaa täällä valittamaan. Saman voi sanoa kun menee asianomaisen oven taakse pimputtelemaan ja kertomaan aamulla 6 asiasta. Nauru raikaa kyseisen asian vuoksi, takaan sen.

      Odottelen kommenttia sellaisen käynnin jälkeen.

      Toivottavasti nämä "lapsettomat" saavat lapsia pian jos niitä pystyvät edes hoitamaan ja hallitsemaan. Saattaa mielipiteet muuttua.

      Itseasiassa, meillähän kaikilla saa olla omat mielipiteet, eikö totta?

      • jokaisella saa

        olla mielipide.
        Sinun tapauksessa se ei merkitse minulle yhtään mitään.
        Toiseksi, ei minua liikuta uskotko sinä jotain vai et.


      • jaksat jauhaa

        vaihda jo keskustelua,olet oman mielipiteesi ilmaissut jo monta kertaa,ja uskomme kyllä jo että olet ahdasmielinen kiihkoilija. en usko että perheessä nauretaan ollenkaan, ellei naapurissa olekin sinunlaisesi äiti. meillä ainakin kuunneltaisi mitä asiaa on ja siitä sitten otettaisiin opiksi jos tarve vaatii. miksi pitäisi nauraa? pidätkö itseäsi maailman parhaana äitinä jonka omat lapset eivät voi häiriötä aiheuttaa, kyseessähän TÄYTYY olla tyhjän valittaja.


    • Kettuuntunut kerrostaloasukki

      Minunkin naapurillani on tuollaisia lapsia. Nuorempi on kohta viisivuotias ja vanhempi 7. Ei siis mitään vauvoja.

      Joka ikinen lauantai- ja sunnuntaiaamu, jolloin on ainoa mahdollisuus paikata viikon univelkoja, me joudumme heräämään ennen sianpieremää kaameaan mekkalaan: lapset juoksevat ympäri kämppää, hyppivät tuoleilta, heittelevät leluja, hakkaavat pattereita, kiljuvat... ja mikä vielä pahempaa, heidän äitinsä yrittää saada pennut kuriin (tai mitä lie) kiljumalla itse päälle!

      Kaiken kukkuraksi nämä mölyperheen vanhemmat metelöivät itse iltaisin puoleen yöhön, joten rauhaa ei ole sielläkään päässä vuorokautta... emäntä lie keräilee muksujen heittelemiä leluja paiskomalla ne laatikoihin tms., kävelee kuin norsu, siirtelee huonekaluja, pyykkää ja joskus jopa imuroi yömyöhäisellä. Kaiken huipuksi kehtaavat itse tulla valittamaan, jos meiltä sattuu kuulumaan inahdustakaan!

      Lasten itkun ja vahingot (esim. tuoli kaatuu -> rymähdys) ymmärrän, mutta tällaista meininkiä en tajua, jossa lapsia ei edes yritetä opettaa kerrostalon tavoille. Vaan mitenpä sitä opettaa, jos ei itsekään osaa...

      Tällaisten pösilöiden takia muutan ensi kuussa rivitaloon. Eipähän tarvi kestää mitään mölyapinoita yläpuolella..

      Oman lapseni (on nyt murkkuikäinen) opetin kyllä jo pienestä pitäen elämään kerrostalossa. Eli ottamaan naapuritkin huomioon: ei hypitä, juosta ja kiljuta sisällä, vaan mennään ulos, jos tekee mieli remuta. Eikä leluja saanut heitellä sisällä - liittyyhän siihen myös vahinkojen riski.

      Käsittämätön asenne joillakin, kuvitellaan että "kun meillä on lapsia, saamme meluta niin paljon kuin haluamme". Lapset eivät ole etuoikeus elää kuin siat pellossa tehden muiden elämästä helvettiä.

      • Kiitos kirjoituksestasi

        Olen iloinen puolestanne, että pääsette rivariin, siellä ei ainakaan ole noita yläkertalaisia.
        Ei ole ollut helppoa teilläkään, joten nyt toivotan teille mukavaa ja rauhallista eloa uudessa kodissanne.
        Katteeks vähän käyp, mutta kevät tulee ja voi olla että mullekin vielä löytyy parempi paikka asua.

        Terveisin aloittaja


      • häirikkökö

        Yläkerran äänet kuuluvat alas kuin yläpuolella jyräisi pataljoona. Tuskin siellä kodissa sen kummempi meno on. Lattia vain sattuu olemaan sellainen kohta asunnosta, jossa kaikki toiminta tapahtuu. Ikävähän se on asua toisen lattian alla, mutta se tuskin on yläkertalaisen syytä. Taitaa olla vähän tunteet pinnassa ja yläkerrasta kuuluvat äänet ärsyttävät moniverroin kun olette ilmeisesti joutuneet joihinkin selvittelyihin. Oikein teet kun muutat muualle, varsinkin kun yläkertalaiset ovat jo joutuneet valittamaankin sinusta.


      • hihhuli?
        häirikkökö kirjoitti:

        Yläkerran äänet kuuluvat alas kuin yläpuolella jyräisi pataljoona. Tuskin siellä kodissa sen kummempi meno on. Lattia vain sattuu olemaan sellainen kohta asunnosta, jossa kaikki toiminta tapahtuu. Ikävähän se on asua toisen lattian alla, mutta se tuskin on yläkertalaisen syytä. Taitaa olla vähän tunteet pinnassa ja yläkerrasta kuuluvat äänet ärsyttävät moniverroin kun olette ilmeisesti joutuneet joihinkin selvittelyihin. Oikein teet kun muutat muualle, varsinkin kun yläkertalaiset ovat jo joutuneet valittamaankin sinusta.

        Noi yläkertalaiset kuulostaa tosi kusipäiltä.Voi voi ku vieläki jatkuu toi ihme harhaluulo et lapsiperheet on mukavia jne.Ei taida olla omakohtasia kokemuksia simpanssilaumasta yläkerrassa.Ero ihmisperheeseen on huomattava.Pitäis varmaan perustaa lisää eläintarhoja,ni ei tarttis sijoittaa niitä kerrostaloihin.Tämä EI sitten koske normaaleja perheitä.Tosta metelistä ja riehumisesta olis voinu muutenkin valittaa,tollasessahan hajoo jo huoneistokin.Kumma juttu muuten,monen(häirikkö)lapsiperheen jälkeen asunto joudutaan korjaamaan ihan niinkuin juoppojenkin...


      • Ei ikinä enää kerrostaloon
        häirikkökö kirjoitti:

        Yläkerran äänet kuuluvat alas kuin yläpuolella jyräisi pataljoona. Tuskin siellä kodissa sen kummempi meno on. Lattia vain sattuu olemaan sellainen kohta asunnosta, jossa kaikki toiminta tapahtuu. Ikävähän se on asua toisen lattian alla, mutta se tuskin on yläkertalaisen syytä. Taitaa olla vähän tunteet pinnassa ja yläkerrasta kuuluvat äänet ärsyttävät moniverroin kun olette ilmeisesti joutuneet joihinkin selvittelyihin. Oikein teet kun muutat muualle, varsinkin kun yläkertalaiset ovat jo joutuneet valittamaankin sinusta.

        Ennen tätä perhettä yläpuolellamme on asunut kaksi muuta perhettä, joilla molemmilla oli myös kaksi lasta, suunnilleen samanikäisiä. Näistä perheistä ei ollut mitään haittaa, eli ne mitä heiltä kuului, oli tavanomaisia perhe-elämän ääniä ja päiväsaikaan.

        Mielestäni ei ole normaalia, että lapset hakkaavat pattereita klo 6.30 lauantaiaamuna tai että pyykkikone jyrrää yöllä klo 1...

        Joo ovat tosiaan joutuneet valittamaan meistä peräti kerran. Kun minä soitin musiikkia vähän isommalla peittääkseni yläkerran emännän kiljumisen - hänellä kun oli tapana rääkyä pennuilleen tuntikausia päivässä - kunnes tuossa yhteydessä pidin pienen puhuttelun lasten kasvattamisesta.


      • Samassa veneessä
        Ei ikinä enää kerrostaloon kirjoitti:

        Ennen tätä perhettä yläpuolellamme on asunut kaksi muuta perhettä, joilla molemmilla oli myös kaksi lasta, suunnilleen samanikäisiä. Näistä perheistä ei ollut mitään haittaa, eli ne mitä heiltä kuului, oli tavanomaisia perhe-elämän ääniä ja päiväsaikaan.

        Mielestäni ei ole normaalia, että lapset hakkaavat pattereita klo 6.30 lauantaiaamuna tai että pyykkikone jyrrää yöllä klo 1...

        Joo ovat tosiaan joutuneet valittamaan meistä peräti kerran. Kun minä soitin musiikkia vähän isommalla peittääkseni yläkerran emännän kiljumisen - hänellä kun oli tapana rääkyä pennuilleen tuntikausia päivässä - kunnes tuossa yhteydessä pidin pienen puhuttelun lasten kasvattamisesta.

        Kärsin jatkuvasta äänten sekamelskasta ympärilläni. Ongelma ei ole ainoastaan yläkerran norsuperhe (äiti ja lapsi, jolle ei pidetä siis mitään järjestystä eikä vuorokausirytmiä), sivussa asuva norsu huutajamies, jolla on ilmeisen huono kuulo, joku remonttireiska (en tiedä missä), joka poraa ja hakkaa aamusta alkaen, viimeksi nyt ja sunnuntaina koko armaisen päivän!!! Asukkaiden vaihtuvuus talossa on lisääntynyt (johtuiskohan näistä häiriköistä) no se tietää jatkuvaa muuttokuormien rahtaamista edestakaisin milloin mihinkin vuorokauden aikaan, välillä jopa vielä puolenyön tietämillä. Lisäksi uudet naapurit on useimmiten uusia häiriköitä. Pyykkikoneet laulaa ympäri vuorokauden, rapussa juostaan, kiljutaan ja kolistellaan, hämäräporukoita kyttää alaovella sisällepääsyä oven ollessa jo lukossa.. Voi äiti tätä elämää!


      • huhheliheijaavaan
        Samassa veneessä kirjoitti:

        Kärsin jatkuvasta äänten sekamelskasta ympärilläni. Ongelma ei ole ainoastaan yläkerran norsuperhe (äiti ja lapsi, jolle ei pidetä siis mitään järjestystä eikä vuorokausirytmiä), sivussa asuva norsu huutajamies, jolla on ilmeisen huono kuulo, joku remonttireiska (en tiedä missä), joka poraa ja hakkaa aamusta alkaen, viimeksi nyt ja sunnuntaina koko armaisen päivän!!! Asukkaiden vaihtuvuus talossa on lisääntynyt (johtuiskohan näistä häiriköistä) no se tietää jatkuvaa muuttokuormien rahtaamista edestakaisin milloin mihinkin vuorokauden aikaan, välillä jopa vielä puolenyön tietämillä. Lisäksi uudet naapurit on useimmiten uusia häiriköitä. Pyykkikoneet laulaa ympäri vuorokauden, rapussa juostaan, kiljutaan ja kolistellaan, hämäräporukoita kyttää alaovella sisällepääsyä oven ollessa jo lukossa.. Voi äiti tätä elämää!

        Käy välillä ulkona!


      • ja vuorotyössäkin
        huhheliheijaavaan kirjoitti:

        Käy välillä ulkona!

        sama meteli vaan on aina vastassa tässä kerrostalossa, olin kotona sitten mihin aikaan vaan.
        Sori että tuotin sulle pettymyksen, kun niin nokkelasti vastasit.


      • jihuuuu
        huhheliheijaavaan kirjoitti:

        Käy välillä ulkona!

        Katos,yks simpanssi lisää,uuk uuk!Piti varmaan pitkään miettiä mitä kirjoitat...


      • jahuuuuuu
        jihuuuu kirjoitti:

        Katos,yks simpanssi lisää,uuk uuk!Piti varmaan pitkään miettiä mitä kirjoitat...

        siinäpäs vasta oli tasokas vastaus. kannatti kirjoittaa ;))


      • jeeee!
        jahuuuuuu kirjoitti:

        siinäpäs vasta oli tasokas vastaus. kannatti kirjoittaa ;))

        Niin,ja sun pointtis oli?Onko sun mielestä häiriköinti jotenkin hauskaa?Huhheliheijaavaan vastaus oli todella idioottimainen.Mutta,täällä taitaa pyöriä paljon urpoja jotka eivät oikeen ymmärrä lukemaansa.


      • että ne jotka häiriköi
        jeeee! kirjoitti:

        Niin,ja sun pointtis oli?Onko sun mielestä häiriköinti jotenkin hauskaa?Huhheliheijaavaan vastaus oli todella idioottimainen.Mutta,täällä taitaa pyöriä paljon urpoja jotka eivät oikeen ymmärrä lukemaansa.

        naapureita, häiriköi myös täällä.

        Ei ehkä kannata provosoitua, vaikka hankalaa se on,
        nuo häiriköt kun on tosiaan tollasia apinoita.
        Pitäis vaan olla kommentoimatta niitten poikittaisia ja tosi lapsellisia viestejä.
        Niillä on ongelmia varmaan itsensä ja oman elämänsä hallinnoimisen kanssa.

        Sääli kun käyttävät energiansa negatiivisiin kommentteihinsa.


    • Anonyymi

      Kiitos nauruista. Norsuäiti apinalapsen kanssa ilmottautuu. Lepyin lukiessani alakerran naapurin kolkutteluun ja koputteluun. Ymmärrän kyllä, että äänet kuuluu. Kyse ei omalla kohdalla ole kurin puutteesta eikä siitä ettei kiinnostaisi. Hermot menee tässä vanhemmalla itselläänkin. Lapsi on niin pieni, ettei voi vain sanoa, että mene ulos. Kotityöt pitää myös tehdä, ettei siellä ulkona voi kokopäivää olla. Hiljaisuuden aikaan meillä ollaan hiljaa 6-22 oikeastan lapsi menee jo aikaisemmin nukkumaan. Toiset lapset vain on äänekkäämpiä ja esim. Omalla lapsella epäilty ADHD:ta. Huomaan, että valittaja itse on kotona 24/7. Kannattaa myös itse harkita ulkoilua, tai mennä vaikka kahville välillä. Asuisin omakotitalossa keskellä metsää, jos olisi rahaa, muttei ole. Ahdistaa tommoinen kyttääminen ja vaitus entistä enemmän, kun ei kotonakin pitää elää tuntosarvet pystyssä ja opettaa lapsia kävelemään varpaillaan johon lapsi sanoo, että ei kävele. Itsekkin herää, että oikeastikko täällä pitää varpailla kävellä.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe